18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

DOPRAVA: Rachot plechů na D1

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Žasnoucí 23.3.2008 5:29

Re: Za havarie můžou senioři a komunisti.

Jé - ty jsi tak ftipný!

Alfons 23.3.2008 6:10

Re: Re: Za havarie můžou senioři a komunisti.

To je univerzální zaklínadlo používané námi pravičáky. Jsme nejlepší. Jsme modrá krev. R^

kája 22.3.2008 22:03

Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

Loni koncem listopadu jsme vjížděli autem u Poděbrad na dálnici, zrovna začínalo sněžit. Během pár minut se tak rozchumelilo, že na dálnici bylo 5 - 10 cm sněhu a ten stále přibýval. Na to nepomůže žádná technika (pluhy, sypače), kde by se v okamžení vzaly a co by pomohly? Zpomalili jsme a jeli jsme tak 50, ale v tom nas předjel nejmíň stovkou v levém pruhu jeden kamion, pak druhý, osobní auta ani nepočítám. Prostě jedna skupina řidičů přizpůsobila jízdu stavu vozovky, druhá na to kašlala a nebyla potrestaná. Vždycy, když nás nějaký kamion míjel, říkala jsem si, co kdyby mu ujel zadek, tak nás smete z dálnice jak když verlyba máchne ocasem. Dobře to dopadlo, bohužel ve čtvrtek ne.

sigi 23.3.2008 13:23

Re: Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

hm ten sníh tam spadl z nebe a nikdo netušil, že se tak stane? a na co tedy stát platí tu armádu meteorologů a jiných kejklířů?

Viktor 23.3.2008 19:54

Re: Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

Takovýhle miluju. Pokud nejste na zasněžené dálnici schopen jet víc jak 50 tak tam nenajíždějte, případně co nejdřív sjeďte dolů nebo třeba počkejte u pumpy. Ono se totiž v čerstvě  napadlém sněhu dá docela slušně jet, chce to jen jediné - aby se po silnici nemotal někdo kdo na to nemá. Prostě - pokud Vás desítky aut předjížděly a jen Vy jediný jste jel svoji spravnou padesátkou (a neuhnul a neuhnul) tak mohu říct pouze - ty d.e.b.i.l.e jezdi si na dopravním hřišti ale nelez na dálnici.

memo 23.3.2008 20:56

Re: Re: Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

ooo takovych frajirku bylo ve ctvrtek tusim kolem 150;-P

Stanislav 23.3.2008 23:26

Re: Re: Re: Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

R^ přesně tak, tyhle borce fakt miluju nejvíc ... :-/

Stanislav 23.3.2008 23:29

Re: Re: Problém je v řidičích i v naprosté beztrestnosti na dálnici

Pokud JSTE schopen jet po zasněžené dálnici o dost víc, jak 50, pak laskavě navštivte nejližší dopravní úřad, vraťte řidičák, kupte si učebnici fyziky pro 7. třídu ZŠ a hlavně hurá znovu do autoškoly ... ;-)

Radekter 22.3.2008 21:28

problém není v ŘSD

článek skoro zbytečný, stejně jako téměř celá diskuze:-/. dozvěděli jsme se,  že autor byl v Německu a v Rakousku. toť vše!

   problém dopravní sítě v ČR je jediný a tím je politika. v ČR se bohužel dopravní problematika stala politickým artiklem a situaci neřeší dopravní odborníci, ale politici :-(. TO,  že naše republika existuje téměř devadesát let a máme pouze jednu kapacitní spojnici z východu na západ je jasným důkazem.  TO, že dodnes není dobudován obchvat okolo hlavního  města je také škoda jakkoliv komentovat.  TO, že u nás stojí výstavba dálnic dvakrát tolik co jinde .........   atd.

