Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Srážka v Ostravě
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Ludva 16.4.2008 17:05Re: Re: Věříme v techniku ? Může, ale to není mediálně tak zajímavé jako srážka tramvají. |
pbla4024 16.4.2008 16:40Re: Věříme v techniku ? Autobus nemůže havarovat? |
Ludva 16.4.2008 16:36Věříme v techniku ? Je iluzorní se domnívat, že technickým zařízením by se vše vyřešilo. V našich podmínkách, kdy se do šrotu rozkrade téměř všechno, by tam brzy skončilo i zabezpečení. Nejlepší by byla dvoukolejná trať anebo autobus. |
R. 16.4.2008 11:00Re: Re: Ne že bych „V dopravním podniku je veřejným tajemstvím, že se na tom úseku tramvaje setkávaly velmi často. Vždycky se však řidiči uviděli a museli potom couvat. Teď akorát měli tu smůlu, že se kvůli zatáčce včas neviděli. Je to jednoznačně systémová chyba dopravního podniku. Dlouho se s tím nic nedělalo,“ řekl Právu zaměstnanec Dopravního podniku Ostrava (DPO), který nechtěl být jmenován...... viz dnesni seznam . cz |
čtenář 15.4.2008 21:41Re: Re: Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Mluvím o tý liberecký. |
Radek J. 15.4.2008 21:36Re: Re: Re: Re: Ne že bych Mile Pxt, pokud byste mel co do cineni s jakymkoliv prumyslem, vedel byste, ze spolehat se pouze na lidskou neomylnost znamena pru.s.e.r NAPROGRAMOVAT Zamyslete se, jestli jste pri ceste autem nikdy neudelalo malickou chybu, ktera se jen cirou nahodou nezmenila v katastrofu. Ridic tramvaje chybu udelal a vymstila se mu strasne |
Šerlok Homeless 15.4.2008 21:32Re: Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Jak vidět, ne. |
Šerlok Homeless 15.4.2008 21:30Re: To janoryna Jo, tak tady je to: http://www.lidovky.cz/ridici-tramvaje-hrozi-az-deset-let-vezeni-f1t-/ln_domov.asp?c=A080412_115527_ln_domov_svo |
čtenář 15.4.2008 21:23Re: Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Na tý trati to mají po technický stránce zmáknutý. |
čtenář 15.4.2008 21:21Re: Re: Jak to dělají v Ostravě Vzhledem k tomu, co se stalo je ta jejich vzorná vozovna kur*á*na. Totalně zkřenčené bolševické myšlení. V roce 2008 !! Měly by padat hlavy. Pokud možno doslovně. |
Šerlok Homeless 15.4.2008 21:09To janoryna Celkem jste to trefila. Už jsem v jednom článku v lidovkách čet, že ten mladeý řidič jel rychlostí 61,4 km/hod. místo povolených 60. |
Ladislav N. 15.4.2008 21:07Re: Re: Re: těchňik IP: 194.108.221.xxx "...Riziko selhání lidského faktoru je třeba minimalizovat..." No, s tím můžu souhlasit. Ale všeho s mírou. Lidský faktor je i idiotské nastavení funkce semaforů na mnoha brněnských křižovatkách. |
Psí vrah Čumil 15.4.2008 21:06Re: Naprosto nedostatečné PROVIZORNÍ, POUZE PROVIZORNÍ! |
Ladislav N. :-))) 15.4.2008 21:02Re: tsstss IP: 83.208.237.xxx Pán je z brněnského magistrátu? |
Psí vrah Čumil 15.4.2008 21:01Re: Jak to dělají v Ostravě No, vozovnu by zabezpečenou měli. Teď ještě tu trať linky č. 5... |
Šerlok Homeless 15.4.2008 21:01Re: Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Takže princip, že je technicky nemožné vjet na obsazenou kolej. Nedovedu si představit stress člověka, na jehož neomylnosti a bezchybnosti závisí životy desítek lidí, když navíc ví, že je technicky a ekonomicky dosažitelné to udělat blbuvzdorné. Každý rozumný počítačový program pro ekonomické aplikace počítá s chybami obsluhy při pořizování dat, které nepustí (kontroly integrity). A to jde ve srovnání s jednokolejnými tratěmi o ho.no. |
Minutus 15.4.2008 21:00S takovými lidmi? To se může občas stát úplně každému. |
Minutus 15.4.2008 20:55Re: Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Takže vlastně princip štafetového kolíku? jen si ho nepředávají, sledují se vizuálně na výhybně. |
