Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Na silnicích zabíjí strach
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Regan 7.8.2007 13:13Pro "Honza42" Nesouhlasím téměř s níčím, co vy tvrdíte. Podle mého: -Hlavní problém není technický, ale morální. Neúcta k zákonu,k respektování pravidel, na kterých se společnost dohodla a schválila je.-Řidič. který předjíždí kolonu přes dvojitou plnou čáru, ne že neumí řídit, ale je to darebák neukázněný.- Piráti na silnicích moc dobře vědí, co dělají a jak to může skončit,ale riskují i na účet jiných.-Žádný zákon sám o sobě nikoho nepostihne, to musí dělat právě policie prostřednictvím toho zákona.-Kvalita řidiče se pozná právě podle toho, jak se chová a jezdí, ne podle hodin strávených v autoškole. Na gaunery (nejen na silnicích) je třeba represe! |
nik 7.8.2007 13:19Re: Pro "Honza42" A pirátem jste i v případě, že ta dvojitá (nebo i jen jednoduchá) plná čára a zákaz předjíždění je na dva kilometry dlouhé rovné přehledné silnici a namalována tam byla před sedmi lety jenom poté, co ožralý blb v husté mlze při předjíždění zabil dva policisty v protijedoucím Volkswagenu Transporter, zatímco vy jste dnes za slunečného počasí právě dojeli na jejím začátku traktor a teď tedy se za ním spořádaně budete šourat? |
Legrace 7.8.2007 13:22Re: Re: Pro "Honza42" A co tak strašně neodkladného pro lidstvo nám panáček pospíchá vykonat? |
Haf 7.8.2007 13:35Re: Re: Re: Pro "Honza42" spěchá k pumpě, udělat kupu, pr delko. |
Regan 7.8.2007 13:23Re: Re: Pro "Honza42" Tak jó. |
aljav 7.8.2007 14:10Re: Re: Pro "Honza42" tento případ není nijak obvyklý, přímo bych řekl že ta plná čára tam má svůj důvod. Můžete zaslat na dopravní policii podnět ke změně dopr.značení. A komu to ublíží, když holt 2 km nebude smět předjíždět ? |
Karel1981 7.8.2007 12:44Zpřísnit silniční zákon Na duševní kriply v BMW, mercedesech a SUV se středočeskou či s pražskou SPZ je potřeba bič. A to říkám jako pražan.Motorista, který nedá na přechodu přednost chodci, je bez výjímky zkurwysyn a kurwymanžel a zaslouží si odebrat řidičák.Je nutné uzákonit pravomoc občanů fotografovat a nahlašovat na policii tuto motoristickou lůzu. Já osobně jsem v Praze zavolal policii už na 15 zkurwysynů, kteří stáli na místě pro invalidy. Díky mé osobě přišli o řidičák. Bastardisté motorističtí. |
qwerty 7.8.2007 13:24Re: Zpřísnit silniční zákon Jezdíte autem Karle? Osobně nesouhlasím se současnou úpravou přednosti na přechodu. A počet zraněných/usmrcených chodců budiž tragickým důkazem. A nemám na mysli situaci kdy již chodec JE na přechodu. Příklad: jeden na jednoho: Blížím se k přechodu stejně jako auto. Pokud zastavím, tak auto během okamžiku přejede a já zcela bez rizika přecházím. V opačném případě musím vynervovaně pomocí pofidérního očního kontaktu zkoumat, jestli mě řidič vidí nebo nevidí, čekat až zastaví a potom přejít. Celá operace trvá podstatně déle a je podstatně rizikovější... Kdo koho má šanci lépe vidět? Chodec auto nebo auto chodce??? |
Regan 7.8.2007 13:30Re: Re: Zpřísnit silniční zákon Ve městech se stává, že za autem jede další auto a za ním další auta a jedou a jedou... |