   POLITIKA KORUPCE POLITIKA KORUPCE POLITIKA  KORUPTIKA ....................

  jediné čeho se opravdu děsím, je pořádání Olympiády pod vedením pražského magistrátu 8-o

Honza 22.3.2008 20:07

Výrazné zlepšení s minimálními nákladý

Po dálnici jedím prakticky denně. Za 95% kritických situací (kdy je nutno nenadále brzdit) mohou řidiči kamionů, kteří začnou bezohledně předjíždět. Jsem přesvědčen o tom, že pokud by se jim zakázalo vjíždět do levého pruhu (pokud je pruhů více tak ať se tam předjíždějí ale ten nejvíce vlevo je pro ně tabu) osazením klasických značek výrazně by to bezpečnost zvýšilo. Kontrola by byla jednoduchá -předjiždějící kamión pozná i ten nejhloupější policista, automaticky by to mohou kontrolovat i mýtné brány a případně může ŘSD najmout pár důchodců s foťáky vedle dálnic nebo na mostech.

Lapil 23.3.2008 9:13

Re: Výrazné zlepšení s minimálními nákladý

Pitomost. Kromě dvou tří kiksů (kamioňáci jsou taky lidi a ten největší skoroprůser byl z toho, že mě ten Ostravák přehlídl v oblaku černého dýmu jeho vlastní zasloužilé staveništní Tatrovky) jsem s dálkovými náklaďáky v životě problém neměl. Problémy mám s lidmi, kterým je 130 až 140 v našlapaném provozu málo a nutí mě volit mezi pitomým šlapáním na plyn, notabene když to nejde, protože vepředu je šňůra až bůhví kam, a hazardérským šlapáním na brzdu za účelem zpomalení na tu plus minus osmdesátku, abych se případně mohl zařadit mezi stodoly.

Když k tomu má někdo jen jedno světlo, takže je ve tmě naprosto neodhadnutelná jeho vzdálenost a rychlost, případně mi posvítí do zrcátek dálkovými, abych vepředu neviděl už vůbec nic, schází k průšvihu jen nějaká ta obligátní rozzuřená škodovka utajená v záři diod s dvacet let starými zašlými doutnavkami místo koncových světel.

Lucka 23.3.2008 12:10

Re: Re: Výrazné zlepšení s minimálními nákladý

nechci dělat arbitra, ale domnívám se, že každý z vás má svůj díl pravdy, a v zásadě si neodporujete.Obě skupiny vozidel, co tu zmiňujete, vytvářejí velmi nebezpečné situace, bez ohledu na ostatní řidiče, kteří mají kolikrát plné pařáty volantu, aby se ze situace dostali ze zdravým kožichem, ovšem ty škodovky mne dostaly,  to je fenomén , který mne stále více udivuje. Totiž to, že je ještě nikdo nezabil.....nebo kvůli nim sebe.

Lapil 23.3.2008 12:54

Re: Re: Re: Výrazné zlepšení s minimálními nákladý

Ale jo, on to pan předřečník spíš schytal za všeobecný refrén "za všechno můžou kamióny".

Ale ty škodovky dnes fenomén opravdu jsou. Nic proti nim, mají stejné právo na existenci jako kterékoliv jiné auto a já jsem ten poslední, kdo by komukoliv bral právo jezdit pomalu. Je ale fakt, že z nich nemám dobrý pocit, počínaje často absurdně mizerným osvětlením (kde je technická? Nebo neexistuje žádný předpis ohledně svítivosti?), a konče tím, že jde o auta stará, tudíž fórová a já intuitivně tuším, že v případě průšvihu nebudou schopna reagovat tak, jako ostatní. V kombinaci s řidiči, možná skvělými v městském provozu, ale na dálnici "na tachometru 80 a v očích smrt" a z druhé strany s přístupem "kdo nejede 160, je socka a může být bez skrupulí odstrčen do příkopu", jde o kombinaci potenciálně vražednou.

slon 22.3.2008 17:20

Rachot plechů na dálnici

Ono se ale všechno nedá svádět na politiky (ministerstvo).

