23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kolemjdoucí 7.3.2009 15:19

Re: Radary

Na takovouhle hovadskost  jako v Mělníce lze kontrovat pouze hovadskostí obdobnou  a sice osobou blízkou. I v Mělníce funguje, nakonec vyměknou a dají pokoj. Je to jediný institut, jímž se může člověk bránit proti buzeraci ze strany MP. Nechť nikdo nevěří, že jej bude lze  zrušit , jak zastánci rigidního dodržování rychlosti občas vyhrožují - nikolivěk, musela by se pro tento jednotlivý případ  změnit ústava, což je neprůchodné. Takže, pokud vás nechytnou osobně hned za přejezdem, po obdržení fotografie poštou  trvat na osobě blízké. A vydržet.

lapa 8.3.2009 12:22

Re: Radary

Proc pouzivat osobu blizkou, kdyz:

* nejdrive vas musi pri (spravnim/prestupkovem) rizeni poucit o tom, ze "... muzete odeprit vypoved..., pokud by ste se ohrozil sebe nebe osobu blizkou ..."

* takze takto poucen odeprete vypoved a je vymalovano

* pokud vas nepouci, nedorzeli zakon a cele rizeni je neplatne

geronimo 8.3.2009 16:26

Re: Radary

Ovšem pokuď vám tam lapěj s firemnim autem, máte prostě šmytec -- vyžádaj si kdyžtak přes berňák knihu jízd a je po žížalkách.

Honza42 7.3.2009 6:54

policie na nehodovost nemá pražádný vliv.

Je to především souhra tří okolností: stavu společnosti, kvality silnic a kvality auta. Stav naší společnosti? Proti západu stále vyšší pracovní vypětí a s tím spojená únava - typicky u menších podnikatelů s větším nájezdem km. Třeba po celodenním obchodním jednání jet 300km domů...atd.Není třeba zklidňovat dopravu, je třeba zklidnit lidi. Krize k tomu možná napomůže.

Stav silnic je proti západu naprosto katastrofální, a tím nemyslím jen výtluky.

Kvalita aut se podstatně zlepšuje a je to hlavní prvek ve snižování smrťáků. Kdybychom měli stejně starý vozový park jako Němci, budem mít smrťáků míň než oni.

Tx 7.3.2009 6:48

Je otázka,

kde má městská policie měřit, ale v každém případě upozorňovat značkou je nesmysl. Řidič má dodržovat předpisy POŘÁD. To jako za chvíli bude na bance tabulka předepsaných rozměrů "Zde je hlídací služba proti lupičům" a pokud tam nebude, tak se hlídat nesmí a  loupit smí? Ve "staré dobré Anglii" jsou asi řidiči jiní, ale podívejte se  tady: kde se měří, jedou řidiči předepsanou rychlostí a hned za kamerou na to šlápnou. Fakt ovšem je, že se měří většinou tam, kde překročení rychlosti nikoho neohrožuje, ale dobře se vybírají pokuty. A na trase Praha - Příbram, kterou často jezdím, jsem už asi 2 roky policajta neviděl. Takže na Cukráku, kde je přechod pro chodce a 50 (velmi oprávněně, za 29 let, co tudy jezdím, jsem tam dokonce 1x viděl přecházet chodce!) kdysi měřívali a těch 50 tam jel každý. Dnes málokdo. Podstata je tato: když udělám přestupek a budu mít 25 - 50% pravděpodobnosti, že mne chytí, tak ho vědomě neudělám. Jiná je situace, když mne peníze tak nebolí a pravděpodobnost se blíží nule.

doxtan 7.3.2009 8:50

Re: Je otázka,

přesně, značka mi říká, že všude jinde dodržovat rychlost nemusím. A tak se tím spousta lidí řídí.

Jinak, pokud už musí být, tak mám pro Prahu a další města takový nápad, co ke všem cedulí Praha přidat ceduli Zóna s dopravním omezením (č. IP 25a), spolu se značkami 

Nejvyšší povolená rychlost 80 (B20a), Měření rychlosti radarem a ke značce konec obce ceduli Konec zóny s dopravním omezením. (IP 25b). A je po ptákách.

deda 7.3.2009 11:10

Re: Je otázka,

Nebo v každé vesnici nařídit 30km/h. To by bylo, abychom si nepřišli na pěkné prachy.

