6.6.2024 | Svátek má Norbert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
m.p. 14.7.2008 8:59

Re: Re: Re: Re: Teorie hezké, praxe poněkud horší.

kdyby to tak bylo lacinější, už by se to tak dávno dělalo, ne?

honzak 14.7.2008 8:33

Re: Re: Re: Teorie hezké, praxe poněkud horší.

já zase nemám nic proti ŠKODA a.s. (ve 3 jejích výrobcích jsem jezdil). Jen si nejsem úplně jistý, že je nutné dodat potah na sedadla do 4 hodin....

Možná by to auto bylo lacinější, kdyby měl výrobce čas 4 dny?

Karel 14.7.2008 8:31

Re: Re: Teorie hezké, praxe poněkud horší.

Úřad: ona je také dráha vojensky organizované těleso, s předpisy, rozkazy, náčelníky atd.; takový přednosta stanice nebo generální inspektor, to býval někdo.

No a vznik drah byl pro armády revolucí, umožnil rychlé přesuny, zásobování a dopravu těžkých zbraní. I proto státy výstavbu železnioční sítě podporovaly.

Petr Kohout 14.7.2008 7:55

Strojvlůdci jsou schopni zastavit dopravu. Pokud by šlo všechno po železnici, zničili by stát.

Pokud tedy má všechno putovat po železnici, musí být zákon, že klíčoví pracovníci, naprosto nezbytní pro chod dráhy, budou při pokusu o stávku zastřeleni na místě.

A nebo holt se musíme smířit s tím, že většina zboží půjde po silnici. Nebo vymyslet systém, že na dráze nebudou klíčoví pracovníci. Jedna z možností je 20 let vězení za pokus zorganizovat na dráze odbory.

Honza42 14.7.2008 7:46

Re: Re: Teorie hezké, praxe poněkud horší.

Však já proti železnici nic nemám. Ať si žije za své, v konkurenčním prostředí, a klidně ji popřeji mnoho úspěchů. V mnoha oblastech se jistě nadále udrží. Akorát nikdy nebudu souhlasit s politickým prosazováním železnice.

Mezi zadáním požadavku na typ sedačky a barvu potahu a jejím dodání do Boleslavi jsou cca 4 hodiny. Rovněž výrobce třeba zámku do auta se ráno z počítače dozví, jaký zámek má dodat odpoledne. Tož tak.  

honzak 14.7.2008 7:36

Re: Teorie hezké, praxe poněkud horší.

nemáš tak úplně pravdu, jmenovče! Doporučuji navštívit žst. Uhříněves....

Jinak mě autor rozesmál větou:"Evropa se také konečně nevyhne automatickému spřáhlu" Něco mi říká, že já se toho nedožiju a těžko moje děti. Ale živě si představuju direktivu z brusele, která stanoví den D  a hodinu H a detailní postup prací. Včetně stanovení barvy montérek, které budou mít maníci na sobě.

K vlastní železniční dopravě - kupodivu mrtvá není, např. příměstské vlaky zdatně konkurují autobusové dopravě a jsou velmi slušně vytížené. Nákladní doprava se "díky" větrným smrštím také ukázala a odvezla (a ještě odveze) obrovské množství dřeva. K problému dopravy kusových zásilek dodám, že velké podniky si ze silnic udělaly sklady a ze šoférů kamionů pojízdné skladníky. Nemyslím si, že to je dobře. Tyto materiály (typicky Škoda Mladá Boleslav) by ucelené vlaky v pohodě dopravovaly, ale to by V Boleslavi museli mít sklady a skladníky....

Závěrem budiž Bohu žalováno, že "úřad" je na dráze něco nepředstavitelně strašného, srovnatelného s buzerací v ČSLA (ti z diskutérů, kteří prošli ZVS vědí o čem píšu).

Honza42 14.7.2008 7:02

Teorie hezké, praxe poněkud horší.

A není třeba nic zkoušet v praxi, to už máme za sebou. I doba kontejnerové přepravy ve velkém a obřích kontejnerových překladišť už tady taky byla. A už je taky z větší části v propadlišti dějin. V době, když se na kamionu šetří každý kilogram hmotnosti mu hodit na hrb dvoutunový kontejner je nesmysl. Železnice byla poražena a je potřeba to tak brát. Svou úlohu má nadále v přepravě nerostů apod.

Je samozřejmě možné politicky rozhodnout (protože ekonomicky a technicky je již dávno rozhodnuto) o oživování mrtvoly. Ale to bude drahé (jak je psáno v článku) a taky zbytečné (dodávám já).