20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

DOPRAVA: Rachot plechů na D1

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza42 22.3.2008 10:56

Re: Re: Odpovědnost nese jen a jen řidič

Pokud budete zvětšovat odstup kvůli informaci na tabuli. evidentně jste předtím jel nebezpečně. S tím sjetím je to hezké, jenže než někdo ceduli rozsvítí, stejně je dálnice ucpaná k nejbližšímu výjezdu, takže to máte skoro jedno.

Baf 22.3.2008 11:24

Re: Re: Re: Odpovědnost nese jen a jen řidič

Je vidět, že jste vůbec nepochopil o co jde. Odstup nepotřebuju zvětšovat kvůli sobě, ale kvůli tomu magorovi, co se na mě zezadu lepí. Protož to musíte dobrzdit nejen Vy, ale ještě nejmíň dva za Váma. Samozřejmě že abyste to mohl objet, musí ta cedule bejt nejmíň dva sjezdy před.

Hans 22.3.2008 12:29

Re: Odpovědnost nese jen a jen řidič

Souhlas na 100%. Jediné technické zařízení, které má v tomto případě smysl, je radar ve vozidle, který vás upozorní na překážku před vámi. Ať si ho každý koupí za své a nemá smysl vyhazovat stovky mil. za cedule, které stejně nestíháte přečíst...

slovan 22.3.2008 17:34

Co by mel umet radar

Tu prekazku prece vidite? Aby ten radar mel smysl, musel by umet auto zpomalit tak, aby melo bezpecnou vzdalenost od predchoziho vozidla nebo prekazky. Znacna cast ridicu by pouhe varovani radaru ignorovala - oni prece maji ABS a zimni gumy a tak to zvladnou.

Pavel 22.3.2008 18:54

Re: Odpovědnost nese jen a jen řidič

Informační a řídící panely jsem poprvé zažil v Holandsku. Informace hravě přečtete při řízení a není třeba se dívat na nebe. Perfektní je možnost měnit směrovost pruhů, upozornit na problém, varovat. Už dávno to na D1 mělo být.

glosátor 22.3.2008 10:10

Problém

jsou na dálnici hlavně předjíždějící  řidiči kamionů. I ty Lipany na D1 zavinil kamion předjíždějící osobák. Sedět celé dny za volantem je asi na palici, tak si hoši krátí dlouhou chvíli předjížděním. Za zvláště příhodné místo považují pro tento manévr táhlou pravotočivou zatáčku ve stoupání. Nedávno jsem jel za takovým blbem tři kilometry. Jízda  mezi Prahou a Brnem je rozkouskována na  kratší či delší úseky, kdy člověk dojede frontu za předjíždějícím kamionem,  ten se posléze zařadí zpátky, kolona se roztrhá, načež se scukne za dalším předjíždějícím idiotem   v náklaďáku. Jezdím po dálnicích hodně, ale nikdy, skutečně nikdy jsem neviděl policajty, že by kamioňáky blokující takto provoz jakkoliv usměrňovali, neřkuli sankcionovali. To je námět pro pana Hřebíčka, co mají ti jeho melody boys na dálnicích dělat. Ne sedět s radarem za bukem a buzerovat na rovných , přehledných úsecích řidiče kvůli dodržování nějaké šedesátky, kterou tam před lety zapomněli po opravě silničáři..

Malý Aston 22.3.2008 10:21

Re: Problém

U policie je cca 50 000 zaměstnanců.Když neumí udělat pořádek,je potřeba jejich počet snížit na polovinu a dozor na silnici svěřit soukromým firmám. Mít radar a video ve svém autě,stokráte si mi zaplatí cesta z Brna do Prahy a zpátky.Těch debilů ve starých rachotinách,těch kamionů kteří si vynucují předjížděním a svou váhou přednost,těch volů co jezdí minimálně 200 km/hod je tolik,že budu v balíku.Represe a jen represe,nebo to nechat jak to je a čekat až se to samo zredukuje přirozenou cestou tedy vzájemným zabíjením.:-D

M. Zima 22.3.2008 10:41

Člověče, Vy jste s tou

represí ještě blbější, nežli se na první pohled zdálo. Sám jezdíte jako Brežněv, jak jsem Vám o něco níže doložil a přitom byste kdekoho trestal. Pro Vás ten komunismus skončil příliš brzo.

