26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
paštun višnu 8.3.2009 19:30

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Zákon to nezná, tak to neznám taky. Vaše duševní horizonty zřejmě přesně korespondují s rozsahem nabiflovaných zákonů a vyhlášek. Jste ideální občan:-)

Jura Jurax 8.3.2009 21:57

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

No, víte, obávám se, že Vaše duševní horizonty nepřesahují umíněnou rebelii proti všem autoritám ... bývá vlastní najmě pubertálním jedincům, ale mnozí z toho nevyrostou do smrti - buď že fšecko vědí nejlíp nebo že se dali k anarchistům - možná i kombinace ;-)

paštun višnu 8.3.2009 23:09

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Zaplaťpánbůh, že nejsme všichni jako Vy, protože to by tu by ještě bolševik. Loajální a nemyslící občan, ochotný si kdykoli prostrčit hlavu vlastní p.delí z rozhodnutí moci úřední měl pro bolševika cenu zlata. Ostatně pro každou státní moc.

Jura Jurax 8.3.2009 21:51

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

No, jezdím už 40 let, takže se mně asi tak hned nezbavíte ... a k těm blábolům - nemohu se ubránít dojmu, že tady předvádíte tak trošku machýrka ... ale nezoufejte, je to pouze dojem vyvoláný Vašimi příspěvky ... ;-)

paštun višnu 8.3.2009 22:53

Re: Prý "Kladení „radarových pastí“

Tak se vraťte na začátek, přečtěte si můj první příspěvek i reakci na něj a pak mi napište, kdo a jakou větou se začal chovat jako machýrek, blbeček či arogantní stupida. Jestli Vám bude trapně, až na to přijdete, netrvám na odpovědi. Stačí, když se zamyslíte....;-)

Petr 8.3.2009 10:32

proč pořád tolik diskusí o stejném problému?

Prosím může někdo vysvětlit proč je pořád tolik diskusí o měření rychlosti, bodech, úplatcích policii atd.?

Nešlo by to náhodou takhle: Všechny rychlosti by byly pouze doporučené. V případě jakékoliv nehody budou experti (nikoliv policie) zjišťovat, zda byla rychlost přiměřená okolnostem. Policie jenom na místě zajistí pozici vozidel, stopy ap. sepíše krátký protokol - žádné pokuty žádné řešení na místě. Měření rychlosti, průjezdů na červenou předjíždění v nepřehledných místech, "myškování" kdekoliv, bez značek, bez pokut, ale kalibrovanými přístroji a trvalým záznamem a OCR reg. značek. Při uzavírání poviného ručení nebo jiné v souvislosti s dopravou pojistky pojišťovna vytáhne záznamy a určí pojistné (bonus/malus/ nebo nepojistí vůbec a řidič by neměl jezdit). V případě nehody viník zaplatí vše (experty, případný soud, všechny škody a náklady které jsou proti němu uplatněny), resp vyřídí to přes svou pojišťovnu (pokud je pojištěn), výše odškodného za zranění případně úmrtí by neměla být vůbec omezena. Zabíralo by to více času, ale pro řidiče natolik odstrašující, že by to po relativně krátkém čase asi vedlo k tomu, že by se řidiči (a ostatní) začali chovat normálně. Postihovalo by to všechny bez rozdílu, hrozba nemožnosti řízení by visela nad všemi (pojišťovny by riskujicí řidiče asi nepojišťovaly vůbec)

Takhle to spíš vypadá že jde o kšeft na značky, kšeft na radary, kšeft pro město při vybírání pokut. O nějaké bezpečnosti se tu nedá mluvit

Malý Aston 8.3.2009 9:16

Nic nepomůže,je potřeba vyměnit řidiče!

V Německu,Rakousku i Francii potkávám policajty přibližně jako u nás,tedy nepotkávám.A přesto se tam jezdí jinak a cítím se tam naprosto nezpečně.I tam se najde sem tam nějaký debil,ti jsou všude a je to i statisticky dokázáno.Debilové se rodí v každé zemi v určitém procentu a to přibližně stejně.Proč to tam jde a u nás to nejde? Já se domnívám že mají něco,co my ještě namáme. Jednak si váží majetku,zdraví a od mládí jsou učeni,že nic není zadarmo a počítají každý cent.Němčour když má platit 50,00 EUR tak je zhroucený a uvažuje o konci života a my  slované ještě dáme úplatek  jako kompenzaci za čekací dobu policajta na slunci nebo za deště který na nás číhá. Jsme nekulturní ba až barbarský národ který si ničeho neváží neboť vše je zadarmo nebo za hubičku.Nevěřím v represivní opatření,to by museli policajti stát všude.Pokud se všichni nezačneme chovat ohleduplně k sobě i jiným a pokud policie za překročení rychlosti o 20 km výše než je povoleno nezačne zabavovat nejen řidičáky ale i auta lepší to nebude.Když je národ plný barbarů platí na ně jen barbarské postupy.A tomu našemu fotbalovému geniu již  vrátili frantíci to jeho rychlé autíčko?:-D

