27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vltava 7.4.2008 13:03

Re: Re: Re: Negativistický Aston

To Vám může říct CML už dnes. Mýtné brány počítají auta, včetně rozpoznání SPZ.

vltava 7.4.2008 12:58

Re: re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

Ano. Kromě toho již dnes umí brány počítat auta i přečíst poznávací značku.

sdf 7.4.2008 12:48

Re: Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Horší bude, až se to dovede k dokonalosti, nebude to přes bránu ale GPS, ráno vyjedu z garáže, pípne mě to , dojedu do práce -píp- ... pojedu na nákup .... na mátné bráně si to přes wifi odešle údaje do registru a do měsíce příjde faktura s poplatkem za užívání silnic, vyjádření přestupků za rychlou jízdu, vjezd do zákazu vjezdu, zastavení na zákazu zastavení ,...... jsem si myslel, že mě toto už nepotká a ono je to skoro za dveřma :-)) Před 20-ti letama si to nedovolili ani komunisti

EM 7.4.2008 12:47

Re: Re: Základní myšlenka je dobrá - zvýšit složenou daňovou kvótu

Stále znovu je třeba připomínat, že spotřební daň + DPH (mimochodem příklad dvojího zdanění) činí polovinu ceny pohonných hmot.  Manipulace s mýtným + dálničními známkami jsou jenom dalším pokusem vytáhnout z kapes občanů "něco navíc". Ovšemže pod tou záminkou, že "jinde to dělají také"...

honzak 7.4.2008 12:46

Re: Základní myšlenka je dobrá

GALILEO je nádherný příklad trucpodniku eurososanů. Jen připomínám, že americký GPS funguje dlouho a dobře...

Přesnost lokalizace mobilu na dálnici bude minimálně 3x horší (pro zjednodušení L / 255, kde L je vzdálenost BTS).

sdf 7.4.2008 12:45

Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Ano. Stát prostřednictvím svých úřadů vidí, že lidem ještě pořád zbývají nějaké peníze a kupují si za ně věci které nepotřebují (zájezdy do exotických zemí počínaje a sklokeramickou varnou deskou konče) a je potřeba ty peníze z těch lidí nějak vytáhnout.

mol 7.4.2008 12:45

Re: Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Rozhodnout se pro jeden způsob.

mol 7.4.2008 12:41

Re: Elektricke tramvaje

A? Pořád to byla světová novinka.

nik 7.4.2008 12:28

Re: Základní myšlenka je dobrá

A když dneska jde prostřednictvím daní státu do kapsy z každého mého ujetého kilometru 1,50 Kč, tak to není placení daně za ujetý kilometr?

mol 7.4.2008 12:15

Re: Platit podle ujetých kilometrů

proč zrovna dálnici, vidláku? proč ne všechny silnice?

AndyO 7.4.2008 12:05

re: le kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti,

na to si stačí už pár let jen pustit rádio.

Tino 7.4.2008 12:04

Re: Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Konstatujete všeobecně známý fakt. A co jako jinak máte na mysli? Zrušit dálniční poplatky, daně z pohonných hmot? Nebo máte radu jinou? ;-)

pig 7.4.2008 12:00

Re: Re: žijeme v Česku

Jen aby se mýto nestanovilo jako např. 1.000,- Kč/ročně + nějaké haléře za km, ergo ten paušál se zaplatí tak jako tak...

pig 7.4.2008 11:57

Re: Re: další odírání a malá domů

No a bude to jak za stara. Budem sedět doma na (_!_) a do velkoměsta se pojedem podívat na pouť 2x do roka.

Ostap Bender 7.4.2008 11:54

Re: Re: snad ne

... a stejně tak by to mohlo stačit pro zjišťování stavu "zacpanosti" dálnice, že? Takže by mě zajímalo, jaký oficiální (o neoficiálních důvodech raději nemluvím) důvod pro zavedení něčeho takového vlastně zbývá?

xtl 7.4.2008 11:52

Kdo platí mýto a kdo na něm vydělává

Používání silniční sítě bylo již zpoplatněno spotřební daní na pohonné hmoty a daní z vozidel. Další poplatky typu mýta vesměs platí koncoví zákazníci, to je všichni, kdo nakupují zboží přepravované po komunikacích. Prostřednictvím zvýšených cen zboží vydělává pouze firma, která systém výběru mýtného provozuje, zbytek populace pouze platí a snižuje si tak životní úroveň.

honzak 7.4.2008 11:52

Re: Re: Re: Cesta do pekel

no a co? Stačí soudní příkaz a triangulace mezi BTS si vás najde v cukuletu. Pravda, ve volném terénu s přesností cca 60 metrů.