šrek 22.3.2008 14:00

Re: Problém

Moje řeč, ať lítají nad dálnicí v bitevníku a místo pokut mačkají spoušť! Jinak to podle vaší rady stíhat nemohou.

Malý Aston 22.3.2008 9:44

Za bordel na silnicích si můžeme jen a jen my.

Kolik automobilů má navigaci? Kolik řidičů když začne pršet nebo sněžit dá nohu z plynu,kolik šílenců jezdí na našich silnicích?To jsou převážně naši občané,kteří se předvádí jak jim to šlape a když si namlátí držku svádí to na silnice,špatné informační tabule na policii a na všechny ostatní.Havárie na D1 byla zaviněna blbem v kamionu,který předjížel osobák,dostal smyk a ti magoři co jeli za nimi nalepení zadek na zadek prostě do nich narazili.Může být stokrát napsáno,že rychlost na dálnici je 130 km/hod. Stokráte je tabule 80 km/hod využita k tomu,že ti kterým to nejede v těchto úsecích dohání ty,kteří je předjedou neboť jim  to do kopečka prostě nejede.V zimě je normální,že sněží a je normální že mrzne.Kdo to nechápe,ten si zákonitě musí rozbít držťku.Jedině represe,represe a tvrdé vymáhání dodržování dopravních předpisů může nás všechny naučit pořádně a normálně jezdit. Havarii zavinili řidiči a ne dálnice a sněžení.:-D

M. Zima 22.3.2008 9:54

Tak to vypadá,

že jste se po dlouhé době odvážil na dálnici a předjeli Vás s Wartburgem, co?

Malý Aston 22.3.2008 10:13

Re: Tak to vypadá,

Mám dobré auto,zmáčknu čudlík jede 130 km z kopečka do kopečka,zmáčknu čudlík a nejede více jak 50 km/hod.Překážky v předu se mi signalizují a když nedbám auto samo reaguje,mám navigaci a znám dalek dopředu co se tam děje. Nesnáším staré rachotiny,nesnášim ty malinkatá autíčka ve kterých se předvádí mladí i staří jak jim to šlape.Nesnáším,když jedu na tempomat po D1 140 km/hod a nějaký debil předjíždí z prava.Když na to dupnu mám tam 210 šupem. Nemusím se předvádět že na to mám,to je fakt a nemusím přitom ohrožovat jiné. Represe a represe je jediná možnost jak donutit občany aby si vážili svého života i života jiných,majetku svého i majetku jiných.:-D

arnie 22.3.2008 10:20

Re: Re: Tak to vypadá,

Proč sem píšeš teda ty nesmysly, když jsi takový borec, bourák a já nevím co ještě.

Malý Aston 22.3.2008 10:24

Re: Re: Re: Tak to vypadá,

Mám se báječně,mám na dobré auto a komančové tady již nevládnou a doufám že vládnout nebudou. Mám zájem si toho krásného života užít a ne být smeten na silnici nějakým debilem.To je můj zájem.:-D

M. Zima 22.3.2008 10:28

Jenom tak pro Vaše vzdělání,

Jestliže jedete 140 vlevo a někdo Vás předjede vpravo, protože tam bylo volno, dopustil jste se přestupku i v tom případě, že bylo dovoleno pouze 140. Tomu se říká (přeložil bych jako)  "agresivní poučování " a v Německu byste byl pokutován. Pro Vás jednoduše řečeno, sebestřední experti na jízdu vlevo za každých okolností mohou těžko operovat výrazy jako debil a represe a pod. V zájmu nejenom vlastním ale i těch kvůli kterým se tu tak rozohňujete byste se měl nad sebou zamyslet, přinejmenším nad tou Vaší jízdou vlevo.

Karel 22.3.2008 12:07

Re: Re: Tak to vypadá,

A jetlipak to skvělé auto také myslí? Jinak by mě opravdu zajímalo, kdo nebo co té Vaší navigaci našeptává, co se děje daleko vepředu. Ale jako provokace dobrý ;-).

šrek 22.3.2008 14:04

Re: Re: Tak to vypadá,

to jste tedy frajer, něco jako malý Napoleon a peněz jako šlupek. Co takhle hummer a ty srandovní autíčka strkat do pankejtu?