Pišta 7.3.2009 12:04

Re: Je otázka,

Máte asi na mysli přechod na Baních. Ten tam logiku má. Ty domy po pravé straně , silnice odřízla od zbytku obce a obyvatelé nemají jinou možnost ,když  se chtějí dostat na autobus nebo na nákup než jí přebíhat. A protože silnice vede do kopce a jezdí po ní spousta "závodníků," bylo to opravdu riskantní. Cukrák už je za značkou konec obce a platí tam pokud vím osmdesátka až k Jílovišti,  kde začíná "silnice pro motorová vozidla"

A.D. 8.3.2009 13:22

Re: Je otázka,

Dodržovat předpisy pořád znamená ploužit se 80 nebo i 60 na přehledné čtyřproudé silnici dálničního typu a na druhé straně smět jet 90 na klikaté úzké okresce. Když ty předpisy odporují logice, těžko očekávat, že je bude někdo dodržovat POŘÁD.

Kupříkladu co dělá omezení na 30km/h ve většině délky ulice "ke Stáčírně" v Praze 4, kdo ho tam dal a proč? Ano, jsou tam přechody pro chodce a autobusové zastávky - stejně jako po celém městě. Ale tady si někdo kdysi vymyslel třicítku, tak je tam třicítka, zcela bezúčelně a zbytečně. A takových míst po republice je! Až se bude značení silnic řídit rozuměm, můžeme chtít po řidičích, aby se jím důsledně řídili.

Honza z podhůří 8.3.2009 15:27

Re: Je otázka,

máte plno pravdu R^

honzak 7.3.2009 5:20

hlavní problém

je v neexistující OKAMŽITÉ represi pro ona hovada, která zaviní 95% nehod! Pokutováním řidičů na buzeračních 40 se bezpečnost nezvýší. Jak již napsal někdo dřív - ožran, který způsobí nehodu musí jít OKAMŽITĚ do basy a to se zákazem dalšího řízení.  Např. ten hýzl kubina. Frajírek, který na Jižní spojce profrčí úsekovým radarem cca 150 (čtvrtek 5:45, můj odhad) musí OKAMŽITĚ odstavit auto a vyzvednout si ho na druhém konci republiky za tučný obnos. Tito "řidiči" se chovají jako cikáni a plarí na ně totéž jako na cikány - SÍLA. Ale to by policie musela dodržovat tu hlášku, co má napsanou na autech.

ucitelas 7.3.2009 7:50

Re: hlavní problém

a co ta hovada co zaviní tech zbývajících 5% nehod tam jsi asi ty, že???

vltava 7.3.2009 11:12

Re: hlavní problém

Tak on jel někdo na Jižní spojce 150 km/h? Ó, jak mu závidím! Já jezdím po Jižní spojce obyčejně na 1 nebo 2, poskoky vpřed. V 10 dopoledne.

Jurajda 7.3.2009 1:34

Bože můj!

A co takhle kvalitně vyškolit řidiče aby zvládali co nejvíc situací na silnicích?Vždyť autoškola teď to je naprosto nedostačující!Taky řidičák jen na zkušební dobu!A okamžité zabavení auta opilci s okamžitým nástupem do vězení a to pro všechny bez výjumky i těch s imunitou a tresty od roku do deseti let?

Ladislav N 7.3.2009 4:46

Re: Bože můj!

A trest smrti pro silničáře a jim zakázky přihrávající státní úředníky, kvůli nimž jsou na stovkách kilometrů silnic a dálnic v ČR zúžené jízdní profily kvůli "opravám silnic", které se však nekonají, a nebo pouze po zlomek celkové doby odstávky. Všc pro mě neuvěřitelná a korupcí a neschopností zavánějící.Rv:-/

vita 7.3.2009 15:22

Re: Bože můj!

a před popravou by se mohlo i mučit;-)

ucitelas 7.3.2009 7:52

Re: Bože můj!

a trest smrti by jsi nechtěl. Nezapomínáš když si bereš do huby autoškoly, že na konci je zkouška a že AŠ řidičáky nedávají?

vltava 7.3.2009 11:08

Re: Bože můj!

Řidičák na zkušební dobu máme přece všichni.

Nebo Oni, Jurajda, ho maj nafurt? Jak se jim to povedlo?

JaS 7.3.2009 1:28

Radary s displejem

informující řidič, jak rychle jede, jsou dobrá a užitečná věc. Pokud je někdo chce opět skrýt, tak je zřejmé, že mu vůbec nejde o bezpečnost provozu, ale o vybírání peněz. Normální sprostá zlodějina.

