2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Debilka 17.12.2008 12:24

Debilni prispevek

TRAPNY;-ORv

Veničan 13.12.2008 13:35

Re: Pravda!

A nic než pravda, bohužel.

kocourek 12.12.2008 19:56

Pravda!

Pane Vlku, čtu Vás pravidelně a rád. Hla volajícího na poušti bývá hoden zřetele. Nazastavím na 20m když tam někdo skočí a jedu 40 přestože má absolutní přednost... Mimochodem u podobných nesmyslů jako přechody pro chodce a zákaz kouření na zastávkách by také muselo být čarou na vozovce a chodníku vyznačeno kde je pásmo 50/25m kde je zákaz přecházení či kouření... 

A jeden praktický příklad nesmyslu: Stanice Depo Hostivař - na Černokostelecké v obou směrech (do centra za křižovatkou) je cca 40 m od sebe (nekrokoval jsem to) duo přechodů i semaforů jež nejsou nijak synchronizovány............ Sláva úředníkům :(

Milan 11.12.2008 16:15

Re: Jako chodec jsem spíše svědkem situace

Hodo, vyborne napsano, delam to presne tak. Akorat mi tu situaci, kdy jedou 3 auta za sebou taky nekdy pokazi ostatni chodci, nekdy i sami ridici - uz je mi tez nekolikrat stalo, ze jeli 3 auta za sebou, ja stal na kraji chodniu u prechodu a maval jsem na ne, jakoze muzou jet (videl jsem za nima krasnou mezeru) - a dva to pochopi a projeli a ten treti (a posledni) zastavil a dal mi (zbytecne) prednost.

Pišta 11.12.2008 10:38

Re: Jak říkal Metternich

Jestli Metternich kradl to nevím ale vím jistě , že nebyl Němec, ale Rakušan. A také vím, že mluvil lépe  francouzsky než německy. V jeho době žilo v Rakousku 8 milionů císařových poddaných mluvících německy, Slovanů bylo dvakrát  tolik. Češi , Slováci, Poláci, Rusíni, Slovinci, Chorvati a Srbové. 5 milonů obyvatel byli Maďaři, 5 milonů Italové, 2 miliony Rumuni. O ,jaký národ se v tedy v Habsburské říši jednalo? V roce 1865, rok před Prusko Rakouskou válkou, měla Habsburská armáda 128 286 německy mluvících Rakušanů, 96 300 Čechů a Slováků,  52 700 Italů,  22 700 Slovinců, 20 700 Rumunů, 19 000 Srbů,  50 100 Rusínů, 37 700 Poláků,  32 500 Maďarů, 27 600 Chorvatů,  5 100 vojáků jiné národnosti. Důstojnický sbor vypadal podobně. Kecy o Německém Rakousku v době Metternichově, jsou bláboly typu "Třista let jsme trpěli", Habsburská říše nebyla o nic horší ,( ve srovnání s carským Ruskem, určitě daleko lepší) než okolní státy.

Ludva 11.12.2008 8:28

Re: A je tu druhý fenomén - zimní pneu.

Taky se sto let jezdilo bez zimních gum a šlo to.

emersonskej 11.12.2008 0:41

Re: Naprostý souhlas

Se všema v tomhle vláknu nelze, než souhlasit !!! R^

drak 11.12.2008 0:37

V zásadě souhlasím s autorem článku

V zásadě souhlasím s autorem článku, protože to jak je situace v naší dopravě presentována médii, je takřka naprostým opakem toho, čemu se říká objektivita a naopak takřka ukázkovým příkladem toho, čemu se jedním dílem dá říkat propaganda a druhým vzpoura blbů. Rozhodně ale postoj médií k problematice automobilové dopravy naprosto neodpovídá tomu, co se na našich silnicích děje, v jakém jsou stavu, jak se chovají řidiči a chodci a hlavně ani omylem nenaznačují, jak ty problémy efektivně řešit, spíše naopak.

Co se situace v Holandsku týče, tak musím souhlasit s tím, že silniční síť tam mají v mnohem lepším stavu nežli my zde. Je to dáno mnoha faktory, v Holandsku mají rovný terén, takže se tam staví rovné cesty podstatně lépe nežli zde, a také asi nemají takové problémy se šlendriánem převzatým zkorumpovanými úředníky a asi také dokážou udržet nohem lépe na uzdě přetížené kamiony. Nicméně, když už jsme u situace v Holandsku, tak přejet tam na 4-5 proudé komunikaci z jednoho krajního pruhu do druhého není díky vstřícnému chování místních řidičů pražádný problém, sjíždění se podle pravidla zipu v místě zúžení rovněž ne, což u nás patří k častým příčinám všelijakých karambolů, protože vzájemná tolerance a vstřícnost naší řidičské veřejnosti je dosti mizivá a legislativa s jejím výkladem tomu bohužel nahrává.

