6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

DOPRAVA: Na silnicích zabíjí strach

Zákon, jehož součástí je tzv. bodový systém, má jednu zásadní chybu. Je založen na strachu. Ze ztráty řidičského průkazu a z pokut, jejichž výše zjevně neodpovídá finančním možnostem většiny občanů ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Šnek 7.8.2007 11:04

Re: Re: Konečně jeden skutečně rozumný a povolaný.

Ano, máte pravdu. To jsou pozůstatky socialismu. K tomu přistupuje nenamontovatelnost.

Působit na zákonodárce by měl lobbyista (ať to píšu jak chci, vždycky mi kontrola pravopisu ukáže chybu). V tomto případě autoklub. Jenže ten je v ČS pro vlastní potřebu a ne pro motoristický lid.

R 7.8.2007 8:22

Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

Jestliže někdo udělá A, měl by taky udělat B. Jestliže schválí zákon, měl by taky zajistit, aby většina, kdo ho poruší, za to dostala spravedlivý a rychly trest.  Takže za prvé - většina řidičů, co ho poruší,  nikdy není přistižena, protože kromě Kryštofů policajti na silnici téměř nejsou. Asi v době Kryštofů vyženou všechny na silnici, aby pokutovali, i kancelářníky a snad i správce policejních sítí, kteří ani nemají ponětí, jak pokutovat a za co. Mimo Kryštofy 90 % silničních policajtů sedí v kancelářích nad lejstry a dohání papírování, co v době Kryštofů zameškali. Za druhé - policajti obvykle nemají prostředky chytit někoho se silným vozem nebo silnou motorkou s kalhotkami na spzetce a tak se tváří, že nejsou a vyžívají se na majitelích slabších vozů nebo starých škodovek a mopedů a jiných šunek. Tím přirozeně roste silné napětí.

R 7.8.2007 8:23

Re: Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

Za třetí pokud už někdo se silným strojem má smůlu a je náhodou chycen, obvykle i když se snaží evidentně ujet nebo má na motorce zakrytou tu spzetku, není nijak hodnocen jejich pokus podvést policajty a utéct jim, pokuta je stejná jako u majitele staré škodovky. A stejná pokuta, která je u sociálně slabého majitele staré škodovky až lidvidační, znamená u majitele silného auta to, že místo oběda v lepší restauraci si dá tak 3 - 5x  donést do kanceláře na oběd bagetu. Za čtvrté když už nějaký přestupek je a je vyřizován ve správním řízení, trvá to co nejdéle, aby se využily termíny a neležely ladem, za tu dobu se na tom vystřídají tak tři pracovníci a není problém, aby  za úplatu nebo přes známost se něco ztratilo nebo přošvihlo, takže když se na vyřizování toho přestupku utratí stovky a tisíce, nakonec to může dopadnout tak, že ten řidič stejně není nijak postižen.

Stredocech 7.8.2007 9:46

Re: Re: Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

V Británii není pokuta dána pevnou částkou, ale policista ohodnotí přestupek určitým počtem bodů. Pokuta je pak součinem počtu bodů, průměrného příjmu dotyčného a nějakého koeficientu.

PP 7.8.2007 10:07

Re: Re: Re: Zákon je možná i dobrý, ale jeho dodržování se nijak zvlášť nezajišťuje.

Což je poměrně nesmyslné, protože se spoustu času stráví prokaováním příjmu - a mnohý "milionář" má oficiálně příjem nulový... (Nejen v Česku: Steve Jobs, šéf Applů, má oficiální plat 1 USD/rok.)

Josif 7.8.2007 8:00

Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

Jinak sdílím pocit, že se pan senátor zřejmě pohybuje v jiných zemích než v naší. Každý den si ověřuji, že jiná než silná restriktivní opatření nefungují. Prosté porovnání (v praxi) minulého a letošního července  jenom potvrzuje výslednou statistiku. Za tento stav je bezpochyby odpovědná dopravní policie svojí leností, liknavostí, nedůsledností a úplatkářstvím. Od minulého července už z ní mají všici jen srandu.

eTony 7.8.2007 8:11

Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

Josife, Josife, patříte do rodu truhlíků. Dodržováním silničního zákona je povinen každý řidič, nikoli dopravní policie ! Ta by měla plnit i jiné úkoly, represe až jako řešení dopravní nehody.

R 7.8.2007 8:28

Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

No já nemám praktické zkušenosti z cizích zemí, kde 99 % řidičů jezdí podle pravidel, ale myslím si, že to je právě tím, že tam policie na silnicích je pořád, že tam většinu přestupků zaregistruje a viník platí, že tam pokus o ujetí policii  nebo pokus o podvod při kontrole na silnici je trestán prakticky  likvidační pokutou a že tam pokud se pokuta nevybere ihned, je realizována během pár následujících dnů.

eTony 7.8.2007 8:32

Re: Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

Mé zkušenosti ze zahraničí jsou takové, že dopravní policii jsem viděl 1 x za 2 týdny, řidiči také nedodržovali předpisy, ale neviděl jsem ani jednu dopravní nehodu. Mají vypěstovaný respekt z postihu.

