Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Na silnicích zabíjí strach
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AAA 7.8.2007 10:12Re: Trochu faktu, panove Obyvatele Teplic toto zrejme cini ve volbach |
Radek J. 7.8.2007 12:06Re: Re: Trochu faktu, panove Mate pravdu Takze obcane Teplic: nezapomente pana Kuberu pochvalit ve volbach za exkluzivni dopravni hriste za osm micu. |
Karel H. 7.8.2007 9:28Re: Re: Pan senátor je známý srandista, ale jinak trochu šibal. A kolik smrtelných nehod vzniklo tím, že řidič sledoval tachometr a kolik jich vzniklo tím, že se někdo ožral a nebo jel agresivně jako prase? Vy sám asi patříte do té druhé kategorie řidičů. |
eTony 7.8.2007 9:32Re: Re: Re: Pan senátor je známý srandista, ale jinak trochu šibal. jistě Karle, vy jste se vším hned hotov. Ale nechť, máte pravdu, jezdím rychle a jsem imrvére opilý. |
beda 7.8.2007 9:10souhlas s tímto článkem se dá více méně souhlasit. 411 je neskutečný paskvil. pokud vím tak nejvíc bodů je přiděleno za překročení rychlosti v obci o 20 km. škoda, že neexistuje statistika kolik nehod bylo na těchto "nebezpečných místech", kde je prováděna kontrola (stačilo by za poslední 3 roky). a ktěm co dady píšou že na řidiče platí jen represe, tak dle mého názoru není nebezpečný ten co na rovném a přehledném úseku na začátku obce jede 70, ale ten kdo u cedule zašlápne brzdu, aby jel 50 v obci (nejlepší je to když už je za ním kolona aspoň 5 aut) |
PP 7.8.2007 9:15Re: souhlas Do obce pravidelně "dobržďuji motorem", cca 50 metrů před cedulí. Pravidelně se stane, že "ten za mnou" šlápne na plyn, předjede mne 90 a před cedulí dupne na brzdu... Nebo naopak: přes obec jedu 45 - 50, za mnou se vytvoří kolona. Kdesi vzadu jeden řidič nevydrží to šílené tempo a prostě se vyřítí vpřed - však oni mu místo udělají, když bude muset utéct z protisměru! |
Sch.glosátor 7.8.2007 9:45"ten za mnou" šlápne na plyn, předjede mne 90 a před cedulí dupne na brzdu... Toho idiota také často potkávám. Kromě toho neví co je blinkr, biela čara nieje můr a to ani dvojitá, předjíždí před nepřehlednou zatáčkou, nechápe, že padesát je padesát není sto dvacet a devadesát není sto osmdesát, že předjíždí se vlevo a ne vpravo, že bezpečná vzdálenost mezi vozidly při devadesátce není pět metrů, že i kdyby se utroubil, nepřeskočím vozidlo vpředu...A často to hazardující, hovado plynule dojedu na další křižovatce. Pozoruhodné je, že přesednu-li do velké omlácené dodávky, některé z popsaných jevů pozoruji méně často. |
David.simacek 7.8.2007 14:00Re: Re: souhlas no oni mu to misto podle dopravnich predpisu MUSI udelat , takze je v poradku vyuzijeli ho samozrejme ze predjizdejici by mel mit auto natolik pod kontrolou aby dokazal presne dobrzdit do rychlosti kolony |
Dlabáček 7.8.2007 9:08na silnicích zabíjí hloupost Čučení na tachometr, strach a podobné argumenty - hloupost a arogance ušlápnutých. Skuste jet v Anglii na dvoupruhovém kruhovém objezdu, pokud jedete na vedlejší odbočku tek jedete ve vnějším pokud na druhou a další tak na vnitřním pruhu, nikdy se vám nestane že by jste nemohl včas změnit pruh, skuste to u nás a určitě nedokážete včas přejet z pruhu do pruhu. Pokuty to je kapitola sama o sobě, jsou země kde se vybírají pokuty pouze při vyšetřovaných haváriích a za ostatní přestupky se platí jednorázově při pravidelných technických kontrolách. Na začátku pravidelné technické kontroly odevzdáte technický průkaz a na konci technické zaplatíte za všechny svoje hříchy. Pokud jste jezdil bezohledně múže být výsledná pokuta vyšší než cena vašeho vozu i to se může stát. Tento systém by u nás narazil na různí tzv zákony na ochranu osobnosti které v tomto případě jsou nad základním zákonem že vše musí být konáno pro zachování života. Zrušil se trest smrti ale na ochranu lidí se nic podstatného neudělalo. Stát se stará pouze o to aby svým vyvoleným umožnil dostatečně neprůhledné korupční prostředí a vinu potom nehledá u sebe ale u někoho jiného. |
