19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Debilka 17.12.2008 12:24

Debilni prispevek

TRAPNY;-ORv

kocourek 12.12.2008 19:56

Pravda!

Pane Vlku, čtu Vás pravidelně a rád. Hla volajícího na poušti bývá hoden zřetele. Nazastavím na 20m když tam někdo skočí a jedu 40 přestože má absolutní přednost... Mimochodem u podobných nesmyslů jako přechody pro chodce a zákaz kouření na zastávkách by také muselo být čarou na vozovce a chodníku vyznačeno kde je pásmo 50/25m kde je zákaz přecházení či kouření... 

A jeden praktický příklad nesmyslu: Stanice Depo Hostivař - na Černokostelecké v obou směrech (do centra za křižovatkou) je cca 40 m od sebe (nekrokoval jsem to) duo přechodů i semaforů jež nejsou nijak synchronizovány............ Sláva úředníkům :(

Veničan 13.12.2008 13:35

Re: Pravda!

A nic než pravda, bohužel.

drak 11.12.2008 0:37

V zásadě souhlasím s autorem článku

V zásadě souhlasím s autorem článku, protože to jak je situace v naší dopravě presentována médii, je takřka naprostým opakem toho, čemu se říká objektivita a naopak takřka ukázkovým příkladem toho, čemu se jedním dílem dá říkat propaganda a druhým vzpoura blbů. Rozhodně ale postoj médií k problematice automobilové dopravy naprosto neodpovídá tomu, co se na našich silnicích děje, v jakém jsou stavu, jak se chovají řidiči a chodci a hlavně ani omylem nenaznačují, jak ty problémy efektivně řešit, spíše naopak.

Co se situace v Holandsku týče, tak musím souhlasit s tím, že silniční síť tam mají v mnohem lepším stavu nežli my zde. Je to dáno mnoha faktory, v Holandsku mají rovný terén, takže se tam staví rovné cesty podstatně lépe nežli zde, a také asi nemají takové problémy se šlendriánem převzatým zkorumpovanými úředníky a asi také dokážou udržet nohem lépe na uzdě přetížené kamiony. Nicméně, když už jsme u situace v Holandsku, tak přejet tam na 4-5 proudé komunikaci z jednoho krajního pruhu do druhého není díky vstřícnému chování místních řidičů pražádný problém, sjíždění se podle pravidla zipu v místě zúžení rovněž ne, což u nás patří k častým příčinám všelijakých karambolů, protože vzájemná tolerance a vstřícnost naší řidičské veřejnosti je dosti mizivá a legislativa s jejím výkladem tomu bohužel nahrává.

Vrátíme-li se ale k problematice přechodů pro chodce, tak zhovadilostí typu jeden světly neřízený přechod mezi dvěma světly řízenými na ani ne 100 metrech komunikace, viz např. ulice na Pankráci, tak těch máme dosti. Přechodů špatně označených, zákeřných i přes den, natož pak v noci, nadbytek, škoda slov.

Hloupých a nevstřícných lidí, co vidí jen sebe a druhé ne, těch je nadbytek bohužel jak mezi chodci, co skáčou bez rozmyslu pod auta, tak řidiči, co jedou v kolonách rychlostí cca 35 km/h, vzdáleni jeden od druhého 2-3 metry a co u přechodu nezstaví kdyby čert na koze jezdil, tak těch je ještě víc, zkrátka vstřícnost vůči ostatním tu schází především.

hombre 10.12.2008 23:36

šílené jatka

Agrese jedinců je tak śílená,za každou cenu předjet,výsledkem jsou skalpované hlavy,těla,údy oddělené od těla,shořelé torza lidských těl.To je válka,agrese rychlosti,na blití

Pavel 10.12.2008 23:25

A je tu druhý fenomén - zimní pneu.

Stejně jako jsou občané masírovaní masmedii o absolutní přednosti na přechodu, tak jsou řidiči přesvědčováni o zázračném prostředku - zimní gumy.  Jistě zainteresované firmy nemají zájem aby byli řidiči pravdivě informováni o skutečných vlastnostech těchto zázraků třeba na náledí.

Ludva 11.12.2008 8:28

Re: A je tu druhý fenomén - zimní pneu.

Taky se sto let jezdilo bez zimních gum a šlo to.

Dolly 10.12.2008 22:56

Jak říkal Metternich

tak Češi si neumí vládnout. No a když neumí udělat ani rozumnou dopravní normu a vynutit její respektování ...

nosál 10.12.2008 23:21

Re: Jak říkal Metternich

Dooly, Metternich v Čechách hlavně kradl, jak je známo. A o žádné vládě Čechů nemohl hovořit, neb Češi tehdy žádnou vládu neměli, oni hloupá osobo! Kde na tenhle německý nacionalistický blábol přišli  ? Že byste četl/a protektorátní noviny a nebo Suddettendeutsche Zeitung?