PP 7.8.2007 8:58

Re: Re: Re: Pan senátor nám chtěl sdělit něco nového o sobě a o Teplicích

I u nás jezdí drtivá většina řidičů "slušně", ta menšina je akorát mnohem víc vidět.

A "slušně" neznamená "podle předpisů", protože kdyby měl člověk dostat body za úplně každý přestupek, kterého se dopustí, nejen za ten, kdy je chycen, byli by řidiči bez bodů po 20 km jízdy.

Odborar 7.8.2007 7:55

To v Teplicích jsou jiní fíci...

text:  I malé obce, které nemají peníze na obecní kanalizaci, neváhaly zakoupit radar v domnění, že jim ho vybrané pokuty zaplatí a ještě zbude. Větší města vyhlásila nepsanou soutěž o počet radarů na 1000 obyvatel. Jsou ale i výjimky. Teplice žádný radar nevlastní a za ušetřených 8 000 000 Kč budují exkluzivní dětské dopravní hřiště, aby děti byly lepšími řidiči, než jsou jejich rodiče. Komentář:  V Teplicích to vzali z gruntu. Za exkluzivní cenu, exkluzivní hřiště. Hlavně, že se zakázky některým lidem hrnou.Jen aby také bylo využito, většina podobných hřišť totiž zeje prázdnotou. Oni vůbec v Teplicích jsou politici vynalézaví. Tak třeba občané neplatí odvoz odpadků jako jinde, ale mají odvoz zdarma. Nelze než zatleskat. Koho asi budou občané volit, když si je kupuje politik dopředu takovou službou je nabíledni. Jen marně přemýšlím, proč je takové jednání  stejně zavrženíhodné, jako když si v Mostě kupují voliče věcnou tombolou. ;-D

GRUNTORÁD 7.8.2007 7:55

SOUHLAS, a ještě něco, není k podivu, že zlé a hloupé osobní výpady přicházejí téměř vždy od červeno-oranžovo-zelené pseudokoalice?

Ben Fato 7.8.2007 7:49

Do Teplic jezdím docela často

a vím, že je v nich celkem značný, ale docela plynulý provoz, nikde zbytečné nesmyslné třicítky a město zjevně investuje spíše do stavebních úprav komunikací, než do radarů. Na provozu je to znát. Nejhorší a nejnebezpečnější situace totiž nastávají tam, kde konstrukčně silnice rychlou jízdu umožňuje, avšak dopravní značení zakazuje. To je bohužel případ mnoha místních komunikací, které se za bolševika stavěly nesmyslně široké jako "dálnice".

A abych nezapomněl, Teplice se pod vedením pana Kubery velmi změnily. Samozřejmě k lepšímu. Nezapomenu na jeho výrok pronesený někdy před deseti lety při zahájení lázeňské sezóny, že hlavním průmyslem Teplic je lázeňství. Evidentně to nejen řekl, ale také skutky dokazuje. Hloupé osobní výpady diskutujících na tom nic nezmění.

Pavel41 7.8.2007 8:15

Re: Do Teplic jezdím docela často

Několikrát jsem využil (bohužel nikoliv z požitkářství) teplické lázně a mohu jenom potvrdit. Pan Kubera je možná svéráz (jinak by těžko v tak různorodém prostředí byl opakovaně volen starostou), ale vždy jsem mu fandil.

Václav 7.8.2007 9:29

Re: Do Teplic jezdím docela často

Možná máte pravdu, ale pro mne Teplice jako lázně skončily poté, co tam nebyli schopni přijmout holku po těžké operaci jen proto, že má vodícího psa a vedení se obávalo, aby se neurazila tamní arabská klientela. Něco tak hnusného se hned tak nevidí. Mám několik známých, ve zdravotnictví, ale pochopení pro to nenašel ani jeden.

eTony 7.8.2007 7:48

Havrane,

zabít člověka na silnici můžete i v rychlosti 40 km /h ! takže co, měl jet 35 km/h ?

Miloš Zfrantišku 7.8.2007 7:45

Chcete říci

pane Kubera, že ustrašení zabijáci silnic zabijí méně?

Vlastimil 7.8.2007 7:43

Zavádějící článek

Na silnicích prý zabíjí strach řidičů, kteří ustrašeně sledují ručičku svého tachometru, aby nepřekročili maximální povolenou rychlost a nemají tak čas na vlastní řízení!? Asi žiji v jiné zemi a jezdím po jiných silnicích než pan senátor. Ručičku tachometru si řidiči ustrašeně hlídali tak maximálně dva týdny po zavedení bodového systému loni v létě - v tomto čase jsme ale zaznamenali rapidní pokles nehod. Dnes už spousta lidí jezdí zase jako prasata a situace se vrátila do stavu před zavedením bodového systému.

