4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Rachot plechů na D1

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
baltahsar 24.3.2008 23:26

A kdo si asi všimne cedulí

když dokáže nevnímat ani sníh na vozovce, ani sníh padající, který mu brání ve výhledu? 8-o

Stanislav 23.3.2008 23:06

Tak nevím ...

Nemluvil bych tak jednoznačně, loni v listopadu jsem dorazil na Rozvadov po krásně uklizené dálnici a dolů na Oberpfalzer Wald jsem doklouzal (díky ó ABS!) kolem několika vozidel naskládaných v příkopě. Dále po A92-A9/Bnevímkolik/A6 to byl očistec až k rozednění, spousta mrznoucí břečky a kolem se řítící šílenci kterým je putna, jestli ty mandarinky skončí v obchodě nebo ve svodidlech ...

milan007 23.3.2008 23:30

Re: Tak nevím ...

zkuste v takovém počasí zimní gumy

Stanislav 23.3.2008 23:33

Re: Re: Tak nevím ...

Měl jsem, ti Slováci v příkopě je taky měli. Ostatních jsem se neptal. Ale jedno mi je jasné -- jsou lidé, co respektují fyziku a ti druzí ... ;-)

Šnek 23.3.2008 16:53

Vůbec nešlo o maximální rychlost.

I ti "nejdisciplinovanější" zde, snad připustí, že šlo o přizpůsobení rychlosti stavu vozovky. Ten byl takový, že vhodná rychlost byla tak 20 nebo 30 km/hod.

S omezováním maximální rychlosti na dálnicích to nemá nic společného.

Když je někdo hňup, bude havárovat i při maximální povolené rychlosti 110, nebo i méně.

Takovýchto hromadných nehod se v Německu odbývá pět, šest za rok a nikdo se moc nevzrušuje. Většinou jde o plechy a jejich oprava zvyšuje HDP. Skoro čekám, že se někdo zplete a začne vykřikovat, že takové poměry na dálnicích si naši pracující nezaslouží.

milan007 23.3.2008 22:44

Re: Vůbec nešlo o maximální rychlost.

ale šlo o rychlost, ten systém , jako je na dálnici kolem Mnichova by okamžitě začal ukazovat max. povolenou rychlost 40 km. A nikdo, vzhledem k neustálým kontrolám si netroufne víc .

Zen 23.3.2008 13:07

Mereni rychlosti na mytnych branach,

jak autor navrhoval, je politicky naprosto nepruchodne. Staci jen zminka o takovem zameru a idioti zacnou rvat o policejnim statu. A kazdy muze hadat, ke ktere casti politickeho spektra se ti rvouni hrde hlasi ...

sigi 23.3.2008 13:20

Re: Mereni rychlosti na mytnych branach,

tady přece nejde jen o měření, jde o to, že brány by bylo vhodné využít k upevnění proměnlivých  informačních tabulí, kde se informace mění např. podle hustoty provozu a objevují se tam další potřebné informace (odkazy na nehody, dopravní zácpy, stav vozovky, objížďky). Radary, to už je jen taková třešnička na dortu. Ale potřebná, dodávám (soudím z Vašeho příspěvku).

Zen 23.3.2008 13:30

Re: Re: Mereni rychlosti na mytnych branach,

Ja nepsal o radarech :-P

Na jeden brane si prectu SPZ, na druhe take, vzdalenost znam, cas znam, zak osme tridy ZS by mel dokazat spocitat prumernou rychlost. Paaa paaa brzdeni pred radarem :-D

Proste policejni stat ,jak kdyz vysije  :-D:-D:-D

 

Stanislav 23.3.2008 23:45

Re: Re: Re: Mereni rychlosti na mytnych branach,

Ta kontrola rychlosti by mi teda nebyla po chuti, ale to je ještě prd proti tomu, že můžou být databáze s SPZ a časy potencionálně někomu na prodej ... :-/

