29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bilance po měsíci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Medák 3.8.2006 0:28

eMPíci

Proto ta lidová tvořivost pánů ředitelů městských policií. Díky alespoň za ni.

Pěkný kulový,páni řiditelé si jen uvědomili,že zbytečně nasírat lidi by mohlo MP stát ty nově nabytý pravomoce.Je třeba počkat a s vybíránim ve velkym začít pozdějc až  jak to dopadne s vládou.

peter 2.8.2006 21:18

zaspání státních orgánů

určitě nikoho nepřekvapilo. Jestli si někdo vzpomene, s platnosti zákona o přednosti chodců na přechodech se mluvilo o snížení počtu přechodů - praxe - jen tam, kde se na nepřehledných přechodech stalo víc nehod se něco takového zorganizovalo. Jinak je běžné, že u podchodu, nebo nadchodu pro chodce je hned značený přechod, že po stání na červené u přechodu musíte za pár metrů brzdit, protopže je tam další značený přechod bez světel. Nápravy se nikdy nedočkáme, protože vysocí státní úředníci, kteří tyto zákony vymýšlejí je nikdy dodržovat nebudou, takže jim běžná praxe uniká.

Marek 2.8.2006 15:40

Atˇžije opět úplatná a VŠEMOCNÁ policie

Obhajuje zákon -policajt,volá po zvýšení pravomocí-veřejný činitel,soudí za drahé peníze dle bolševických zákonů,úřaduje bývalý,stávající,budoucí člen KSč-nechce se mu od KORYT.

MB. 2.8.2006 11:35

Vsichni policiste jsou nyni podle zakona zlocinci a musi je vysetrit inspekce vnitra

Toto http://lidovky.zpravy.cz/straznici-budou-tolerantni-dpm-/ln_noviny.asp?c=A060728_000009_ln_noviny_sko&klic=214394&mes=060728_0

je jasne organizovane zlocinne spolceni za ucelem skupinoveho zneuziti pravomoci verejneho cinitele. Zakon 411 nezna toleranci. Vsichni ucastnici schuzky jakozto osoby verejne cinne nejen porusuji zakon a zneuzivaji tedy pravomoc verejneho cinitele (a to jakozto clenove organizovane skupiny), ale nabadaji k tomuto trestnemu cinu vsechny ostatni policisty!

To, ze ostatni policiste proti temto mafianum nahore jeste nezakrocili, znamena ze se dopousteji schvalovani trestneho cinu zneuziti pravomoci verejneho cinitele a tim zneuzivaji pravomoc verejneho cinitele sami (bezny obcan u mensich deliktu se tohoto cinu nemuze dopustit, ale policista ano a zas ma na krku zase zneuziti pravomoci).

Neda se nic delat, vsichni policiste jsou nyni podle zakona zlocinci!.... A co hur, jelikoz inspekce ministra vnitra nekona, dopousteji se tez uvedenych deliktu.

Bubik 2.8.2006 11:14

No já nevím pane Humle.... to když jste byl ještě u policije, a Váš obršéf Ruml

vybojoval snížení rychlosti v obcích na padesát, tak se v Praze magistrát pochlapil, a na skoro všechny přehledné čtyřproudé úseky, kde bylo minimum nebo žádní chodci dal 70 nebo 80. Namátkou Průmyslová, Chlumecká, Bělohorská, Plzeňská, kus Radlické, Modřanská, K Barrandovu, Novořeporyjská, atd atd.

Za poslední dva roky se většina sundala, a to i v úsecích, kde je 50 naprostým nesmyslem ( most přes Rokytku na Průmyslové, K Barrandovu do kopce, Plzeňská okolo vozovny, Mladoboleslavská mezi Prosekem a Kbely...), případně se z 80 stalo 60 nebo 70 ( Novořeporyjská). Dokonce i na dálničním okruhu kolem Černého mostu je ze 130 nově 80. O buzerační padesátce na smíchovském předmostí Barrandovkého mostu, což je typ a šíře komunikace, na které se ve světě jezdí běžně 70 až 80 ani nemluvě.;-€

Další úpravy udělaly městské části - viz třicítky a prahy na hlavních průtazích čtvrtěmi a to i v ulicích, kde jezdí těžké náklaďáky a autobusy .

Takže současné kecy magistrátu, jak přehodnotí, posudí, upraví a změní je nutno brát s rezervou.