Proč není dostavěna paralelní dálnice přes Hradec Králové? Protože vše zpožďují zelení, dnes se bez obstrukcí nedá postavit nic.

Až "aktivisté" zelených, kteří většinou nevědí o co jde, přestanou pro svou zábavu demonstrovat, budeme jezdit do Ostravy jinou cestou a na D1 bude provoz poloviční.

Za náledí a sněžení politici nemohou, výstražné cedule nezodpovědní řidiči budou ignorovat, takže to bude škoda peněz.

Zebra 22.3.2008 18:37

Re: Rachot plechů na dálnici

Poučte kolegu savce slone, kdopak že z těch zdržovačů je u zelených ? Paní Havránková ? ŘSD ? Pozemkový fond ?

Jirka 22.3.2008 19:32

Re: Re: Rachot plechů na dálnici

Zebro měl by ses poučit sám, mimochodem "ochránci přírody se svým právníkem Kužvartem např. 10 let blokovali výstavbu kolem Plzně. Sice trochu se také podepsali ouředníci, ale větší část doby způsobili právě zelení např. i nákupem pozemků v místě obchvatu o velikosti 1x40m. A taky nejsme u v komunismu, kdy bylo možno vyvlastnit cokoli komukoli ve veřejném zájmu. Paní Havránková bohužel asi dost "vydírala".

Pešek 22.3.2008 20:52

Re: Re: Re: Rachot plechů na dálnici

Těch příkladů o zdržování rádobyzelenými je mnohem víc. Třeba dálnice na Teplice - kus chybí kvůli protahování řešení Opárenským údolím zelenými. Bez viny není ani ŘSD, které má pocit, že vládne nad všemi pozemky - s majiteli jednají jeho pracovníci jako s hadrem. V Litoměřicích zase jak píše deník Bohemia mají občanské sdružení (bez účetnictví a výkazů) lépe řečeno pana Studničku, který jim kvůli nějaké žabičce zdržel dotaci na mostek za 20mega takže město o ni přišlo, dneska se zase soudí kolem nového mostu přes Labe, který je třeba jako sůl a zdržuje, snad aby dostal nějaký ten úplateček eh čo to hovorím, sponzorský dar. A takových je neúrekom všude.

Pokud protestující strana způsobí zdržením škodu a prohraje svou při, musí škodu uhradit, jinak si bude na každé veřejné stavbě honit triko kdejaký nýmand a potrhlíka a dálnice budou dražší a dražší.

Bobik 22.3.2008 22:23

Re: Re: Re: Re: Rachot plechů na dálnici

Problém je v tom, že to ŘSD bezohledně napere přes chráněná území, a pak to svádějí na ochranáře. Kdo to je, ŘSD? Kdo jsou ti anonymní pánové, keří rozhodují o chodu celé země?

Například dálnice z Prahy na benešov vede přes prvotřídní rekreační zónu v Posázaví. Namísto rozšíření stávající dálnice a odbočky po staré táborské bude zničen další kus cenné přírody. ŘSD jsou postkomunističtí nabobové a ignoranti - není divu točí se tam miliardy, a tak je to ideální místo pro polokriminální živly. Ochranáři jsou v tom nevinně, to jen ti mocní ve spolupráci s novináři  jim nasazují psí hlavu.

