26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

DOPRAVA: Srážka v Ostravě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 15.4.2008 21:07

Re: Re: Re: těchňik IP: 194.108.221.xxx

"...Riziko selhání lidského faktoru je třeba minimalizovat..."

No, s tím můžu souhlasit. Ale všeho s mírou.  Lidský faktor je i idiotské nastavení funkce semaforů na mnoha brněnských křižovatkách. ;-)

Pavel 15.4.2008 6:58

Re: Radoslav Dolanský po bitvě generálem... a takových tady ještě bude!

to Ladislav N. - nebyl jste náhodou před dvaceti lety voják?

Hlavson 15.4.2008 0:47

RUSKÁ RULETA

TO BYLA V ZÁSADĚ RUSKÁ RULETA anebo 50 NA 50.

Takový semafor jsem si "vymyslel" a vyrobil v 6.třídě na Piko vláčky. Jinak by se mi pomlátily. Nemůžu uvěřit, že tak se tam jezdilo. Dá se vůbec v Čechách jezdit něčím na kolejích? Možná i Pendolino jezdí stejně .;-D 

baltahsar 15.4.2008 1:10

Re: RUSKÁ RULETA

Jo, na pikovláčky je to samozřejmě stejný jako na reálný trati pět kilometrů dlouhý .. prostě se ty drátky smotaj a zastrkaj pod koleje, a plochá baterka to jistí 8-o

Minutus 15.4.2008 1:40

Re: Re: RUSKÁ RULETA

Jistěže se to nedá vyřešit za dvacku. Ovšem DP má asi více prostředků, než malý kluk.

baltahsar 15.4.2008 1:45

Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA

No je to asi 10 km trati, tak řádově desítky milionů .. ale možná by to furt vyšlo levnějc, než ty dvě zlikvidovaný tramvaje, o lidech nemluvě. On pan primátor patrně neví, že je přes to kompetentní jeho vlastní magistrátní odbor, a ne drážní úřad, ten je pro lanovky a velkoželeznici.

Minutus 15.4.2008 2:13

Re: Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA

Jako milión na kilometr? Přiznám se, že si nejsem moc jistý, jak se to teď řeší, ale v době bezdrátové komunikace by to mohlo vyjít levněji, než zakopávat kabely kolem trati. I tak mi to připadne moc. Vím, že například dráhy mají podobný systém a řešily to vždy poměrně konzervativně - bezpečnost především.

baltahsar 15.4.2008 6:02

Re: Re: Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA

U dráhy by to přišlo asi o dost dráž, protože tam jsou trochu jiný požadavky. Zejména kdyby šlo o opravdický zabezpečení, ne jenom sadu světýlek (světýlko se dá projet v principu stejně snadno, jako předepsaný křižování v jízdnim řádu, zabezpečení musí blokovat možnost lidský chyby). Zjistěte si kolik stojí položení kabelu a nějakej ten bazmek od Eltoda, tohle se fakt nedá řešit študákem na brigádě v garáži. Bezdrátová komunikace vám moc nezabezpečí, protože je v principu nespolehlivá, a když má být spolehlivá, tak je dražší než ten kabel. A pokud to skončí tak, že si budou muset šoféři v zastávkách povině mobilovat, je to stejně platný jako když tam museli povinně čekat, navíc je tam při hlasový komunikaci furt riziko nedorozumění, rutiny, šlendriánu a halda ala Čerčany.

Jenda 15.4.2008 15:13

Re: Re: Re: Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA

Bezdratova komunikace neni v principu o nic nespolehlivejsi nez dratova. Tak jako u bezdratove musite resit moznost ztraty signalu, tak u dratove moznost, ze vam nekdo vykope draty a proda je do sberu. Dulezite je, ze nemuzete system zalozit na tom, ze kdyz z jedne strany jede vlak tak tehdy a jen tehdy vyslete na druhou stranu signal, ze je obsazeno. To je nesmysl nezavisle na prenosovem mediu. Musite pravidelne vysilat ze je volno a pokud signal neprijde tak predpokladat, ze volno neni.