P.S. jedno z míst, kde je prý možné zvýšit rychlost z 50 na 70 je dle tvrzení magistrátu Zlíchovský tunýlek. Prý je to složité a bude to chvíli trvat. Milý magistráte není - těch 50 tam nařizuje světelná značka dálkově přestavitelná z velínu........;-D

romi 2.8.2006 14:07

Re: No já nevím pane Humle.... to když jste byl ještě u policije, a Váš obršéf Ruml

;-€Něco navíc: zkuste si projet Suchdol! Dnes je tam pro nepochopitelně prodlouženou doby opravy silnice do Roztok objížďka. Tam se radní s třicítkama přímo vyřádili.

Jura Jurax 2.8.2006 11:03

Pokud jde o výši pokut,

 vzpomněl jsem si na ten stařičký vtip, jak se v osmaosmdesátém ptali Štrougala, kolik by mělo stát nové lidové vozítko Škoda Favorit. On že na západě stojí takové auto tak tři měsíční platy. Oni že tedy bude stát 70 000. Štrougal se zamyslel - mám 20000 měsíčně - a pravil to bude dobrý. Pro mládež a sklerotiky - průměrný plat byl tehdy cca 2600 měsíčně; Štrougal byl tehdy premiér.

Ono svět se zas tak moc nemění ...:-/

Jura Jurax 2.8.2006 10:52

Dobrý článek

Zákon překvapil i státní správu, praví autor. Souhlasím a dodávám, na co si krucifixhimlhergotnochajnmalalelujánalevo tu státní správu platíme, když je překvapena zákonem státem vydaným; navíc to není první případ - a určitě ani poslední. ;-€

Dále správně praví autor, že diskuse, která vypukla po zavedení zákona do života, měla probíhat v době jeho schvalování. No, měla - ale co čekat od zastupičů, že ano? Ti se musí starat o udržení koryt a prebend a poslouchat sekretariáty, co je ke korytům pozdvihly a zákulisně čachrovat a nechat se zlobbovat, pochopitelně ne zadarmo. Diskuse holt neproběhla, zastupiči stvořili částečný zmetek - a co? Není první ani poslední a do voleb se to zapomene. Nelze přece od zákonodárců čekat zákon bez závažných chyb, že - jsme jenom lidi a navíc oni jsou za zmetky nepostižitelní. Ledaže si odhlasují zvýšení odměn. :-/

Že ministrové dopravy a vnitra, potažmo aparáty jejich ministerstev měli učinit to či ono v předstihu a samozřejmě neučinili - čekali jste snad něco jiného? Od politických koryfejů, jimž při zákulisních škatulatech připadlo to či ono koryto, které řídí politicky, problematice nerozumějíce, a za které mají politickou zodpovědnost? Dovedete si představit manažera soukromé firmy, který přikáže kamiónům parkovat, aniž by měly kde? Nebyl by dlouho manažerem, protože by způsobil firmě škodu - ale u ministra co zaměstnance státního je to šumafuk.

Jinak zákon sám o sobě je krok správným směrem - ovšem jak je u našich zákonodárců zvykem, značně pajdavým. Nicméně jsem už zaznamenal likvidaci nesmyslných rychlostních omezení (léta předtím to nešlo). Ještě ty nesmyslné plné čáry na rovné přehledné vozovce; ale podle mne nebezpečného předjíždění a překračování rychlosti zas tak moc neubylo.

MB. 2.8.2006 11:42

Re: Dobrý článek

Diskuze probehla, jenze pokud jsou pitomci v parlaci nejen hloupi ale tez odtrzeni od reality (na ne se zakony nevztahuji), tak je veskera diskuze na houby. Mimochodem zaznelo i nekolik velmi rozumnych navrhu (publikovany v MFD nebo HN), jak by mel zakon vypadt, aby byl finkcni a primot nedaval moznosti zneuziti, sikany nebo podivneho mereni dvojim metrem, ale to nikoho nezajimalo.

ok 2.8.2006 11:52

Re: Re: Dobrý článek

S cervenou lucernou? Aby nedochazelo k trapnym nedorozumenim...

MB. 2.8.2006 13:56

Re: Re: Re: Dobrý článek

Ne, mam na mysli skutecne rozumne navrhy.

http://hn.ihned.cz/3-18804310-Kambersk%FD-500000_d-ca

http://zpravy.idnes.cz/nazory.asp?r=nazory&c=A050727_233310_nazory_itu

Pavel 2.8.2006 23:22

Re: Dobrý článek

Zákon není krok správným směrem. Správný směr vede k výchově a ne k represi. Měření rychlosti a kontrola parkování jako hlavní živnost MP nenaučí řidiče jezdit čitelně, ohleduplně a jistě. Dobrý šofér věnuje tolik času pohledu do zpětných zrcátek kolik dnes amatéři věnují tachometru. Dobrý zákon má třeba Německo, kde dobrovolné zvyšování řidičských dovedností je odpustkem za prohřešky.

tana 2.8.2006 23:50

Re: Dobrý článek

Kduby náhodou se i někdo zodpovědný podíval na tuto diskusi tak se přimlouvám za povolení kamionům předjíždět.Situace na vjezdech a výjezdech z dálnice je hrozná.

