26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Harpyje 19.12.2008 13:29

Re: Nesmysl

A já tam bydlím, takže s Vámi nebudu diskutovat, teta vše ví, vše zná a všude byla. (Y) 

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 13:34

SRN je za bukem už to není devizová cizina :-)

To, že tam bydlíte je naprosto bezvýznamné pro srovnání. Já zase bydlím v Čechách :-)

jo a klidně si dupněte, když Vám to pomůže :-)

jan 19.12.2008 13:45

Re: SRN je za bukem už to není devizová cizina :-)

prateto češi jezdí jak prasata dělají myšky jsou namachrovaní a emočně jízdu nezvládají - možná jsou to jen výjmky ale nezažil jsem cestu abych neviděl aspoň pár excesů - v německu jo ve švýcarsku je to smaozřejmost - nesvádějte to na vietnamce i když uznávám že řídí dost mizerně

Frank 19.12.2008 11:00

Jenže většina z těch, kteří jezdí na letních pneu i v zimě

nemá auto havarijně pojištěno. Maximálně udělají škodu někomu jinému a na to se vztahuje pojištění zákonné. A že bych nedostal od pojišťovny ani floka, když mně nějaký idiot nabourá, protože měl letní gumy, je dost nepravděpodobné. Ledaže by to pak pojišťovna na viníkovi vymáhala.

jkotek 19.12.2008 12:14

Re: Jenže většina z těch, kteří jezdí na letních pneu i v zimě

"B" je spravne. Pojistovna v Cesku muze vymahat vyplacene plneni z povinneho mruceni (tj. cizi osobe) i v pripade zavineni nehody pod vlivem alkeholu. Nicmene cizi osoba dostane penize vzdy a ty jsou az nasledne vymahany na vinikovi. Obodbne to funguje i u viniku bez povinneho mruceni, tak to jde ale pres spolecnou kancelar pojistitelu a jeji fond.

libero 19.12.2008 10:55

Možná že všechna ta nařízení

jsou rozumná, ale jako obvykle jen někdy a někde. Takže já používám zimní pneumatiky i bez nařízení, ale mám jisté výhrady k hovadnostem typu povinně odkdy dokdy, svítím při snížené viditelnosti, ale mám jisté výhrady k svícení za letního jasného dne (mimochodem, od zavedení té voloviny nehod přibylo) a vůbec si myslím,  že nařízení je nějak moc a nepružných. Víc v tom není. Zas jeden "chytrej" emigrant.

Honza z podhůří 19.12.2008 10:57

Re: Možná že všechna ta nařízení

ano, nařízení přibývá takovou rychlostí, že jsem si naprosto jist, že např. právě teď jich i nevědomky porušuji hned několik

jan 19.12.2008 11:59

Re: Možná že všechna ta nařízení

a nevadí vám v podhůří lidi na letních gumách já z nich vždycky lezu po zdi

Honza z podhůří 19.12.2008 13:00

Re: Možná že všechna ta nařízení

vadí mi jen blbci na silnicích - jaké mají gumy nezkoumám ;-D

Mard 19.12.2008 11:21

Re: Možná že všechna ta nařízení

Nejen že nehod přibylo, ale téměř všechny se staly u aut s rozsvícenými světly. Nehod aut se zhasnutými světly je zanedbatelené množství. A divím se že ekologové nekřičí, neboť to že se povinně musí svítit znamená roční zvýšení spotřeby o cca 50 mil. tun uhlovodíkových paliv, které se změní na emise :-(

honzak 19.12.2008 12:33

Re: Možná že všechna ta nařízení

BOHA JEHO!!!! "50 mil. tun " - to jako kde???

gerontusinza 19.12.2008 10:54

Ano pane o tom to je.......

kecy ministerských úředníků a politiků nemají smysl..... U nás je ovšem jistý druh omezení.....  při srážce s nekompetentním blbcem (bez řidičáku, bez pojištění za provoz, apod.) nedostane nic ani poškozená strana pokud sama není pojištěna havarijně a soudy v ĆR? inu dlouho zde nepobýváte co......? Tak si představte že od 1. ledna když se při havárii aktéři nedohodnou bude rozhodovat soud a pojišťovna do té doby plnit nemusí pokud nechce...... inu nádherné, přijeďte do ČR rádi vás tady uvidíme ať si ty naše/vaše pitomce, které jste pomáhali zvolit, taky vychutnáte...;-D 

libero 19.12.2008 10:56

Re: Ano pane o tom to je.......

