5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
roman 31.3.2009 8:00

dokdy pneumatiky zimni

Jura Jurax 19.12.2008 23:04

Souhlas

;-D;-D;-D

pertinax 19.12.2008 22:39

Já přezouvám i bez nařízení vrchnosti.

Myslím si totiž - možná bláhově - že tím snižuji pravděpodobnost robití si úst.

pertinax 19.12.2008 22:40

Re: Já přezouvám i bez nařízení vrchnosti.

Pardon, chybí tam  "z"

Jara London 19.12.2008 22:01

Tohle může napsat jen arogantní blb

Pokud má paměť sahá, všichni řidiči i firmy vlastnící osobní vozy z mého okolí přezouvají auta na zimní gumy koncem října až začátkem listopadu a zpět na letní koncem března až v půlce dubna. Naprosto netuším, o čem "autor" téhle slátaniny vlastně mele. Je vidět, že mu stačí pár čkánků na internetu, nejlépe v bulváru, a má vystaráno - může si chladit žáhu o sto šest. Přitom se stačí podívat vedle do Osterrajchu a uvidíte tolik cedulí se zimní tématikou (nařízené řetězy, zákaz průjezdu kamionů ....), že se o tom v Česku nikomu ani nesnilo. Pane autore, jste trouba.

Bubik 19.12.2008 22:15

Re: Tohle může napsat jen arogantní blb

no, ona cedule řetězy odtud k vrcholu není totéž jako cedule zimní gumy od téhle křižovatky k tamté křižovatce.

Já jako Bubik Praha bych německý systém bral.........a nejen v zimních gumách. Flensburger punktkatalog má také oproti českému mnoho předností.........systém dopravně policejní práce a údržby silnic jakbysmet.

A. 19.12.2008 22:21

Re: Tohle může napsat jen arogantní blb

Autora osobně neznám. Pochybuji, že jej znáte Vy. Z článku se vaše hodnocení dovodit rozhodně nedá.  Zbývá tedy možnost konstatovat, že jste musel mít těžké dětství a dostalo se Vám vychování řeznického psa.

Jura Jurax 19.12.2008 23:07

Re: Tohle může napsat jen arogantní blb

Sakryš, tak nějak mám dojem, že jsem četl jiný článek než Vy.

Jojo, jak říkávali naši stařenka - maso nežere, srandě nerozumí - co s takovým ;-D

Vládínek Smolík 20.12.2008 18:36

Re: Tohle může napsat jen arogantní blb

Ale nejmenuje se Jara London?

Petr 19.12.2008 21:17

Tohle může napsat jenom někdo, kdo nevytáhl paty z Evropy.

V Americe jsou silnice vždy čisté. A u nás v Chicagu padá sněhu tolik, že bychom ho mohli do Evropy vyvážet. Ale silnice jsou VŽDY umetené, díky perfektně fungujícímu servisu. Přezouvat zimní gumy? Většina lidí neví, co to je, a stejně by je neměla kde skladovat. Evropa je přikladem toho, jak lidi slouží systému. U nás projde starostovi lecjaký kousek, ale za neuklizení sněhu se chodí z funkce pryč, to už mají starostové měst jako je Chicago nebo New York dávno v krvi.

Bubik 19.12.2008 22:16

Re: Tohle může napsat jenom někdo, kdo nevytáhl paty z Evropy.

jo jo, to jsem nedávno viděl (pravda na netu), jak byly uklizený po vánici...za dva dny......:-P

Jura Jurax 19.12.2008 23:14

Re: Tohle může napsat jenom někdo, kdo nevytáhl paty z Evropy.

No, nevím, ondyno ukazovali v TV docela slušný kolaps dopravy v severovýchodních státech USA, že nasněžilo ...

Pavel 19.12.2008 19:11

blbá cizina

Milej zlatej v cizině jsou samý blbci, o tom žádná.. viz EU  ;-PTo my v čechách máme na všechno svoje postupy a grify ;-D>-nám nikdo radit nebude8-o

karel 19.12.2008 20:09

Re: blbá cizina

Spávně!Cizáci ani cizozemci nám Čechům radit nebudou.Kam by jsme to přišli.My sami víme co je správné.