Pišta 11.12.2008 10:38

Re: Jak říkal Metternich

Jestli Metternich kradl to nevím ale vím jistě , že nebyl Němec, ale Rakušan. A také vím, že mluvil lépe  francouzsky než německy. V jeho době žilo v Rakousku 8 milionů císařových poddaných mluvících německy, Slovanů bylo dvakrát  tolik. Češi , Slováci, Poláci, Rusíni, Slovinci, Chorvati a Srbové. 5 milonů obyvatel byli Maďaři, 5 milonů Italové, 2 miliony Rumuni. O ,jaký národ se v tedy v Habsburské říši jednalo? V roce 1865, rok před Prusko Rakouskou válkou, měla Habsburská armáda 128 286 německy mluvících Rakušanů, 96 300 Čechů a Slováků,  52 700 Italů,  22 700 Slovinců, 20 700 Rumunů, 19 000 Srbů,  50 100 Rusínů, 37 700 Poláků,  32 500 Maďarů, 27 600 Chorvatů,  5 100 vojáků jiné národnosti. Důstojnický sbor vypadal podobně. Kecy o Německém Rakousku v době Metternichově, jsou bláboly typu "Třista let jsme trpěli", Habsburská říše nebyla o nic horší ,( ve srovnání s carským Ruskem, určitě daleko lepší) než okolní státy.

Pete 10.12.2008 22:20

Článek je to skvělý, já jsem ale přesvědčen,

že českým politikům a policii jde převážně o peníze za pokuty. Jsou na tom finančně závislí, tak se jim nedivme. Proto zajistili superrepresivním silničním zákonem, aby kdykoli mohli chytit a pokutovat 95% řidičů, jakmile jsou ohroženy jejich prémie. Co by jim bylo platné, kdyby vychytali 10% gaunerů z našich silnic a ostatní by jezdili podle rozumných pravidel s rozumným omezováním rychlosti, když by pak čeští strážci zákona přišli o své zasloužené prémie? Oni naopak potřebují aby předpisy porušil prakticky každý. A tak to tak naše policie poctivě dělá. Copak snad nemáte ten pocit, že vás chytnou kdykoli kdekoli téměř na cokoli?

Mell 10.12.2008 19:24

Moc dobrý

pane Vlk to mají napsaný, moc dobrý

Jindra 10.12.2008 17:34

Vlku, vlku, do roka a do dne umřeš na přechodu.

nosál 10.12.2008 17:51

Re: Vlku, vlku, do roka a do dne umřeš na přechodu.

 i ty Kozino!

P 10.12.2008 16:05

S tím,co rozebíráte,

pane Vlku st., mohu jen souhlasit.Ale fascinuje mne,jak vkusně jste do textu o dopravě zabudoval útok na ty hnusné levičáky.Vidím,že se mám stále co učit.

autor 10.12.2008 17:29

Re: S tím,co rozebíráte,

no jop pane, problém je v tom, že oni to jsou skutečně levičáci. Zelení, feminní, a jiní ale levičáci. Promluvte si s nima a přesvědčíte se. Až takhle začne kecat blbosti - podobně jako to činil v mnoha věcech  třeba Haider, - napíšu že blábolí pravičíci. Což v některých otázkách je také pravda. Ale ne v dopravě.

LV 10.12.2008 13:38

souhlas

Kdy už konečně někdo řekne natvrdo a veřejně, že ta tolik vychvalovaná slušnost "západních" řidičů souvisí PŘEDEVŠÍM se stavem komunikací ?!  Když totiž od nás na západ někam jedu, třeba do obce vzdálené 1000 km, tak cca 5km jedu městem, či příměstskou oblastí, pak 990 km dálnicí a posledních cca 5km zas obcí. Co bych nezastavil před přechodem, když při své cestě potkám tak 3 na začátku a 2 na konci! Proč nepřetrpět tu hnusnou padesátku 10 minut z celé cesty? A u nás? Zkuste si projet Moravou od severu k jihu - více než 50% cesty je obcemi......