Vrátíme-li se ale k problematice přechodů pro chodce, tak zhovadilostí typu jeden světly neřízený přechod mezi dvěma světly řízenými na ani ne 100 metrech komunikace, viz např. ulice na Pankráci, tak těch máme dosti. Přechodů špatně označených, zákeřných i přes den, natož pak v noci, nadbytek, škoda slov.

Hloupých a nevstřícných lidí, co vidí jen sebe a druhé ne, těch je nadbytek bohužel jak mezi chodci, co skáčou bez rozmyslu pod auta, tak řidiči, co jedou v kolonách rychlostí cca 35 km/h, vzdáleni jeden od druhého 2-3 metry a co u přechodu nezstaví kdyby čert na koze jezdil, tak těch je ještě víc, zkrátka vstřícnost vůči ostatním tu schází především.

hombre 10.12.2008 23:36

šílené jatka

Agrese jedinců je tak śílená,za každou cenu předjet,výsledkem jsou skalpované hlavy,těla,údy oddělené od těla,shořelé torza lidských těl.To je válka,agrese rychlosti,na blití

Pavel 10.12.2008 23:25

A je tu druhý fenomén - zimní pneu.

Stejně jako jsou občané masírovaní masmedii o absolutní přednosti na přechodu, tak jsou řidiči přesvědčováni o zázračném prostředku - zimní gumy.  Jistě zainteresované firmy nemají zájem aby byli řidiči pravdivě informováni o skutečných vlastnostech těchto zázraků třeba na náledí.

nosál 10.12.2008 23:21

Re: Jak říkal Metternich

Dooly, Metternich v Čechách hlavně kradl, jak je známo. A o žádné vládě Čechů nemohl hovořit, neb Češi tehdy žádnou vládu neměli, oni hloupá osobo! Kde na tenhle německý nacionalistický blábol přišli  ? Že byste četl/a protektorátní noviny a nebo Suddettendeutsche Zeitung?

Dolly 10.12.2008 22:56

Jak říkal Metternich

tak Češi si neumí vládnout. No a když neumí udělat ani rozumnou dopravní normu a vynutit její respektování ...

Pete 10.12.2008 22:20

Článek je to skvělý, já jsem ale přesvědčen,

že českým politikům a policii jde převážně o peníze za pokuty. Jsou na tom finančně závislí, tak se jim nedivme. Proto zajistili superrepresivním silničním zákonem, aby kdykoli mohli chytit a pokutovat 95% řidičů, jakmile jsou ohroženy jejich prémie. Co by jim bylo platné, kdyby vychytali 10% gaunerů z našich silnic a ostatní by jezdili podle rozumných pravidel s rozumným omezováním rychlosti, když by pak čeští strážci zákona přišli o své zasloužené prémie? Oni naopak potřebují aby předpisy porušil prakticky každý. A tak to tak naše policie poctivě dělá. Copak snad nemáte ten pocit, že vás chytnou kdykoli kdekoli téměř na cokoli?

Bubik 10.12.2008 21:13

Re: Podle zákona nelze na přechod vůbec vjet ;-)

R^R^R^R^R^R^R^R^R^

LadaHaksna 10.12.2008 21:11

Nemýlí se, protože pokud si dosadíte reálná čísla, je hmotnost cca 10 větší než rychlost na druhou (v hl. jedn.)

Ivanhoe 10.12.2008 20:55

Re: Jiný příklad ze života - přesněji řečeno ze smrti

Popisuji případ, kdy auto ZASTAVÍ u přechodu. Je to bezpečné? Co může být bezpečnější, než když auto stojí? Auto zastaví, ale chodec nejde. Nastává souboj nervů. Řidič ví, že musí dát přednost, čeká - chodec nepřechází, chce počkat, až na silnici nebude v dohledu jediné auto, byť stojící; ukazuje, že auto má jet (to jak jsem se s tím dědkem pohádal do sprosta, viz začátek vlákna - tehdy jsem vyhrál a přes ten přechod jsem ho, vzteklého a nadávajícího, dostal... pokračujme v předpokladu, že chodec odmítne přecházet:...). Nakonec řidič rezignuje a s bušícím srdcem, nervy jak struny, s černým svědomím a vědomím, že páchá přestupek, to riskne a přejede přes přechod metr před čekajícím chodcem. Podruhé už to takové nervy nejsou. Potřetí je to samozřejmost. Počtvrté někoho zabije a ještě v okamžiku srážky se nepřestává divit, jaktože mu tam ten chodec vlezl - NIKDO přece nepřechází, když z dálky vidí, že se k přechodu blíží auto!

Takže jednoznačně: v okamžiku, kdy auto ZASTAVÍ, chodec MUSÍ jít.

A měl by jít i když vidí v bezpečné vzdálenosti bezpečnou rychlostí jedoucí auto a ví, že je viděn (oční kontakt funguje bez problémů i na 50 metrů). Nečekat až auto přijede a zastaví, dát jednoznačně najevo, že bude přecházet, a přejít. Neriskovat, že si řidič jeho váhání vyloží jako signál úmyslu nepřecházet. Aby to pak neskončilo tím, že u soudu bude někdo brečet a zaklínat se: "Samozřejmě že jsem ho viděl, zdálky jsem ho viděl, sto metrů jsem koukal, jak na mě kouká a nejde - já FAKT myslel, že mi dává přednost!"