Hlavně ovšem ať dává pozor na srážku s gerontosaurem. Nic nechápe, o to víc všem nadává.

w 19.12.2008 10:47

zimní-letní

ve svém zajímavém článku, v němž píšete skoro o všem, co se týká zimích ...jste se zapomněl zmínit o lobingu a o tom, že v optimálním případě (všichni oblékli zimní) se musí vyrobit dvakrát tolik pneu. Je to ten samý případ jako ten, v němž se musíme koukat na "hnusný" trenýrky sportovců po- nebo v horším případš pod kolena, je na ně prostě potřebí dva- i vícekrát více materiálů. Co s tím? Nic, nemáme šanci, kšeft vítězí, podrbání nepomůže.

Honza z podhůří 19.12.2008 10:55

Re: zimní-letní

poněkud nerozumím - pokud najedu na zimních dejme tomu 30 tis. Kč a na letních taky, tak jsem spotřeboval stejné množství pneumatik, protože mít jen letní, musel bych je za tu dobu taky jednou vyměnit. No, možná na začátku musím koupit dvě sady, ale jde jen o "časový posun"

Honza42 19.12.2008 10:58

Re: zimní-letní

Nikoliv, protože sadu nikdy nedojedete do konce. Na jaře zjistíte, že na dva měsíce přezouvat na dojetí staré gumy se nevyplatí, tak to shodíte dřív..... A s těma 4 mm to vymňoukli úplně. Holt když se schvaloval zákon, tak si gumaři připlatili.

Mard 19.12.2008 11:34

Re: zimní-letní

Asi gumy nemáte, jinak by jste věděl že i kvalitní pneu vám po bocích popraská za 4 roky a nelze je použít. Tedy, když najedete na letních dejme tomu 8 tis. km a na zimních také 8 tis. km, tedy ročně celkem 16 tis. km, což je mírně nad průměrem v ČR, tak po 4 letech máte na letních 32 tis. km a můžete je vyhodit, což je v pořádku (pokud používáte Barum nebo Debica). Pokud používáte lepší značky gum, tak ty by měly vydržet až 50 tis. km, ale ty obvykle nekupuje někdo, kdo jezdí autem jen nakoupit a o víkendu na chatu, neboť jsou dražší. Horší je to se zimníma pneu. Na sjetí na 4 mm vzorek stačí cca 20 tis. km (u horších značek) tedy, již po 2,5 sezónách je musíte vyhodit, i když by klidně mohly být používány dál nejméně 1,5 sezóny, než by se sjely na 2 mm (sjíždění je nerovnoměrné, nejdřív se zjiždějí rychle, pak pomaleji). I ve Švýcarsku, Norsku a Dánsku mají povoleno jezdit s 2 mm vzorkem, neboť ten je při nezasněžené silnici dostačující. A po většinu zimního období jsou silnice ošetřené a bez vrstvy sněhu (nemluvím o vysokohorských oblastech), takže i s menší hloubkou dezénu mají dobré vlastnosti díky měkčí směsi, ze které jsou vyrobeny. A jen vůl se vydá se sjetými gumami do chumelenice - tomu ani předpis nezabrání.

drak 19.12.2008 17:57

Re: zimní-letní

U zimních pneumatik platí pravidlo zvané 4x4 to jest používat je v zimním období nejméně po 4 měsíce v roce, na všech čtyřech kolech, se vzorkem hlubokým alespoň 4 mm a ne starší 4 let. Je celkem jednoduché a existuji dobré důvody k tomu, aby bylo dodržováno.

Stáří pneumatiky během zimního období se pravidlem omezuje proto, že směs ztrácí stářím svou pružnost a tudíž tu nejhlavnější užitnou vlastnost pro toho, kdo jí používá, nic vám ale nemůže zabránit "dojezdit" tuto starou zimní pneumatiku během letní sezóny až na ony 2 mm.

Rozpraskání boku pneumatiky není nic kritického, dokud se neudělá tzv. "boule", což zpravidla znamení, že praskl kord (ocelová výztuha), což je poškození, kdy už opravdu není bezpečné pneumatiku používat. Rozpraskání boku beze změny tvaru pneumatiky je vada jen "kosmetická". Teprve úniky vzduchu jsou-li ventilek, disk v pořádku mohou znamenat skutečný problém a důvod k výměně.

Ludva 19.12.2008 11:35

Re: zimní-letní

Zimní gumy neexistovaly tak sto let a jezdilo se taky. Nechal bych to na řidičích. Nehody jsou způsobovány i na zimních pneumatikách. No a jestli je v současných "zimách" sníh tři dny v roce .....

m.l. 19.12.2008 12:02

Re: zimní-letní

Ale zimní gumy nejsou gumy do sněhu, zimní gumy mají hlavně dobrou přilnavost i při nízké teplotě.

w 19.12.2008 12:15

Re: zimní-letní

problém vás všech je, že nevíte o čem mluvím 

Prateta z Dolní Lhoty 19.12.2008 13:40

Což využijete jen tehdy, když jezdíte na doraz :-)

apagenius 19.12.2008 10:36

Bože, to jsme tak blbí?

