27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 7.4.2008 11:21

Re: Modrý velký bratr

Co rozumíte pod pojmem výkonové mýto?

Dnes se na dálnicích taky platí, pravda jen jedna sazba mýta ... ergo bylo-li by ono elektronické mýto nějak odstupňováno podle výkonu vozu (máte-li tohle za výkonové mýto), pak by na tom ti s méně výkonnými vozy neprodělali, ba možná i mírně vydělali v poměru s dneškem, protože by se to muselo lidu nějak osladit ... vzhledem k technologii (mýtné brány) by se to týkalo beztak dálnic a rychlostních komunikací ... a ono je v zásadě jedno, jestli se rozvoj komunikací platí výhradně z daní všech nebo částečně i z mýta těch, kdož silnic užívají ...

ijáček 7.4.2008 11:15

Re: snad ne

Ale s tím šmírováním viněta nijak extrémně nesouvisí: mýtné brány zcela stačí, kamery spolehlivě sejmou (a software rozpozná) SPZ. Takže pro měření úsekové rychlosti to stačí už teď. O evidenci nemluvě.

PetrK 7.4.2008 11:03

Tato elektronizace

se mi jeví přijatelnější než zelené blbnutí kolem větrníků.

Jura Jurax 7.4.2008 10:57

Re: Re: Re: Re: snad ne

Kdepak - důsledně šmírováni a odíráni byli zejména za bolševika - dnes je to čajíček :-D ... račte si uvědomit, že kdyby ne, tak tři čtvrtiny diskutérů tady na Psu by zde již nediskutovalo, ale bylo vyhozeno ze škol i práce, pracovalo aspoň nějaký čas, než získají důvěru a doporučení, jako manuálové v podřadných profesích a semtam někteří by i krim okusili; a i jejich děti by mohly mít potíže s přijetím na školu nebo třeba i do školky, že rodičové nám rozvracejí ... a ta zbývající čtvrtina by byli ti šmírovatelé, udavači a ti správně ideově, ať již jakkkoliv, pevní.

A to odírání - výše platů byla za bolševika žebrácká, a ne že ne, a ještě všelijak pokřivená ... ;-€;-O

nik 7.4.2008 10:47

Re: Re: Re: Negativistický Aston

Kdybyste znal film "Kdo chce zabít Jessii", tak byste věděl, že "pojedete do Chuchle" ;-P ...

antigreen 7.4.2008 10:41

Modrý velký bratr

To, s čím přišel Řebíček, je předstupněm placení výkonového mýta pro osobní auta, které zruinuje ty chudší a vytahá desetitisíce navíc z kapes těch, kteří si za předražené hypotéky postavili vlastní domy kolem velkých měst. Státní majetek je rozkraden a tak vláda sahá stále hlouběji do kapes občanů.

-- 7.4.2008 10:23

Re: Re: Re: Negativistický Aston

Koneckoncu jsou Marianske Lazne hezci, nez Brno, tak co byste chtel, ze ...

AndyO 7.4.2008 10:21

Re: Re: Negativistický Aston

problém je, že "pravice" žije v přesvědčení, že zvýšení ceny vede k regulaci spotřeby...což je sice hezká teorie, ale je třeba ji znát celou...existují komodity, kde to prakticky nefunguje...proto také jsou tak oblíbené spotřební daně...ony ty poplatky de facto další spotřební daně jsou. Levice si myslí, že se takové poplatky týkají jen boháčů v luxusních meďourech a nedojde jim, že ji zaplatí v ceně půlkuchlebamáslomlíko.

A vrchnost se směje, jak jsme blbí.

R. 7.4.2008 9:58

Re: Platit podle ujetých kilometrů

Kolikrat mam kilometr po dalnici zaplatit? Jednou v palivove dani, podruhe v DPH, potreti me osmazi jeste podle kilometru, poctvrte si priplatim za biohnus do nadrze. A kilometr dalnice bude furt stat sto mega, vic nez v Norsku nebo Finsku.

Jura Jurax 7.4.2008 9:56

No,

Zdá se tedy, že nikde na světě a možná v celém blízkém vesmíru není elektronickými vinětami kryta celá dálniční síť, - nazývat to, co máme u nás sítí, a to ještě dálniční, je nutno chápat jako nadsázku. Nejsou náhodou ty městské komunikace jakéhosi okruhu v Sydney delší než celá naše "síť"?

vita 7.4.2008 9:48

Re: Re: Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

Už se těším na vaši podporu, až nějací Češi stávkovat budou.

Ovšem řidiči to budou těžko...