Johny 7.4.2008 11:51

Základní myšlenka je dobrá

Vybírat mýto elektronickým systémem je v zásadě naprosto správný krok - jde jen o praktickou realizaci. Mimochodem obdobný systém se připravuje i v ostatních zemích EU, zejména v Německu a Francii, kde by se mělo platit za ujeté kilometry a systém by měl fungovat se systémem Galileo - o tom se uvažovalo i u nás. Mikrovlnný systém kapsch je zastaralejší ale vzhledem ke skluzu evropského systému Galileo (který se odsunul na neurčito) je možná výběr nakonec nejlepší. Takže jde jen o realizaci, jedna krabička na více aut, to je také plus. No a obavy o sledování? Pokud bude zajištěno placení anonymně - např. dle VS sériového čísla mýtného vysílače - nevidím problém - jinak každý má dnes mobilní telefon a ten je na jméno a sledovat na dálnici se dá s přesností 5-10m. I piráti silnic najdou jistě rychle obranu - např. střídání dvou krabiček.

Nicméně budoucnost je naprosté sledování pohybu vozidel a placení daně za ujetý km - viz. systém plánovaný v Německu, do něho bude zakomponováno mýtné do center měst a národních parků a bude pevně zabudováno do každého vozidla s povolením provozu v Německu.

honzak 7.4.2008 11:47

Re: Re: Tato elektronizace

moje skutečná svoboda například začíná u toho, aby šíbři podnikatelé nevyráběli falešné knihy jízd. To by jim viněta výrazně ztížila, že?

.. 7.4.2008 11:45

Lotři by prodávali i vzduch hnusové komunistický

.

AndyO 7.4.2008 11:40

Re: Re: Re: Re: Negativistický Aston

co je spravedlivého na tom, že platíte podle své spotřeby?

Babu 7.4.2008 11:38

Elektricke tramvaje

Elektrické tramvaje byly také světovou novinkou, když se v Praze rozjela v roce 1891 první souprava.

Electric-powered trams were first successfully tested in service in Richmond, Virginia, in 1888. There were earlier commercial installations of electric streetcars, including one in Berlin, as early as 1881. The first electric interurban line connecting St. Catharines and Thorold, Ontario was operated in 1887.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tram#Electric_trams_.28trolley_cars.29

Jura Jurax 7.4.2008 11:36

Re: Re: Tato elektronizace

Skutečná svoboda občanů, končící ovšem tam, kde začíná svoboda jiných občanů. Na tohle hlasatelé všelikých svobod rádi zapomínají - že svoboda ssebou nese i povinnosti a mimo jiného i dobrovolnou kázeň.

toko 7.4.2008 11:34

Re: Mýto je neuvěřitelně drahý nesmysl

R^R^

Jura Jurax 7.4.2008 11:34

Re: Dálnice není žádný luxus, ale standartní součást silniční sítě.

No a? V Praze se z mého pohledu vidláka z provincií stejně nedá jezdit, a v centru už vůbec, a taky se tam nedá zaparkovat ... jezděte MHD a buďte rádi, že ji máte! :-D 

ok 7.4.2008 11:31

Re: Tato elektronizace

Jasně, jednotným krokem pod dozorem velkého bratra ten kapitalismus vybudujem. R^

Nějak jste zapoměl na to, že základem úspěchu tržního hospodářství je SKUTEČNÁ svoboda občanů.

Jura Jurax 7.4.2008 11:31

Re: Re: Negativistický Aston

No, my se toho už nedožijeme, ale kdyby mi CML řekl, kde je co ucpáno a kudy to objet, nezlobil bych se ... ovšem to je hudba budoucnosti, a daleké, až budeme mít opravdu dálniční síť a ne pár cancourků a ještě hrbolatých, a taky solidní silnice ostatní, aby bylo kudy objíždět ... dnes je D1 ucpaná imrvére furt přinejmenším o pracovních dnech snad kromě hluboké noci, takže na tohle CML netřeba ... ;-)

ok 7.4.2008 11:29

Re: Re: Cesta do pekel

Jenže váš mobil spravuje soukromá firma. Viněty bude zřejmě spravovat stát.

Jura Jurax 7.4.2008 11:25

Re: Re: Re: Negativistický Aston

No, nějak ty berně z nás vymačkat musí ... a spotřební daně (nejlépe stejné na všechno) jsou relativně nejspravedlivější ... platíte podle své spotřeby a hůř se tomu utíká než dani z výdělku ... a dálniční poplatky platíme už dnes ...

Jura Jurax 7.4.2008 11:22

Re: Cesta do pekel

Jakého velkého bratra? Vlastníte mobil? A máte jej při sobě a zapnutý? Tak "velký bratr" docela přesně ví, kde jste ... :-D