7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Ukončeme hon na českého řidiče

Současná mediální masírka pracuje postupně a vytrvale na očerňování řidičů. Dále lidí, co létají letadlem. Zakazují se a omezují se segway, drony, kamiony, Uber... You name it, we have it, we hate it.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 3.8.2016 10:22

Re: cena lístku je pro platbu mýtného irelevantní

Ale samozřejmě, že má.

Předpokládám, že Váš argument zní, že mýto platí dopravce, nikoliv cestující. Takhle byste mohl chtít lístek zadarmo, protože naftu, mzdu řidiče i autobus také platí dopravce, nikoliv cestující.

P. Harabaska 3.8.2016 10:16

Re: ha ha ha

Idiotům a hovadům jen těžko vysvětlíte to, co obvykle snadno pochopí průměrně inteligentní člověk. Jak rychle jedu v úseku s povolenou rychlostí 90 km/h, je jen a jen moje věc. Ten za mnou je povinen tomu svoji rychlost přizpůsobit. Možná vnímám, že silnice je kluzká, možná z technických důvodů vozidlo rychleji nejede. Takový idiot za volantem vás předjede přes plnou čáru nebo zebru, třebaže vzápětí před vámi zůstane stát kvůli červené na semaforu. Před časem u nás dlouho před soudem otravovali automobilistu odbočujícího vlevo, kterému rychlostí prokazatelně přesahující 100 km/h v obci zkřížil cestu mladý motocyklista. Ten srážku nepřežil. Vše se točilo na tom, že odbočující řidič má dát protijedoucímu vozidlu přednost. Ať to už jede jakkoli rychle? Znalec došel ad absurdum a předestřel, že jedou-li protijedoucí vozidla rychlostí blížící se rychlostí světla, auto doleva nezabočí nikdy. Nakonec to soudce pochopil a obžalovaného "viníka" obžaloby zprostil.

Z. Švrček 3.8.2016 10:13

Mediální návyky

Problematika řidičů (zlý řidič - zpřísnit zákon) patří do každodenní mediální rutiny u televizních zpráv stejně, jako problematika zdravotnictví (jehla jede do žíly - lékařům je třeba přidat). V obou případech je znám předem jak lump, tak i hrdina. Obzvláště odporně se projevuje tato madiální povrchnost a senzacechtivost u kriminálních případů, kdy novinář již předem obžalovaného odsoudí a v případech, kdy se nakonec po letitých tahanicích prokáže marginálnost případu, nebo nevina, dotyčnému to stejně zničí život. Jsou mnohé kausy, kdy novináři s oblibou doplňují například osvobozující rozsudek výčtem všech obvinění ( krajský sou dnes potvrdil osvobozující rozsudek pro pana /paní X.Y. která bala obžalována že ...... následuje výčet původních hříchů, či že se "udajně dopustila"... následuje totéž). Vždy to čtu tak, že sice došlo k osvobození, či rekvalifikaci skutku, ale ON novinář, si o tom stejně myslí svoje. je ale spousta případů, kdy si noviny, či televize podobného rozsudku už ani nevšimnou, natož aby se omluvily.

R. Szewczyk 3.8.2016 9:53

Re: ha ha ha

čoveče měl, máte s tím potíže, například nenávidíte seniory? patrně vás matka v outlým věku pohodila k popelnici, páč se neráčila dojíti k bejbyboxu, k strejčkovi, který se vás ujal, jste taky nepřilnul, patrně proto, že vám tak rád utíral zadeček od hovínek, odtudy pramení vaše nenávist ke starším v klobouku, bo onen strejček vám při onom aktu utírání zadečku zakryl kloboukem tvářičku, nenávist k autoritám jste dozajista pochytil v pasťáku, když vás přichytili při samohaně, a donutili moudí omývat studenou vodou, nyní se vaše frustrace projevuje patologickou nenávistí vůči starším za volantem, jako jakýsi vzdor vůči autoritám,

R. Szewczyk 3.8.2016 9:41

Re: pane Szewcyku

přesně, vy patříte k těm, kteří by měli být zbaveni privilegia řídit automobil, už to, že ten kamion překročil svou povolenou rychlost, je na zvážení, to ostatní jste nepochopil, nevadí, vy jste ten genius, který nemusí dodržovat zákony, vy si je určujete sám,

