1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ttt 16.7.2008 11:53

Dulezite cteni pro zelene

Vsichni zeleni mamlasove se nam snazi namluvit, ze co je levne neni ekologicke, a co je ekologicke musime dotovat. Je to nehorazna LEZ. Takze pro zelene. V ekonomice to totiz funguje tak, ze vsechno se promytne do konecne ceny vyrobku. A to takze opravdu vsechno. Takze v cene vyrobku je:

- spotrebovana nafta, ojete gumy, opotrebeni silnic, proste vsechno.

- to ze je nejaky vyrobek drazsi znamena, ze toho po sve vyrobni ceste spotreboval vice

- tudiz drazsi vyrobek je obvykle MENE ekologicky

Proto kdyz podnikatel voli nejlevnejsi reseni, tak obvykle voli i to neekologictejsi reseni.

Ttt 16.7.2008 11:56

Re: Dulezite cteni pro zelene

Ta vase vysnena ekologicka zeleznice je drazsi, protoze proste spotrebuje vice natfy, betonu, zeleza, proste vseho. Tak mi vysvetlete jak je ekologicka???

Jenze zeeny mozek ma svoje nabozenstvi, takze nakladak dela hluk a emise. Zatimco dieselova lokomotiva jede potichu a na vzduch.

Hadí oči 14.7.2008 21:31

Když železnice, tak se vším všudy.

Vládním speciálům sklopit křídla a šup s nimi do prasečáku.

jezevec 14.7.2008 18:28

zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

a nemyslím tím padementním způsobem jako ČD autovlak jadran, že se lístky musí rezervovat tři měsíce předem, nakládka trvá šest hodin, jsou z ní vyloučena auta vyšší než 150cm tedy v podstatě všechny moderní rodinné vozy, a lístek je dražší než letenka - myslím jako ve švýcarsku, kde se vyklopí šupna z boku, po plynule průjezdných plaťákách najede tolik aut kolik se vejde, a za deset minut může vlak jet, a je to levnější než půl nádrže benzínu.

otázka 1: kolik vlaků je reálné vypravit? každou hodinu jeden? víc asi ne

a otázka 2: kolik se na takový plaťák vejde aut? řekněme dvacet kamionů a padesát aut, a vlak bude mít půl kilometru? budiž.

ale otázka 3: kolik dopravy by tak ubylo na D1? jedno procento? jedno promile? za jaký zlomek hodiny projede po jakékoliv české dálnici dvacet kamionů a padesát aut? takže kolik by tech vlaků muselo jezdit, aby to na dálnici bylo poznat? každých pět minut jeden?

někde bude chyba v matrixu!

David 14.7.2008 18:43

Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Jezevče, jezevče - ty riskuješ! Zelení Khmérové se neustále učí od Rudých Khmérů. A za takovéto počty a ukázky myšlenek, se v těch zemědělských komunách, tak soběstačných a tak ekologických, dávala rána motykou do hlavy. A přiznejme si - zelení na tyto nejjednodušší propočty prostě nemají nic - jen tu svou ideologii ..... nebo - když jim to dovolíme - tu motyku.

Blaireau 14.7.2008 19:04

Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Koukám, že je to tu samý jezevec... :-) ROLA je samozřejmě blbost, pokud by měla pendlovat mezi Prahou a Brnem. A co takhle mezi Šumperkem a Glucholazy? To ne, radši necháme kamiony jezdit přes Červenohorské sedlo 1013 m.n.m. anebo teď když ho opravujeme tak přes Ramzovské 760 m.n.m. A když tunel, tak silniční, pod Červenohorským sedlem, tak za 15 miliard, jaképak copak, my na to máme. Železniční by stál 2/3 ale to není in. Oni by chudáci museli najíždět a vyjíždět na vlak a nemohli by mě v zimě pravidelně, v létě občas blokovat cestu... Já jim vlastně překážím a nemám tam co dělat, že pánové Davide a Honzo??? No, až tam pojedete nebo u té cesty budete mít chalupu, tak se Vám ta motyka bude hodit...