Další pak věc, co mne řekněme hněte, je neustálé blábolení intošů o tom, jak moc přibývá nehod, jak jsou ti řidiči hnusně neukáznění... Houby s octem, milí neználkové!! Na našich cestách přibývá 100 000 aut ročně. Už po 20let. A ty silnice jsou vesměs jen vyasfaltované stezky formanů z dob Marie Terezie. Co vám říká statistika?? Když se počet něčeho zdvojnásobí, pak znovu a znovu... Proč někdo nepřipomíná, že v sousedním Rakousku připadá na kilometr okresní silnice 3x méně aut než u nás?!?! A počtem nehod nás téměř dostihují!

www racek 10.12.2008 14:00

Re: souhlas

no, konečně to někdo řekl. ale myslím, no abych byl slušný, je to asi trochu jinak.

jan 10.12.2008 14:14

Re: souhlas

a ještě za to může  nedostatek policajtů na silnicích ;-€

já teda od státu nepotřebuju vodit za ručičku a nepotřebuju se vymlouvat - bud jedu slušně nebo ne -tečka - kvalita silnic pomůže, ale nějaká díra  nebo že nejedu po dálnici mě nerozhodí - labilním lidem co se neumějí ovládat a sváděj to na okolnosti bych bral řidičáky

Honza42 10.12.2008 14:32

Re: souhlas

Kdo mluví proboha o dírách??? Já tvrdím pár věcí:

1) Když vezmete němcům dálnice a obchvaty, převedete ten provoz na místní komunikace (což je stav u nás), tak budou mít stejnou neby klidně i vyšší nehodovost než my.

2) Když nahradíte náš vozový park vozovým parkem německým, počet mrtvých a těžce zraněných zásadně poklesne. Bezpečnost vozů po roce 2000 se dramaticky zlepšila.

3) Řidiči jsou všude +/-stejný.

4) Když zajistíte dostatečně hustý provoz (třeba rozsáhlé oblasti kolem velkých evropských aglomerací), pak počet mrtvých zásadně poklesne. V trvalé dopravní zácpě se zabije opravdu málokdo.

jan 10.12.2008 15:07

Re: souhlas

hmmm chápu a uznávám vaše argumeny 1 a 4, ale nejsem si jistý že řidiči jsou u nás stejný jako na západě - jde o dlouhodobou výchovu k ohleduplnosti a jisté morální a eitcké chování na silnicích - proto jsem předtím nadával na výmluvy o počtu policistů, správně by měl jezdit každý nez dozoru stejně ohleduplně,

na západě též  výchova mladých řidičů tzv řidičáky na zkoušku,  ve španělsku se platí taxa (omluvte nevím přesně ) třeba tři eura za každý kilometr nad limit, ve skandinávii se někde dávají pokuty jako procento z příjmů, tedy jsou pro všechny relativně stejné 

řidiči v kvalitních autech jsou v bezpečí o to více pak ohrožují řidiče v autech nekvalitních, možná jste byl svědkem předjíždění proti jedoucímu autu, kdy malý favorit musí ke krajnici  uhnout vekému jeepu, navíc případný  střet těžce odnáší horší vůz obecně jde o problém dlouhodobého charakteru těžce řešitelným jedním opatřením - to jsme ostatně viděli u bodů.

myslím si, že řidiči si nezaslouží výhody, dokud podstatně nezmění své chování, žel ti dobří a opatrní budou trpět za menší skupinu těch špatných - zvyšovat rychlost na dálnicích, zvyšovat počty trestných bodů mi přijde jako chyba, výstavba dálnic pomůže, obnova parku je komplikovaná, zejména proto, že část obyvatel objektivně nemá na to pořídit si pořádný auto (švýcarsko, ze zákona určené maximální stáří vozů myslím asi deset let)  nástrojů k výchově řidičů je dlouhá řada a myslím že by se měly využívat všechny - vaše argumenty mají totiž jeden háček a to je obrovská finanční náročnost v době, kdy snad v rámci hospodářského a inovačního cyklu dojde k renesanci dopravy a v horizontu doufám dvaceti let k tak obrovským změnám že naše diskuze bude téměř bezpředmětná - namátkou kvalitní navigace schopná určovat optimální rychlost a trasu aut pro plynulý provoz, silnice se speciálním povrchem pro automatické řízení vozů a hodně velké sci-fi létající auta nepotřebující silnice

MZ 10.12.2008 20:13

Re: souhlas

K tomu poslednímu sci-fi - to budou mít vlaštovky a jiné tažné ptactvo radost ! ;-P

Glosator 10.12.2008 15:37

Máte naprostou pravdu. Existuje mapa nebezpečnosti českých slinic

Nevede obávaná D-1. ale silnice první třídy.

A ještě taková "maličkost." Už před 30 lety se dal železniční přejezd v Německu a ve Francii přejet klidně rychlostí 80 km/h, žádné omezení rychlosti neexistovalo, protože jste ten přejezd ani nepoznal. U nás se to sice pomalu zlepšuje, ale k tomuto stavu máme ještě daleko.

A s tou Moravou máte 100% pravdu, když jedete trasu Jihlava-Znojmo (tj. současné mezinárodní spojení Praha-Vídeň!!!), je to samá obec. Skoro se mi zdá, že jinde v republice silnice přece jen některé obce míjejí, tady ani jednu.

A skoro nikdo nejezdí jen tak z plezíru, jak si myslí zelení, jejichž jedinou pracovní náplní je přivazovat se někde ke vratům.

