25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

DOPRAVA: Značky jsou šance

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
loula 7.3.2009 15:56

Casto jezdím autem,

a poslouchám rozhlas. A mnohokrát jsem slyšel telefonát řidiče, Pozor, tam a tam je mikrovlnka, na xtém kilometru se rojí "chlupatí" atd. Mám podezření, že tyto zprávy vědomě do vysílání umystuje policie, protože je to nejlevnější způsob, jak v takovém úseku alespon dočasně umravnit řidiče.

Hanuman 7.3.2009 13:03

Agrese řidičů

Naši řidiči jezdí upřímně řečeno jako dobytci. Těm závodníkům na silnici je proti mysli, když se setkají s řidičem, který dodržuje předpisy a nepředjíždí na plné, v obci troubí na ty, kteří snižují rychlost, na přechodu předjíždí ty, kteří dávají přednost chodcům, v současnosti aby se člověk na silnici bál. A to u nás není tolik auto jako v jiných zemích, kde jsou stálé kolony, ale řidiči slušní a ohleduplní. Mám řidičák 40 let, ale dnes se na silnici bojím. Nejhorší jsou řidiči mezi 20 - 30lety. Jsou nevyježdění, mají silné vozy a pocit že se jim nic nemůže stát .Neuvěřitelné je, že se kvůli těmto řidičům budou kácet aleje podél cest, že jsou pro ně nebezpečné - to jsou  i chodci. Bez milosti bych bral při překročení rychlosti řidičské průkazy a při alkoholu navždy! Když se chtějí zmrzačit, ať to udělají sami a neohrožují ostatní.

fg 7.3.2009 16:10

Re: Agrese řidičů

když je někdo debil, tak jezdí jako kretén. Věk řidiče s tím nemá co společného. To, že někdo jezdí pomalu neznamená, že jezdí bezpečně. Mě nejvíc štvou ti, co nedodržují bezpečnou vzdálenost vozidel. Hlavně na dálnici.

Honza z podhůří 8.3.2009 15:43

Re: Agrese řidičů

Dobrý den, pane Hanumane. Připomínáte mi mého otce - taky má řidičák přes 40 let a jeho styl jízdy bych už neoznačil za ideální - jede přespříliš pomalu, protože na současný provoz už zjevně nestačí a asi se nemýlím, že se na silnici bojí. Jet za ním je očistec, není divu, že se i jemu musí zdát styl jízdy ostatních, mladších, agresivním - také se obdobné řidiče snažím raději předjet, neboť nervy mám jen jedny. Souhlasím ale s Vašimi výtkami vůči mladším řidičům (silněji řvoucích aut) - takových "závodníků" je více než je zdrávo a též k plynulosti a bezpečnosti provozu nepřispívají. Přesto nebo i proto prosím neoznačujte všechny naše řidiče dobytky - dobytků je jen pár procent, jen jsou víc vidět.

gnomon 7.3.2009 12:08

Agrese řidičů

souvisí s českou povahou. Čím má kdo dražší auto, tím má větší sebevědomí, tím více si otvírá hubu na chodce nebo cyklisty. Žádné značky nepomohou. Jezděte vlakem, problémy s železničními návěstidly a značkami žádné nejsou.

lary 7.3.2009 17:16

Re: Agrese řidičů

Máte zřejmě nějaké levnější auto a pěkně vás to s.re. Jinak s tou železnicí. Dvakrát či třikrát ročně je větší železniční neštěstí, když strojvůdce nerespektuje návěstidlo na stůj a pár lidí přijde o život.

Pamětník 2 7.3.2009 19:04

Re: Agrese řidičů

Tato diskuse by patrně byla nekonečná.Bohužel už se často nejedná o nedodržování  pravidel na silnicích,ale rozmáhá se najíždění na chodníky,devastování travnatých ploch,bez nejmenší snahy vyjeté stopy po kolech uklidit.Tak často vidíme,jak řidiči najíždějí na chodníky a dělají z travnatých ploch tankodrom.Vesměs se to stává tam,kde se zahýbá a řidiči se do zatáčky prostě nevejdou.Bohužel někdy se i policisté tváří,že se ni neděje.

