Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
DOPRAVA: Body, účtenky a pokladny
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Charlie 6.7.2006 8:32160 km/h není populismus ale normální realita v celém Německu. |
A.D. 6.7.2006 9:16Re: 160 km/h není populismus A taky mají v Německu tak příšerné "dálnice"? Většina těch našich na tuhle rychlost vhodná není a nemyslím, že by 130 na dálnici byl ten největší problém - proto populismus. Je spousta jiných míst s mnohem přísnějším omezením, které je tam zcela zbytečné a bylo by na místě jej přehodnotit. Ale budiž, pokud se najde úsek, který podmínky pro 160 rychlost splňuje, tak prosím. |
kirast 6.7.2006 9:40Re: Re: 160 km/h není populismus Pokud sám nepoznáte, jakou rychlostí v daném úseku můžete jet, měl byste vvrátit ŘP, neboť nedokážete přizpůsobit rychlost jízdy stavu vozovky a jste tudíž potenciálním nebezpečím pro ostatní účastníky silničního provozu. |
A.D. 6.7.2006 9:59Re: Re: Re: 160 km/h není populismus Já to poznám a pokud si nejsem jistá, zvolím raději rychlost menší, ale se svou naprostou absencí požitku z rychlé jízdy asi nebudu zrovna reprezentativní vzorek řidičské populace :-). Vaše námitka by mohla znamenat i to, že je zbytečné omezovat rychlost v obci, protože kdo nepozná, že tam, kde chodí lidé, je vhodné zpomalit na 50, by měl vrátit řidičák dobrovolně, protože je nezpůsobilý :-) |
spaldings 6.7.2006 19:37Re: Re: Re: Re: 160 km/h není populismus ale ale, jestliže je v obci povoleno 50 a po silnici jde svatba, kde různě pobíhají děti a opilí svatebčané, tak tam řidič taky nejede 50 a neptřebuje k tomu joudu, který mu to nařídí. To jsou všechno kecy, zdůvodňující buzeraci, místo řešení prasecké jízdy, radarem bohužel nezměřitelné. |
A.D. 7.7.2006 0:09Re: Re: Re: Re: Re: 160 km/h není populismus Že primárně nebezpečná není rychlost, ale nebezpečná jízda, jsem psala už několikrát. V podstatě s vámi souhlasím. Jen si nemyslím, že by hlavním problémem současného zákona byl limit 130 na dálnicích. A popravdě, k úplnému zrušení limitů tady příliš mnoho řidičů ještě nedozrálo, protože ti nejrychleji jezdící (tedy dálnice 150+), se zároveň chovají jako nepříčetní, když musejí přibrzdit, protože v levém pruhu někdo jede pomaleji, než onbi a v pravém je obsazeno náklaďáky. I když osobně bych byla mnohem raději, kdyby namísto radarů si policie konečně opatřila a začala masově používat prostředky ke sledování právě nebezpečné jízdy. Prý se to snad chystá, ale neuvěřím, dokud to nebude.. |
Charlie 6.7.2006 10:10Dálnice v ČR nejsou o moc horší než v Německu. Například z Rozvadova do Prahy, ... žádný rozumný důvod pro omezení rychlosti na 130. |
Ladislav N. 6.7.2006 1:42Po tom všem, co už víme a co bylo napsáno, nám Říman předložil přeslazenou limonádu... Blbých zákonů, u nichž se už nikdo s "dolaďováním" netrápí, je přiliš mnoho. Pochybuji, že právě pan Říman by byl ochoten někdy "na svatýho Dyndy" cokoli opravovat... Nový silniční zákon je jeden velký průšvih a kvalifikovaných názorů i postřehů na něj už bylo za posledního půl roku napsáno dostatek, aby změna nastala ještě před jeho vstoupením v platnost. Pan Říman zřejmě bude čekat a koukat s lidovcem Šimonovským (tento "dobrý muž" se nechal slyšet, že zákon je naopak potřeba ještě zpřísnit), až naše policie posbírá za banality řidičáky podstatné části řidičů a z této profese se stane "úzkoprofilové zboží" ( =nedostatkové - viz období budování socialismu v ČSSR). Viz také včerejší diskuse: DOPRAVA: Bambasismus |
mak 6.7.2006 10:23alespon statni sekera nebude tak velka, kdyz to zaplati ridici ale dle zkusenosti posledni let kdy dluh rostl nehlede na vyssi vyber dani, se bude sustrovat daleko vice a auta s absolutni prednosti v jizde budou mit volne silnice. Prece jen vlada pro sebe neco dela, ne ze ne. |
Queribus 6.7.2006 0:20Ano,jezdí se pomaleji, to je dobře,ale je opravdu nutné,aby řidiči sedali do aut se strachem,že příjdou o body za nějakou prkotinu? Poslanci by se měli také zamyslet nad tím,jestli nesvěřili příliš mnoho pravomocí nekompetentním osobám,tedy obecním strážníkům. |
