1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bilance po měsíci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
VL 2.8.2006 19:18

Re: bržděný vozík

Tak, že většina nebržděných přívěsů má uváděnou maximální celkovou hmotnost 750 kg a bržděné vyšší.

odborar 2.8.2006 10:09

Naši zákonodárci jsou vzácná snůška individualit, ve světě neexistujících...

Stále se totiž v zákonech snaží hledat to neobjevené, nebo chtějí být papežštější než papež. A tak díky jejich snaze se zviditelnít máme jeden z nejpřísnějších silničních zákonů na světě, který první nedodržují lidé ve státní správě ohánějící se imunitou nebo titulem své funkce. Pokuty jsou opravdu mastné a světové, dokonce takové, že občana ČR s jeho malou kupní silou mohou zruinovat na dlouhý léta/ viz pokuta do 0,5 milionu za absenci dálniční známky na dálnici/. Bodový system je,, ohromně vyvážený". Přtom stačí tak málo. U Němců je silniční zákon vyzkoušený mnoho let.Proč objevujeme stále objevené a normálně ho neokopírujeme s přizpůsobením pokut kupní síle občana ČR a vychytání drobných niancí pro české specifikm? Protože my v našem absurdistánu musíme být vždy světoví. Podobně jsme vymýšleli zákon o kapitálových trzích a CP, který jsme mohli s klidem převzít z EU, zatímco jsme vymýšleli vlastní verzi a dopustili krádeže nemající obdoby. A zákon Squeeze out? Stejný případ. Takových příkladů se dá snést opravdu velký stoh. Tak ted rozum do hrsti a přestaňme experimentovat s občanskou trpělivostí donekonečna.>-

M. Zima 2.8.2006 9:58

Pane Huml ten zákon bych neoznačoval

jako příliš tvrdý, protože se tím zastírá jeho idiotská podstata. Je to skutečně dílo zabedněných blbečků, kteří nemají potuchy nejenom o stavu dopravních modalit ve světě, ale např. ani o cejchování přístrojů. Je to bohužel typické české dílo, jako kLausova privatisační legislativa nebo český zvuk u Secamu,  atd.... prostě česká originalita a „promyšlenost“ za každou cenu.

A k tomu Německu: Jistě by bývalo bylo nejjednodušší převzít německá pravidla, přepočíst pokuty v poměru průměrných mezd a zaokrouhlit dolů. Dolů proto, že i v Německu jsou pokuty příliš vysoké (nedávno zvýšeny) a staly se „pevnou položkou v komunálních rozpočtech“, což vede k tomu, že je např. umístěn radar na přehledném, k akceleraci svádějícím výjezdu z obce.  (Pro úplnost dodávám, že je v takovém případě dosažitelná náprava)

MB. 2.8.2006 11:47

Re: Pane Huml ten zákon bych neoznačoval

Cesky zvuk u Secamu byl schvalne - aby nebylo mozne poslouchat zapadni vysilani. Ideologicka diverze se musla zastavit za kazdou cenu. Proto byly i dve mezinartodni koordinacni skupiny s rozdilyni normami (mam na mysli vychodni forum OIRT a CCIR)

Medák 3.8.2006 0:15

Re: Re: Pane Huml ten zákon bych neoznačoval

Která západní televize vysílala v secamu?

A kde v ČSSR se francouzská Tv dala chytit?

Aja 3.8.2006 19:48

Re: Re: Re: Pane Huml ten zákon bych neoznačoval

Secam pouzivali v evrope francouzi - dokonce ho vynalezli. ve svete se pouziva porad. http://en.wikipedia.org/wiki/SECAM

dvd 2.8.2006 19:21

Jestli se domníváte,

že ten "český zvuk" vznikl v souvislosti se zaváděním SECAMu, tak se poněkud mýlíte. (Ostatně nikoliv poprvé.)

Olda 2.8.2006 9:26

Dopustil jsem se vraždy

Omlouvám se za mystifikaci, ale dopustil jsem se nečeho daleko horšího. Spáchal jsem podle nového zákona to vůbec nejhorší - řídil jsem dopravní prostředek na který nemám oprávnění. Nechal jsem si totiž ve středomoří vnutit v půjčovně místo malého motocyklu s motorem 50 ccm, který neměli, ten s obsahem 80 ccm. Horší provinění nový zákon už nezná.