Jenda 7.3.2009 23:38

Re: Agrese řidičů

Problemy s prekracovanim rychlosti uz vubec ne. A cekani na vlakovem nadrazi je skvelou prilezitosti se seznamit se spoustou lidi. Spolecne cekani na uz zase zpozdeny vlat utuzuje kolektiv.

I-Worm 7.3.2009 11:29

Odpověď na základní otázku zní

o peníze jde až v první řadě! Přesto vše ale si myslím, že řešení je jednoduché: ať si obce měří, kde chtějí, ale pokuty ať inkasuje státní policie. Když obce nebudou mít z měření rychlosti profit, pak se jistě zaměří na to, aby se měřilo tam, kde je to nejdůležitější. Anebo se na to prostě vyse... , pardon, vykakají.

martin 7.3.2009 16:46

Re: Odpověď na základní otázku zní

Tohle je ideální způsob, jenže to přesně u nás nejde :-(((( Přeci když někdo investoval miliony do radarů z obecní kasy, chce aby se mu vrátily ... Je iluze že je zajímá nějaká bezpečnost ...

tich@dohoda 7.3.2009 10:42

a trest smrti by jsi nechtěl. Nezapomínáš když si bereš do huby autoškoly, že na konci je zkouška a že AŠ řidičáky nedávají?

viz titulek, soudruh ucitelas /pravdepodobne autoskoly/. Autoskoly, soudruhu ucitelasi ? , dalsi mafianska banda, lobbysticky napojena na "dopravaky" a politicke spicky. Ve spouste statu USA zadna autoskola neni, nebo nekde jsou ale to, jestli se pripravis k ridicskym zkouskam sam nebo si zaplatis autoskolu, to zalezi na ridici samotnem. Ceske autoskoly, prolezle korupci a zlodejinou, nabizi stejnou "kvalitu" jako soukrome skoly = kdo zaplati, tomu zajistime maturitu/ridicak , lhostejno zda umi ci ne. Zapomina se take na soudruhy policisty/organy , pro spoustu z nich predstavuje vybirani pokut /do vlastni kapsy/ , vedlejsi nebo hlavni zdroj prijmu . Pravda, dnes uz to nebude takova pakovacka co drive ale prece, nemusi prset, staci kdyz mokva. Cest :-)

vltava 7.3.2009 11:05

Řidičák v USA

Ano. V USA dospělý člověk (starší 18) potřebuje k získání ŘP jen 3 věci: vyšetření zraku, test z pravidel a zkušební jízdu. Do autoškoly vůbec nemusí, nikoho nezajímá, kde se naučil řídit.

Moji vlastní zkušenost se získáním ŘP v Arizoně jsem popsal zde:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009030102

tich@dohoda 7.3.2009 13:39

Re: Řidičák v USA

a to jsem jeste zapomel na dalsi partu parazitu v CR= STK, kde se dnes zacina zavadet kontrola /snad udajne pres internet/ . Po celou dobu existence STK bylo verejnym tajemstvim, ze potvrzeni z STK ziskaly i ty nevetsi vraky, ktere se navic v budove STK ani neobjevily. U nakladaku bych technicke prohlidky akceptoval, takovy kamion se zanedbanymi brzdami, to konci sranda. Opet, ve spouste statu USA zadne tech. prohlidky neexistuji, ani emise. Cest :-)

Dědek 7.3.2009 15:16

Re: Řidičák v USA

Na něco jsi zapoměl! Hlavně na to že v USA tě za dopravní přestupek podle vlastního uvážení může poslat pěšky domů a nebo k soudci který to vyřídí rychle a ke tvé naprosté nelibost!:-/

Marat 7.3.2009 16:53

Re: Řidičák v USA

No oni i v USA jsou mnozí řidiči výstavní hovada. Dva dni před vánocemi na křižovatce stálo auto v levém pruhu a řidič se bavíl s děvckama na chodníku. Když už jsem ho chtěl minout v pravém pruhu tak dožvanil v té chvíly se rozjel a odbočil do prava aníž by se namáhal blikat. Narazil jsem mu levou stanou nárazníku do boku. Ten arabský všivák  tvrdil a tvrdí že chtěl jet rovně a že já ho už takřka když už byl z křižovatky do křižovatky vyhodil. Čtrnáct dní na to jen co mě auto opravily na křižovatce madá slečna ač na té křižovatce bydlí a dobře ví, že tam má značku "STOP", se nenámahla nejen zastavit,ale ani se podfívat a jela jak blbá. Znova srážka. Tady totíž se mnoho řidiču nenamáhá na STOPCE  zastavit a rovněž často odbočí z levého proudu přes dva pruhy do leva. Na rozdíl od toho arabského vepře hned uznala svou chybu. Vepř arabský v domnění že jede po Sahaře na velbloudu, také tak jel.