A. 8.3.2009 2:59

Stará pravda

Už staří římané dospěli k poznání, že účinnost represe není úměrná výši trestu ale jeho neodvratnosti. K našim policajtům se tahle stará pravda dosud nedonesla. Lidi budou za volanty a řídítky prasit dál, pokud mají 99,9% míru pravděpodobnosti, že je nikdo nezastaví a nepostihne. Žádný bodový systém ba ani obnovení trestu smrti na tom nic nezmění. Jistě jste si všimli, že po zavedení bodového systému se začali řidiči chovat o řád slušněji. Ale jen prvních 14 dní. Než zjistili, že dodržování předpisů na silnicích prakticky nikdo nekontroluje.

mik 8.3.2009 0:25

vyvražděním koček za bezpečnější dopravu

V poslední době se také hovoří o vlivu toxoplazmózy na psychiku lidí. Podle badatelů z pražské Karlovy univerzity mají lidé infikovaní parazitem T. gondii pomalejší reakce než lidé, kteří se T. gondii nesetkali. Autoři studie srovnávali skupinu lidí s prokázanými protilátkami proti T. gondii s lidmi, kteří nebyli prokazatelně nakaženi. Pokusné osoby sledovaly bílý čtverec na obrazovce počítače. Jejich úkolem bylo stisknout tlačítko v okamžiku, kdy se čtverec objeví. Reakční dobu počítač měřil s přesností na tisícinu sekundy. Výsledek ukázal, že po celou dobu pokusu, trvajícího tři minuty, reagovaly nakažené osoby statisticky významně pomaleji než nenakažené. Zhoršení výkonů bylo výrazné zejména ve druhé a třetí minutě, což by ukazovalo, že nakažené osoby mají zhoršenou schopnost dlouhodobého soustředění. Tato skutečnost se může například projevit na schopnosti řídit auto. Tato úvaha byla nedávno rozvedena nejen v odborné literatuře, ale i rozsáhlém článku v LN pod názvem ?Nebezpečný prvok v mozku nás žene pod kola aut?.

http://www.emimino.cz/modules.php?name=News&file=print&sid=1443

Robin 7.3.2009 21:06

Statistika

Winston Churchil kdysi řekl, že věří jen té statistice, kterou sám zfalšoval.

Nepřiměřená rychlost je druhou nejčastější příčinou dopravních nehod. OK. Ale kolik z těchto nehod bylo způsobeno překročením maximální povolené rychlosti? Když na okresce vletím 70 do vlásenky, která se utahuje a skončím na stromě, tak je to také nepřiměření rychlost, ale radarem nepostižitelná. A obávám se, že v této kategorii je takových nehod většina. Kolik nehod na dálnici je způsobeno řidiči jedoucími 160 a kolik těmi, kteří nepřizpůzobili rychlost okamžité situaci? Aby ale nedošlo k omylu. Já netvrdím, že není třeba nedodržování rychlosti postihovat, zákon se musí ctít. Ovšem, když někdo používá statistiku tímto způsobem, tak mám pocit, že ze mě dělá vola. Jestli se někomu nelíbí 50 na okraji obce, ať lobuje u svých zastupitelů o zvýšení na 70, ale pokud tam těch 50 je, měl by jet 50.

pavel 99 7.3.2009 23:38

Re: Statistika

no to je přesné. Duševně méně zdatní jedinci nejsou schopni rozlišovat mezi pojmy "nepřizpůsobení rychlosti" či "nepřiměřená rychlost" a "překročení rychlostního limitu". Přičemž faktický rozdíl je propastný.

P 7.3.2009 20:12

Uznávanou pověrou

je to, že vysoké tresty vše vyřeší. Podle této teorie by týrané děti měli být nejlépe vychované. Bohužel není to pravda, oni později jen převezmou to, co se naučili. Stejně tak tomu bylo za americké prohibice, která byla proslulá obrovským rozšířením vlivu mafie. Copak nikomu není nápadné, že nehodovost neklesá a každou chvíli jsou zprávy o dopravních policistech, kteří si přivydělávali?