Hedgehog 10.12.2008 20:32

Re: chodci

Take jsem přejel část ostatků muže, který se kol 23:00 v zimě rozhodl přejít D1 někde kolem 80km směr Brno. Také jsem stál za hasičema co odklízeli tělo muže někdy kolem půlnoci ze silnice 1. třídy (cca 3km co skonční dálnice z Prahy na Ostravu) co se jí pokusil přejít navíc v maskáčích. Takové to přecházení by se mělo kvalifikovat jako pokus o sebevraždu a ne poté popotahovat řidiče. Díky těmto zkušenostem jezdím v noci mimo obec podle předpisů, aby mi v případě takovéto sebevraždy nebylo možné přičíst spoluvinu. Tedy ne alespon tak velkou.

Hedgehog 10.12.2008 20:14

Re: Máte naprostou pravdu. Existuje mapa nebezpečnosti českých slinic

Oddělení protisměrných pruhů svodidly snižuje úmrtnost při dopravních nehodách o 50% (nějaká švédská statistika - už si žel nevzpomenu více). Takže je logický ten nižší počet úmrtí na D1 oproti jiným silnicím. Takže na kvalitě cesty velmi záleží a jak správně někdo poznamenal, tak to není jen o těch dírách. Na druhou stranu, když vjedete do sněhového jazyka na dálnici, kde se to nedá očekávat, tak bych to také nesváděl na řidiče.

MZ 10.12.2008 20:13

Re: souhlas

K tomu poslednímu sci-fi - to budou mít vlaštovky a jiné tažné ptactvo radost ! ;-P

Mell 10.12.2008 19:24

Moc dobrý

pane Vlk to mají napsaný, moc dobrý

vltava 10.12.2008 19:21

Re: Jiný příklad ze života - přesněji řečeno ze smrti

Souhlasím s většinou toho, co jste napsal, se vzájemnou komunikací a předvídatelností.

Vztah chodec / řidič je ale velmi nerovnoprávný, při případné kolizi to řidič odnese jenom pomačkaným plechem, ale chodec zničeným zdravím. Takže je povinností každého chodce, mít pud sebezáchovy, a vstoupit před auto jenom tehdy, když je stoprocentně přesvědčen, že je to bezpečné. Jinak ne, a to ani kdyby měl nakrásně přednost. Takže žádné "MUSÍ jít". Nemusí, a ani nesmí.

LadaHaksna 10.12.2008 19:14

Jasná chyba řidiče. Nedivím se, že se rozběhla když viděla jak už nedokáže zastavit.

vltava 10.12.2008 19:04

Re: Dva stojí a hledí a čekají - ?!

Opravdu má pravdu Ivanhoe? V případu, který popisuji já, ta žena do silnice vstoupila, a přesto, že ji řidič viděl včas, tak ji srazil.

No a jsem muž.

nosál 10.12.2008 17:51

Re: Vlku, vlku, do roka a do dne umřeš na přechodu.

 i ty Kozino!

Jindra 10.12.2008 17:34

Vlku, vlku, do roka a do dne umřeš na přechodu.

autor 10.12.2008 17:29

Re: S tím,co rozebíráte,

no jop pane, problém je v tom, že oni to jsou skutečně levičáci. Zelení, feminní, a jiní ale levičáci. Promluvte si s nima a přesvědčíte se. Až takhle začne kecat blbosti - podobně jako to činil v mnoha věcech  třeba Haider, - napíšu že blábolí pravičíci. Což v některých otázkách je také pravda. Ale ne v dopravě.

autor 10.12.2008 17:20

Re: Naprostý souhlas

Tuto skutečnost jsem vynechal.Ale jako člověk který služebně denné jezdí, vím, že je čím dál tím víc lidí,kteří ať jako chodci  anebo jako řidiči spolu komunikují nonverbálně. A je fakt že mnoho lidí mi dyž zastavím před přechodem  a snažím se zastavit vždy , mi  pohybem hlavy či jen pantominocky ústy poděkuje. Tímto jím také děkuji.

nosál 10.12.2008 17:12

Re: Nutno podotknout, že v Respektu vyšel

to jo,ale psali o Holandsku, pokud se pamatuji. A nějak drmolili, že u nás na to "nejsme ještě zralí" a že to mají v Lounech.Mají,byl jsem tam ale mají to blbě.

nosál 10.12.2008 17:08

Re: chodci

no a to je právě to, co se zeleným soudruhům redaktorům v Respektu nelíbí

P 10.12.2008 16:05

S tím,co rozebíráte,

pane Vlku st., mohu jen souhlasit.Ale fascinuje mne,jak vkusně jste do textu o dopravě zabudoval útok na ty hnusné levičáky.Vidím,že se mám stále co učit.