Lucka 23.3.2008 12:16

Cena cedulí

Nechci rozebírat stav vozovky a chování řidičů, to je bez nadsázky katastrofa. Spíš by mne zajímalo, zda už někdo spočítal, jak "drahé" byly již neinstalované cedule na škodách způsobených jejich nebytím či nefunkčností, ač se o tom kváká už roky. Stávající cedule jsou nefunkční, nečitelné a řízené ústředím odněkud z Ostravy, ať se na mne Moldávie nezlobí, ale tam by mne to nepřekvapovalo. Argumentem, že informační systém by byl drahý a nejsou peníze, mne tedy nikdo neuklidní. Dálniční polatky stoupají, kolem mýtného se dělají tanečky, ale ty informační cedule, jako jsou od hranic na západ, pořád nemáme,zajímavé by bylo vyčíslit, co nás už stály na škodách, které svoji neexistencí napáchaly. O životech a zdraví nemluvě :-((

pope 23.3.2008 16:59

Re: Cena cedulí

hlavně se nauč jezdit ty mindžo

Lucka 23.3.2008 18:29

Re: Re: Cena cedulí

Hele, jezdím déle než ty, to se vsadím, a přesně tyhle lemra, jako jsi ty, tu dělají bordel.Tak se nenavážej a čum na cestu:-P

AeroKarel 23.3.2008 23:19

Re: Re: Cena cedulí

Když ona má dost pravdu. Vybírání peněz jde ouřednictvu podstatně lépe, než za ně něco udělat.

Vládínek Smolík 23.3.2008 11:10

Slovo k věci-

Článek naprosto přesně popisuje realitu, jak u nás, tak i v cizině.Jelikož jsem jako zaměstnanec německé dopravní firmy s mrazákem pendloval mezi jižním Německem a Itálí,popisovanou trasu mám projetou mnohokrát a za všech povětrnostních podmínek.Dálnici v Čechách jsem za 38 let za volantem projel nesčíslněkrát, a proto mohu říci, že největší rozdíl je v chování řidičů.V cizině jsou si jisti, že jakýkoliv přestupek bude v zápětí s jistotou na 80 procent potrestán,v Čechách tomu je zcela naopak.To, že dopravní firmy na rozdíl od ostatní Evropy platí řidiče za výkon, tj. čím víc kilometrů, tím víc peněz,to, že řidiči dostávají PODPRŮMĚRNOU základní mzdu, a ta je jim doplácena do slušé výše prakticky načerno, což se projeví hlavně v čase nemoci nebo dovolené, nutí starší a zkušené řidiče opouštět povolání, které jim takto v předdůchodovém věku snižuje šanci na slušný důchod,naprosto nepochopitelná benevolence úřadů při naprostém opomíjení nutnosti praxe pro udělení oprávnění k řízení vozidel nad 3,5 respektive 8 a 12 tun, to vše negativně ovlivňuje úroveň řidičů, potažmo bezpečnosti na silnicích.Volání po dopravě kamionů po kolejích je nesmysl,proč spolu se zbožím o váze 26 tun vézt ještě 14 tun kamionu a zahálejícího řidiče? Pak by zboží v obchodě stálo o 30% více.Ptejte se proč moloch ČD není scopen ani u přepravy sypkých a hromadných substrátů nabídnout takové ceny,aby firmy daly přednost kolejím před silnicí!Jak může být autobus levnější než vlak?To jsou důvody, které spolu s nečinností policie a státních orgánů vedou k tristní situaci na všech silnicích.S modrým majáčkem a v policejní koloně je situace jiná!Politikům o život nejde, svoje případné excesy zametou pod koberec, ale co ti, pro něž je silnice zdrojem obživy!V tomto případě nedělme politiku v dopravě na levicovou a pravicovou, ale na rozumnou a blbou.Jaký zájem na zlepšení situace může mít vzhledem ke své minulosti ministr Řebíček?Občané přemýšlejme!

karas 23.3.2008 11:44

Re: Slovo k věci-

R^!!

Zen 23.3.2008 13:01

Re: Slovo k věci-

Kdyz to je tezke ...

Vsimneho od obycejnych ridicu se politik ani urednik nedocka, zato velke firmy maji penez dost. A ze se cas od casu zvedne vlna kritiky? To se ustoji! Ridic je povinen prizpusobit jizdu stavu ... I za tech podminek, kdy jizda krokem je zivotu nebezpecna.

alimo 23.3.2008 17:05

Re: Benevolence úřadů k udělení oprávnění

k řízení vozidel nad 3,5 t atd... Jak benevolence úřadů???? Cožpak úřad má nějakou možnost to oprávnění neudělit, když nám páni poslanci v čele s autoškolskou lobby schválili zákon takový, jaký je??? Nikde v zákoně neexistuje povinnost zkoumat případnou praxi řidiče a to ani náhodou. Je to špatně, ale je to tak.