Kajan 7.8.2007 8:54Na českých silnicích zabíjejí grázlové, kteří cítí v nesmyslném silničním zákoně svojí velkou ochranu a podvědomou další šanci !!! Dzp. |
PP 7.8.2007 8:42Ostatně soudím... Ostatně soudím, že zákony a nažízení maji být v souladu s běžným životem, nikoliv připravované s předpokladem, že se budou porušovat. Kdysi byla prosazena "padesátka" v obci s tím, že "řidiči jezdí těch 10 km/h navíc", teď pro změnu jsou začátky obcí v poli, "aby stihli dobrzdit k prvnímu domu". Jak si má běžný občan vážit takového zákona? Jedni jej nedodržují a "dobržďují" - pak jsou naštvaní, chytí-li je radar - druzí nařízení dodržují a se svou "ani-né-padesátkou" jsou mezi poli za brzdu provozu a za pitomce (dokud s úsměcem či úšklebkem neminou nastražený radar). |
Alfons 7.8.2007 8:59Re: Ostatně soudím... Vseobecny pokles moralky |
PP 7.8.2007 9:10Re: Re: Ostatně soudím... Nemyslím. Když se "ve vesnici" jezdilo 65 na šedesátce, bylo to "trochu víc". Pak začala platit "padesátka", ale jezdilo se pořád 65, jenže už s pokutou. Pak posunuli ceduli do polí, takže "do obce" vjíždějí auta 90, mezi domy přibrzdí na 65. Nakonec ještě "bodový systém" - a rázem máte u cedule překročení o víc než 30 km/h a šst bodů někde na úřadě. Ale stále se jezdí těch 65 km/h... |
Šnek 7.8.2007 8:42Hlavní je nemyšlení. Nejméně desetkrát za den mne v ulicích Prahy někdo předjede, abychom se pak na následující křižovatce opět setkali. Nejenom že takový člověk riskuje pokutu za rychlou jízdu, ale i rozmlácení vozu a to by snad mohlo být pro mnohé rozhodující. Sledujte to, nejste o nic rychlejší. Kromě toho si myslím, že by tohle mohly vytrubovat nejrůznější pojišťovny, místo svých debilních sloganů, v rádiu. Dalo by se jim to nařídit. Když dostaly monopol na pojišťování (ze zákona k nim všichni musíme přijít), pak by jim měl zákonodárce předepsat provádění chytré osvěty. Jenže kde sebrat chytré zákonodárce předepisující chytrou osvětu? |
Pája 7.8.2007 14:06Re: Hlavní je nemyšlení. To nic není, jen trochu méně předvídavosti. Co ale říct na situaci, kdy mě někdo předjede, aby pak těsně přede mnou uhnul k benzínové pumpě? |
michal 7.8.2007 8:39Neuvedeš v pokušení je jedno z moudrých poznání ve většině kultur. Proč tedy do běžného prodeje jdou vozy s možnostmi, které by dodržování předpisů ani nemělo umožnit využívat? Takhle jsou to smrtící zbraně v rukou nepovolaných. Kdo není schopen si zorganizovat čas, aby mohl dojet včas v rámci předpisů, tak nemá na silnici co pohledávat. Silné a rychlé vozy tedy jen pro hasiče, policii, záchranáře apod. Ostatní můžeme v klidu jet v pomalých vozech. Nebo máte strach, že vám něco uteče? Tenhle strach ale opravdu zabíjí!!! |
Stredocech 7.8.2007 9:39Re: Neuvedeš v pokušení Představte si na silnici třeba traktor. Co myslíte, předjede ho bezpečněji Škoda 105 nebo Octavia RS s motorem 150 koní? Nebo takový dlouhatánský kamion do kopce, jedoucí 60 km/hod. Ze stejných důvodů jsem silně proti tomu, aby byla zvyšována povolená rychlost na dálnicích. |
michal 7.8.2007 13:45Re: Re: Neuvedeš v pokušení stredocechu, jak rychle jede ten tvůj traktor? I kdyby to kalil, což do kopce těžko, tak si ti za ním holt chvíli počkají, nebo mají strach, že něco zmeškají? Ostatně, pomalý vůz nemusí znamenat slabý vůz, že. S druhou částí samozřejmě souhlasím. |