Hedgehog 10.12.2008 20:14

Re: Máte naprostou pravdu. Existuje mapa nebezpečnosti českých slinic

Oddělení protisměrných pruhů svodidly snižuje úmrtnost při dopravních nehodách o 50% (nějaká švédská statistika - už si žel nevzpomenu více). Takže je logický ten nižší počet úmrtí na D1 oproti jiným silnicím. Takže na kvalitě cesty velmi záleží a jak správně někdo poznamenal, tak to není jen o těch dírách. Na druhou stranu, když vjedete do sněhového jazyka na dálnici, kde se to nedá očekávat, tak bych to také nesváděl na řidiče.

čtenář zdrojů 10.12.2008 12:43

Vítězem blbosti je.....

Vítězem blbosti je obec Šeberov na jihu Prahy. Místním debilním úředníkům se podařilo na hlavní ulici vedoucí obcí namalovat DEVĚT přechodů a jeden zpomalovací práh. Obec je dlouhá zhruba 800 metrů.

www racek 10.12.2008 13:59

Re: Vítězem blbosti je.....

no, zpomalovací práhy jsou dva a přechody , to nevím, víc jak 4 tam ale nebudou, ale bez těch přechodů tam přejít nelze..   šeberovem se totiž nejede, šeberovem se stojí v koloně a nikdy jinak. jo a eště dodej, že na tom jednom zbytečným přechodu stojí každý ráno  strážník a převádí dětičky.

honzak 10.12.2008 14:43

Re: Vítězem blbosti je.....

v Roztokách je to taky hezký....

MGM 10.12.2008 12:39

Už to píšu poněkolikáté

V životě jsem neměl takový strach přecházet přes silnici jako od tohoto "nového" zákona. Jen náhodou mám ještě ženu a dceru, kterým před přechodem zastavil jeden řidič náklaďáku, ale druhý se domníval, že ten první jen zaparkoval (protože špinavá zebra přece stačí, na co ještě věšet nějaké značky?), tak ho objel, naštěstí dříve (ale jen o chvilinku), než mu do cesty vstoupila žena s dcerou. Kdyby přijel jen o vteřinu později, tak jsem dneska vdovec. Nevím, jestli bych pak neudělal vdovu z manželky toho (nemohu nalézt žádný slušný výraz), co tohle způsobil.

jan 10.12.2008 14:17

Re: Už to píšu poněkolikáté

rozhlížet se dvakrát - po druhé opatrně vykouknout zpoza auta - a proklínat idioty kteří vidí zastavit auto u pravěděpodobného přechodu - nezamyslí se že tam třeba někdo jde a ještě na to dupnou

Jura Jurax 10.12.2008 11:31

V podstatě souhlas

A to jsem řidič i chodec.

Ono odhadnut v davu lidí proudících po chodnících kdo najednou odbočí na zebru a hodlá uplatnit své právo by chtělo mít jako povinnou výbavu vozu křišťálovou kouli ku věštění. I když jedu předepsaně pomalu a jsem plně soustředěn, přesto nezastavím na fleku. A na kraji ulic jsou stánky, sloupky, stromy a záludně zastíněná místa, v nich číhá sebevrah, co mi skočí před kapotu, neboť na to má právo. Maminka s kočárkem Vám před kapotu bez varování nastrčí kočárek - je přece na přechodu, takže se může družně bavit s druhou maminkou, co Vám tam nastrčí dtuhý kočárek. A já pak popírám zákon setrvačnosti, aby přežili.

Jako chodec se zastavím před zebrou, rozhlédnu se, vidím-li osamělý vůz, nechám ho přejet. Nechám přejet i autobus a těžký náklaďák, protože tihle opravdu nezabrzdí na fleku a opětovně se pomalu rozjíždějí, chrlíce oblaka výfukových plynů. Vidím-li kolonu, opatrně vkročím na kraj vozovky a pečlivě vyhodnocuju blížící se auto, jestli hodlá zastavit a jestli má šanci to ubrzdit. Teprve když jsem si jist, že hodlá a ubrzdí, jdu dál. Na víceproudé vozovce na druhém pruhu opatrně vykukuju, najmě jsem-li kryt větším autem.

Za snížené viditelnosti si dávám násobného bacha, protože zatímco já osvětlené auto vidím, řidič mne spíš nevidí než vidí - a to i na ulici pouličními světly osvětlené - stíny matou. Je-li šmyklavo, dávám si taky násobného bacha - brzdná dráha je delší a zoufale brzdící řidič, aby mne nepřejel, může dostat smyk. Nekontrolavaně se smýkající tuna či tuny železa na městské ulici není přesně to, co zvýší bezpečnost.

Díky tomu přežívám jako řidič či chodec.