3.6.2024 | Svátek má Tamara


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 29.10.2009 14:45

Re: Je tragédie

To vite nemame jednoduchy zivot. Bez berlicek. Je jednodussi nechat si na kole namontovana ta prtava kolecka po stranach (v anglictine training wheels, nevim jak se to jmenuje cesky) nez se naucit drzet rovnovahu. Ze ta kolecka obcas prekazi? Nezajima, RK to chce mit jednodussi!

Monte Christo 29.10.2009 14:26

Re: Mám neodbytný pocit, že ten Lomborg už odvolal :-)

Jsou veci na ktere mam jiny nazor nez prezident,stejne jako na oteplovani nasi planety spusobene vlivem cloveka...Kdyz si zajdete obcas do ceske hospudky najdete zde i vedce,kteri psaly o globalnim oteplovani sve zpravy jiz v roce 1977...Jednu jsem si dokonce mel tu cest precist...Nicmene v dobe tezkeho strojirenstvi v CSSR nemohlo byti ani slechu....Ju a ta hystorie s histerii?Vite pane ja projel skoro cely svet a sve zazitky ci poznatky v tom dobrem je treba aplikovat u nas doma tak abychom mohly jednou dotykati se tech hvezd jak nam predpovedela Libuse...Monte Christo Praha Ma zeme Me srdce

janoryna 29.10.2009 14:25

Re: V poho, starý pane, máte pravdu.

i když našeho pana prezidenta moc nemusím, tak s tím oteplováním má pravdu.  země swe střídavě otweplovala a ochlazovala a od poslední doby ledové hladina moří stoupla o 100 m.  takže kolísání v úrovni centimentrů přežijeme. je lepší se přírodě v tomto případě přizpůsobit. jde jen o kšeft přápadně i atraktivní téma k mému zvolení do politické funkce.

Jenda 29.10.2009 14:20

Re: V poho, starý pane,

Haj hou. Tak tak. Proc upalovat? Staci zavrit usi a zacit se dostatecne nahlas smat! Hlavne nepremyslet!

Zebra 29.10.2009 14:09

V poho, starý pane,

ať klidně jede. Voni toho vašeho Husoklause v Kodani neupálej. Akorát z něj budou mít srandu a to ještě jenom pro sebe a mezi sebou, navenek se na něj budou usmívat (to jim problém dělat nebude, spíš aby se nechechtali moc), ťapkou mu potřesou, když už půjde okolo (umejt se můžou vždycky), i pár slůvek prohodí (o počasí asi ne, aby to snad nevzal vážně a nezačal jim ty svý moudra valit do hlavy i privátně), jsou totiž vesměs dobře vychovaní a na jednání s exoty vycvičení. A středem pozornosti novinářů a fotografů tam, jako každý excentrik, bude, to zas jo, to si užije.

No a tím to zhasne, bude dál disidentovat na prezidentským stolci a objíždět spolkové a universitní přednášky v roli kuriozity. Evropská a světová politika půjde dál svojí cestou, která se od Klausovy bude spolehlivě držet stranou a pupíci vašeho ražení si budou nadále moci pěstovat tu jinde nevídanou směsku komplexů méněcennosti, ublíženosti a velikášství . Haj hou.

Josef 29.10.2009 13:55

Re: nachápu

R^

Josef 29.10.2009 13:53

Re: Pochopil jsem to jako metafory!

R^

Jaroslav 29.10.2009 13:44

Re: Pro zájemce

Pryč s popírači a zrádci všemi!

MZ 29.10.2009 13:40

Re: Řešíte to sice jako trojčlenku ale svou logiku to má...... Re: Boze, Sejno, vy jste ale hlupak,

Říká vám něco velké stěhování národů ?

A základní pravidlo evoluce - přizpůsob se, nebo zajdi !

Čimž nechci tvrdit, že se nemáme chovat k přírodě chovat rozumně a devastovat hlava nehlava, ale než se marně snažit bojovat s něčím, co ani neumíme pořádně popsat, raději věnovat úsilí tomu přizpůsobování.

Pavel 29.10.2009 13:39

Re: Pro zájemce

Spíš jste chtěl říct bludné hlasy popíračů a poněkud masochistické snahy o vysvětlení z druhé strany.