Jura Jurax 19.12.2008 23:07

Re: blbá cizina

Jojo, občas my jediní víme, že to co víme, je správné ;-)

DrX 19.12.2008 17:47

Gumy měním.

Je ovšem fakt, že když někdo jezdí v zimě jen v Praze, maximálně jednou do Berouna, a ke všemu není cvok, tak opravdu nemusí zimní gumy za drahý peníze kupovat. Jezdím od r.1957, dřív žádné zimní nebyly, taky jsme to přežili (dokonce jsem takto jednou jel na sněhu i náledí do Krkonoš, a protože jsem jel úměrně situaci, tak jsem neboural). Ovšem když někdo jezdí v zimě dost venku, tak mu ty zimní gumy dost pomůžou a pokud si je neobuje tak je trouba. Ale když si někdo myslí,že ho zimní gumy samy o sobě (ba i ABS) spasí, tak je trouba taky

drak 19.12.2008 18:00

Re: Gumy měním.

V podstatě se dá souhlasit ale i v Praze několikráte za zimu sněží a vzhledem k hustotě provozu v ní je pak "úměrně situaci" jedoucí řidič na letních pneumatikách původcem docela rozsáhlé a hlavně zbytečně způsobené kalamity...

Mozek 19.12.2008 19:59

Re: Gumy měním.

Jezdím od roku 1966 a nikdy jsem zimní gumy neměl, jezdím v zimě za každého počasí a kvůli letním gumám jsem problém neměl. Blbec může mít gumy ze zlata a nebude mu to nic platné. Nařídit povinně zimní gumy je pouze lobbing pro výrobce pneumatik. 

Kef 19.12.2008 21:17

Re: Gumy měním.

naprostý souhlas, je to tak (jen pro upřesnění - přezouvám pravidelně už min. 15let). V těch gumách (nebo jen v nich) to opravdu není a rozumný řidič na letních je určitě daleko menším nebezpečím pro okolí než idiot ignorující fyzikální zákony na zimních - a že těch druhých je. Ostatně, letos zima zatím skoro žádná nebyla, ale už při prvním lehkém náznaku už to na D1 vypadalo jako obvykle. Z těch 16 havarovaných aut byl podle agenturních zpráv jeden na letních, zbývajících 15 (včetně viníka) na zimních. Jo, kdyby to ten jeden nešťastník byl zavinil - to by byla mela...

Jura Jurax 19.12.2008 23:18

Re: Gumy měním.

Blbec může mít gumy ze zlata ... to jo, ale zimní gumy holt opravdu kloužou míň. Na letních těch několik metrů brzdné dráhy navíc i při vskutku opatrné jízdě může znamenat rozdíl mezi ničím a průserem, neřkuli tragédií.

Vládínek Smolík 20.12.2008 18:40

Re: Gumy měním.

Tím se chlubí jen ......!Bydlím na Vysočině, a ač mám skoro tři miliony kilometrů a čtyřicet let za volantem, přezouvám!Pokud si nabiju hubu sám, jsem vůl, pokud zabiji druhého, jsem vrah!

Jura Jurax 19.12.2008 23:12

Re: Gumy měním.

Drahý peníz - ono se ty gumy sjiždějí zhruba stejně a stejně vydrží, takže Vám dvoje gumy vydrží dvakrát tak dlouho co jedny a ceny jsou taky srovnatelné, takže jediný peníz vydáte za přehození gum; nebo investujete do druhé sady disků - což je vzhledem k ceně vozu i ojetého, pokud to není samohybný vrak, vpravdě pakatel - a kola si přehodíte vlastnoručně. A i v té Praze se semtam zimní gumy hodí ...

Jaromir Hromádka 19.12.2008 16:32

ZIMNI PNEU VE ŠVÉDSKU

!!Nemohu než zareagovat. Jako přistěhovalec zakoupil jsem si ve Švedsku automobil v roce 1972 no a samozřejme k tomu - bytˇ obnošene...zimní pneu na ráfcích. Aniž bych uvažoval anebo někde byly pitome - promiňte češstí rozumbradové... značky ke se ma jezdit na zimních. Proste jako píše autor článku, prostě je příkaz že v prosinci se nasadí zimní pneu - navíc se tam jezdí s hřebíkama....a pak podle zákona se to někdy po velikonocích sunda. A BEZ DISKUZE  a napsal bych ve vlastním zájmu.