A pokud to, ze se svetylko da projet znamena, ze je na nic, tak padejte zrusit semafory.

Minutus 15.4.2008 18:33

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA

Klídek chlapče. Semaforů je hodně a auta se zastavit automaticky nedají. Taky jich nemálo na tu červenou projede. Jinak co jsi napsal o bezdátu podepisuji. Myslím si, že jištění by mělo být přinejmenším dvojí. Takže ani tu optiku bych nevylučoval.

Minutus 15.4.2008 2:14

Ale možná máte pravdu

Dálnice prý taky stavíme nejdráž v Evropě. :-)

Leni 15.4.2008 9:55

Re: Ale možná máte pravdu

Tak tak. A zabezpečení pro ČD je také záhadně dražší, než když ho kupuje soukromý provozovatel dráhy. A vůbec, všechno je dražší, když na to nějaký úřad vypisuje výběrové řízení.  To by mě tak zajímalo proč....

těchňik 15.4.2008 8:34

Re: RUSKÁ RULETA

U pikovláčků je to poněkud jednodušší - nesněží na ně, neprší, nemrzne, obvykle se k nim nedostanou opálení spoluobčané aby „vytrhali koleje" apod. ;-P

Honza42 15.4.2008 0:42

A nejen zabezpečení, ale provozní řád vůbec.

Dalším fascinujícím zjištěním je, že povolená rychlost tramvají v nezabezpečeném úseku byla 60km/h (takže vlastně maximálka). Teď totiž slavnostně po rekonstrukci spočítají, že tramvajáci neměli žádnou šanci zastavit. Tedy nezabezpečená trať byla provozována systémem "jízdy naslepo"  a nikoli systémem "jízdy na dohled."

Fred 15.4.2008 9:10

Re: A nejen zabezpečení, ale provozní řád vůbec.

Cela trat je konstruovana na 80km/h... Jasne ze se nejezdi na dohled - je provozovana stejne jako vlaky - ty taky nejezdi nadohled, to by rychlosti na takovychto tratich byli uplne nekde jinde a nikam bychom se nedostali.

tojuska 15.4.2008 0:34

Plně souhlasím s autorem,

toto je opravdu prvotřídní ukázka šlendriánu a nezodpovědnosti. Zprvu jsem tomu vůbec nechtěl věřit, že existuje jednokolejka bez jakéhokoliv zabezpečovacího zařízení. Jsem jen moc zvědavý, kolik hlavounů si to odskáče. Spíše bude snaha to kopnout pod stůl, když slyším ty pitomé kecy o selhání lidského faktoru.

lumpik 15.4.2008 1:05

Re: Plně souhlasím s autorem,

Můžete být ujištěn, že všichni hlavouni budou v klidu dál sedět ve svých křesílkách, protože novináři o tom budou psát pár dní a pak se objeví zas něco jiného, na co připoutají pozornost mnohem snáz a zvýší opět náklad/sledovanost/poslechovost a už nebude nikdo, kdo by šel za tím beznadějně (vždyť už několik dní) starým případem.

těchňik 15.4.2008 5:34

Re: Re: Plně souhlasím s autorem,

Máte bohužel pravdu. Je to podobné jak po povodních. Když byla situace aktuální, tak se slibovaly hory-doly protipovodňových opatření, ale za chvíli bylo ticho po pěšině a skutek utek. Holt se v dnešní době velmi málo používá osvědčené výukové metody zodpovědnosti - defenestrace.

Minutus 15.4.2008 1:38

Re: Plně souhlasím s autorem,

Také si myslím, že z hlavounů nikdo. Zákon padajícího ho... je všeobecně platný.