jezevec 14.7.2008 19:39

Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

nebylo by levnější v tech kritických úsecích tu silnic zastřešit, než kutat tunely? polykarbonátový tubus, žádná údržba, žádný sníh, . . . . pár kilometrů na našich hraničních horách

Blaireau 14.7.2008 19:56

Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

No, to jsem ještě neslyšel...R^ Možné je určitě všechno. V takových Klimkovicích mají kilometr a půl tunelu pod dědinou jen proto, že jsou tam pseudolázně a nějací místní zahrádkáři si postavili hlavu. Za 2 miliardy super byznys pro tuneláře, (opravdové) z Metrostavu. A těch mostů, co na tom úseku D47 stojí, přes Odru dokonce na 3km dva, neb v původní trase se objevil jakýsi čolek... Nicméně, fakt mi připadá lepší než honit kamiony po dědinách v kopcích, tak je poslat po železnici, když už tam stojí... Jak v Jeseníkách, tak v Beskydech.  Ale kolegové už mi vysvětlili, že jsem zelený magor co nemá rád podnikatele a furt by dotoval a propagoval železnici místo aby jezdil všude autem, nejlépe kamionem kolem domku jejich babičky v Krkonoších souběžně s železniční tratí... A metrem jezdí socky a kolo je taky z předminulého století narozdíl od jejich 15 let mladého plechového miláčka...

Stanislav 14.7.2008 23:37

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Dejme tomu, že budeme chtít hodit na železnici dopravu D5 (Rozvadov) -> někam jinam. Pro zjednodušení předpokládejme, že míří všechny stejným směrem. Intenzita u hranic je asi 15 tis. vozidel/den, tzn. použijeme-li Jezevcův odhad, pak musíme vypravit denně cca 200 vlaků, tedy cca co 7 minut jeden pro jeden směr, a to furt.

JINC 15.7.2008 0:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

Není tak dávno doba, kdy na trati 010, Kolín - Česká Třebová, projížděl nákladní vlak každých šest minut. A šlo to.

Stanislav 14.7.2008 23:45

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

P.S. D1 je ještě cca 2,5x horší ...

jezevec 14.7.2008 23:47

Re: Re: Re: Re: Re: zkusme si představit, že mezi prahou a brnem pendluje ROLA, a odlehčuje superpřetíženou dálnici

nejsem proti tomu poslat kamiony po železnici - ale taky nevím o ničem co by železnici bránilo tyto služby poskytovat. proč to si nedělají? nevedou přes krkonoše koleje?

jinak nejsložitější na železniční přepravě mi připadají dva prvky: zaprvé čas nezbytný k naložení a vyložení, jehož nevýhoda klesá se čtvercem přepravované vzdálenosti. i proto bych kamiony radši vozil z brna do prahy, kde jich jezdí hodně a je to relativně daleko - než mermomocí nějaký desetikilometrový průvlak přes hory, byť chráněné.

zadruhé co s koníkem a co s řidičem během přepravy - na každý přepravovaný trajler po železnici musíte buď převážet i koníka s řidičem, a nebo přepravovat jen kontejnery a na nakjládce i vykládce musíte mít po koníku s řidičem. obojí je zcela zjevně neúnosně drahé.

moll 14.7.2008 16:22

Zapoměl jste

na individualitu. Dokážete si představit sanitku na kolejích?

A víte jak mě štve, že v noci, když je dráha velmi málo využitá si nemohu zaplatit jeden automatický vagónek, který by mne přepravil přes půl republiky? A přitom automatizovat vlak je jednoduší než auto! Největší překážkou na železnici začínají být strojvůdci!

honzak 14.7.2008 16:32

Re: Zapoměl jste

To je velmi komické! Jízda BEZ STROJVEDOUCÍHO je sice technicky možná, ale potřebná změna předpisů by zabrala tak 50 let....

