6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Srážka v Ostravě

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šerlok Homeless 15.4.2008 10:12

Ale no tak pane Nový!

Co jste tím příspěvkem chtěl říci? Žádné zabezpečení není absolutně spolehlivé, tudíž je v pořádkuz, když není žádné?

Ivan Nový 15.4.2008 10:38

Šerloku,

jistě, ale dnešní karatelé se tváří, jako by bylo. Dělají to záměrně, aby nás zbavili osobní zodpovědnosti a pak svobody.

Šelrok Homeless 15.4.2008 11:56

Re: Šerloku,

Nechápu, jak souvisí technické zařízení, které například brání vlaku vjet na obsazenou kolej, s naší osobní svobodou. Leda snad s osobní svobodou strojvůdce toho vlaku zbavit sebe a cestující života ...

Přiznám se, že sám v zabezpečovacích systémech nedělám.  Ale trufnu si vrdit, že můj  počítač je zabezpečen lépe, než ta kolej a každý rozumný program obsahuje v části pro pořízení dat uživatelem kontroly integrity, které zbavují uživatele osobní svobody pořídit takové blbosti, se kterými by si ten program nevěděl rady.

Šelrok Homeless 15.4.2008 11:59

Re: Šerloku,

... a to zdaleka nejde o život.

Adolf 15.4.2008 9:26

To je spis tim, ze v Ostrave jezdi misto šalin tramvaje....

M. Zima 15.4.2008 9:24

Pane Dolanský,

Vámi navrhované řešení by možná pomohlo na tom úseku, ale ten problém je mnohem hlubší, leží v české mentalitě a v českých schopnostech. Čeští experti sice sahají po kosmickém a vojenském špičkovém výzkumu (bláboly Toplánka & spol., ) ale zprovoznit šranky, nebo načárovat smysluplně silnici je pod jejich úroveň. To "čekat s radostným napětím, až se někomu něco stane" je jedním ze základních rysů dnešní české povahy. K tomu přijde po Listopadu v ČR zavedené zdokonalené komunistické referentství, tedy managerství, jinak řečeno parasitní šikanování při totálním potlačení selského rozumu. Ukázku nám poskytl včera na ČT v Událostech komentářích mladík, který měl tu drzost se odvolat na idiotské předpisy a odmítnout jakoukoli změnu, a opřít se o to, že on nemůže nic dělat. (To že je tedy zbytečný, k ničemu, že patří vyhodit,  mu samotnému nedošlo)

balthasar 15.4.2008 9:39

Re: Pane Dolanský,

Hm, a nevíte ve kterym banánistánu byla ta vesnice, co tam ICE vykolejilo v plný jízdě a sundalo most, protože soudruzi z NSR udělali chybu a zanedbali defektoskopii kol? Nebo jak tam u Paríza nechali válet nějakej bazmek na ranveji a zlikvidovali si poslední letuschopný Concorde? Vono je těch hnízdeček k pokálení spousta, jen se rozhlídnout ;-D

M. Zima 15.4.2008 10:00

No jistě,

právě to jsem myslel tím "managerstvím". Tyto nehody šly ruku v ruce se zavedením nových managerských metod jako TQM, lean management, jádrové kompetence a outsourcing, JIT, ... a k tomu přišlo privatisační šílenství. To způsobilo např. v Anglii tam do té doby nevídané nehody na železnici.

BTW: K té defektoskopii a ICE. Pokud si vzpomínám: Tam byl dokonce managery zamítnut návrh odborníků na systém kontrolující kola za jízdy, místo toho byl v duchu doby zredukován objem UZ testů. (Ale skutečnou příčinou byl myslím gumový tlumicí ráfek) Končilo to 80-ti stránkovou obžalobou defektoskopa, o managery nešlo.

honzak 15.4.2008 10:14

Re: No jistě,

dneska mimořádný souhlas. To gumové tlumení vymysleli manageři, aby cestujícím nedrncali notebooky.... Navíc se to používá např. u tramvají (rozdíl rychlosti tramvaje a IC managerům nepřipadal důležitý...)

balthasar 15.4.2008 10:29

Re: Re: No jistě,

Ovšem kvalita tratě je asi v ještě horšim poměru než ty rychlosti, navíc neni guma jako guma. A o hluku jste v životě neslyšel, že ;-D

honzak 15.4.2008 12:14

Re: Re: Re: No jistě,

á, vševěd! Vítej v Grunbachu!

balthasar 15.4.2008 12:41

Re: Re: Re: Re: No jistě,

Tam maj něco k věci?8-o

M. Zima 15.4.2008 10:32

Ostatně,

právě nám nabídla ČT ukázku toho, jak to funguje, Microsoft manager si dělá starosti o Afriku, zástupce firmy, která mizernou kvalitou ovládla svět určuje normy a presentuje povrchnost jako nadhled, proto má v ČT ideální půdu. (BTW: Není náhoda, že právě Můlfait, nebo jak se jmenuje je úspěšný u MS) Capito?

hlava22 15.4.2008 8:51

Je jestli ...

Prý to fungovalo 70 let, je dost zajímavé, že ten systém selhal až po tak dlouhé době.

LJG 15.4.2008 9:10

Re: Je jestli ...

Hm a jaká byla hustota provozu před 70 lety? Intervaly tramvají, hustota provozu, která způsobila to zpoždění....

Fred 15.4.2008 9:12

Re: Re: Je jestli ...

No muzu ti rict ze pred 20. lety byla intenzita provozu vetsi nez ted. Casto se tramvaje krizovaly hned na trech mistech...

pbla4024 15.4.2008 9:20

Re: Re: Re: Je jestli ...

Na kterých třech místech? Nejsou tam dva dvojkolejné kusy, v Nové Plzni a v Dolní Lhotě?