Novák 8.3.2009 4:57

Re: Řidičák v USA

No, dospělý sice podle zákonů USA není, to si musí ještě 3 roky počkat, ale řidičák na auto může mít už od 16 let, ale s omezením rychlosti a nesmí jezdit samostatně večer. Plnoletost je v USA až od 21 let. (Mississippi)

Malý Aston 7.3.2009 10:23

Pokud se budou chovat řidiči jako hovada,tak měření je nutné!

Dodržování rychlosti i na přehledných úsecích má smysl. V městě,na výjezdu z města nebo při vjezdu do města i když je silnice rovná a nikdo tam momentálně nejede se má dodržovat rychlost neboť řidič není žádný vládce a kravál který působí obtěžuje jiné občany kteří mají tu smůlu že mají své domečky právě u těchto rovných úseků.Je rozdíl jestli okolo Vašeho domu jede nějaký debil 90 km/hod nebo řidič rychlostí 50 km/hod.Na dálnici nebo jiné silnici pokud všichni jedou cca 130 km/hod až 140km/hod je předjíždění,vracení se do pravého  pruhu předvídatelné a při dodržování bezpečné vzdálenosti naprosto přehledné.Pokud to nějaký debil narušuje rychlou jízdou nebo se vleče jako slimák vnáší do provozu zmatek. Nesnáším řidiče,kteří se mi lepí na zadek jako bych byl jejich stará,předjíždí na dálnice z prava i když jasně vidí řadu kamionů které se plazí v levém pruhu přede mnou.Policie je naprosto neviditelná a dle mého snad mají i zákaz se na silnicích ukazovat.Naprosto jsou mi lhostejní ti co se zabíjejí na silnicích pokud nezabijí mne nebo někoho z rodiny.A pokud někdo tady touží po rozházených mrtvolách kolem silnic tak si jezděte jak chcete a zásadně nerespektujte zádný zákon a žádné předpisy.:-/

Emilio 7.3.2009 11:00

Re: Pokud se budou chovat řidiči jako hovada,tak měření je nutné!

Plně s Vámi souhlasím, kromě jednoho. Není mi lhostejné, pokud řidič-hovado-zabije či zmrzačí KOHOKOLI, ne jen mě či příbuzného. A pokud by policie byla neviditelná, bylo by to dobře, jen kdyby byla. Pokud jsem průměrný řidič, průměrně toho najedu a počet kontrol mých řidičských dovedností je také průměrný, pak policie v podstatě neexistuje a mám skoro jistotu, že každý přestupek, kterého se dopustím, mi projde. Tak se nedivme, že na našich silnicích to vypadá tak, jak to vidíme.  Ta "hovada" si to spočítala taky.

Ghost Dog 7.3.2009 9:26

tak si Neff kopnul...

..tak si Neff kopnul do Bendla, místo aby si uvědomil, že vyhlášku tvořilo ministerstvo za vedení ministra Řebíčka..Bendl jen ruší ty řebíčkoviny (čti pitominy), které nás tak nadzvedávali..viz. povinná výbava - tužka, dvoumetrové pásmo (co by s tím kdo asi tak měřil?) a podobně..

..značky k upozornění řidičů na měření by ve slušné společnosti neměly mít smysl, ve slušné společnosti by nebylo třeba ani měřit  rychlost..jenže výmluva lidojedů neustále platí -člověk je dobytek -a tak nám nezbývá nic jiného, než se s takovou skutečností než smířit..

..v obcích je měření rychlosti sice účinné, ale jak už tu někdo psal (viz Mělník) silně buzerační..kolik asi tak smrtelných nehod připadá na obce a kolik mimo ně?..pak si vážně můžeme myslet, že měření v obcích je skutečně jen pro plnění obecní (městské) pokladny (vlastně to i víme)..