Se divím , že neznáte SAG, například,

L. Novák 3.8.2016 9:26

Re: ha ha ha

A měl jste na hlavě při řízení vozidla klobouk? :-D

L. Novák 3.8.2016 9:23

Re: celkem trefný článek

Ono to přecházení na červenou vyřešit jde. Na přechodu, kde lidé chodí od/(k) zastávky(ce) tramvaje a staly se tam nepěkné nehody opakovaně díky idiotskému nastavení automatiky semaforů, pomohlo, když spustili synchronizovanou zelenou na přechodu krátce po příjezdu tramvaje. Zřejmě podle jízdního řádu. A najednou bylo po problému! Lidi si počkají, když to netrvá zbytečně dlouho u přechodu, kde zrovna v tu chvíli jezdí navíc i hodně aut. :-P

M. Šejna 3.8.2016 9:17

pane Szewcyku

mohl byste zdejšímu publiku sdělit, jakým vozidlem jste se ploužil tachometrovou rychlosti 85 Km/h po silnici? Ve skutečnosti jste totiž jel jen něco kolem 80 km/h a zpomalil jste třicetitunový kamion.

Ale hlavně ten počet posádky Vašeho vozu v počtu 7 kusů mě opravdu zaujal. Hlavně v souvislosti s tím, kdo vlastně v té chvíli byl tím silničním teroristou.

L. Novák 3.8.2016 9:16

Re: Závislost na automobilu je pro mnohé droga

Samozřejmě že v době, kdy silnice, ulice a křižovatky ve (větších) městech jsou průjezdné bez front a zácp, může být přímá jízda automobilem z místa A do místa B časově mnohem kratší. Ale když vidím v letních vedrech (a to jsou špatně větrané, zvláště ty "moderní" vozy MHD bez výjimky "pojízdnými krematorii") ve špičkách řidiče čekající na zelenou z okna tramvaje jedoucí po vlastní trase bez nutnosti stát ve frontách, mám pocit, že jsem "vyhrál"... :-)

M. Šejna 3.8.2016 9:10

celkem trefný článek

Pokud řidič jede na červenou a chytí ho policajt, je to za mastnou pokutu, stržené body a možná i zákaz řízení.

Pokud chodec přejde na červenou, většinou se nic nestane. Vlastně někdy ano, protože jednou dostala moje kamarádka pokutu 200 Kč za chůzi na červenou. Body jí nestrhli, protože žádné nenosí a zákaz chůze se také nekonal.

R. Szewczyk 3.8.2016 9:01

ha ha ha

ne uplně od tématu: Onehdá se na mně nalepil kamion, cca necelý metr od zádi, troubil a blikal na mně, asi proto , že jsem v devadesátce jel tachometrovejch 85, otázka zní : Můžu takové jednání považovat jako bezprostřední utok na život posádky, tedy dvě vnučky kolem šesti let, dcera cca 30 , manželka, zeťák, moje už skutečně seniorní matka, mit u sebe zbraň, praděpodobně bych jej zastřelil, tedy toho kamijoňáka, takové zcela umyslné jednání na silnici bych hodnotil jako teroristický čin vůči skupině obyvatel,

Druhak , byla u nás instalována taková ta tabule s měřením rychlosti, a to v obci, během patnácti minut projelo cca 30aut, hádejte, kolika se objevilo to děkuji na tej tabuli, ano správně, nikomu, no a polycyjy s radarem jsem tam taky nikdy neviděl,

M. Prokop 3.8.2016 8:51

Re: cena lístku je pro platbu mýtného irelevantní

Je to součet ....

M. Prokop 3.8.2016 8:50

Re: Závislost na automobilu je pro mnohé droga

Spíš než na drogu bych věřil na časovou nutnost, zvláště, bydlí-li člověk v nějakém tom satelitu.

M. Prokop 3.8.2016 8:49

Velmi přesné, ano.

Bohužel, skupin navázaných na buzeraci, z důvodů ideových i zištných, je už příliš mnoho. A řidiči zde nemají žádnou organizaci, hájící jejich zájmy. Autoklub i ÚAMK jsou organizace na čerpání státních peněz a ČKHV je slabý.