Jaroslav 29.10.2009 13:28

Re: Pro zájemce

Pavle, kam ses to dostal? Diskuze na Ekonomu je hodnotná už jen proto, že tu zaznívají hlasy oteplováků, stejně jako ochlazováků. Vesměs odborné hlasy. To nemá s tvými bludnými představami a patologicko-paranoickými představami o nepřistání na Měsíci nic společného!

kalič ocele 29.10.2009 13:28

Re: Pro zájemce

Jakoby nestačily ty směšné oficiální verze ;-P

kalič ocele 29.10.2009 13:26

Re: Ted jsem prijel z Nice...

Opakuje se spíše hysterie jako součást nepochopené historie.

MZ 29.10.2009 13:25

Re: Je tragédie

Proč myslíte ?

kalič ocele 29.10.2009 13:24

Mám neodbytný pocit, že ten Lomborg už odvolal :-)

Nicméně spoustu těchto myšlenek tu v diskuzi zaznívá do omrzení. Dobře, že to starý Vlk shrnul.

oh 29.10.2009 13:20

Re: ANO

Nepomohlo. Beztak by to platili z dotací výkupní ceny jejich zelené elektřiny. Ale nechat je fungovat za běžnou tržní cenu by pomohlo docela určitě.

Pavel 29.10.2009 13:04

Re: Pro zájemce

Tohle už je moc profláklý, chtělo by to zase nějakou teorii o WTC, nepřistání naměsíci, nebo nějaký sionský protokoly.

Pavel 29.10.2009 13:03

Re: Přeci jen mám námitku

To není pravda. Tvrdí, že oteplení je prokázané dost. Argumenty odmítají proto, že jsou chybné. (a často i naprosto nesmyslné)

To naopak popírači tvrdí, že oteplení není, protože to by znamenalo že neregulovaný trh všechno nevyřeší. A to, že neregulovaný trh vyřeší všechno je právě pro ně ta víra, kterou není třeba dokazovat.

A i s tou vírou v Boha se mýlíte, když se budete snažit, určitě najedte dost zdůvodnění, proč věří v jeho existenci.

oh 29.10.2009 13:01

Re: Přeci jen mám námitku

Právě tak nesmyslná je víra v prohlášení "člověk nemůže životní prostředí (nebo klima) ovlivnit. " Lidstvo to totiž dělá celou dobu své existence.

Jedna věc ovšem ve vědě fungovala vždycky;" Tvrdíte že se mýlím? Dokažte to."

Pavel 29.10.2009 12:58

Re: Je tragédie

Hm, chybička se vloudila, měla tam zůstat věda a ne víra.

Pavel 29.10.2009 12:56

Re: Je tragédie

Mihulka není žádný vědec.

čtenář zdrojů 29.10.2009 12:32

Vladane

tak zrovna tento "podvod" žádným podvodem asi není. Briffa zpochybňuje na základě získaných dat existenci středověkého optima, což samozřejmě vyvolává nevoli klimaskeptiků. Problém se středověkým optimem mají ale nejen klimatologové, ale i klimaskeptici. Nelze totiž definovat epochu, kdy mělo středověké optimum být. Dnes to vypadá na to, že v každé oblasti severní polokoule bylo toto optimus jindy. Na jižní polokouli nebylo prokázáno vůbec.

Zatím je pouze prokázáno, že v době středověkého optima bylo Slunce aktivnější. Jenže klimatologické modely ukazují, že když bylo toto optimum v Grónsku, nebylo v Evropě a Americe a naopak.

Když je v Evropě chladná zima, bývá v Grónsku obvykle zima mírná. Naposledy se něco podobného stalo v březnu 2005. Tehdy ještě 22.března naměřili v Klementinu -4°C a v Ruzyni dokonce -7°C. Ve stejné době měl být v hlavním městě Grónska (Nuuk) festival ledových soch. Koná se tam každý rok, ale v roce 2005 ho museli poprve zrušit, protože v Nuuku bylo +13° a několik dnů vydatně pršelo.

Monte Christo 29.10.2009 12:31

Ted jsem prijel z Nice...