Yarda 22.3.2008 18:30

Re: Re: Tak to vypadá,

Jsi opravdový gentleman silnic. S tvým názorem na staré rachotiny a malá autíčka souhlasím, ale na pořádné auto nemám. Tak ti sem napíšu číslo svého bankovního konta abys mi mohl poukázat sumu za kterou bych si to pořádé auto mohl koupit.

Ridic 22.3.2008 9:42

D1 neni nic proti tomuhle

http://archive.gulfnews.com/articles/08/03/11/10196597.html

westík 22.3.2008 9:41

Autorovi,

nejsem sice odborník na pozemní komunikace, aler obecně po přečtení článku musím konstatovat, že je to žvanění o ničem.K čemu je popis dálnic v Rakousku či jinde? Proč autor  nenavrhl a) způsob  technického řešení na D1, b) alespoň hrubý rozpočet  na tyto úpravy, c) zdroj financování těchto úprav ? Jinak tyto články má stejnou úroveň jako moje brblání v místní hospodě na stav polních cest v  naší obci:-/

westík 22.3.2008 9:43

Re: Autorovi,

oprava: jinak tento článek ......

Double_K 23.3.2008 11:01

Re: Autorovi,

Zdroje by byly. Platíme spotřební daň za pohonné hmoty, jednu z nejvyšších na světě, platíme dálniční známky, podnikatelé silniční daň a kamiony mýtné. Kdyby z těch peněz polovina zůstala v rozpočtu dopravy, tak máme silnice jako ve Švýcarsku!

lm 22.3.2008 9:41

Ani čtyři pruhy u nás nepomůžou

Tři pruhy jsou od Mirošovic k Praze. Ačkoliv je na dálnici poloprázdno nikdo nejede v tom nejpomalejším. V Německu jsem neviděl na dvouproudé dálnici předjíždět kamion, tady běžně a to ze všech států. Problém není kvalita dálnice, ale to jak se na ni odreagovávají její uživatelé. Od jisté doby jezdím Pendolinem, opravdu pohoda přátelé. Ještě chvíli nechte ty šílence aby svoje řady pročistili.  

Flegmatik 22.3.2008 9:32

Fakt!

Plané řeči okolo. FAKT!!

Ten kdo v daném okamžiku šlápne na plyn nebo na brzdu je odpovědný za všechno, co se v následujícím okamžiku stane. To je nezvratitelná objektivní skutečnost, prověřená léty!!!!

M. Zima 22.3.2008 9:24

Pane Holásek,

dnes jste se vyjímečně dotkl i nového fenomenu, jistě, nejsou to pouze české organisační schopnosti ústící v český bordel, neschopný Hřebíček a spol., které způsobují, že Češi nedokáží ani nalinkovat silnice, o smysluplném posazení značek ani nemluvit, atd., je to i skutečnost, že Češi auta, která dnes jezdí neovládají. Většina Čechů zústala vývojově u toho trabanta a MB’čka. (Není to hanlivě míněno, i v takovém Německu bylo produkováno auto, na které by vlastně bylo potřeba speciální školení a přišlo se na to až po spoustě mrtvých) Na rychlejší auta nedisponují Češi dostatečně rychlou reakcí, ještě ztíženou stavem silnic a značení. Proto udivuje, že jste nepřišel na promyšlenější návrh řešení:

 

Toplánek a ti ostatní diletantští showmani se mají na předsednictví EU vykašlat a místo toho požádat Komisi o zřízení vývojového centra EU pro logistiku a dopravu v Česku. (Dali by na to část z těch tří miliard, které bez efektu spolkne to zbytečné předsednické šaškování a zbytek by dala EU) Má to velkou ekonomickou a ekologickou perspektivu, znamenalo by to vysoce kvalitní a smysluplnou práci na sofistikovaných projektech pro spoustu lidí a jsou s tím poměrně rychle dosažitelné signifikantní výsledky. Ale je to beznadějné, zmínění diletanti se budou raději fotografovat s internacionální parasitní klientelou, a Topolánek bude slabomyslně usilovat o centrum pro kosmické lety, nebo podobnou hovadinu a požadovat od EU peníze na rozšíření českých v každém směru předražených dálnic. Na víc dnešní domorodí Češi nemají, což platí bohužel i pro Vás, pane Holásek.