K. Babák 7.3.2009 9:22

Každý o radaru ví a proto dodržuje předpisy.

Předpisy by se měly dodržovat proto, že jejich dodržování je prospěšné. Pokud má někdo reflexy Niki Laudy, neznamená to, že se mu dokáží přizpůsobit obyčejní smrtelníci, kteří to o něm nevědí a třeba se leknou a špatně zareagují. A co teprve, když si to dotyčný jen myslí? Pokud policie měří ryclost na dokonale přehledném úseku s dokonalým povrchem, je to určitě špatně. Ale co když si ten, co se domnívá, že má dokonalé reflexy a skvělé auto, myslí také, že ta vytlučená serpentina má vlastnosti závodního okruhu? Kdo to rozhodne?

Nemohu si pomoci, ale myslím si, že většina těch, kteří horují po svobodě od strážníků jsou právě ti, kteří si myslí. Bezpečnost musí být vždycky předimenzovaná a i kdyby bylo možno exaktně určit, že v daném místě je bezpečných 58,6 km/h a jinde 62,3, je lepší stanovit v celém úseku 50.

A ještě by mne zajímala jedna věc, o které se dosud nelamentovalo. Je přípustné označit jako měřený úsek místo, kde momentálně policajti nejsou?

Honza42 7.3.2009 10:05

Re: Každý o radaru ví a proto dodržuje předpisy.

Žádná bezpečná, zákonem vyčíslitelná rychlost neexistuje.

I-Worm 7.3.2009 11:35

Re: Každý o radaru ví a proto dodržuje předpisy.

jestli je to přípustné? Stěžoval si někdo? Kde není žalobce, není soudce.

Vlado Z 7.3.2009 9:16

Smysl značky

Pokud jsem správně pochopil, značka by se týkala měření městskou policí, nikoliv státní. A takhle bych to považoval za správné. Co je smyslem měření rychlosti městskou policií? Spomalení aut projíždějících obcí. To značka o měření rychlosti radarem-ať stacionárním nebo přenosným-zajistí. A současně zabrání nadměrnému vybírání pokut. Pokud navíc budou místa měření podléhat schválení policie státní, může po čase vzniknout funkční model. A řidiči již nebudou do obcí na transitních trasách vjíždět devadesátkou(to jak přibržďují ze stodesítky, kterou se po I. třídě běžně jezdí). Ponechávat rozhodování na dobré vůli a zdravém rozumu řidičů až dosud k ničemu nevedlo. Vemme si příklad z Německa-tam sepředpisy dodržují, takže když se někde uplatňují nesmyslně-např. značka obce půlkilomtr před ní-vznikne okamžitě velký tlak na nápravu. U nás se udržuje spousta nesmyslůjen tím, že se tiše počítá s jejich obcházením, jenž normálně nikdo nekontroluje a nestíhá, nedostane-li k tomu extra motivaci - jako starostové s pokutama za rychlost.

martin 7.3.2009 16:53

Re: Smysl značky

Jenže jako řidič, když vidím spoustu nesmyslných předpisů, vidím že se dodržovat nedají a nikdo rozumný s tím ani nepočítá, tak to snižuje moji ochotu dodržovat vůbec nějaké předpisy. Viz ta vlečka v mělníce, není zdaleka jediná, ... A proč je v Praze na Jížní spojce 80 km když se tam běžně dá jezdit o hodně více ... Někdo tady psal o předimezované bezpečnosti ... hmmm a proč ne 50? Ale to není jen o dopravě, vraťme se k zákonům obecně. Úředníky nikdo nekotroluje, není způsob jak je za zmetek v předpisu odstranit, nebo o nějakém víte?

Vlado Z 8.3.2009 12:40

Re: Smysl značky

Ty mechanizmy, jak kontrolovat činnost úřadů včetně těch, které tvořílegislativu, musíme teprve vybudovat, to za nás nikdo neudělá. Základem je fungující komunikace - jak od úřadu k občanům, tak i možnost zpětné vazby od občanů k úřadu - ovšem konkrétní a věcné, nikoliv emotivní a agresivní, jak je dnes převažujícím zvykem.