Jinak není problém si takovou přepravu objednat - spousty nadšenců provozují příležitostnou dopravu s vozidly,která mají způsobilost pro provoz na tratích SDC. Akorát se to musí objednat dlouho dopředu a není to nejlacinější. Kontakty dodám, takový M262 to může valit 90 km/h celou noc (s omezeními podle max. rychlosti na příslušné trati). A když si seženeš pár PLATÍCÍCH  spolucestujících a zpětné vytížení, tak to bude únosné!

Lapil 14.7.2008 17:01

Re: Re: Zapoměl jste

Obávám se, že i při téhle úvaze skončíte u zájezdového autobusu s řidičem, který Vás doveze z baráku do baráku.

David 14.7.2008 17:18

ANO, toto je klíčová úvaha

Než měnit předpisy a vůbec celý způsob provozování železnici tomu, co lidi a firmy chtějí (sorry honzáku - ale ten správný termín a velmi sprosté slovo pro tebe je "co trh vyžaduje") - tak se neudělá nic a jen se řeší, jak zakázat tu dopravu, která lidi i firmy svými užitnými vlastnostmi úspěšně  oslovuje.

Honza42 14.7.2008 17:40

Re: Re: Zapoměl jste

To není komické ale tragické. Dráha je o sto let pozadu, (v podstatě zůstala v době kdy vznikla) a po zákazníkovi chce, aby se mu to líbilo. A když ne dobrovolně, tak se najdou ti co křičí, že se to má líbit povinně.

Dachs 14.7.2008 13:48

Rádobyodborné bláboly

To jsem se zase pobavil, tak on je vlak pomalejší a delší než cesta autem. Pravda, když si vyberu trasu z Prahy do Liberce, tak ano, ale co takhle z Prahy do Ostravy nebo z Ostravy do Vídně? Anebo z Nošovic do Žiliny... Takže pár příkladů, moje oblíbená Praha - Ostrava. 350km. Autem za 3 hodiny jen brzo ráno za předpokladu, že na D1 není mnoho uzavírek. Pendolinem za 3 hodiny běžně, IC za 4. Pokud chci dojet autem do centra, musím připočítat pražskou dopravní zácpu, takže vyrazit z Ostravy tak ve dvě ráno nebo v sedm večer... Pravda, znám lidi, co to dají za dvě hodiny, neb na to mají automobil a nervy, ale to je mimo normální kategorii cestovatelů. Přidám ještě letadlo. Cesta na letiště půl hodiny. Odbavení půlhodiny. Let 50 min. Doprava do centra po Evropské min půlhodiny. Takže za dvě a půl hodiny. To je tedy časová úspora oproti vlaku! Ostrava - Vídeň. 300km. Vlakem 3 hodiny. Autem 3 a půl hodiny. Letecky 45 min plus cesta na letiště a odbavení 1 hodina a 16 min CAT do centra Vídně. Tady to díky cestě letištním vlakem do centra vychází trochu lépe. Na zpáteční cestě je třeba počítat s delším časem na odbavení,neb vídeňské letiště je trochu větší a nelze tam přiběhnout na poslední chvíli... A poslední příklad. Nošovice - Žilina. 80 km. Autem za hodinu a půl za předpokladu, že řidiči kamionů nezablokují cestu při své rallye jízdě tak jako se jim to daří minimálně jednou týdně. Až dostaví na podzim obchvat Jablunkova, tak o 5 min rychleji. Přímým vlakem v čtyřhodinovém taktu bez problémů za hodinu, zcela v souladu s just in time zásobováním, jedním směrem motory, druhým převodovky. A samozřejmě tisíce komponentů od subdodavatelů na trase. Jak jednoduché. Místo toho po spuštění automobilky Hyundai v Nošovicích silniční doprava pravděpodobně zcela zkolabuje. Až pak možná Korejcům dojde, že existuje i železnice a začnou jí využívat. Po tom,proč preference železniční dopravy nebyla součástí podmínek pro investiční pobídky  lépe nepátrat. Selský rozum by zcela stačil...