A řešení? Odpovídá tomu přísloví - bez práce nejsou koláče. Místo alibistických Kryštofů vyhnat policisty do ulic. Nemusí za každou cenu kontrolovat, ale bylo by vhodné, aby byli vidět /stačí srovnat naše a rakouské policisty/. A ještě poznámka - rychlost bývá příčinou dopravní nehody zcela vyjímečně. Hlavní přičinou je bezohledná jízda, někdy únava řidiče.

pavel 99 7.3.2009 23:39

Re: Uznávanou pověrou

"....chvíli jsou zprávy o dopravních policistech, kteří si přivydělávali?.." - ale o to snad šlo při bodovém systému, nebo ne?;-)

Šerlok Homeless 7.3.2009 18:18

Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak mimo úseky označené značkou "Pozor, měření rychlosti radarem!" měšťáci nesměli měřit a pokud ano, bylo jim měření na nic. Čili mimo značené úseky nebylo dodržování maximální povinné rychlosti vynutitelné. Připadá mi, že dodržovat maximální povinnou rxychlost  (stejně jako ostatní dopravní předpisy) by měli řidiči všude bez ohledu na to, zda je měřena či nikli a že by to mělo být vynutitelné - a tedy kontrolovatelné také namátkovými kontrolami. A namátková kontrola je (jestli to nevíte) na nic, pokud o ní kontrolovaný dostane avizo.

Druhá věc je důraz na to, co je vynucováno. Brilantně to vyjádřil v jednom čísle Reflexu známý psychiatr Cyril Hoeschl: Skuečně nebezpečný je mladý agresivní blbec v silném autě, jeho spojencem je policista, který místo něj pokutuje taťku na nedělním výletě s rodinou, který si ve slunečném odpoledni zapomněl zapnout reflektory.

strjda 7.3.2009 20:21

Re: Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Je to pochopitelné. Taťku chytne tak ten se vesměs nehádá. Mladíka když chytne tak neví co se může stát. Ani policista není blázen.

Jenda 7.3.2009 23:32

Re: Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Nejen mestaci meri rychlost. A duvodem mereni rychlosti by nemelo byt vylepsovani mestskeho rozpoctu.

JiriH 8.3.2009 10:06

Re: Autore, Vaší argumentaci nerozumím.

Řídím a poměrně dost - ročně mezi 60000 a 90000km, ale téhle argumentaci o vylepšování rozpočtů obecních pokladen rozumím jen málo.

Pokud strážník někoho pokutuje, pak je to pro porušení zákona. Porušení zákona prostě musí být postihováno. A je úplně jedno, jestli se pokutou vylepší obecní, krajský, státní či bůhvíjaký rozpočet. V tohle směru je kritika argumentující vylepšováním obecních rozpočtů hloupá a nesmyslná.

Za rozumnou kritiku ale považuji následující:

- strážníci se s oblibou soustřeďují na měření rychlosti na přehledných úsecích, kde i překročení maximální povolené rychlosti ve městě o 20 nebo 30km/h nemá reálný vliv na bezpečnost silničního provozu a nepostihují reálně nebezpečné chování - od nedávání předností až po agresivní jízdu.

- měření rychlosti na všech možných místech bez ohledu na nebezpečnost pomůže jen těm rozpočtům a nikoliv dopravnímu provozu. Z tohoto úhlu pohledu lze pak vyvodit, že měření rychlosti strážníky se stává zbytečným a není tedy potřeba, aby rychlost měřili. Namísto toho by se například mohli soustředit na místa, kde dochází k opravdovému a nebezpečnému porušování dopravních předpisů. Jako příkald zde může posloužit křižovatka u Letenského tunelu na břehu Vltavy ze směru od Holešovic. Levý pruh je zde vyhrazen pro odbočení vlevo, ale ohromné množství vykuků tento pruh využívá pro předjetí kolony, která je v pravém pruhu (určeném pro jízdu rovně a vpravo) a za křižovatkou pak dochází k infarktovým situacím, když se takový blb začně tlačit do jediného pruhu, který za křižovatkou je k dispozici anebo se snaží v serpentýně předjíždět po tramvajovém pásu. Tady jsem žádného strážníka ani policistu neviděl a přitom by tam byli více než užiteční pro výchovu řidičů. ignorujících základní pravodla silničního provozu i slušného chování.

Pavel 7.3.2009 17:24

Represe, represe a represe,

protože nic jiného na některé lidi neplatí. Je mi něco přes 35, mám myslím dost nadprůměrné auto, ale předpisy se snažím dodržovat. Taky jsem ještě nepřišel ani o jeden bod, byť jsem na silnici v Praze každý den. A den co den mě ohrožují nejrůznější pitomci, kteří se buď nějak nemohou smířit s tím, že na padesátce někdo jede jen lehce přes padesát a nebo si nějací zakomplexovaní jedinci ve starých 120-cítkách, Favoritech či vytuněných krámech potřebují dokázat, že dokáží předjet auto o několik tříd lepší. A tak se troubí, předjíždí na plné čáře, ohrožují chodci na přechodech atd. Osobně jsem proto, aby na každém rohu stál policista a na každém druhém byl radar. Když se v téhle zemi půlce lidí seberou řidičáky, ničemu to určitě neuškodí....

vltava 7.3.2009 20:24

Re: Represe, represe a represe,

Mám lepší návrh. U jízdy každého auta by měl být přítomen policista. Pak se nikdo přestupku nedopustí. Ten policista by měl nejlépe běžet před autem s praporkem, tak jako v počátcích automobilismu. Tak zároveň nenásilně snížíme rychlost, a tím nehodovost vymítíme.