Petr Benes 7.4.2008 9:38

Re: Cesta do pekel

Myslite ty modre socany? To ma byt pravicova vlada?;-D

Bubik 7.4.2008 9:25

Re: Re: Negativistický Aston

to už je vyšší forma - ráno dostanete pokyn, co máte dnes dělat a kam máte jet. Žádne chci do Brna. Pojedete do Mariánských Lázní, když si to bude stát přát........;-P

Jirka 7.4.2008 9:25

Cesta do pekel

Nejsmutnější na pokusu zavést VELKÉHO BRATRA do našich životů je fakt, že se o něj pokouší pravicová vláda. Lenin, Brežněv a Husák i Paroubek se musejí smíchy za břicho popadat!

Že je to evidentní centa k zavedení mýta pro osobní auta si může nedomyslet jen úplný blb.

Andyo 7.4.2008 9:24

Re: Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

tak mne to rozhořčilo, že jsem autorovi vystému přisoudila deset milionů poplatků místo pohlavků. To je samozřejmě omyl, poplatky žádné. ;-D

Bubik 7.4.2008 9:23

Re: Negativistický Aston

nejen plánování. Zejména kontrolu nad pohybem vozidel a intenzivní kasírování. Ovšem NIKDE nebude zaručeno, že zkasírovaníé peníze se vrátí do dopravní sítě. Stejně tak, jako se v současné době nevrací většina peněz ze spotřební daně na paliva.

P.S. Tu Mrázovku (a nejen tu) chce pražský magistrát taky zpoplatnit. Hned poté, kdy dokončí většinu vnitřního okruhu.

Honza42 7.4.2008 9:20

Re: Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

Jenže panovník je dneska kdejakej podržtaška a slušnej z nich není nikdo. Zkrátka mnoho panovníků, málo pracovníků = daně rostou do nekonečna.

Andyo 7.4.2008 9:20

Re: Negativistický Aston

které spousty kladných důsledků máte konkrétně na mysli? Plánování dopravy? Chcete jet do Brna, ale tam je to ucpané, tak vás CML pošle do Mariánských Lázní?

Bubik 7.4.2008 9:19

Re: další odírání a malá domů

nepoužijí. Města nasadí po vzoru Prahy mýto, ochranáři chráněné oblasti zavřou a mýto se bude platit časem všude.

A je to, jak říká Pat a Mat.....

Bubik 7.4.2008 9:18

Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě.

stejně tak by si člověk myslel, že obchvaty měst jsou standartní součást silniční sítě, která navíc ušetří města od průjezdné dopravy.

A proto radní v Praze, většinou členové stejné partie jako Řebíček, zpoplatní po dokončení i vnitřní městský okruh. Budete si moci vybrat, zda zaplatíte mýto za vjezd do plochy města ohraničené okruhem ( což je asi 60 km2, či zda objedete centrum po placeném okruhu. Pochopitelně po celou dobu sledován podobnou jednotkou ( a následně třeba u služebních aut bonzován finančáku, že....)

Při součtovém skládání barev vznikne ze zelené a červené žlutá. Při vzniku politických stran zdá se je to modrá........

ok 7.4.2008 9:16

Re: Plosny jednorazovy poplatek je jen zastiraci manevr...

převod fotografie na databázový záznam s číslem vozu je něco úplně jiného než prosté načítání údajů k jednoznačně identifikovanému kusu viněty. Zpracování údajů vinět je mnohem jednodušší a proto také mnohem více nebezpečné pokud jde o ztrátu soukromí. Dodatečné zjištění značky vozu k vinětě "na vyžádání" je ovšem hračka.

Je to velký bratr - to je ovšem poslušným nestávkujícím nacistickým Čechům úplně jedno, ti vůbec nechápou o co (také) jde.

JK 7.4.2008 9:11

Negativistický Aston

Vzpomínám, jak před lety Aston brojil proti tunelu pod Mrázovkou. Naštěstí měl tolik slušnosti, že po otervření tunelu se všem omluvil, protože se ukázalo, že to skutečně funguje a že to nebyly vyhozené peníze.

Obávám se, že zde jsme v podobné situaci. Poprvně bude k dispozici systém, který umožní průběžnou statistiku (a tím i plánování) hlavních tahů. Zároveň bude možné operativně zjišťovat provoz. Bude to takový první krok ke skutečnému řízení dopravy. Atd.

