Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Koleje v novém věku
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
jezevec 14.7.2008 18:28zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici a nemyslím tím padementním způsobem jako ČD autovlak jadran, že se lístky musí rezervovat tři měsíce předem, nakládka trvá šest hodin, jsou z ní vyloučena auta vyšší než 150cm tedy v podstatě všechny moderní rodinné vozy, a lístek je dražší než letenka - myslím jako ve švýcarsku, kde se vyklopí šupna z boku, po plynule průjezdných plaťákách najede tolik aut kolik se vejde, a za deset minut může vlak jet, a je to levnější než půl nádrže benzínu. otázka 1: kolik vlaků je reálné vypravit? každou hodinu jeden? víc asi ne a otázka 2: kolik se na takový plaťák vejde aut? řekněme dvacet kamionů a padesát aut, a vlak bude mít půl kilometru? budiž. ale otázka 3: kolik dopravy by tak ubylo na D1? jedno procento? jedno promile? za jaký zlomek hodiny projede po jakékoliv české dálnici dvacet kamionů a padesát aut? takže kolik by tech vlaků muselo jezdit, aby to na dálnici bylo poznat? každých pět minut jeden? někde bude chyba v matrixu! |
David 14.7.2008 18:43Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici Jezevče, jezevče - ty riskuješ! Zelení Khmérové se neustále učí od Rudých Khmérů. A za takovéto počty a ukázky myšlenek, se v těch zemědělských komunách, tak soběstačných a tak ekologických, dávala rána motykou do hlavy. A přiznejme si - zelení na tyto nejjednodušší propočty prostě nemají nic - jen tu svou ideologii ..... nebo - když jim to dovolíme - tu motyku. |
Blaireau 14.7.2008 19:04Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici Koukám, že je to tu samý jezevec... :-) ROLA je samozřejmě blbost, pokud by měla pendlovat mezi Prahou a Brnem. A co takhle mezi Šumperkem a Glucholazy? To ne, radši necháme kamiony jezdit přes Červenohorské sedlo 1013 m.n.m. anebo teď když ho opravujeme tak přes Ramzovské 760 m.n.m. A když tunel, tak silniční, pod Červenohorským sedlem, tak za 15 miliard, jaképak copak, my na to máme. Železniční by stál 2/3 ale to není in. Oni by chudáci museli najíždět a vyjíždět na vlak a nemohli by mě v zimě pravidelně, v létě občas blokovat cestu... Já jim vlastně překážím a nemám tam co dělat, že pánové Davide a Honzo??? No, až tam pojedete nebo u té cesty budete mít chalupu, tak se Vám ta motyka bude hodit... |
jezevec 14.7.2008 19:39Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici nebylo by levnější v tech kritických úsecích tu silnic zastřešit, než kutat tunely? polykarbonátový tubus, žádná údržba, žádný sníh, . . . . pár kilometrů na našich hraničních horách |
Blaireau 14.7.2008 19:56Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici No, to jsem ještě neslyšel... Možné je určitě všechno. V takových Klimkovicích mají kilometr a půl tunelu pod dědinou jen proto, že jsou tam pseudolázně a nějací místní zahrádkáři si postavili hlavu. Za 2 miliardy super byznys pro tuneláře, (opravdové) z Metrostavu. A těch mostů, co na tom úseku D47 stojí, přes Odru dokonce na 3km dva, neb v původní trase se objevil jakýsi čolek... Nicméně, fakt mi připadá lepší než honit kamiony po dědinách v kopcích, tak je poslat po železnici, když už tam stojí... Jak v Jeseníkách, tak v Beskydech. Ale kolegové už mi vysvětlili, že jsem zelený magor co nemá rád podnikatele a furt by dotoval a propagoval železnici místo aby jezdil všude autem, nejlépe kamionem kolem domku jejich babičky v Krkonoších souběžně s železniční tratí... A metrem jezdí socky a kolo je taky z předminulého století narozdíl od jejich 15 let mladého plechového miláčka... |
Stanislav 14.7.2008 23:37Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici Dejme tomu, že budeme chtít hodit na železnici dopravu D5 (Rozvadov) -> někam jinam. Pro zjednodušení předpokládejme, že míří všechny stejným směrem. Intenzita u hranic je asi 15 tis. vozidel/den, tzn. použijeme-li Jezevcův odhad, pak musíme vypravit denně cca 200 vlaků, tedy cca co 7 minut jeden pro jeden směr, a to furt. |
JINC 15.7.2008 0:19Re: Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici Není tak dávno doba, kdy na trati 010, Kolín - Česká Třebová, projížděl nákladní vlak každých šest minut. A šlo to. |
Stanislav 14.7.2008 23:45Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici P.S. D1 je ještě cca 2,5x horší ... |
jezevec 14.7.2008 23:47Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici nejsem proti tomu poslat kamiony po železnici - ale taky nevím o ničem co by železnici bránilo tyto služby poskytovat. proč to si nedělají? nevedou přes krkonoše koleje? jinak nejsložitější na železniční přepravě mi připadají dva prvky: zaprvé čas nezbytný k naložení a vyložení, jehož nevýhoda klesá se čtvercem přepravované vzdálenosti. i proto bych kamiony radši vozil z brna do prahy, kde jich jezdí hodně a je to relativně daleko - než mermomocí nějaký desetikilometrový průvlak přes hory, byť chráněné. zadruhé co s koníkem a co s řidičem během přepravy - na každý přepravovaný trajler po železnici musíte buď převážet i koníka s řidičem, a nebo přepravovat jen kontejnery a na nakjládce i vykládce musíte mít po koníku s řidičem. obojí je zcela zjevně neúnosně drahé. |