Haui1 15.4.2008 8:46

Re: Re: Plně souhlasím s autorem,

Proč hlavouni, když postačí řidič.

xyz 15.4.2008 7:17

Nevím, čim se živíte, ale zřejmě nejste na správném místě

Měl byste být ředitelem Země a s Vámi by nastal ráj.

petr 15.4.2008 0:23

není se čemu divit

vystudoval jsem obor trakce a kolejová vozidla v roce 1977 a kupodivu takové systémy už dávno v té době existovaly.spíš se mohu divit že nato u tramvajáku nikdo nepřišel.Jen pro zajímavost můžu uvést že na kanadských železnicích se na jednokolejkách míjí vlaky na výhybnách za plné rychlosti v oblastech kde lišky dávají dobrou noc.Takže kde je problém.Lituju toho řidiče který to nyní odskáče.Také se divím že dosud žádný novinář nevyzhpovídal ostatní řidiče,kteří jsou nuceni tam jezdit.

baltahsar 15.4.2008 6:23

Re: není se čemu divit

Jo, mohli by třeba nakoupit v Liberci

mol 15.4.2008 0:11

Fascinuje mě

kolik odborníků na zabezpečovací zařízení tramvají se najednou na Internetu vyrojilo

tojuska 15.4.2008 0:41

Re: Fascinuje mě

Nechápu, kam tím míříte. Člověk nemusí být velký odborník, aby mu došlo, že provozování takovéhle trati zavání průserem.Tragické je, že to netrklo(?) odpovědné osoby.

Ladislav N. 15.4.2008 1:27

Re: Re: Fascinuje mě

No, když jdete po schodech a prší nebo sněží, tak to taky "zavání průserem", a troufám si tvrdit, že s pravděpodobností o řády vyšší, než je pravděpodobnost, že řidič po nedodržení jednoduchého bezpečnostního  pravidla bezhlavě vjede na jednokolejku, aniž by měl jistotu, že řidič-vůz z protisměru už z ní vyjel.;-P

Minutus 15.4.2008 1:37

Re: Re: Re: Fascinuje mě

Nechávat to jen na řidiči je dost slabé zabezpečení. Řekl bych, že se dá udělat mnohem víc a nemusí to být drahé. Autor má pravdu. Přece nešlo o provizorium na 14 dní. A co se týče těch schodů, mají být také posypány, nebo ne?

Ladislav N. 15.4.2008 1:43

Re: Re: Re: Re: Fascinuje mě

Pravdu máte v tom, že "zabezpečení" světelným znamením je v dané situaci jednokolejky tak jednoduché a zřejmě i levné, že už tam mohlo být dávno.

Minutus 15.4.2008 2:06

Re: Re: Re: Re: Re: Fascinuje mě

Mělo tam být víc, než jen světelné zařízení. Třeba závora, nebo detekce odběru proudu, který bude dosahovat v úseku jiných hodnot pro 2 tramvaje, než když je tam jedna. Nebo jednoduše fotobuňky s vyhodnocením průjezdu. To vše mohlo automaticky vypnout trakci v daném úseku. 

bongo-bongo 15.4.2008 3:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fascinuje mě

mě zase fascinují tyhle šílený laický nápady:

1. odběrem proudu to řídit nemůžete - tramvaj jede po rovině většinu času jen setrvačností, čili s minimálním odběrem (a vypnout napájení místo signálu "stůj", to snad nemyslíte vážně :-)

2. světelnou závorou můžete řídit tak možná vláčky doma v obýváku, ve volné přírodě by to bylo šílenství, sepne vám to zvíře, náhodný chodec, hrající si dítě atd.

3. to zabezpečovací zařízení, pokud má být aspoň trochu funkční, nebude zrovna elementárně jednoduché - ovládat se bude patrně pohybem pantografu přes spínač na troleji, ale musíte počítat s tím, že vlak může mít dva i více pantografů, že může jet víc vlaků jedním směrem a přitom vzhledem k několikakilometrové délce jednokolejky nebude druhý vlak čekat, až první projede celou jednokolejku a hlavně - musíte být schopen garantovat, že trať je opravdu volná, přičemž citlivost těch spínačů na troleji není stoprocentní a taky jistě občas dojde k výpadku napájení (firmy, které zabezpečovací zařízení vyrábějí, mají tohle všechno jistě dávno zmáknuté, ale zadarmo ani levně to zařídit nepůjde)