qwerty 7.8.2007 14:07Re: Re: Re: Zpřísnit silniční zákon asi stejně jako když pustím v koloně auto z vedlejší silnice... je to o slušnosti nicméně přednost je na hlavní (zcela logicky) |
pan Havran 7.8.2007 19:54Přednost je na hlavní A kde je problém? Zákon přece učinil hlavní ze všech přechodů neoznačených semaforem! |
Legrace 7.8.2007 14:02Re: Re: Zpřísnit silniční zákon Nejhorší je když se k přechodu blíží blbec s idiotem Zajeď te si o dovolené do Švýcar, tam mají chodci přednost již desetiletí a vymahají si ji i mimo přechody. Jo - jo švajc jeden zavostalé |
qwerty 7.8.2007 14:14Re: Re: Re: Zpřísnit silniční zákon ve "švajcu" jsem relativně často a můžu potvrdit... ta země je vybetonovaná radary, a aby lidi raději auta zahodili tak se nesmí stavět nové dálnice (zelená politika). Největším šokem je, když přijedete v klidu a bezpečně od Stuttgartu po dálnici 180 a ve Švýcarsku se potom musíte na mnohdy lepší dálnici plazit 100, dá-li bůh 120... Zkrátka horší příklad jak důsledně zbuzerovat svobodné občany těžko na západě hledat... Ale zpět k přechodům. Nemyslíte, že přednost chodců je zejména jakési gesto? Jakási přiblblá ochrana slabších? |
VL 7.8.2007 13:59Re: Zpřísnit silniční zákon Bič je potřeba hlavně také na chodce, kteří lezou do silnice jako stádo ovcí. Typický příklad od mého bydliště. Čtyřproudová silnice, na křižovatce světly řízený přechod, za křižovatkou stanice autobusů, pak asi třicet metrů a přechod, uprostřed silnice s ochranou betonovými bloky. Naproti stanici Diskont Plus a přes čtyřproudovku neustálý proud důchodců a matek s malými dětmi. Co s nimi? Ti, kteří mají ŘP by měli přicházet o body i za přestupky, které udělaljí pěšky nebo na kole, ty ostatní nechat jako v Japonsku pochodovat hodinu na přechodu s světly ve dvojstupu vždycky pěkně na zelenou? Nebo radši na místě pět bambusovou holí přes záda? Další případy, které mě silně na..rou - dvě baby se na přechodu zastaví a začnou se vybavovat, dědek co stojí na obrubníku u přechodu a když zastavít, tak na vás volá "já nepřecházím" atd. |
Legrace 7.8.2007 14:05Re: Re: Zpřísnit silniční zákon To přijde lidstvo o hodně, když tě o tři vteřiny zdrželi |
Honza42 7.8.2007 12:19Hlavní a jediný problém je technický. Lidé prostě neumí řídit. Toho žádnou represí nedosáhnete. Bylo by možno se bavit o tom, jak dosáhnout lepší kvality řidičů. Ale to by tento problém někdo musel uznat. Jen málokdo si řekne: " Teď pojedu zvlášť nezodpovědně, zabiju si ženu a dítě a půjdu za to sedět ". Dle mé zkušenosti ze silnic, ti lidé "něvědí co činí ", řečeno slovy bible. Největší hrůzy co zažívám na silnicích, kdy jde opravdu o život, žádný zákon nepostihne. Silniční zákon je jako kdybyste nechali operovat nedostudovaného lékaře. A kdyby mu pacient zemřel, tak byste ho za trest zmlátili bičem, v nesmyslné naději, že mu to díky tomu půjde příště lépe. |
