16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Poloněmec 16.7.2008 16:44

Re: Re: Jéňo, nenechej se nachytat

TGV je konkurentem Régional a ta už má na řadě linek problémy s obsazeností letadel. Na severozápadě poslala do šrotu a musea hovercrafty, které létaly/pluly mezi Doverem, Calais a Boulogne-sur-Mer. Byly anglické.

Ttt 16.7.2008 11:56

Re: Dulezite cteni pro zelene

Ta vase vysnena ekologicka zeleznice je drazsi, protoze proste spotrebuje vice natfy, betonu, zeleza, proste vseho. Tak mi vysvetlete jak je ekologicka???

Jenze zeeny mozek ma svoje nabozenstvi, takze nakladak dela hluk a emise. Zatimco dieselova lokomotiva jede potichu a na vzduch.

Ttt 16.7.2008 11:53

Dulezite cteni pro zelene

Vsichni zeleni mamlasove se nam snazi namluvit, ze co je levne neni ekologicke, a co je ekologicke musime dotovat. Je to nehorazna LEZ. Takze pro zelene. V ekonomice to totiz funguje tak, ze vsechno se promytne do konecne ceny vyrobku. A to takze opravdu vsechno. Takze v cene vyrobku je:

- spotrebovana nafta, ojete gumy, opotrebeni silnic, proste vsechno.

- to ze je nejaky vyrobek drazsi znamena, ze toho po sve vyrobni ceste spotreboval vice

- tudiz drazsi vyrobek je obvykle MENE ekologicky

Proto kdyz podnikatel voli nejlevnejsi reseni, tak obvykle voli i to neekologictejsi reseni.

JINC 15.7.2008 0:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Není tak dávno doba, kdy na trati 010, Kolín - Česká Třebová, projížděl nákladní vlak každých šest minut. A šlo to.

jezevec 14.7.2008 23:47

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

nejsem proti tomu poslat kamiony po železnici - ale taky nevím o ničem co by železnici bránilo tyto služby poskytovat. proč to si nedělají? nevedou přes krkonoše koleje?

jinak nejsložitější na železniční přepravě mi připadají dva prvky: zaprvé čas nezbytný k naložení a vyložení, jehož nevýhoda klesá se čtvercem přepravované vzdálenosti. i proto bych kamiony radši vozil z brna do prahy, kde jich jezdí hodně a je to relativně daleko - než mermomocí nějaký desetikilometrový průvlak přes hory, byť chráněné.

zadruhé co s koníkem a co s řidičem během přepravy - na každý přepravovaný trajler po železnici musíte buď převážet i koníka s řidičem, a nebo přepravovat jen kontejnery a na nakjládce i vykládce musíte mít po koníku s řidičem. obojí je zcela zjevně neúnosně drahé.

Stanislav 14.7.2008 23:45

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

P.S. D1 je ještě cca 2,5x horší ...

Stanislav 14.7.2008 23:37

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Dejme tomu, že budeme chtít hodit na železnici dopravu D5 (Rozvadov) -> někam jinam. Pro zjednodušení předpokládejme, že míří všechny stejným směrem. Intenzita u hranic je asi 15 tis. vozidel/den, tzn. použijeme-li Jezevcův odhad, pak musíme vypravit denně cca 200 vlaků, tedy cca co 7 minut jeden pro jeden směr, a to furt.

autor 14.7.2008 22:33

Re: autore,

V podstatě nic jiného neříkám, jen se snažím poukázat, kde se tento doplněk může efektivně uplatnit a co si snaha o dosažení takové efektivity vyžádá

Hadí oči 14.7.2008 21:31

Když železnice, tak se vším všudy.

Vládním speciálům sklopit křídla a šup s nimi do prasečáku.

