27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Diskuse k článku

DOPRAVA: Srážka v Ostravě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 15.4.2008 1:17

Radoslav Dolanský po bitvě generálem... a takových tady ještě bude!

Je zřejmé, že zmíněná "pravěká pravidla" v tak jednoduché situaci spolehlivě fungovala dodnes. Stačilo je dodržovat. Podle slov šéfa dopravního podniku byla stanovená jasná pravidla, která mladý řidič tramvaje hrubě nedodržel. Když nemám 100% jistotu, že na jednokolejce nejede v protisměru vlak, tak na ni nevjíždím. Atd...

Podobní "řiditelé zeměkoule" jako autor článku, např. v Brně (magistrát) osázeli mnohé křižovatky semafory, které místo aby regulovaly dopravu ve špičkách, otravují lidem život většinu dne i o víkendech a svátcích mimo špičky zbytečným zdržováním a zhoršováním plynulosti dopravy. Tam, kde by si lidé vystačili s použitím jednoduchých pravidel, nasadí nemyslící byrokraté propojení s chtivým či neschop=ným dodavatelem technologie techniku, která je (kromě dopravních špiček) brzdou provozu. Některé semafory dokonce zcela nesmyslně "regulují dopravu" na křižovatkách i v noci, kdy jezdí minimum aut a řidiči by se ve vyznačené dopravní situaci dokázali "domluvit" bez zbytečného čekání na červenou.

Idiotsky nastavená regulace naopak motivuje k nedodržování světelných signálů regulujících "noční duchy" a tím spíše pak může dojít k nehodě.

To je samozřejmě trochu jiná problematika, než jednoduchá signalizace na vlakové  jednokolejce, zda je na trati vlak či ne.  Chtěl jsem jenom upozornit na skutečnost, že i světelná signalizace není  stoprocentní jistotou, že neselže lidský faktor.... Proto všeho s mírou a s rozumem. Každý vůz MHD má snad přímé spojení s dispečinkem a řešení podobné situace i bez trvale umístěné signalizace na dráze by mělo být banalitou, o níž je zbytečné psát a diskutovat.

baltahsar 15.4.2008 1:10

Re: RUSKÁ RULETA

Jo, na pikovláčky je to samozřejmě stejný jako na reálný trati pět kilometrů dlouhý .. prostě se ty drátky smotaj a zastrkaj pod koleje, a plochá baterka to jistí 8-o

lumpik 15.4.2008 1:05

Re: Plně souhlasím s autorem,

Můžete být ujištěn, že všichni hlavouni budou v klidu dál sedět ve svých křesílkách, protože novináři o tom budou psát pár dní a pak se objeví zas něco jiného, na co připoutají pozornost mnohem snáz a zvýší opět náklad/sledovanost/poslechovost a už nebude nikdo, kdo by šel za tím beznadějně (vždyť už několik dní) starým případem.

Hlavson 15.4.2008 0:47

RUSKÁ RULETA

TO BYLA V ZÁSADĚ RUSKÁ RULETA anebo 50 NA 50.

Takový semafor jsem si "vymyslel" a vyrobil v 6.třídě na Piko vláčky. Jinak by se mi pomlátily. Nemůžu uvěřit, že tak se tam jezdilo. Dá se vůbec v Čechách jezdit něčím na kolejích? Možná i Pendolino jezdí stejně .;-D 

Honza42 15.4.2008 0:42

A nejen zabezpečení, ale provozní řád vůbec.

Dalším fascinujícím zjištěním je, že povolená rychlost tramvají v nezabezpečeném úseku byla 60km/h (takže vlastně maximálka). Teď totiž slavnostně po rekonstrukci spočítají, že tramvajáci neměli žádnou šanci zastavit. Tedy nezabezpečená trať byla provozována systémem "jízdy naslepo"  a nikoli systémem "jízdy na dohled."

tojuska 15.4.2008 0:41

Re: Fascinuje mě

Nechápu, kam tím míříte. Člověk nemusí být velký odborník, aby mu došlo, že provozování takovéhle trati zavání průserem.Tragické je, že to netrklo(?) odpovědné osoby.

tojuska 15.4.2008 0:34

Plně souhlasím s autorem,

toto je opravdu prvotřídní ukázka šlendriánu a nezodpovědnosti. Zprvu jsem tomu vůbec nechtěl věřit, že existuje jednokolejka bez jakéhokoliv zabezpečovacího zařízení. Jsem jen moc zvědavý, kolik hlavounů si to odskáče. Spíše bude snaha to kopnout pod stůl, když slyším ty pitomé kecy o selhání lidského faktoru.

petr 15.4.2008 0:23

není se čemu divit

vystudoval jsem obor trakce a kolejová vozidla v roce 1977 a kupodivu takové systémy už dávno v té době existovaly.spíš se mohu divit že nato u tramvajáku nikdo nepřišel.Jen pro zajímavost můžu uvést že na kanadských železnicích se na jednokolejkách míjí vlaky na výhybnách za plné rychlosti v oblastech kde lišky dávají dobrou noc.Takže kde je problém.Lituju toho řidiče který to nyní odskáče.Také se divím že dosud žádný novinář nevyzhpovídal ostatní řidiče,kteří jsou nuceni tam jezdit.

mol 15.4.2008 0:11

Fascinuje mě

kolik odborníků na zabezpečovací zařízení tramvají se najednou na Internetu vyrojilo