Dark 7.3.2009 2:38

Re: Radary s displejem

No, třeba ve staré dobré Anglii je přímo zákonem zakázáno měřit rychlost "za bukem." Policie má vytvořená místa vedle silnic, která jsou velkými výstražnými tabulemi o měření rychlosti v dostatečné vzdálenosti označena. Navíc je povolená hranice alkoholu 0.8 , slovy nula celá osm, promile. Přesto je počet nehod a počet mrtvých na silnicích nesrovnatelně nižší než v Česku. Takže o tom to asi není. Je to zejmě spíš o znalostech, dovednostech a řidičské praxi.

Han 7.3.2009 8:35

Je to zejmě spíš o znalostech, dovednostech a řidičské praxi.

    Nebo je to celkovou kulturností národa? Spíše si myslím, že to bude více faktorů dohromady.

vita 7.3.2009 15:26

Re: Radary s displejem

no nevím jestli to je dobrá a užitečná věc ale tachometr kterej ukazuje rychlost měl už můj děda v Tatře 11

Chris Kelvin 7.3.2009 1:20

Často na silnicích vídám...

...opravdu, ale opravdu agresívní hovada. Jsou to jednotlivci, kteří ale dokáží obrátit bezpečnost silničního provozu zcela naruby. Byl bych rád, kdyby se dopravní policie přednostně věnovala podobným týpkům a ze silničního provozu je nějak dostala pryč. Samozřejmě to předpokládá její nižší korumpovatelnost. To ostatní pak přijde samo.

Jinak k té Americe: Tam fakt řídí každý. Žije tam spousta národností z nemotorizovaných krajin. Průměrné řidičské schopnosti jsou tam dost nízké. Kdyby měli podobně volnou morálku jako my, bylo by těch mrtvých nesrovnatelně více. Zato jsem tam viděl policejní auto briskně přejet asi padesát metrů široký dělící pruh na dálnici jenom proto, že v protisměru někdo kličkoval mezi auty, tudíž musel jet rychleji, než je limit.

AeroKarel 7.3.2009 0:39

Pan Neff

je starší člověk a nedovede si představit jiné řešení než represivní. Ponechmež mu to a zajímejmež se o perspektivnější řešení, třeba snížení korupčnosti policie a na to navázané její autority.  Kdo jiný má rozeznat na místě, zda jde o přestupek nebo přehlédnutí ......

tosz 7.3.2009 4:36

Re: Pan Neff

Jak chcete snížit korupčnost policie, když nás korupce provází i při volbě prezidenta.

Lapil 7.3.2009 9:17

Re: Pan Neff

Obávám se, že to Aerokarel nedomyslel. Přece až budou policajti nezkorumpovatelní, začne  teprv fungovat represe. Takže starší člověk možná nemá pravdu, ale mladší s ním souhlasí, aniž by si toho všimnul.

arlon 7.3.2009 10:17

Re: Pan Neff

pane AeroKarel, ať to beru jak to beru, tak pan Neff v tomto celém článku hovoří naprosto jasně a srozumitelně.

Podle všeho jste poněkud mladší než Aston a máte dojem že represe jako snaha policie pomáhat občanům s dodržováním zákonů je něco nepatřičného.

Zkuste sem tedy dodat to, co vás postihlo - pak uvidíme, zda pláčete na správném hrobě a jak to je s vaším věkem vůči Astonovi.:-)

vltava 7.3.2009 0:36

Připadá vám represe málo?

Příčinou nehod nebývá nepovolená rychlost, ale nepřiměřená rychlost. Ta se ale nedá měřit. O autom. radarech s kamerami na měření rychlosti si myslím, že to je jen stroj na peníze z pokut.

Hlavní dopravák - pan Leoš Tržil - mluví o rostoucí agresivitě řidičů. Už ale nemluví o rostoucím počtu nehod samotných policistů:

http://www.novinky.cz/krimi/160799-policie-prichazi-denne-o-sedm-havarovanych-vozu.html

J.G. Pašek 7.3.2009 0:57

Re: Připadá vám represe málo?

Už ale nemluví o rostoucím počtu nehod samotných policistů . . .

Hhmmmm . .  . V tom tvým odkaze je psáno, že policajtů nehody jsou způsobeny probnásledováním grázlů a ožralých řidičů, ktří odmítli zastavit . . .  

vltava 7.3.2009 10:48

Re: Připadá vám represe málo?

Zvláštní. Asi jsme každý četli jiný článek. Já jsem tam četl tohle:

Policejní prezidium nezná důvody, proč policisté tak často havarují.

Současně se vedení sboru nezabývá příčinami nehod, které jejich

podřízení způsobí.

Takže nehody běžných řidičů zapříčiňuje agresivita, příčina nehod policistů nikoho nezajímá.