Blaireau 14.7.2008 19:56

Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

No, to jsem ještě neslyšel...R^ Možné je určitě všechno. V takových Klimkovicích mají kilometr a půl tunelu pod dědinou jen proto, že jsou tam pseudolázně a nějací místní zahrádkáři si postavili hlavu. Za 2 miliardy super byznys pro tuneláře, (opravdové) z Metrostavu. A těch mostů, co na tom úseku D47 stojí, přes Odru dokonce na 3km dva, neb v původní trase se objevil jakýsi čolek... Nicméně, fakt mi připadá lepší než honit kamiony po dědinách v kopcích, tak je poslat po železnici, když už tam stojí... Jak v Jeseníkách, tak v Beskydech.  Ale kolegové už mi vysvětlili, že jsem zelený magor co nemá rád podnikatele a furt by dotoval a propagoval železnici místo aby jezdil všude autem, nejlépe kamionem kolem domku jejich babičky v Krkonoších souběžně s železniční tratí... A metrem jezdí socky a kolo je taky z předminulého století narozdíl od jejich 15 let mladého plechového miláčka...

Blaireau 14.7.2008 19:48

Re: Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Ti lidé jedou autobusem, protože je dotován krajem, takže je cenově výhodnější, neujede jim přípoj a je to pohodlnější než přestupovat. Hele, já si jezdím autem, vlakem, busem, na kole a sem tam i létám, porovnávám rychlost, cenu a pohodlí a podle toho se rozhoduji. Třeba v Cyrychu nebo Vídní jezdí spousta bankéřů na kole do práce, proč? Asi proto, že tam dopravu nevymýšleli Vaši soukmenovci a proto tam jsou cyklostezky a hromadnou dopravou jezdí kromě úplných boháčů skoro všichni, neb z neznámých důvodů se parkování v centru těchto měst nevyplatí. Asi tam mají na radnicích zelené khmery, že?

jezevec 14.7.2008 19:39

Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

nebylo by levnější v tech kritických úsecích tu silnic zastřešit, než kutat tunely? polykarbonátový tubus, žádná údržba, žádný sníh, . . . . pár kilometrů na našich hraničních horách

Blaireau 14.7.2008 19:04

Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Koukám, že je to tu samý jezevec... :-) ROLA je samozřejmě blbost, pokud by měla pendlovat mezi Prahou a Brnem. A co takhle mezi Šumperkem a Glucholazy? To ne, radši necháme kamiony jezdit přes Červenohorské sedlo 1013 m.n.m. anebo teď když ho opravujeme tak přes Ramzovské 760 m.n.m. A když tunel, tak silniční, pod Červenohorským sedlem, tak za 15 miliard, jaképak copak, my na to máme. Železniční by stál 2/3 ale to není in. Oni by chudáci museli najíždět a vyjíždět na vlak a nemohli by mě v zimě pravidelně, v létě občas blokovat cestu... Já jim vlastně překážím a nemám tam co dělat, že pánové Davide a Honzo??? No, až tam pojedete nebo u té cesty budete mít chalupu, tak se Vám ta motyka bude hodit...

David 14.7.2008 18:43

Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Jezevče, jezevče - ty riskuješ! Zelení Khmérové se neustále učí od Rudých Khmérů. A za takovéto počty a ukázky myšlenek, se v těch zemědělských komunách, tak soběstačných a tak ekologických, dávala rána motykou do hlavy. A přiznejme si - zelení na tyto nejjednodušší propočty prostě nemají nic - jen tu svou ideologii ..... nebo - když jim to dovolíme - tu motyku.

jezevec 14.7.2008 18:28

zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

a nemyslím tím padementním způsobem jako ČD autovlak jadran, že se lístky musí rezervovat tři měsíce předem, nakládka trvá šest hodin, jsou z ní vyloučena auta vyšší než 150cm tedy v podstatě všechny moderní rodinné vozy, a lístek je dražší než letenka - myslím jako ve švýcarsku, kde se vyklopí šupna z boku, po plynule průjezdných plaťákách najede tolik aut kolik se vejde, a za deset minut může vlak jet, a je to levnější než půl nádrže benzínu.

otázka 1: kolik vlaků je reálné vypravit? každou hodinu jeden? víc asi ne

a otázka 2: kolik se na takový plaťák vejde aut? řekněme dvacet kamionů a padesát aut, a vlak bude mít půl kilometru? budiž.

ale otázka 3: kolik dopravy by tak ubylo na D1? jedno procento? jedno promile? za jaký zlomek hodiny projede po jakékoliv české dálnici dvacet kamionů a padesát aut? takže kolik by tech vlaků muselo jezdit, aby to na dálnici bylo poznat? každých pět minut jeden?

někde bude chyba v matrixu!