Honza42 14.7.2008 14:52

Přesně tak

Na několika příkladech ukazujete, že je třeba investovat zejména do nevyhovující silniční sítě, aby nekolabovala. Ta navíc slouží i těm co nemají to štěstí jezdit vlakem pouze z velkoměsta do velkoměsta.

Když Vám přerazím obě nohy, také Vám snadno dokážu, jak je pro Vás výhodný invalidní vozík.

honzak 14.7.2008 16:27

Re: Přesně tak

kecáš, jmenovče! Když to fungovalo dřív, tak proč by to nemohlo fungovat dneska? Každá ROZUMNÁ fabrika měla vlečku (co takových areálů je podle všech tranzitních koridorů!!!). Ale holt just in time kapitalismus je to nejlepší (říkali to eurosoudruzi na školení?).

Musí nastoupit selský rozum - byl by pro mocného Habsburka takový problém počkat na růžové auto se zelenými hvězdičkami a fialovými potahy anatomických sedaček o týden dýl? Podle mě (i Cimrmana) nebyl.

Otázka závěrem - bydlíš jako já u páteřní komunikace (II/115)? Asi těžko....

David 14.7.2008 17:12

Re: Re: Přesně tak

Svým rádoby sarkasmem jen ukazuješ, jak o věci nic, ale opravdu nic nevíš.

"Just in time" je věc nákladů. Nákladů na profinancování skladových zásob, nákladů na profinancování skladovacího prostoru a nákladů na vnitropodnikouvou manipulaci s materiálem/polotovary. Vozit to přímo na výrobní linku v dávkách rovných malé operativní zásobě přímo u výrobní linky je prostě lacinější. A jak je to s prodejností shodného výrobku za nízkou cenu a za vysokou cenu je snad notoricky známé.

Tedy - až budeme ochotni nakupovat drahé věci vyráběné líbivým způsobem a/nebo až bud ekonomicky výhodné vozit a skaldovat velké dávky zásob materiálu/polotovarů - pak se dočkáš.

Dachs 14.7.2008 17:33

Re: Re: Re: Přesně tak

Jasně, ono je to strašně výhodné, zejména za situace, že mýtné se stejně započte do nákladů dopravce. Náklady na opravy, rekonstrukce a výstavbu nových silnic se z něj (mýtného) a silniční daně a potažmo DPH z paliv a daně ze zisku FO či PO stejně nezaplatí, zbytek dorovná stát a ještě všichni nadávají, jak jsou silnice strašné. Když stát dotuje ztrátu ČD, popř. SŽDC, tak všichni ječí, ať si to dráhy a kolejáři zaplatí ze svého. Ale to je zbytečné, prostě je třeba postavit více dálnic, nejlépe všude, železnice zrušit, a na jejich tělesech postavit další silnice a dálnice. Každému přidělit jeden osobní automobil a paušál na benzín a počkat jak to rozhýbe ekonomiku a všichni budeme šťastní. Ve svých mobilních pracovištích na ucpaných silnicích...

David 14.7.2008 18:04

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Ech ty zelený Khmére. Z čeho -cituji- "dorovná stát" než právě z toho mýtného a daní? ZAtím je - co já vím - problém v tom, že zdaleka ne všechny peníze vybrané státem v souvislosti se silniční dopravou stát zpátky do této oblasti investuje. A rozhodně nemá investovat nijak víc, než do rozvoje a údržby té infrastruktury.

U železnice naopak stát sype víc, než tam vybere - a hlavně mimo investování do infrastruktury cpe peníze do krytí ztrát - ať nepřímo pod rouškou dotací na kilometr atd. či jednou za pár let natvrdo jednorázovým uhrazením ztrát.

A to je ten problém. Jen málo lidí řve, že se utrácí miliardy za údržbu a výstavbu tratí. Ale ta neomalenost želežničářů a jejich zelených fandů, že se mají platiti jejich ztráty z provozu, ztráty z jejich neschopnosti provozovat železnice ziskově - tak tato neomalenost je do nebe volající.