Ale tu Jižní spojku Vám neberu -tam je 80 Km přes den naprosto přiměřených při té hustotě dopravy a počtu sjezdů, aut snažících se dostat z levého pruhu do pravého, aby mohli sjet do města + bláznů, kteří mezi tím kličkují schválně jen aby se dostali domů o něco dřív... Není rozumné tam přes den zvyšovat rychlost-ostatně 80 km ve městě platí pro dálnice ve městě nejenom u nás. Otázkou je, zda by noční povolenou rychlost 100km/hod. šlo rozšířít například i na sobotu a neděli dopoledne, kdy je doprava řidší.

Han 7.3.2009 8:41

Omezovače rychlosti

   Někde jsem slyšel, že v USA (nevim jestli ve všech státech) používají v autech takzvané omezovače rychlosti. Může mi někdo znalý (kdo to zná z praxe) vysvětlit o co jde? Díky.

Marat 7.3.2009 13:03

Re: Omezovače rychlosti

Jednou jsem to zařízení v autě měl. Nastavíte na tachometru ručičku na rychlost jakou hodláte jet a když tu rychlost překročíté tak vám to začné houkat. Nastavujete si ale tu rychlost sám, takže to není řešení. Když si nastavíte rychlost na 150 km, tak vám to začne houkat pří překročení té stooadesátky

vlk 7.3.2009 8:36

radar

Měření rychlosti je věcí státní policie. Celá tato nehorázná drzost nevznikla od MP, ale od systému, kdy si z měření rychlosti udělali magistráty a magistrátům spřátelené soukromé firmy výnosný zdroj příjmů. Tedy bylo nutno jakýmkoliv způsobem prosadit meření rychlosti MP a řeči o počtu mrtvých a o neukázněných řidičích jsou jen řeči. Nějakým způsobem ty blbce ( rozuměj voliče,čtenáře,občany atd.) je nutno přesvědčit o nutnosti a správnosti buzerace, kdy výsledekem je dodatečný příjem městským úřadům a úřadům spřáteleným soukromým firmám. Tady vůbec  nejde o bezpečnost a to je to největší svinstvo. Však si vpomeňte, jak samo velké I plakalo, když se projednával návrh na zákaz měření rychlosti MP (rozuměj Městská Policie) :

"Stalo se to, čeho jsem se obával. Nevím, jestli jsme si toho všichni vědomi, že v tuto chvíli, pokud tento návrh projde, budou absolutně znehodnoceny miliardové investice desítek stovek obcí."

Saul 7.3.2009 8:27

Domyslet to

Když, pane Neffe, trváte na tom, že řidič musí být předem informován o měření rychlosti (zřejmě proto, aby v příslušném místě zpomalil na povolenou hodnotu), měl byste také požadovat, aby třeba u semaforů na křižovatkách nebo u výstražných světel na železničních přejezdech bylo označeno, zda je u nich policejní hlídka nebo kamera, aby řidič věděl, kdy má podle předpisu zastavovat a kdy může naopak jet podle vlastního uvážení.

Pišta 7.3.2009 7:16

Radary

Pokud je mi známo, tak státní policie používá mobiní radary bez problémů. Celý humbuk odstartovali obecní policajti, kteří místo aby se věnovali , ůkolům , pro která byla jejich instituce vytvořena, to znamená pořádku v obcích, specializovali se na rejžování peněz pomocí důmyslně instalovaných rararových pastí. Nejlepším příkladem je pověstný mělnický "železniční přejezd" , který je ve skutečnosti léta nepoužívanou železniční vlečkou se zarostlými kolejemi vedoucími do zrezavělých vrat. Vagon nebo něco vagonu podobného, tam nikdo neviděl léta letoucí. Přesto je tam radar, který chytne každého, kdo překročí rychlost 30km//hod. To omezení nevyplývá ze značky omezující rychlost, ale ze značky" železniční přejezd." Geniální!!  A to je celý vtip. Za půl roku nachytaných 40 000 řidičů ,zaplatilo po dvou tisících korunách. To máme osmdesát melounů. No nekupte to za ty peníze! Že tam nikdy nedošlo k dopravní nehodě ani bez toho radaru? Co je vám do toho?  Víte kolik nehod bylo za rok na železničních přejezdech? A kromě toho -já jsem obecní policajt a mne  nikdo nebude poučovat!