David 14.7.2008 18:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přesně tak

To můžeme a nemusíme. Ale rozhodně neplatí, že by silniční doprava přes mýtné, DPH a spotřební daň neplatila ty "skryté náklady". Možná je neplatí celé, možná platí víc - rozhodně platí zásadně víc než doprava železniční, lodní či letecká. Rozhodně to, co silniční doprava platí, je nejblíže těm skutečným "skrytým" nákladům včetně odpisů a příspěvků na rozvoj (což bráno účetně nejsou náklady, že).

David 14.7.2008 18:14

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

1) Problém mis-magementu železnice nevyřešíme tím, že silniční dopravu uděláme pomocí daní, poplatků atd. méně atraktivní. Ty lidi jedou do továrny autem proto, že jim ty dráhy tu pohodlnou dopravu nenabídnou. A mají-li tam koleje - o to je křiklavější, jak jsou neschopní.

2) Nespěchám-li extrémně a vím-li, že mám kde parkovat, tak jedu tím autem. určitě sedím, poslouchám hudbu, nesmrdí mi tam nemyté socky a neriskuju kapsáře. A až na výjimky, kdy je má trasa shodná s nějakým metrem, jsem rychlejší. Chceš-li si ulevit, že jsem konzervativec, liberál, podnikatel, manager či jiná pro tebe odporná bytost, tak si ulev.

3) Již dnes se z peněz vybraných státem v souvislosti se silniční dopravou financují jiné věci; naopak peníze vybrané v souvislosti se železniční dopravou nepostačují ani na údržbu a obnovu té infrastruktury a přihazují se tam peníze z jiných zdrojů.

Honza42 14.7.2008 18:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Jak tak koukám, bylo by to nejlepší. Kdo se včas uchlastá, nepobírá důchod.

David 14.7.2008 18:06

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Nemusej překážet na silnicích - jen si tu dražší výrobu (dáky dražšímu zásobování)  zaplať v ceně finálního výrobku. Jenomže to ty budeš určitě něco řvát o nenažranech kapitalistech.

David 14.7.2008 18:04

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Ech ty zelený Khmére. Z čeho -cituji- "dorovná stát" než právě z toho mýtného a daní? ZAtím je - co já vím - problém v tom, že zdaleka ne všechny peníze vybrané státem v souvislosti se silniční dopravou stát zpátky do této oblasti investuje. A rozhodně nemá investovat nijak víc, než do rozvoje a údržby té infrastruktury.

U železnice naopak stát sype víc, než tam vybere - a hlavně mimo investování do infrastruktury cpe peníze do krytí ztrát - ať nepřímo pod rouškou dotací na kilometr atd. či jednou za pár let natvrdo jednorázovým uhrazením ztrát.

A to je ten problém. Jen málo lidí řve, že se utrácí miliardy za údržbu a výstavbu tratí. Ale ta neomalenost želežničářů a jejich zelených fandů, že se mají platiti jejich ztráty z provozu, ztráty z jejich neschopnosti provozovat železnice ziskově - tak tato neomalenost je do nebe volající.

Dachs 14.7.2008 18:00

Re: Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Hmmm, tak jo, tak to máme DPH a spotřební daň z paliv a silniční daň a mýtné. Všechno to vezmeme a nacpeme do silnic a bude ráj na zemi. A kuřákům dáme tu jejich daň a DPH, ať se mají dobře když to platí. A mě alkoholikovi taky, sakra co já s těma prachama budu dělat...

Honza42 14.7.2008 17:54

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Jak víte, že překážejí oni Vám? Co když je to naopak? Oni sedí zase ve svém autě a říkají: "co ten blb nejede vlakem, a proč ON vlastně nesedí doma na zadku?"

Honza42 14.7.2008 17:50

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Nevím kam furt na ty náklady chodíte. Silniční doprava je pro stát neuvěřitelný rejžunk. Desítky miliard ročně ve zisku. Za to co silniční doprava odvádí do státní kasy by musely být silnice pozlacené. Trochu si zasurfujte a zjistěte výnosy z DPH a spotřební daně z PHM za posledních 10 let a porovnejte s rozpočtem na opravy, údržbu a investice v dopravě.

Dachs 14.7.2008 17:45

Re: Re: Re: Přesně tak

Fajn, mě je po tom taky prd, jenom ať mi nepřekážejí ty just in time sklady na silnicích a neničí je a platí skutečnou cenu za jejich použití...