BouBou 2.8.2006 10:31

Novela zákona

Mám to přímo z hradu - od 1.9.2006 budou zrušeny veškeré rychlostní limity. Pouze se nově zavádí fce běhavce/běhny který/á se musí pohybovat před každým vozidlem na silnici s červeným praporkem v ruce, v noci červenou lucernou. Tato fce bude samozřejmě placená neboť se předpokládá, že o tuto činnost projeví zájem především uvolnění pracovníci MP.

Další podrobnosti až příště.

stan 2.8.2006 10:23

jsem skoro pirát

jezdím někdy dost agresívně, ale zaparkovat na vyhrazeném parkovišti pro invalidu mě nikdy ani NENAPADLO, proto osobně s takovým postihem i souhlasím.

Osobně mě velmi těší snaha eliminovat alespoń ty nejblbejší značky, geniální je např. 50 na Strakonické směrem z centra kolem Chuchelského závodiště. Platí jen za deště, ale dodržet ji je fakt o život. Náprava nesmyslných značek ale má ještě druhý krok, zelenou vlnu. Proč cestou z centra Drážďan nebo Norimberka jedu celou cestu v koloně cca 55 km/h a zastavím tak na dvou možná třech semaforech. Zkuste si to v Praze ani Evropská se neprojede bez dvou zastavení. Jeden čas jsem jezdil hodně trasu od Hiltonu na Černý most, pokud jsem držel celou cestu 80, nestál jsem ani jednou, maximálně tak na křižovatce Poděbradské s Průmyslovou. Pokud jsem jel 50-60, stál jesm čtyřikrát a víc.

S nedodržeováním rychlosti už naštěstí problém nemám, to za mě řeší tempomat, což je velmi užitečné zařízení vymyšlené právě pro takové případy.

Jura Jurax 2.8.2006 11:00

Re: jsem skoro pirát

Jojo, skoropiráte - a co si myslíte, že je horší - jezdit dost agresívně, nebo na chvilku zaparkovat na neobsazeném parkingu pro invalidy. Ono na agresivní jízdu se umírá, kdežto na obsazené vyhražené parkování ne, byť je to taky sprosťárna.

Dnes jsem vysazoval kolegu se zlomenou nohou a berlemi před firmou - přede mnou byla prázdná dvě místa parkování pro invalidy (jsou prázdná imrvére furt), leč já ani kolega nejsme dosud invalidé jaksi licencovaní - takže jsem zastavil v jízdním pruhu, jinde to nešlo, řidiči za mnou čekali a objížděli, provoz byl docela hustý ...

stan 2.8.2006 11:11

Re: Re: jsem skoro pirát

nejhorší je nemyslet, vyložení kolegy byť z berlemi není parkování.

Bubik 2.8.2006 11:18

Re: Re: Re: jsem skoro pirát

ale je za ztrátu řidičáku. Pokud nemáte za sklem známý symbol, není ani zlomená noha spolujezdce důvodem k zastavení na vyhrazeném parkovišti pro invalidy................

Vím to z vlastní zkušenosti ještě z června - koleyni z práce jsem z namoženým kotníkem  a s holí v ruce vysadil na lidu- a busoprázdné zastávce MHD. Deset minut jsem s městskou policistkou ukecával pokutu dva tisíce.........  

Jura Jurax 2.8.2006 11:21

Re: Re: Re: jsem skoro pirát

Ještě horší je myslet a přijít o řidičák, že ano, Stane ...

stan 2.8.2006 11:38

Re: Re: Re: Re: jsem skoro pirát

"Řidič nesmí zastavit a stát na vyhrazeném parkovišti, nejde-li o vozidlo, pro které je parkoviště vyhrazeno; to neplatí, jde-li o zastavení a stání, které nepřekročí dobu tří minut a které neohrozí ani neomezí ostatní účastníky provozu na pozemních komunikacích, popřípadě neomezí řidiče vozidel, pro něž je parkoviště vyhrazeno."

Snad by Juro kolega za tři minuty vystoupil i s berlemi, ne?