Samozřejmě těch pár hřebíku auto v zatáčce neudrtží, ale když jedete jako člověk lidský tak na náledí nesjedete do příkopu i když je na silnici čertvá ledovice. No a v čerstvém 15 cm sněhu ty zimní pneu s hlubokým vzorkem taky zaručí že se nezastavíte...A když je více sněhu a sněží tak jste holt doma, protože pluhy začnou jezdtt až nesněží. No ale švédi holt nejsou takoví rebelanti a převážna většina řidíčú jezdí jako lidé kteří chtějí někam dojet a nikoliv jako Niki Lauda a neberou dopravní značky za ozdobu krajiny

Pavel72 19.12.2008 22:25

Re: ZIMNI PNEU VE ŠVÉDSKU

Dekuji za relevantni prispevek ze Svedska. U nas na Hane, to je skoro jako ve Svedsku:

Vsude pada snih, u nas prsi. Vsude zaveje, u nas kaluze. Snih jsem videl ve vetsim mnozstvi pred tremi lety. Jak rikam, jako ve Svedsku...

Jura Jurax 19.12.2008 23:23

Re: ZIMNI PNEU VE ŠVÉDSKU

A náledí, namrzlou vozovku, rozbředlý sníh nazývaný mačanica na Hané pamatují jen bělovlasí starci ... a že jsem jel minulý rok do Olomóca a viděl dvě auta v příkopech a ostatní občas pěkně klouzat už před Prostějovem ... ;-)

Bubik 19.12.2008 23:30

Re: ZIMNI PNEU VE ŠVÉDSKU

ovšem, to byli ti.....no......silniční piráti........protože kdo jezdí ppppoooommmaallluuu, ten nebourá, že;-P

VL 19.12.2008 15:43

Vhodnost zimních gum

O ní jsem se perfektně přesvědčil loni v půlce listopadu. Byl jsem línej vyměnit kola na autě a vjel jsem za deště se sněhem do levotočivé, klesající zatáčky (asi tak 30 km/h), zatočil jsem volantem a jel jsem rovně, ťuknul jsem předkem do svodidel, to mě pootočilo a vzal jsem je zadkem. Oprava stála 12500 Kč - pravý přední blatník nový, blinkry, zadní blatník srovnaný a kytovaný, nové kombinované zadní světlo - karosářské práce cca 5000 včetně výměny výfuku ale lak 7500 - stříbrná metalíza. A to všechno na Š Felicia.

To, že mi jí měsíc po opravě nový přední blatník opískovalo na parkovišti před Tescem nějaké hovado s teréňákem akorát člověka na..re.

Pavel72 19.12.2008 22:27

Re: Vhodnost zimních gum

Fascinuje me Vase jistota, ze na zimnich by se to nestalo.

ivošek 20.12.2008 9:16

Re: Vhodnost zimních gum

Tys asi zimni nikdy poradne nezkusil, vid?

redneck Mike, Mississippi 19.12.2008 15:24

Pokud jsou "zimni" pneumatiky ty z oznacenim M+S,

tak z vlastni zkusenosti vim dobre, ze maji s vyjimkou snehu a blata horsi jizdni vlastnosti nez "letni". A to i za nizsich teplot. Myth o lepsich vlastnostech nebezpeci jeste zvysuje. Jedina vyhoda techto pneumatik je prujezdnost. A at' uz mate jakekoliv gumy, bezpecnostni prvky v aute, nic vam nezvysi bezpecnost provozu tak jako tzv. defenzivni rizeni. Opet z vlastni zkusenosti vim, ze se v Cesku jezdi nesmyslne rychle, agresivne a bezohledne. Povolenych 130 na dalnici je neodpovidajicich stavu dalnic. Byl jsem v CR jeste kdyz bylo povolenych 110 a i to bylo na nekterych usecich prilis rychle. I tady v teto diskuzi vyrazne prevysuje agrese - vsechny ty reci o svatecnich jezdcich, ridicidh v klobouku apod. Retez je tak silny, jak silny je jeho nejslabsi clanek, v praxi to znamena, ze by se meli vsichni ridici prizpusobit tem svatecnim jezdcum, starsim ridicum, obcas zazmatkujicim, nikoliv naopak...