Jestliže  Aston napadá tento sofistikovaný systém, který bude mít spoustu kladných důsledků (samozřemě semtam i nějaký záporný), bylo by dobré místo neurčitých plků přijít s nějakým konkrétním návrhem. Nebo nám chce Aston říci, že současný stav je ideální?

erre 7.4.2008 9:10

další odírání a malá domů

souhlasím s tím, že platba podle ujetých km na dálnici je spravedlivější, ale jenom zdánlivě. Na dopravní infrastrukturu si lidé platí nejenom spotřební daní z poh. hmot. Tu zvyšovat již nejde, neboť již dnes je nafta v ČR mnohdy dražší než v sousedním Rakousku EUR/l 1,20 ČR 1,16 Rak. Německo nelze srovnávat, protože se jaksi zapomělo, že poh. hmoty tam jsou zatíženy již léta specialní daní na obnovu bývalé NDR. Takže efekt dalšího zdražování byl tak jako v nedávné minulosti závíraní příhraničních čerpadel tentokrát na naší straně. Podnikatelé platí k tomu ještě silniční daň od Kč/rok 3000,- osobní do 12000,- za kamion. Co se stane? Řidiči, zejména na cestách cca do 100 km pakliže ji jezdí pravidelně, použijí silnice nižších  tříd přes města obce třeba i chráněné oblasti. Chudáci obyvatelé.Tím se smysl budování dálnic jaksi ztrácí a nedává smysl.

JK 7.4.2008 9:03

Re: Re: Re: snad ne

Asi jste nečetl Švejka, Bretschneider tady byl už dávno před 100 lety a pokud z literatury vím, hlavní rozšíření špehování bylo za Bacha tušímže v 60. letech 19. stol. (ostatně v úsloví se používá dodnes)

Andyo 7.4.2008 8:58

Re: Bylo by naprosto v pořádku, aby každý platil dálniční poplatky podle ujetých km.

odvody státu za používání něčeho, co už daňový poplatník zaplatil nejméně dvakrát je naprostá zhůvěřilost a autor tohoto vynálezu by zasloužil několik poplatků ( asi deset milionů). Jak to, že nevidíte tu nehoráznost? Daně z příjmů, silniční daně, spotřební daně, DPH i z těch daní, dálniční známka nebo mýto.., to všechno financuje stavbu a údržbu těch pitomých silnic...pořád málo? Pro nepodnikatele všechno kromě silniční daně, ale zato z již zdaněných peněz.

My feudalisti se domníváme, že slušný panovník vybírá daně jen jednou.

Honza42 7.4.2008 8:54

Re: žijeme v Česku

Já už letos váhal s nákupem dálniční známky. Povch dálnic v ČR je katastrofální. Pravděpodobnost že nedojedu velmi vysoká. Do Brna dojedu ze svého bydliště po okreskách za 2 hodiny a v klídku. Po dálnici za 1hodinu 10minut s tolerancí +3hodiny. Do Prahy jsem na tom skoro stejně. Dálniční známku mám hlavně kvůli těm "kouskům" co se nedají rozumně objet. Až bude mýtné od kilometru tak vlastně ušetřím a na dálnice se můžu .........

Honza42 7.4.2008 8:47

Re: Tento stát moc skvělých výkonů od riku 1990 nepředvedl.

Rozdíl je v tom, že do roku 1989 jsme to od státu ani neočekávali.

Honza42 7.4.2008 8:44

Mýto je neuvěřitelně drahý nesmysl

Vybírání mýtného není nic jiného, než neuvěřitelně draze vybíraná daň. A není pro to žádný důvod. Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě. Pokud dálnice zabírá zemědělskou půdu, šetří palivo, životy a zdraví lidí v obcích obcí, přes které již není nutno jezdit, tak by měla být  maximálně využívána. Dálnice je zpoplatněna i bez mýta stejně jako jakákoliv jiná silnice prostřednictvím spotřební daně z paliva. Spotřební daň je pro stát zlatý důl a na silniční dopravě stát nestydatě vydělává desítky miliard korun ročně. Mýtné tedy neslouží ke krytí nákladů na silniční síť, neboť tyto náklady hradí motoristé několikanásobně již dnes a bez mýta.

Ani argument, že kamiony ničí silnice neberu. Někdo stanovil nápravové tlaky a na to někdo musí naprojektovat silnice. Pokud toho není schopen nutně musí být upravena norma na nápravové tlaky.

honzak 7.4.2008 8:39

žijeme v Česku

takže bude-li zvinětování dálnic neúnosné, vrátí se provoz (alespoň osobní) na původní silnice. Až spoplatní i ty, bude se jezdit po okreskách.

Často si říkám k čemu že mi ten stát je. A stejně často si odpovídám - pro zlost!

Jirka1 7.4.2008 8:38

Re: Platit podle ujetých kilometrů

Jenže podle ujetých km již dnes platíte spotřební daň z pohonných hmot - tu se zavedením mýta samozřejmě nikdo nezruší. A je otázkou, zda má smysl pro osobní auta dálnici zpoplatňovat, když je pro všechny mnohem výhodnější, aby osobáky jezdily po dálnicích, než aby projížděly skrz obce.