Honza42 14.7.2008 17:31

Re: Re: Přesně tak

Lidé bydlí těsně vedle přetížených silnic proto, že stát peníze vybrané na daních s PHM ukradl a na Vás se vys.... . Jinak by již dávno vedly hlavní tahy zcela mimo obytné zóny měst a vesnic.

Jistá firma ve VČ (má vlečku) vyrábí pro jistou firmu v Německu (má vlečku 15km) svařence 10 x 2 x 0,5m. Vozí to kamionem, protože to tak chce zákazník v Německu. Protože jeřáb, jeřábník, pomocník,  pohotovostní služby, další kamion, ....... je dražší než přímá doprava kamionem. A to je seriová zavedená výroba  kde JUST IN time nehraje žádnou roli.

Navíc žijeme v době, kdy zákazník rozhoduje. Zakažte kamion a bude se to přepravovat vrtulníkem. Proč? Protože to tak někdo chce a je to ochoten zaplatit. A ostatním je po tom prd.

Dachs 14.7.2008 17:45

Re: Re: Re: Přesně tak

Fajn, mě je po tom taky prd, jenom ať mi nepřekážejí ty just in time sklady na silnicích a neničí je a platí skutečnou cenu za jejich použití...

Honza42 14.7.2008 17:54

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Jak víte, že překážejí oni Vám? Co když je to naopak? Oni sedí zase ve svém autě a říkají: "co ten blb nejede vlakem, a proč ON vlastně nesedí doma na zadku?"

David 14.7.2008 18:06

Re: Re: Re: Re: Přesně tak

Nemusej překážet na silnicích - jen si tu dražší výrobu (dáky dražšímu zásobování)  zaplať v ceně finálního výrobku. Jenomže to ty budeš určitě něco řvát o nenažranech kapitalistech.

Dachs 14.7.2008 17:19

Re: Přesně tak

Fajn, tak jinak. Jablunkov - Třinec. 16 km. Vlakem 15-20 min. Busem 30 min. Autem 20 min. Stejně všichni jezdí autem, popřípadě busem po přetížené silnici I. třídy. Proč? Protože nikomu nestojí za úvahu vymyslet systém, při kterém by desítky autobusů a stovky aut při špičkách svážely zaměstnance TŽ k vlakům. Radši všichni nadávají v dopravních zácpách spolu s just in time sklady na kamionech a ostatními nebožáky. Vaše řešení. Postavíme čtyřpruh. Nebo šestipruh. Nebo dvanáctipruh jako v Chicagu. Všichni budou jezdit autem po silnici. tak je to správné, tak to má být, pokrok se nedá zastavit. Nejlépe každý sám v autě. I kdyby stál benzín padesát korun. A co třeba mýtné pro všechny? To bychom se divili, kolik lidí by při ceně 1Kč za km na silnici I. třídy rádo přestoupilo na vlak. Je to jen o ceně.

Honza42 14.7.2008 17:32

Re: Re: Přesně tak

Kdyby si každý měl zaplatit skutečné náklady, byl by vlak zcela prázdný.

David 14.7.2008 17:33

Re: Re: Přesně tak

Ano, je to jen o mýtném. Spíše o penalizaci.. Prostě musíme ten atraktivnější způsob dopravy znepříjemnit natolik, aby ta železnice, neochotná a neschopná vyjít vstříct požadavkům zákazníku, se stala přijatelnou.

Jak typicky zelené. Ideologicky něco označením za fajnové - a přestože to je zcela nesmyslné, neatraktivní či přímo škodlivé - tak to buď protlačím pomocí dotací nebo přijatelné alternativy zničím různými poplatky, penalizacemi či extra daněmi. Obojí pochopitelně z kapse nás všech - ideálně ne do společné kasy, ale do kapsy zelených. Viz. Al Gore a jeho business s emisními povolenkami.