Fred 15.4.2008 9:43

Re: Re: Re: Re: Je jestli ...

Tramvaj tehdy cekala i na koncne v Zatisi...

hlava22 15.4.2008 9:18

Re: Re: Je jestli ...

no já jen, že každou chvíli ajzboňák přehlédne červenou.

balthasar 15.4.2008 9:41

Re: Je jestli ...

Tenhle systém funguje tak dlouho, dokud se dodržujou stanovený pravidla.

hlava22 15.4.2008 9:47

Re: Re: Je jestli ...

určitě. Systém byl prověřen 70 lety provozu. Toho chudáka je mi líto, ale těch pravidel tam nemohlo být moc. Asi mu málo zdůraznili, že když je poruší, tak jde o hubu.

Fred 15.4.2008 9:55

Re: Re: Re: Je jestli ...

No bych rekl za zapomel ze vubec na jednokolejne trati jede - tramvaj uz jela na vozovnu, takze uz se nejspis videl doma a uz mu to nedoslo. Nechapu jak nekoho s rocni praxi vubec na tuto trat mohli pustit... Na druhou stranu je v Ostrave spusta dalsich mist - treba v useku mezi Svinovskymi mosty a Novou Vsi vodarnou, kde si to ridici klidne fici 70km/h - tam tramvaj vykolejit tak to je masakr daleko vetsi - docela zazitek jak to s lidma uvnitr hazi...

balthasar 15.4.2008 13:07

Re: Re: Re: Re: Je jestli ...

No on tam prej byl postavenej poslední dobou takovej grafikon, že se každý kolo křižovalo jinde, to už je poukázka na futrál samo o sobě, a mladej si to asi dost důrazně neuvědomil, že mu jde každou cestu o kejhák.

Ivan Nový 15.4.2008 9:57

Re: Re: Re: Je jestli ...

problém je v tom, že na tu linku v poslední době nasazují záskoky a ne lidi co na ní jezdí denně. tato systémová porucha se projevila takto. Asi to bude vedlejší efekt nějakého nového plánovacího programu (v počítači).

Malý Aston 15.4.2008 8:30

Falešná kritika!

V průměru zemře ne silnicích každou sobotu a neděli cca 13 občanů.Nikomu to nevadí,je to běžné a když zemře jen 5 občanů považuje se to za vynikající výsledek.Je nutné vyřadit lidský činitel ze všech dopravních prostředků.Místo řidiče automobilu,počítač.Místo řidiče tramvaje počítač a o vlacích ani nemluvím,tam musí být dva.Každý máme svůj počítač a ono se sem tam stane,že klekne co potom?Bez řidičů se ještě dlouho neobejdeme,nebylo by lépe je dobře  finančně ohodnotit ale také vyžadovat perfektní plnění povinností?Pustit za volant kamionů,tramvají i automobilů mladé 24 leté řidiče,není ten problém v tom?:-D

MeKu 15.4.2008 8:19

To se budou cig..ši mít

Tolika nehlídané mědi jentak někde neseženou, a Porubka není hluboká, tak se ani neutopí kdyby na ně nedej bóže natrefili policajti.

místní 15.4.2008 8:08

autor kecá, jak Palacký...

Pane Dolanský, a vy jste "odborník" na co? Pokud by se DPO a město řídilo vašimi radami, tak tam takové havárie budou tak 1x za měsíc, a ne 1x za historii tratě. A kdo z vás ví, že DPO už několikrát tuto věc řešilo a žádalo na to od města (zřizovatele) peníze, které nedostalo s odkazem, "že to není nutné"? Toť realita dnešních dnů...

A když považuje autor vozový JŘ za pravěk = tedy způsob, kdy musí řidič myslet a ne jen tupě spoléhat na elektroniku, jak by nám, čtenářům, odpověděl na to, že i ten dokonalý systém v Liberci, kdy se má vypnout napětí v troleji, pokud na trať vjedou vozy proti sobě, už několikrát selhal? Není lepší stávající, kdy řidič ví kdy a kde se má s čím křižovat? To, že se na to vybodl/zapoměl/byl myšlenkama jinde, není chyba systémová, ale selhání jednotlivce.

A že je možnost takové polopravda číst v NP, tož to jsem nečekal.

Frank 15.4.2008 8:22

Re: autor kecá, jak Palacký...

Na NP je polopravd mnoho. A kecy Dolanského neberte vážně. Takových odborníků je všude plno a podle toho to tak vypadá.

jana 15.4.2008 10:10

Re: autor kecá, jak Palacký...

Už to nemohu číst, p. Dolanský má pravdu. Vím o čem mluvím, dlouhá léta jsem pracovala  ve funkci, kde na mé pozornosti a bezchybnosti záviseli každou minutu mé směny stovky lidských životů.  U toho řidiče stačil zlomeček nepozornosti, prodaná jízdenka, dotaz cestujícího, kdy na chvilku ztratil koncentraci. I kdyby tam jezdil 20 let, toto se mu mohlo stát. Jakékoli zařízení, které by ho "kontrolovalo", mu mohlo pomoci. I ten nejzodpovědnější člověk má chviličku, kdy není plně soustředěný. Pak má buď štěstí, nebo se stane něco podobného jako v Ostravě.

balthasar 15.4.2008 10:39

Re: Re: autor kecá, jak Palacký...

To je právě to žezlo, uzel na kapesníku, červený světýlko .. a všechno z toho se dá v jistym rozpoložení ignorovat, ale přecejen se to přehlídne míň snadno, než křížek v jízdnim řádu. Možná by se to zatim dalo aspoň doprogramovat do hlásiče zastávek: stanice Vřesinská, pozor křižování ;-)