Pavel 7.3.2009 22:20

Ještě lepší nápad.

Vždy v diskusích si nejvíce stěžují pražáci. Takže  Prahu udělat jak jednu pěší zónu a všichni pražáci odevzdají řidičáky. V ostatních místech ČR jezdit umí takže tam se nic měnit nebude.

Jenda 7.3.2009 23:33

Re: Ještě lepší nápad.

Ve vetsine ostatnich koncin republiky nemaji zdaleka takovy provoz vy chytraku.

vltava 8.3.2009 1:07

Re: Ještě lepší nápad.

Ano. Dokonalé. Každému pražákovi sebrat řidičák, nejlépe hned potom jak udělá autoškolu a dostane ho. A rozšířit to i dál. Brno má asi polovinu obyvatel než Praha, takže rozpočítat brňáky na prvý / druhý a prvým ho sebrat taky. V menších městech úměrně, např. v Tachově sebrat ŘP každému 23 řidiči. Pak by se krásně jezdilo, problém by ale mohl být s parkováním. Parkovací místa by totiž blokovala auta těch, co přišli o řidičák. Sešrotovat. Auta.

LaHard 7.3.2009 23:54

Re: Represe, represe a represe,

Celkem souhlasím s Vámi i s ostaními příspěvky, stěžujícími si na bezohledné řidiče. Ale tím, že si stoupnu za buk a budu měřit, jestli někdo nepřekročil povolenou rychlost (a někdy tam tu značku sám umístím :-)), tak tyto frajery nikterak nevytřídím ani nepřinutím změnit jejich zvyky. Na těchto úsecích, kde se obvykle měří rychlost, se obvykle nehody nestávají.

Bohužel, pro policii je největším pirátem právě ten, který byť jen o něco překročil 50. A toho je potřeba sejmout!

cibich 7.3.2009 16:10

Represe

Represe je bezesporu nejlepší prevencí.Pokud se dá auty zabijet,jsou na stejné úrovni,jako  střelné zbraně.Jestli-že někdo někoho ohrožuje střelnou zbraní,je mu odebrána.To samé by mělo platit i o autech a nekompromisně.Výše pokut by měla být placena na finančním úřadu podle daňového přiznání.Pokuty už není možné zvyšovat,protože pro lidi s malými platy by jedna pokuta byla likvidační,zatím,co pro pracháče to neznamená nic a oni to vědí a tak si dělají z policie legraci.Až by za přestupek zaplatili desetinu svého přijmu,zrovna jako člověk s malým platem,tak potom by je ta legrace přešla!

lary 7.3.2009 17:11

Re: Represe

To je zase jedna pěkná snůška blbostí. Odkud se berou ti nechybující spravedliví, co by zabavovali automobily, udělovali stotisícové pokuty a odebírali řidičské průkazy na doživotí za banální přestupky ?

Pavel 7.3.2009 17:26

Re: Represe

Běžte do háje s pracháčema. Před zákonem si máme být všichni rovni a pokud nemáte na pokuty, tak buď jezděte podle předpisů a nebo choďte pěšky.

Jenda 7.3.2009 23:35

Re: Represe

Fajn. Pokud si mame byt vsichni rovni tak bychom take meli vsichni platit stejne dane. Absolutne, nikoli relativne vuci prijmu. Nebo ne?

vltava 7.3.2009 20:30

Mráz je nejlepší děda

Represe je asi taková nejlepší prevence, jako je mráz nejlepší děda.

Pokuty nic nevyřeší. Pokud je někdo v autě nebezpečný pro okolí (ať už kvůli neschopnosti, nebo bezohlednost), je potřeba mu zakázat jezdit. Pokuta z něho lepšího řidiče neudělá, jenom chudšího řidiče.

Novák 8.3.2009 4:51

Re: Represe

Výše pokuty podle průměrného příjmu již v EU existuje, a to konkrétně ve Finsku. Takže jde vlastně o rovnocennost postihu pro všechny. Stačí jenom převzít finský model.

kurbet 7.3.2009 15:58

Kandrdas

Takové "odborníky na všechno"jakým je i pan Bendl máme,měli jsme a zřejmě budeme mít.Pro příklady nemusíme chodit daleko-v minulé éře budování socialismu na to stačilo aby dotyčný ministr byl dobrý soudruh a pa to šlo: soudruhu ministře kulturu jsi nám už dal dohromady,teď potřebujeme rozhýbat zdravotníctví-tak tam nastoupíš,pak uvidíme co s tebou dál.Takže čekám kdy bude pan Bendl řídit třeba zemědělství.