Co nám pan senátor chtěl vlastně sdělit? Že loni zavedený bodový systém je špatný? Ale jaké jiné řešení navrhuje on sám? Situace na našich silnicích je katastrofální a jedině represe bezohledných řidičů může něco změnit. A když se někdo pokusí s tím něco udělat, tak mnozí zákonodárci typu senátora Kubery se to pokoušejí mařit. Právě tito lidé přispěli k znehodnocení bodového systému více než dopravní policie. 

AAA 7.8.2007 7:48

Re: Zavádějící článek

rocni omilani tehle nesmyslu je ve svetle bidnych vysledku sizaku uz pomerne trapne.... ano, zakon je nejlepsi, jenom ti neverici nam kazi ovecky, na hranici s nima, aleluja!

eTony 7.8.2007 7:52

Vlastimile,

silniční zákon je špatný, osobně mu říkám Šimonovského desatero. I jmenovaný prohlásil, že o chybách v navrhovaném zákoně ví, ale je nutné jej přijmout. To není zákonodárce, ale idiot. A jen tak mimochodem, pravidla hodnocení dopravní nehody byla změněna, takže opticky byl zaznamenán úbytek, ale fakticky ne.

Vlastimil 7.8.2007 8:20

Re: Vlastimile,

Počet mrtvých na silnicích loni v létě opravdu poklesl, to nebyl žádný optický klam vyvolaný změnou metodiky hlášení nehod. Až během času se to zase postupně vracelo do starých kolejích. V zákoně byly skutečně nějaké nesmysly, jako např. pokuta cyklistovi, který zraní sám sebe. K znevážení zákona však v mnohém přispěli mnozí politici, kteří se pokoušeli s vaničkou vylít i dítě a hledali skulinky, jak zákon obcházet. A tak jsme se teď ocitli ve stejném stavu, jako před přijetím silničního zákona.  

eTony 7.8.2007 8:28

Re: Re: Vlastimile,

ale to víte, že i u mrtvých se měnila kvalifikace ......... ze tří dnů na 24 hod.

Plzeňák 7.8.2007 10:11

Re: Re: Re: Vlastimile,

Přibylo snad těžce zraněných ? Pokud vím, tak ne. Tak tou metodikou to asi nebylo.

Helax 7.8.2007 13:45

Re: Re: Vlastimile,

Jyrkovi se to ňák nedaří ...

pan Havran 7.8.2007 7:31

Maximální rychlost

Problémem očí přilepených na tachometr je podle mě to, že se všichni domnívají, že je třeba jezdil maximální povolenou rychlostí. Nikdo si, nevím proč, neuvědomuje, že je možné jezdit i poněkud pomaleji.

pan Havran 7.8.2007 7:33

Re: Maximální rychlost

Maximální rychlost je limita, nikoliv konstanta.

AAA 7.8.2007 7:43

Re: Maximální rychlost

Jo, to by ovsem limity nesmely byt reseny stylem, dame tam tricitku aby tam nejezdili vic nez padesat - coz mnozi bafunari klidne priznavali na svou obranu kdyz se nekdo zacal ptat jestli ta a ta znacka je skutecne v danem miste potreba. Jenze pak prijde blb s radarem a zacne vydupavat tu tricitku. A o tom to je. Takze bud limity jako limity, vyssi ale nekompromisne hlidane a nebo ve smyslu je tam padesat ale za petapadesat nikdo hlavu trhat nebude. Ale ne kocourkov ve stylu je tam padesat, nechceme aby tam lidi jezdili vic nez sedesat, ale cas od casu tam par chudaku zkrouhneme za padesatku.

Mimochodem nechtel byste znovuozivit praporkovy zakon?

Honza z podhůří 7.8.2007 10:59

Re: Re: Maximální rychlost

R^ přesně, moje řeč! Kde je ta chyba že se takováto prostá logika nedostane do zákona a do způsobu jeho následného uplatňování?

AAA 7.8.2007 11:30

Re: Re: Re: Maximální rychlost

Bohuzel pokud je v nezanedbatelne casti populace zakotveno mysleni stylu pana Havrana, vysledek v podobe zakonu je toho odrazem.

pan Havran 7.8.2007 19:50

Re: Re: Re: Re: Maximální rychlost

Mohu se zeptat, čím škodím zdravému rozumu, když maximální povolenou rychlost i ostatní dopravní předpisy dodržuji a nepokouším se vysvětlovat, proč bych je měl právě já porušovat?