L. Novák 3.8.2016 8:32

Re: Závislost na automobilu je pro mnohé droga

Pocit takto získané SVOBODY rozhodně převýšil pocit svobody z nezávislosti na veřejné dopravě. Podobně, jako když jsem v devadesátém roce přestal kouřit a osvobodil se ze závislosti na nikotinu. Otroctvím může být i závislost na automobilu stojícím někde dole na parkovišti před bytovým domem... na pospas zlodějům všeho druhu. :-)

L. Novák 3.8.2016 8:31

Závislost na automobilu je pro mnohé droga

Lidé na venkově nebo v odlehlých místech bez dostatečné frekvence veřejné dopravy se bez automobilu neobejdou. Stejně tak živnostníci a podobné profese objíždějící zákazníky a zakázky s materiálem apod. Otázkou je, zda masa řidičů dojíždějících denně do práce na krátkou vzdálenost opravdu musí 2x denně ucpávat ve špičkách hlavní trasy, většinou ve městech a jejich okolí. Vyzkoušel jsem si před pár lety, že cestování městskou dopravou se od komunistické totality výrazně změnilo k lepšímu (po dvaceti letech výhradní závislosti na automobilu). Celoroční "šalinkarta" za necelých pět tisíc (Brno) je v porovnání s náklady na automobil, jeho vlastnictví, poplatky, provoz i často nesmyslné pokuty vyčůrané Městské policii, která se snaží ani ne tak o udržení veřejného pořádku, jako spíš o nájezdy na řidiče s cílem vybrat množství peněz pro magistrát a jeho úřednictvo, velmi příjemná částka. A tak padlo rozhodnutí a staré auto šlo do šrotu. Při notorických problémech s parkováním a městskými pologramotnými strážníky řízenými pravidlem "Ber kde ber, ať se lidi třeba pose*ou!" jsem nakonec nové auto nekoupil. Vlastně jsem ho ani nutně nepotřeboval, tak proč zbytečně vyhazovat peníze? V prvních měsících bez auta to bylo těžké odvykání, ale když jsem pronikl postupně i do tajů MHD v nočních hodinách, kdy se jízdní trasy linek výrazně změní, k návratu k automobilu mě nic nenutí. A těch ušetřených peněz a adrenalinu! :-D

Stát jsem potrestal za příkoří, které mi způsoboval jako řidiči a majiteli automobilu bez vlastní garáže v místě bydliště, a ročně do své kapsy ušetřím nezanedbatelných x-desítek tisíc, o které jsem takto zcela legálně obral zlodějský stát a jeho úřednictvo. Když jedu kamkoliv do města, nemusím řešit problém se zaparkováním, pitomci strážníky, resp. chtivými a prudícími úředníky pod vedením JUDr. Prudila na magistrátním ODSČ a spory o tom, zda se jednalo o přestupek nebo jen nesmyslnou šikanu blbů od Městské policie.

J. Hlubek 3.8.2016 6:56

Já bych represivní systém ještě pozměnil,

Zrušil bych veškeré peněžní pokuty, protože jen tak lze vyloučit podezření, že o bezpečnost vůbec nejde. Bodový systém bych zachoval, ale úplně jiný. Trestal bych skutečné pachatele, nikoliv potenciální. Ťukance na parkovištích nechť si řidiči řeší mezi sebou, postihl bych pouze ty, kteří od takové nehody ujedou, 6 body z 12, nehody na silnicích, bez zranění, bych hodnotil 6 body pro viníka, 3 body pro druhého účastníka. Nehody se zraněním bych hodnotil zákazem řízení pro viníka a to odstupňovaně, podle závažnosti, od 1/2 roku až po doživotí. Tyto postihy by se sčítaly, takže, například, pokud již někdo jednou měl půlroční zákaz a opět by spáchal nehodu za 1/2 roku, dostal by rok zákazu. Myslím, že tímto způsobem by se vyeliminovali skutečně nebezpeční řidiči a bylo by jich mnohem víc, než je teď. Rovněž by to motivovalo k bezpečnější jízdě. Součástí této reformy by bylo i zrušení povinného ručení, bylo by pouze dobrovolné, s tím, že nepojištěný by musil veškeré náklady spojené s nehodou hradit sám a vymáhání by bylo velmi striktní, bez ohledu na sociální status. Za své činy musí nést každý osobní zodpovědnost. Jsem příznivcem Svobodných.

J. Brožek 3.8.2016 6:18

cena lístku je pro platbu mýtného irelevantní

Autor krásně zmátl, když do údajů o délce km, platbě za km a počtu lidí přidal ještě cenu lístku, která s platbou mýtného nemá nic společného.