Zajimave misto krasne prostredi,prostredi mnoha schuzek at politickych ci ekonomickych...Kdyz jsem se tam prochazel premysles jsem nad proroctvim Nostradama,ktery ve svem proroctvi rika:Zrada prijde z Nice...Moudry clovek se zamysli co tim myslel?O cem to vlastne mluvil,ci co nam chtel rici clovek,ktery predpovedel mnohe udalosti v evrope ci ve svete...Ja uz to vim par let co tim naznacil...A moudri muzi kteri umi cist mezi radky zahy pochopi co se vlastne deje...Pane je treba cestovat aby jste pochopil urcite veci,o kterych si muzete jen myslet ze jsou spravne ale ony ve finale jdou proti Vam samotnym...A pak teprve pochopite az je pozde,ze vlastne se ta hystorie opakuje...Monte Christo Praha Ma zeme Me srdce

Jaroslav 29.10.2009 12:30

Pro zájemce

Pro zájemce o nové poznatky k vývoji klimatu doporučuji článek a zejména disluzi pod ním:

http://www.euroekonom.cz/analyzy-clanky.php?type=jz-globalni-oteplovani-ochlazovani

novaz 29.10.2009 12:24

občanská neposlučnost kontra ovčí stádnost

Kšefty s emisními povolenkami jsou jistě lukrativní záležitostí. Ovšem podstatu věci neřeší. Pokud je státu přidělena jakási kvóta emisí a on ji "nespotřebuje" či "nevyužije" celou a zbytek prodá jinému státu, kde je potom onen očekávaný a předpokládaný dobrý vliv na celkové globální klima Země? Pan Vlk má naprostou pravdu. Stejně jako církev, také  politici, coby apoštolové emisních odpustků,  uzurpují si výhradní právo rozhodovat o tom, co je pro jednotlivce, národy, potažmo celý svět nejlepší. A pochopitelně, že si to nechávají velmi dobře zapaltit. Skutečně již není daleko doba, kdy budeme platit daň ze vzduchu. Mám jednu hlavu na krku a klidně ji vsadím.

Marat 29.10.2009 12:22

Re: Dejiny se opakuji...

Vaše jasnosti, všichni znáte Husa a husity jen z podání velice líbívých vlasteneckých románu Lojzka Jiráskovic a ty neměly z historickou pravdou nic společného. 

Nejsem na tom lépe,ale Lojza Jirásek pořádně zhnojil českou historií. Českým dětkám se ve školách už sto let hustí historie v podání Lojzka Jiráska do  všech tělesných otvoru v těle až se ty zkazky stanou vírou. Nevěřím ani slovu z Jiráskových románu už proto, že je považují jen za romány.

Vladan 29.10.2009 12:01

Re: Přeci jen mám námitku

Nepochopil. Stejně jako naše námitky nechápou klimatologičtí aktivisté. Jak víra náboženská, tak víra ekologická jsou založeny na fanatismu - viz "..Boha není nutno prokazovat.." Stejnou zásadu používají i klimatologové - věřte, že oteplování způsobují lidé .... Argumenty proti odmítají.

Ano, souhalsím s tím, že náboženství je za ty dva tisíce let podstatně lépe "vymakané" a "otřesuvzdorné". Bublina s CO2 zanedlouho splaskne (jen nadělá dost škody).

RK 29.10.2009 11:58

Re: Lidi se chovají pragmaticky

ale vira je od slova verit a to necemu , ne nekomu. Martin Luther byl jen dalsim byznysmanem ktery si rozhodl zalozit svoji cirkev jako stovky jeko nasledovniku po celem svete. V USA se rika, ze nejlepsi byznys je zalozit si vlastni cirkev. Abyste veril, k tomu nikoho nepotrebujete - kazdy ritual je pouze vysledkem toho, ze nekdo vymyslel jak viru zpenezit - jedno jestli davny saman nebo reditel jakekoli firmy Cirkev s.r.o.

Vladan 29.10.2009 11:53

Re: Je tragédie

Teoreticky máte pravdu... Jenže někteří vědci ten rozdíl vidí jinak. Příklad: http://www.osel.cz/index.php?clanek=4650

V. 29.10.2009 11:51

Re: Máte tam hodně pojmů

Ta změť pojmů ostatně platí i pro samotný článek. Sám pana Vlka celkem rád čtu, ale i mistr tesař se utne. V otázce víry a církve píše jako povrchní ignorant, řekl bych že z lenosti se nad tím hlouběji zamyslet. V jiných oblastech vidí ho hloubky docela dobře.