Dachs 14.7.2008 17:43

Re: Re: Re: Přesně tak

No já moc zelený nejsem, jen si myslím, že když vlak jede až přímo do továrny, tak na něj zaměstnanci mohou nastoupit na dopravních terminálech v jednotlivých stanicích a ne se táhnout v koloně mezi kamiony autobusem a auty. Tak jako když zaparkuji v P+R na Rajské zahradě a do centra Prahy jedu metrem 26 min a ne 55min autem. A nemusím řešit parkování. Kdežto konzervativec, potažmo liberál si bude ve svém autě libovat, jak si svobodně zvolil, že? :-) Já nechci žádné extra daně, penalizace či poplatky a rozhodně ne z kapes nás všech... Systém dálničního mýtného a silničních daní je zcela normální, pročistil by systém tím, že by ukázal skutečné náklady na jednotlivé druhy dopravy.

Honza42 14.7.2008 17:40

Re: Re: Zapoměl jste

To není komické ale tragické. Dráha je o sto let pozadu, (v podstatě zůstala v době kdy vznikla) a po zákazníkovi chce, aby se mu to líbilo. A když ne dobrovolně, tak se najdou ti co křičí, že se to má líbit povinně.

Dachs 14.7.2008 17:33

Re: Re: Re: Přesně tak

Jasně, ono je to strašně výhodné, zejména za situace, že mýtné se stejně započte do nákladů dopravce. Náklady na opravy, rekonstrukce a výstavbu nových silnic se z něj (mýtného) a silniční daně a potažmo DPH z paliv a daně ze zisku FO či PO stejně nezaplatí, zbytek dorovná stát a ještě všichni nadávají, jak jsou silnice strašné. Když stát dotuje ztrátu ČD, popř. SŽDC, tak všichni ječí, ať si to dráhy a kolejáři zaplatí ze svého. Ale to je zbytečné, prostě je třeba postavit více dálnic, nejlépe všude, železnice zrušit, a na jejich tělesech postavit další silnice a dálnice. Každému přidělit jeden osobní automobil a paušál na benzín a počkat jak to rozhýbe ekonomiku a všichni budeme šťastní. Ve svých mobilních pracovištích na ucpaných silnicích...

David 14.7.2008 17:33

Re: Re: Přesně tak

Ano, je to jen o mýtném. Spíše o penalizaci.. Prostě musíme ten atraktivnější způsob dopravy znepříjemnit natolik, aby ta železnice, neochotná a neschopná vyjít vstříct požadavkům zákazníku, se stala přijatelnou.

Jak typicky zelené. Ideologicky něco označením za fajnové - a přestože to je zcela nesmyslné, neatraktivní či přímo škodlivé - tak to buď protlačím pomocí dotací nebo přijatelné alternativy zničím různými poplatky, penalizacemi či extra daněmi. Obojí pochopitelně z kapse nás všech - ideálně ne do společné kasy, ale do kapsy zelených. Viz. Al Gore a jeho business s emisními povolenkami.

Honza42 14.7.2008 17:32

Re: Re: Přesně tak

Kdyby si každý měl zaplatit skutečné náklady, byl by vlak zcela prázdný.

Honza42 14.7.2008 17:31

Re: Re: Přesně tak

Lidé bydlí těsně vedle přetížených silnic proto, že stát peníze vybrané na daních s PHM ukradl a na Vás se vys.... . Jinak by již dávno vedly hlavní tahy zcela mimo obytné zóny měst a vesnic.

Jistá firma ve VČ (má vlečku) vyrábí pro jistou firmu v Německu (má vlečku 15km) svařence 10 x 2 x 0,5m. Vozí to kamionem, protože to tak chce zákazník v Německu. Protože jeřáb, jeřábník, pomocník,  pohotovostní služby, další kamion, ....... je dražší než přímá doprava kamionem. A to je seriová zavedená výroba  kde JUST IN time nehraje žádnou roli.

Navíc žijeme v době, kdy zákazník rozhoduje. Zakažte kamion a bude se to přepravovat vrtulníkem. Proč? Protože to tak někdo chce a je to ochoten zaplatit. A ostatním je po tom prd.