PetrK 22.3.2008 15:48

O přetíženosti D1 se ví dávno,

ale nic se s tím nedělá. Podle mne měl už být  vybudovaný spoj na Ostravu, zatím se tam jezdí přes Brno. Místo toho se rozestaví pár "vajglů" vedoucích odnikud nikam. Vím sice, že pár jedinců brání další výstavbě na mnoha místech, ale to už je věc naší legislativní a soudní moci.

blin 22.3.2008 12:09

Mentalita řidičů podruhé

Mimochodem: jezdím již přesrok v UK, docela často. Když jsem začínal, měl jsem docela obavy z ježdění po levé straně a s volantem napravo, přišlo mi to hodně nezvyklé. Poté jsem ale pochopil, že my u nás v Česku se jako řidiči máme ještě sakra co učit. Nevzpomínám, že bych viděl v UK JEDINOU nehodu. Důvod je prostý - jakási "řidičská kultura". Ohleduplnost, předvídatelnost v chování, a hlavně jakási pohoda a "samoorganizovanost" na silnicích. Když nyní přesednu zpět do českého auta, je mi mnohokrát smutno až hanba...

blin 22.3.2008 11:56

Mentalita českýh (ale i jiných) řidičů

Přijde mi skoro trapné vést diskuzi o tom, že za všechno mohou silničáři, ministr, vláda, Santa Klaus apod. VŽDYCKY a ZÁSADNĚ za to mohou jen a jen samotní řidiči. Bohužel řada z nich, slušně a zodpovědně jezdících, měla prostě smůlu, že se ocitla v nesprávný okamžik na nesprávném místě - já ve čtvrtek jezdil po Vysočině (nikoliv po dálnici) a počasí a stav silnice se skutečně měnily doslova v rozmezí několika vteřin. Nicméně - pořád to na věci nic nemění: prostě ty desítky a stovky koňů pod kapotou vždy potřebují jednu jedinou hlavu, která je schopna domyslet dosledky za KAŽDÉ situace - nebo alespoň přijmout zodpovědnost.

R 22.3.2008 11:53

technický pokrok v autech.

Mně to připadá, že řidiči nepochopili technický pokrok na autech a  cestách. Ve staré socialistické škodovce se jezdilo za dobrého počasí 80, když byla takové mizerné jako v ten čtvrtek, tak se jelo rychlostí 20 - 30 km a bylo to vždy v pohodě. Nyní jsou auta mnohem dokonalejší, za dobrého počasí se běžně jezdí 120 - 140.  Hlupáci za volanty si myslí, že v takovém podstatně dokonalejším autě vybaveném ABS a vším možným mohou bezpečně jet v takovém mizerném počasí 60 - 90 km za hodinu.  Omyl. Rozdíl oproti té staré škodovce je za dobrého počasí několik desítek kilometrů více, ale za špatného počasí jenom tak 10 kilometrů navíc, takže bezpečná rychlost za mizerného počasí je u dnešních aut tak 30 - 40 km/hod, více ne.

vita 22.3.2008 11:47

tedy chválit rakušáky

za to že regulují rychlost na dálnicích? Minulý týden jsem Rakousko projížděl okolo půlnoci, byl minimální provoz, suchá silnice, teplota asi 4 stupně +, bezvětří a na dálnici max.povolená rychlost 100km/h(proměnné značení), přijde mi to jako opruz.

Historik 22.3.2008 10:53

Na billboardech okolo dálnic v ČR by mělo být toto (viz. odkaz)

a taky okolo všech dalších českých silnic, místo připitomělých a slabomyslných reklam. Jen jsem vyslovil názor, protože jak čtu diskusi tak zjišťuji, že většina ze zde diskutujících tuto agitku nepotřebuje. Upozorňuji, že záběry jsou drsné. Autor toho webu tam říká, že by to mělo být pro řidiče povinné a já s ním souhlasím. Zvláště různí kreténi, kteří se potřebují na silnici realizovat a svou bezohledností ohrožují okolí by se měli podívat, v jakou hromadu krvavých s r a č e k (ten výraz sem patří) mohou proměnit sebe a své okolí.

http://www.sokolik.cz/weblog/clanek/?a=719

Radekter 22.3.2008 21:46

Re: Na billboardech okolo dálnic v ČR by mělo být toto (viz. odkaz)

to je sice HODNĚ DRSNÉ řešení, ale vzhledem k situaci na našich silnicích bych snad byl i pro

Gold 22.3.2008 10:45

Příčina je jasná, lidské povahy, frajeřina.