ok 7.8.2007 8:36článek je lež jako věž článek je lež jako věž - jediným problémem je to, že policie se nesoustředí na potírání pirátů silnic. Vše ostatní funguje. Chybí jen agenti-provokatéři, kteří by jezdili po dálnici 130 km/hod a vychytávali nebezpečné psychicky labilní kufraře-agresory. Pokud poicie nedělá svoji práci, může být v zákonech napsáno COKOLIV. Autor článku prostě LŽE. |
PP 7.8.2007 8:45Re: článek je lež jako věž Nejčastěji mi do kufru nahlíží náklaďák - asi proto, že řidič "dostal kšeft", kdy musí něco někam dovézt v čase, který na povolené rychlosti není spočítaný. (A věřte, že vždycky najdete firmu, která na to přistoupí; ty, které se chovají "zásadově" a takové kšefty neberou, mívají finanční problémy.) |
Václav 7.8.2007 9:34Re: Re: článek je lež jako věž To je možné, ale až ten pan řidič zaplatí za jednu cestu na pokutách víc než má měsíční příjem a ještě bude bez řidičáku, tak to postupem času nějaký vliv mít bude. |
PP 7.8.2007 9:46Re: Re: Re: článek je lež jako věž Bude: firma ho vyhodí a najme si dalšího. Už dneska je "hlad" po řidičích - firmám docházejí zásoby čistých řidičáků. Za volanty náklaďáků se už dostávají borci s ještě teplým průkazem... |
AAA 7.8.2007 9:56Re: Re: Re: Re: článek je lež jako věž Uz se snad mluvilo i o naboru z cerstve EU-Balkanske casti. No, mame co jsme chteli, ne? |
PP 7.8.2007 10:03Re: Re: Re: Re: Re: článek je lež jako věž Ostatně: znáte "rumunskou štafetu"? To jede řidič 4 hodiny náklaďákem. Na smluveném místě zastaví a předá vůz kolegovi - od něj převezme jiný a jede další 4 hodiny na další parkoviště, bez přestávky, pro další auto (třeba to původní, když přeci 4 hodiny neřídil)... |
Václav 7.8.2007 10:20Re: Re: Re: Re: článek je lež jako věž Ano, a protože řidičů začne být nedostatek, tak se bude muset změnit názor na to, že řidič je automat, co maká bez zastavení, a zatěžovat je tak, aby to bylo v souladu se zákony. A pokud jde o ty extra mladé, tak tam stačí prosazovat požadavek povinné několikaleté praxe na lehčích autech, aby si 20letý jeliman nemohl hned sednout za kamion. A v neposlední řadě část nákladu, která nemusí být zrovna "just in time" na místě, a že takových není málo, bude muset zpátky na dráhu. |
Helax 7.8.2007 13:54Re: Re: Re: Re: Re: článek je lež jako věž Svatá prostoto. Žádnou povinnou praxi už v Evropě nikdo nepovolí. "Bude muset ..." - musíme akorát víte co. |
AAA 7.8.2007 17:44Re: Re: Re: Re: Re: Re: článek je lež jako věž Platit dane a chcipnout :) |
AAA 7.8.2007 9:10Re: článek je lež jako věž 130 km/h neni jediny predpis co se musi na dalnici dodrzovat a pokud budou provokateri jezdit podle zakonu, tercem kufraru se stat ani nemohou... |
Šnek 7.8.2007 8:28Konečně jeden skutečně rozumný a povolaný. Doškolování řidičů je nesmysl mající pouze jediný efekt: Opatřuje práci školitelům. Hlídkové vozy, bez policejního označení, by mohly podstatně k bezpečnosti přispět. Máme fízly nejrůznějších druhů a zaměření, kteří chodí v civilu. Proč bychom neměli mít fízly na silniční provoz? O to všechno by se měl starat Autoklub České republiky. Ten by měl být lobyista nás všech motoristů. Zavést kupóny k řidičákům by mohlo být účinné - i když to kdysi zaváděli komunističtí zločinci. Mimochodem: Už někdo viděl nehodu spáchanou vlivem nepřipoutání se? Policajti tu nejsou proto aby nás chránili před sebou samými a nebo pracovali pro pojišťovny. |
PP 7.8.2007 8:47Re: Konečně jeden skutečně rozumný a povolaný. Jenže: když ono se to tak snadno kontroluje... Stejně, jako "propadlé" obinadlo v lékárničce, rezervní žárovka, která stejně nejde namontovat jinde než v servisu, rezervní pneumatika a podobně. |