Roman 23.3.2008 18:46

Re: Slovo k věci-

Proč není schopen moloch ČD schopen nabídnout lepší cenu? ČD jako podnik je pěkný bordel, ale ani špičková německá DB z důvodů úhrady tzv. externalit souvisejících s vlastní dopravou by Vám nenabídla lepší cenu. Pokud kamionová doprava i přes veškeré poplatky a mýtné hradí způsobené externality pouze ze 60% a železnice ze 100% pak nemá logicky železniční firma šanci. Co se týče Vámi popisované přepravy kamionů po železnici a zahalejícím řidiči máte na mysli patrně tupý systém ROLA. Existuje, ale systém pouze přepravy samostatných návěsů. Žádný zahálející řidič se na vlaku neveze, jenže to by Vás potom polovinu z práce vyrazili pro nadbytečnost a nepoužitelnost.

Stanislav 23.3.2008 23:53

Re: Re: Slovo k věci-

"Špičková" DB je ještě větší moloch. Taktéž "ani hajzlbábu ze závodu ani ojro ze mzdy" platí stále. DB je lepší, páč se do ní sype řádově více peněz, ale co se struktury a efektivity týče, můžou si s ČD podat ruce ... :-(

PETR 23.3.2008 10:33

Z trochu jiného úhlu

Byl jsem na D1, cca 5 km před havárijí, stál jsem v koloně na Brno 7 hodin. Mohu dosvědčit, že až do cc 90. km se jelo po suché vozovce a poletoval sníh. Během pár minut jsme byli v chumelenici a jeli po několikacentimetrové vrstvě mrznoucího sněhu ( byly 3 - 5 stpuň pod nulou, velice se to střídalo). Všiml jsem si, že pravý pruh, po kterém jely kamióny, je projetý, zablikal jsem a vmísil se mezi kamióny. Levý pruh, po kterém jely značnou rychlostí osobní auta byl neprojetý.  Když jsem na druhý den viděl na internetu záběry z kamery asi na 105. km, které prokázaly, že ta vrstva sněhu napadla během 4 minut, pochopil jsem. Kamióny dokázaly tuto vrstvu projet, osobní auta ne. Během čtyř minut nedokáže silnici ošetřit žádná služba. Přičinu havarie je nutné hledat jinde. Tentokrát však především u řidičů. 

karas 23.3.2008 11:50

Re: Z trochu jiného úhlu

Autor píše, že v Německu se ošetřuje preventivně! Ale vlastní zkušenost - 2 obce, Vejprty v ČR, Bärenstein v Německu, tvoří jeden celek. Příklad: včera skončilo sněžení, v ČR už se neuklízí (ač je co) v Německu silničáři stála dočišťují, v ČR zbytky mrznou a "drncají" pod koly, v Německu je silnice hladká.

Alfons 23.3.2008 9:56

Averze proti kamionům se mně nelíbí.

Kamiony drží naši ekonomiku nad vodou !! ;-D 

Roman 23.3.2008 18:37

Re: Averze proti kamionům se mně nelíbí.

A od kdy?

68 23.3.2008 19:06

Re: Averze proti kamionům se mně nelíbí.

Lodě! Ty drží všechno nad vodou!

Stanislav 23.3.2008 23:56

Re: Re: Averze proti kamionům se mně nelíbí.

Od 2002 bych až tak nesouhlasil ... ;-)

davit 24.3.2008 18:38

Re: Re: Averze proti kamionům se mně nelíbí.

voda, ta ma drží nad vodou

Olinka 23.3.2008 8:16

Tu hromadnou nehodu prý zavinil kamion...

..no, není divu, jezdí jako hovada, tůhle mě za Jihlavou tlačil jeden usínající ke svodidlům, po drastickém troubení se probral a odbočil k pumpě, kde se zřejmě dospal...nejlepší by bylo drasticky omezit jejich průjezd republikou a na železnici s nimi ;-OA taky by to chtělo větší houšť informačních tabulí po celé D1...no a při mizerném počasí přizpůsobit jízdu stavu vozovky, ale to už bych asi chtěla moc:-)Rv

AeroKarel 23.3.2008 23:22

Re: Tu hromadnou nehodu prý zavinil kamion...

Na železnici?

Zřejmě ráda držíte dietu a chcete být často o hladu!

Alfons 23.3.2008 2:52

Za havarie můžou senioři a komunisti.

Nějak zdejší diskutéři zapomínají na hlavní viníky. A samozřejmě zde schází také Paroubek a celá ČSSD. A jestliže si toho diskutující nevšimnou, pak nemají co dělat za volantem ani na polní cestě.  :-D Je samozřejmé, že pravičáčrtí řidiči havarie nezpůsobují. ;-D Mimo jiné je prasácký způsob jízdy pozůstatek předsametového režimu. VV