Proč takovéto diskuze? Příčina je jasná první přizpůsobil rychlost daným, teda povětrnostním podmínkám. Za ním jedoucí "zkušený" bourák, který najezdí přes 100 tis. km za rok, ho začne předjíždět, a  ono ejhle. No a dalších 30% borců, s auty na splátky, teda nevlastními, pochopitelně vybavenými od zimáků po ABS, ASR, EDB, ESC a jinými vymoženostmi si myslí, že jich se to netýká, protože je prodejce auta přesvědčil, že nad jejich auto není. No a ještě lízinkovka jim dává dostatečnou záruku toho, že se s nabouranou sráděrou nebudou muset párat.  A co potom jejich zkušenosti. Každý z nich má na licenci F1. No a těchto 30% bouráků semele 70% normálních, opatrných uživatelů dálnice.

Správně to řekl jeden slovenský řidič na Nově: Vodiči vidia, že idě snieh, že ostatný idu pomalše, ale oni letia kolem sto, stodvacať, ako by sa nechumelilo. Posléze ho ustřihli, aby mohli dodat omletý blábol o letních pneumatikách. Kolik těch nabouraných aut mělo letní pneu? Ani jedno.

Takže na vině je to, že nejsou informační systémy na dálnici a jiné. Nevím, proč mi byly dělány zkoušky zraku na náká titěrná písmenka, na barvozrakost a podobně? Když řidičům musí svítit tabule a piktogramy, že prší, padá sníh, mrzne a ještě se musí za jasného slunečného dne svítit. Že mě displej v autě neustále otravuje s nebezpečím námrazy. K čemu je to teda dobré? Všem učastníkům s rozbitým pouze předkem bych odebral ŘP.

slon 22.3.2008 17:25

Re: Příčina je jasná, lidské povahy, frajeřina.

Ano, se vším napsaným lze bezvýhradně souhlasit. Na náledí se chová bavorák úplně stejně jako embéčko, mají stejnou adhezi.

ročník 52 22.3.2008 18:52

Re: Příčina je jasná, lidské povahy, frajeřina.

máš recht. někdy si připadám jak debil, na čistém ledě jedu po silnici 3. třídy 40 (ujel bych i rychlej, ale za zatáčkou nezabrzdil) a frajeři za mnou blikají a předjíždějí dokonce v zatáčce.

Honza42 22.3.2008 10:20

Odpovědnost nese jen a jen řidič

A představa někoho, že se zlepší situace montáží nějakých tabulí za stamiliony je opravdový idiotismus. Jedu po dálnici, začne fičet a chumelit a já začnu hledat nějakou tabuli nahoře s nějakým nápisem co nám ŘSD poradí. To jste fakt upadl na hlavu. Já budu vždy koukat dopředu, občas dozadu ale nikdy ne nahoru. Názor nějakýho úředníka jak mám jet je mně u zadku. Já vidím na nějakou vzdálenost a na tu musím umět zastavit. Já řeším dopravní situaci a já nesu odpovědnost. Po utracení těch stamilionů se samozřejmě stane dřív nebo později stejná nehoda jako předvčírem, v pangejtu budou sedět stejní řidiči a kroutit hlavou: "Vždyť na ceduli nic nebylo". A média budou řešit co mělo být na ceduli. Svět se asi zbláznil.

Když vidím jak se jezdí po dálnici za hustého deště a sněžení (a nejen v ČR) tak se jenom divím, že je nehod tak málo.

Baf 22.3.2008 10:46

Re: Odpovědnost nese jen a jen řidič

Naprostej souhlas co se ježdění týká, ale pokud mi něco řekne, že o kus dál se něco děje tak to je fajn. můžu si v předstihu dát větší odstup anebo, podle situace třeba sjet a jet jinudy (když to jde a znám to tam.