Minutus 15.4.2008 20:45Jak to dělají v Ostravě |
čtenář 15.4.2008 20:06Ta diskuse je tedy četba, jen co je pravda. Mezi Libercem a Jabloncem vede jednokolejná tramvajová trať. Je na ní, tuším, 8 míst, kde se tramvaje vyhýbají. Tedy 8 výhyben. Nejezdí se tak, že se využívají během dne všechny z těch osmi výhyben. To znamená, že některé z procesu vyhýbání "vypadnou" Tramvaj zastaví, lidi vystoupí, nastoupí a tramvaj jede dál. Jenom na výhybně, kde se tramvaje křížují, musí na sebe počkat. Hodně stanic na trati je navíc na znamení, tudíž je někdy tramvaj prostě projede. Takže ve srovnání s ostrarvskou tratí - rébus. Vtip spočívá v tom, že celá trať je několikanásobně jištěná. Takže všechno jistí technika a člověk je tam jenom jako řešení pro případ selhání techniky. Jinými slovy, je to obrácený gard, než tady pořád mudrujete. |
čtenář 15.4.2008 19:52Re: Re: Pán je znalec Ten pán nejspíš sedí v kanclu ostravskýho dopravního podniku. |
balthasar 15.4.2008 18:50Re: Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají... Však to se tam už třeba dělo delší dobu, v lese to policajti nebonznou. A štěstí bylo unavený a jelo někam do lázní. Ono by docela stačilo, kdyby se jezdilo "na dohled", čili v těch zákrutách třicet, na rovný klidně těch šedesát, když je vidět na kilometr .. ale to by se muselo do těch provozních předpisů asi napsat, protože pud sebezáchovy odumírá. Nebo tam dát aspoň rychlostníky, když nebylo na zabezpečovačku. Dá se přece dělat lecos, i s lidskym materiálem |
balthasar 15.4.2008 18:41Re: Re: do 100.000 Tipuju tak deset melounů, na každom kilometri jeden, a to minimálně. |
Minutus 15.4.2008 18:39Re: Re: autor kecá, jak Palacký... Naprostý souhlas. Kdyby takto řídili třeba JE v Temelíně, dávno by došlo explozi. |
Minutus 15.4.2008 18:36Naprosto nedostatečné a nespolehlivé řešení. |
Minutus 15.4.2008 18:35Re: do 100.000 Teoreticky to možné je, ale pokud neexistuje laciné a seriově vyrábění zařízení tohoto typu, tak pod 100k ani náhodou. |
Minutus 15.4.2008 18:33Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RUSKÁ RULETA Klídek chlapče. Semaforů je hodně a auta se zastavit automaticky nedají. Taky jich nemálo na tu červenou projede. Jinak co jsi napsal o bezdátu podepisuji. Myslím si, že jištění by mělo být přinejmenším dvojí. Takže ani tu optiku bych nevylučoval. |
m.p. 15.4.2008 18:27do 100.000 Pro experty na zabezpečovací techniku: ono se nemusí vést nové vedení, protože už tam jedno je - a je to trolej, co tramvaj napájí; na tu se nashodí vysokofrekvenční signalizace, na začátku a na konci nějaké ty spínače reagující na průjezd tramvaje, kousek dál semafor, a je to - do 100.000 se to musí vejít ... a hlavně do týdne montáže |
Minutus 15.4.2008 18:25Každé zařízení může selhat I to za milióny. Jistěže si nemyslím, že uvedením pár možných principů je vše vyřešeno. Chce to solidní projekt, nejspíše začínající zkoumáním existujících zařízení Nevěřím, že při poctivém přístupu by náklady přesáhly milión. A taky by nebylo s vysokou pravděpodobností pod sto tisíc. |
honzak 15.4.2008 18:25Re: Re: Re: Re: Hm, přece jen se ledy hýbají... ve světle toho, že na tramvajovou dopravu LIB - JAB nedohlíží DU je použití relé "nulté" bezpečnostní třídy řady RP zcela košer. Pro laskavé čtenáře dodám, že primárním účelem zabezpečovací techniky v drážním slova smyslu není zabezpečení provozu a ochrana životů a majetku, ale URČENÍ VINÍKA!!!!! Zvýšení bezpečnosti provozu bývá až sekundární. Chtěl jsem psat dál, ale uvědomil jsem si, že my nesmíme ani naznačovat...... |