Autor má stoprocentní pravdu, blbové mají povoleno pochybovat, leč: v noci ze včerejška na dnešek jsem jel z K.Varů do Ostravy, přes Brno - pozorovat ty, co to v pohodě zvládali na letních gumách bylo o prokousnutí rtů! Už nebudu polemisovat, kdo zpochybní zimní obutí, je dement!

Pišta 19.12.2008 17:22

Re: Bože, to jsme tak blbí?

Poznat za jízdy a v noci co mají obuto ti co jedou přede mnou či za mnou , na to už musí být člověk nejméně genius. Klobouk dolů!!! Fakt jste třída. Já jezdím víc jak čtyřicet let ,ale tohle neumím.

drak 19.12.2008 18:05

Re: Bože, to jsme tak blbí?

To poznáte celkem snadno a rychle podle toho, jak jim to klouže... Je celkem jedno jestli mají letní obutí, nebo příliš staré a sjeté zimní, protože obojí je nebezpečné a tudíž hloupé.

K.Oblich 19.12.2008 19:33

Re: Bože, to jsme tak blbí?

Možná, že jim to klouže proto, protože zoufale zrychlují ve snaze ujet tomu pi.omci, co jim svítí dálkovými do zrcátka...

Sýček 19.12.2008 10:33

Hlídání pojišťovnou? Ano a sem s tím.

Víte co by se ušetřilo, kdyby nahradili i technické prohlídky.

m.l. 19.12.2008 12:00

Re: Hlídání pojišťovnou? Ano a sem s tím.

V USA to tak funguje a celkem dobře :-)

jfk 19.12.2008 10:28

Likvidace ojetiny 2.

Do svého druhého "auta" šáde 125 jsem na jaře vrazil cca 8 tis. Kč, nechal si nákladně opravit brzdy, utěsnit motor a seřídit, poopravit kastli a nakonec ještě profouknuté těsnění pod hlavou. Na podzim jsem pořídil ještě sadu zimních pneu. To vše proto, aby se s ní dalo ještě přijatelně a relativně bezpečně a ekologicky jezdit po nejbližším okolí a manželka do práce. Jí to vyjde levněji a pohodlněji, než používat MHD. Abych nebyl úplně (opět) za vola, rozhodl jsem se už ani korunu do šáde nevrazit a v klidu dojezdit do konce platnosti STK. Nebo si ji nechat na jare 2010 "ukrást". Termín smutečního rozloučení - květen 2010. Zn.: Chovám se ekologicky a částečně ekonomicky.

jfk 19.12.2008 10:28

Likvidace ojetiny 1.

Parlament schválil zákony, které by měly m.j. omezit výskyt starých ojetin, snižujících bezpečnost na našich silnicích. Byl to tentýž parlament (stát), který před časem umožnil opět nákup a dovoz  přestárlých šuntů zejm. ze západní Evropy. Prostě jsme stali vrakovištěm Evropy. Greenhorni prosadili ekologické daně pro auta nesplňující emisní limity a předpisy. Potud souhlasím, je nezbytné, aby ty vraky zmizely ze silnic a parkovišť. Jenže těmi opatřeními zadělali na další problémy, např. na to, že majitelé, pokud se jim ještě nepodařilo takovou starou šáde (dosud ještě bez ekolog. poplatku) prodat, prostě dojezdí vrak až do konce platné STK. Že již je a dále bude czela neprodejná ojetina, je v pořádku. Pak jen zaplatí za likvidaci vraku ve sběrných surovostech, kde ji "ekologicky" zlikvidují, nemalou částku, hovoří se o několika tisících Kč. Dostanou glejt, který jim umožní auto odhlásit z registru. Jestliže stát má skutečný zájem v této věci něco rozumného udělat, ptám se : Proč stát nepodpoří eliminaci nejstarších ojetin např. tím, že výkupnám vraků zaplatí za ekologickou likvidaci ze státního rozpočtu, např. z fondu životního prostředí a pod.? Je jistě jednodušší, přenést břemeno plateb za likvidaci ojetiny na majitele, nakonec je to jeho povinnost, ale bylo by to nejen dobré a vstřícné gesto, nýbrž i podpora zamýšleného efektu - zvýšení bezpečnosti na silnicích a ekologie obecně. Finanční prostředky uvolnit např. z porcovaného medvěda, Prahy olympijské nebo i z evropských fondů (pokud by to šlo), prostě odkudkoliv. Pak bych uvěril tomu, že tento stát má skutečný zájem s problémem něco udělat a ne jen přihrávat nejrůznějším lobbyskupinám (nejdříve dovozcům ojetin, servisům, stanicím STK, následně domácím automobilkám, pak výrobcům pneumatik a dalším).