Jarda C. 6.7.2006 0:58Re: abyste se nedivil, pane kolego V případě pokračování vlády Já Paroubka I. lze očekávat, že bude obnovena Pomocná stráž VB (nebo moderněji PČR). Pak Vám může lékárničku v autě kontrolovat třeba soused odvedle, občanským povoláním posunovač na dráze, jinak též štamgast z hospody Na růžku. Bohužel i současní obecní strážníci mají dost často obdobné "kvalifikační předpoklady". Komu se nechce makat, nemá na získání slušného místa dostatečné vzdělání nebo naopak má problémy s psychikou, najde skvělou příležitost u MP. Dostane pistoli, krásný plat a právo šikanovat každého, koho si zamane. Osobně znám dva takové - jsou to takové týpky pověstných mazáků z vojenského kolektivu. |
Lubomír Ptáček 6.7.2006 7:50Re: Re: abyste se nedivil, pane kolego Možná dojde i na Lidové milice. |
míša mýval 6.7.2006 8:12myslíš kluky Kočkovy? Nebo komoušské bouchače prověřující spolehlivost socanských poslanců (Ploc)? |
Ota First 6.7.2006 9:32Re: Re: abyste se nedivil, pane kolego Koho si zamane? Ne, jen toho, kdo se nechá. |
Pavel 6.7.2006 0:08Nemohl by ten proces dolaďování končit před přijetím zákona? A teď nemyslím jen toho siničního, ale všech. Co si myslet o sněmovně, která přijme zákon a druhý den ho sama zpochyňuje? Co o ministrech, kteří zpochybní vlastní vyhlášku ještě než vejde v účinnost? |
Jirka13 6.7.2006 0:23Re: Nemohl by ten proces dolaďování končit před přijetím zákona? No právě. Ono to vypadá, že vždy velkou neznámou je to hlavně pro zákonodárce. Po celé Evropě jsou s bodovacím systémem zkušenosti, jen my musíme jít svoji cestou a experimentovat. Ostatní pitomosti by schválené být nemuseli, kdyby je ti poslanci alespoň četli. Ten dopravní zákon nečetl celý vůbec nikdo, po mnoha čteních v parlamentu i vsenátu, mnoha rešerších odborníků a připomínek poslaneckých podržtašků, lobbystů i jiné havěti. Ve finále můžou kamióny co chtějí kdy chtějí a pokud jedeš 51 máš po pedeli. Rozdíl mezi analogovým a digitálním měřením pokládají za asijské jídlo. Ale ta upřímnost, jak se všichni divili těm flastrům kvůli neodlepeným dálničním známkám, byla odzbrojující. |
František 6.7.2006 9:11Re: Re: Nemohl by ten proces dolaďování končit před přijetím zákona? Není třeba mít obavy. Národ, který si jako národního hrdinu vybral Josefa Švejka se neztratí. Naši občané se hojněji potulují Evropou a ladacos odkoukají. Například ve městach lze aplikovat neapolské zvyky, kdy auto se staženými okny jede krokem podle chodníku a osádka se pokouší zápříst rozhovor se slečnami. Také již jsem viděl jak trochu omlácený kdysi sporťák dorazil k zebře, zastavil, vylezl jeden z asi šesti pasažérů s čepicí kšiltem nastranu a vykřikoval. "Dámy a panové, kdo chce použít přechodu má k tomu jedinečnou příležitost, která se dalších pět minut nebude opakovat. Potom kráčel před plazícím se autem a výrazně gestikuloval ve stylu kššá, kššá. Pak si stoupl na konec šrafování a maticí na provázku ( jako olovnicí ) vyznačil konec zebry. Když konec auta dosáhl této polohy, odmával zastavení. Nastoupil a odjeli. Trvalo to asi 10 minut, diváků bylo jak na matějské pouti a výkon hodnotili kladně. Původně jsem předpokládal vyšší spotřebu, když mohu řadit nejvýše trojku. Jak jsem shledal ( patrně díky tempomatu ) jezdím při nastavení na 46km/h na celodenním průměru 3,8l/100km ( Oktávia 1,9 ). Také se již projevuje, že houf osobáků, poté co naskočí zelená se zvolna sune vpřed v přesných rozestupech na trojproudu jako tanky na přehlídce a všichni si drží rozestupy až k další červené. Při dodržování rychlostního limitu a při starém nastavení intervalů se totiž zelená vlna změnila na čevenou. |
Petr Vileta, balík z Plzně :-) 6.7.2006 2:43Re: Nemohl by ten proces dolaďování končit před přijetím zákona? Spravne. Mozna by se pod zakonem vedel podpisu ministra mela objevit veta obvykla na smlouvach "Cetl(a) a souhlasim". No a pokud by se nahodou prokazalo, ze prislusny ministr necetl, pak by mohl byt souzen za podvod. Ovsem to by se asi take musel zmenit nejaky zakon, ze? |