Atei 7.8.2007 12:30Re: Hlavní a jediný problém je technický. Lidé prostě neumí řídit. Souhlasím, že lidé neumějí řídit. Proto by se v první řadě mělo ohlídat, aby nejzdili příliš rychle! Není vyjímkou, že nedouk jede 180 a víc! Výcvik, výchova, prevence a lepší silnice jsou také určitě zapotřebí. Jenom si nedovedu představit, že Český řidič, který si myslí, že je mistr světa, bude ve volném čase chodit na pokračování autoškoly a platit si to. |
PP 7.8.2007 12:34Re: Re: Hlavní a jediný problém je technický. Lidé prostě neumí řídit. Obávám se však, že je jednodušší chytit toho, kdo "neumí řídit" a tak nezabrzdil před cedulí na 50, ale jen na 55, než toho, kdo se přes ves prohnal stovkou, protože "umí" řídit. |
PP 7.8.2007 12:32Re: Hlavní a jediný problém je technický. Lidé prostě neumí řídit. Já mám spíš pocit, že většina řidičů umí řídit. Jen ti "piráti" jsou bezohlední - a jak přibývá na silnici aut, přibývá i ohrožených "slušných" řidičů. Žel, zpřísňování pravidel a postihů má i ten efekt, že se relativně slušný řidič dostane do kategorie "lumpů" a pak si prostě řekne: "Vždyť je jedno, jestli mám body za 55 nebo 68 km/h v obci, 'cena' je stejná..." |
eTony 7.8.2007 12:07Atei, represe je až to poslední v silniční dopravě ......... Vám, jak se zdá, chybí "pevná ruka", viďte ?? |
Regan 7.8.2007 12:09Re: Atei, Vypadá to, že pod přezdívkou Atei se skrývá mluvčí pana Kubery |
Regan 7.8.2007 12:12Re: Re: Atei, Atei se omlouvám, měl jsem na mysli samozřejmě eTony. |
Atei 7.8.2007 12:25Re: Atei, Ono nezáleží na pocitech, zda řidičům chybí pevná ruka nebo ne, ale na objektviním stavu, zda řidiči pevnou ruku potřebují, nebo nikoliv. Bohužel fakta jasně nasvědčují, že řidiči tu pevnou ruku potřebují. Dalším řešením by by bylo vyměnit naše řidiče za lepší a odpovědnějí řidiče. Pokud jde o mne, jezdím soustavně tak o 20 km rychleji, než bych měl podle zákona. Ale to je subjektivní přístup. |
eTony 7.8.2007 12:29Re: Re: Atei, řidiči především potřebují výchovu, prevenci, zodpovědnost, pak represi, ale tvrdou a přísnou. |
Aleš 7.8.2007 13:32Re: Re: Re: Atei, a jak k té zodpovědnosti dojdou e Tony. Nejsnáze tím, že je bude bolet být nezodpovědným- to funguje nejlépe- tudíž důsle dnostpostih, malá korupce v polici. Ale to tu není již 60 let a výchova to změní za 30 let, mezitím se s nehodovostí nic nestane. |
eTony 7.8.2007 11:59vládíku, pokud je někdo schopen napsat, že za nekázeň na silnicích může ODS, je to čirá ideologie a navíc pitomost. Jestliže se někdo pustí do kritiky chyb v zákoně, které dokonce uznali i samotní tvůrci tohoto zákona ještě před schválením, neznamená to neúctu k zákonu. Ale špatný zákon může způsobit ( a způsobuje ) mnoho nepříjemností, zbytečných. |
Regan 7.8.2007 12:07Re: vládíku, Vy zřejmě neumíte číst, nebo si vymýšlíte. |
eTony 7.8.2007 12:23Re: Re: vládíku, co si vymýšlím ? |
Atei 7.8.2007 11:45totální nesmysl Nejmenší nehodovost byla první dva měsíce po zavedení bodového systému, protože byl největší strach, že policie začne konat! Když strach opadl, tak úmrtnost raketově narostla. |
Honza42 7.8.2007 11:51Re: totální nesmysl Vy jste nechodil do školy a nebyl na vojně? Každá represe funguje vždy jen chvíli po zavedení. To by mělo být jasné každému soudnému člověku. (kromě poslanců a policajtů - buď jsou nesoudní nebo to nejsou lidé). |