AAA 2.8.2006 11:57

Re: Re: Re: Re: Re: jsem skoro pirát

Jo, to se ovsem tyka vyhrazenych mist pro ne-invalidy ci rezidencnich mist ("modre pruhy"). Jinak paragraf 22, pismeno f bod 11.

neoprávněně zastaví nebo stojí s vozidlem na parkovišti vyhrazeném pro vozidlo označené označením O 1 nebo neoprávněně použije označení vozidla O 1 při stání nebo při jízdě,

a dale:

(7) Pokuta od 5 000 Kč do 10 000 Kč a zákaz činnosti od šesti měsíců do jednoho roku se uloží za přestupek podle odstavce 1 písm. a), písm. e) bodů 2 až 4, písm. f) bodů 2, 7, 10 a 11.

Kde vidite Vase tri minuty?

Asi nevím 2.8.2006 21:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jsem skoro pirát

Paragraf 22,    Jízda křižovatkou.

Kde vidíte Vaše vyhrazená mista pro ne-invalidy či rezidenční mista ("modre pruhy") ?

mamb 2.8.2006 12:30

Re: Re: Re: Re: Re: jsem skoro pirát

Stane, vy pravidla moc neznate, i kdyz myslite, ze ano. Vy na parkoviste pro invalidy nesmite vubec vjet, ani na tri minuty, ani na vterinu. Takze pan se zlomenou nohou tam nema sanci ani vyskocit za jizdy.

§ 67, (7) Na vyhrazené parkoviště

pro vozidlo označené znakem O 1 je vozidlům bez označení O 1 vjezd zakázán.

ok 2.8.2006 11:51

Re: Re: jsem skoro pirát

Asi netusite, s jakymi problemy takovy invalida zapoli. Ze treba potrebuje ze zdravotnich duvodu zastavit a vystoupit velmi rychle. Ze i ta cesta autem pro nej muze byt neskutecna drina.

A priklad Jardy Jagra pekne ukazuje, proc je prisnost na miste - vyvoleni meli mista pro invalidy vzdy volna. Ted maji utrum.

Michal 2.8.2006 17:59

Re: Re: Re: jsem skoro pirát

Kdepak, vyvolení mají auta řádně označená jako invalidní. Už jsem viděl nový jaguár nebo audi A8 4.2 quattro s černými skly. To se u nás těm invalidům žije, co?! A pokud by se na to náhodou někdy přišlo, tak počítám nikomu zákaz činnosti nehrozí, na rozdíl od půlminutového vyložení pána s berlema, ovšem v autě bez "invalidního" označení.

MB. 2.8.2006 11:43

Re: jsem skoro pirát

Ta znacka tam (Starakonicka v Chuchli) uz skoro rok neni, je tam normalni 80.

stan 2.8.2006 18:34

Re: Re: jsem skoro pirát

V Malé Chuchli ne, ale kolem závodiště za deště stále je a platí.

A pokud jde o vjezd a zastavení na parkovišti, přednost má ustanovení § 27 odst. 1 pís. o) před ustanovením § 67 odst. 7. Ovšem svědčí to o kvalitě zákona, jak si jednotlivá ustanovení odporují a jak pečlivě a systematicky je napsán.

Asi nevím 2.8.2006 21:55

Re: Re: Re: jsem skoro pirát

stan O.K. R^

alfa27 2.8.2006 15:43

Re: jsem skoro pirát

Váte taky mně to nikdy ani nenapadlo,přesto se mi to jednou stalo.Byla to značka označující 4 místa pro invalidy já jsem ovšem přijel k těm místům z druhé strany a pak na to místo zacouval a šel si koupit lístek.Opravdu jsem ji tehdy přhlédl,resp.se mi jaksi nedostala do zorného pole.Vodorovné značení tam nebylo nebo spíš bylo hodně vybledlé.Myslm že přijít kvůli tomu o řidičák je přeci jen síla.

Mirka 2.8.2006 10:12

bržděný vozík

tak jsem se dívala do řidičáku a sk.E je potřeba při hmotnosti káry nad 750 kg, ale o brzdách tam nic nebylo, tak jak to je?

K diskusi, která měla probíhat před naběhnutím platnosti - ona probíhala, v podstatě řidiči stále upozorňovali na totéž co teď, ale nikdo z odpovědných to nebral na zřetel.... jen kolikrát v červnu ten bimbasovatý Bambas sveřepě tvrdil, že s dopravním značením dopraváci přece nemůžou nic dělat... Dnes se sice odpovědní tváří různě, někteří až zděšeně, ale prakticky se stejně nic nemění. Jen ve svém okolí jsem postřehla, že dvojitou plnou čáru, která byla u vjedzu na parkoviště krátce přerušovaná, nějaký k.r.e.t.é.n. přemaloval na plnou FURT.(Y)