Roman 22.3.2008 9:31

Re: Pane Holásek,

Hřebíček je tam hlavně od toho aby sprivatizoval a rozparceloval železnici. Jeho mateřskou firmou je soukromý železniční přepravce Viamont. Zbytek jeho činnosti na ministerstvu je pouze na vedlejšák

M. Zima 22.3.2008 9:44

To sice vysvětluje ledacos,

ale u toho Hřebíčka bych zcela nevylučoval, že ho někdo opravdu trefil pořádně na hlavičku. A s tím vedlejšákem nebude sám, nejenom ta nízkovýkonnostní politika, ale i média na mě dělají mnohdy takový dojem. A k tomu to české ledabylé machrovství, nechá se to často těžko vydržet.

žaba(k) na prameni 22.3.2008 9:23

Velký omyl páně autora

Za hromadné havarie nemohou žádní silničáři ani jiní osobočlověci.

Za všechno zlo včetně těch havárií může glogální oteplení a emise CO2. . Pokud to nevíte, proštudujte dílka různých Al Magorů, nevládnete-li english, pak pastýřské listy jeho klimaapoštolů, jako např.   různých Prettelů či Metelků. Jako bonbónek doporučuji článečky velikého ekoguru pana Beránka - a to je síla - po přečtení jistě autor i ostatní lidstvo prozře.

Tak pr.  - ŘSD je f tom opravdu, ale opravdu nevinně..................(Y)

Praktik 22.3.2008 9:19

Sliby politiků

http://www.rsd.cz/doc/Udrzba-komunikaci/Zimni-udrzba/situace-na-d1-v-dobe-retezove-havarie

Pokud si vzpomínám, tak před pár lety sliboval nějaký tehdejší ministr, že situaci na dálnicích budou kontrolovat motorky, které tehdy s velkou slávou nakoupili. Loni zase tvrdili, že situaci budou monitorovat Policisté z vrtulníku a tak dokumentovat trestat nebezpečné přestupky. Kdepak asi byli ti slibovaní policisté, když se tak rychle změnilo počasí jak je vidět na fotkách z ŘSD? A byli by tam něco platní? I kdyby tam jel v tu chvíli sypač, tak by to pravděpodobně nebylo nic platné. Kdyby tam bylo více informačních tabulí, stejně by to nepomohlo, tak rychle by to asi nestihli zjistit a zveřejnit. Na takovou situaci musí řidič reagovat i bez toho, že mu to někdo napíše na ceduli, kde by si to stejně v takovém počasí při rychlosti 130 km/h nestihl přečíst. Moc mě pobavil dnešní článek na novinkách, zejména odstavec: "O tom, co je na tabuli napsáno, navíc velkoberanovští policisté

ani údržba dálnice nemají ani potuchy. Museli by si k tabuli sami dojet

anebo zavolat do Ostravy." Kdyby se podívali na tuto stránku ŘSD, tak by to věděli. Jenže možná vůbec netuší, co je to internet.

Jirous 22.3.2008 8:52

Tendenční článek

Když jsem si přečetl tento článek, došel jsem k závěru, že za vše mohou silničáři a ŘSD. Opak je ale pravdou. Ono je to těžké být okamžitě na místě, když se počasí změní tak rychle jak se teď stalo. A pak řada řidičů jede stejně agresivně a rychle (150 i více) bez ohledu na stav silnice.Pak se diví, když před překážkou nestačí zabrzdit. No kamionáři to je kapitola sama pro sebe, zejména jsou známí s tím jejich předjížděním (kolik nehod bylo tím způsobeno).Podle poslední informace tady to má být zarodek celé katastrofy. Takže vše by se mělo hodnotit v celkovém kontextu a ne stále házet vinu jenom na někoho. PS. Možná že komunisti měli postavit víc dálnic jim to šlo s nikým se nebavili a stavěli a vždy k výročí Lenina, Gotwalda, Stalina atd.(pokud měli peníze a těch se nedostávalo kvůli internacionálním pomocí Syrii, Lybii Iráku apod.), dnes musíte každého přesvědčovat, že je to nutné, platit za pozemky atd. Ptal se někdo proč není doposud dobudována dálnice na HRadec a navazující paralelní rychlostní silnice. Možná, že nějaký brouk nebo zelení tomu brání.