I-Worm 2.8.2006 9:28

Ježišmarjá, ten zákon platí

i ve středomoří?

ptakopysk 2.8.2006 11:00

Re: Ježišmarjá, ten zákon platí

samozřejmě. Čeští turisté totiž vůbec nejsou turisté, ale česká okupační vojska maskovaná za turisty. Zatím se to ještě neprolátlo, takže pšššt!!!

alfa27 2.8.2006 9:17

drakonické tresty

nový zákon určuje drakonické tresty v podobě zákazů činnosti a finanční,které jsou vyšší než ve státech ,kde je průěrná mzda trojnásobná a vyšší než je u nás.Ztráta řidičáku má hrozit jen za výrazné překročení rychlosti a chlast za volantem.ten zbytek je naprostá státní šikana a to v situaci,kdy máme daleko do právního státu.U nás totiž stát nijak neodpovídá za případný neoprávněný postih.Žádné sankce sám sobě nestanoví - to se netýká jen dopravy, ale třebas i postupu trestních orgánů proti lidem,u nichž se ukáže později,že byli stíháni neoprávněně.Takže máme policii potažmo úřednictvo s vysokými pravomocemi a stát, který nikdy nikomu není povinen zaplatit odškodné, když těchto pravomocí zneužijí.To už vůbec nemluvím o způsobu jakým je správní řízení vedeno ohledně dokazování.Platí jedna premisa,naprosto neodůvodnitelná, stojí li bez dalších důkazů tvrzení policisty proti tvrzení obviněného,pravdu má policista a basta.To je naprosto skandální přežitek z dob Sboru národní bezpečnosti.Pokud se týká srovnávání se zeměmi EU, mám k těmto statistikám jednu velkou výhradu,kterou jaksi "géniové" a la Šimonovský tvrdošíjně opomíjí.Nižší následky nehod v těchto zemích jsou způsobeny m.j.mnohem kvalitnější silniční sítí, ta naše je stále horší.Drruhým důvodem je průměrné stáří vozidel.Dosluhující Š 100,120 a favorit prostě nesplňují požadavky pasivné bezpečnosti.S tím jak se obměňuje vozový park,klesá i počet mrtvých a zraněných i bez bodového systému.K současnému poklesu nehodovosti po 1.7 je pak nutno uvést, že došlo také ke změně posuzování následků dopravních nehod pro statistiky. Předešlý zákon nařizoval ohlásit policii každou nehodu dražší než 20 tisíc korun, nový zákon zvýšil hranici na 50 tisíc korun. Dříve se za smrtelné považovalo zranění, jemuž postižený podlehl do 72 hodin, dnes je to do 24 hodin.  Příznivější statistika je tak částečně výsledkem jiného počítání.Neboli platí"věřím jen statistikám,které si zfalšuji sám"

Vlad 2.8.2006 10:42

Re: drakonické tresty

Kolika procenty se na havárkách podílejí ony škodovky? Není víc nehod způsobeno prášky vyhnanými holohlavými mladíky s pozlacenýmii řetězy na krku, s mobajlem v pracce a v autech podstatně silnějších? Jo těch zabitých možná ve škodovkách bude víc. Ale to jen proto, že se hovada zabíjet nesmějí. :-P

Jura Jurax 2.8.2006 11:07

Re: Re: drakonické tresty

Jojo, ale když se takový mlamoj trefí do škodovky, utrpí leknutí, jak mu bouchne airbag; a ti ve stařičké prorezlé škodovce utrpí smrťák. Kdežto kdyby se trefil do moderního vozu, měli bychom to leknutí kvůli airbagu dvakrát - a statiskika by zaznamenala nehodu, ale bez mrtvých.

ok 2.8.2006 11:44

Re: Re: Re: drakonické tresty

Je to presne tak, ale nekteri jedinci na lepsi auto proste nemaji. Vinikem takovych nehod ovsem vetsinou byva ten s temi svaly nafouknutymi za pomoci prasku... A prave na tuhle kategorii ridicu budou body fungovat dobre.

ok 2.8.2006 8:25

zakon i pro Jardu J.

Ten prisny trest za stani na miste pro invalidy je zameren prave proti ruznym prominentnim Jagrum, kteri si to dokazou "zaridit" a pred kterymi sklapne kufry i pan ministr a divi se, ze Jagrovi to podle noveho zakona "zaridit" nemuze ;-D . Takze v pripade Jardy Jagra zakon zafungoval tak, jak byl zamyslen. Jagr na miste pro invalidy uz parkovat nebude. Nic proti Jagrovi nemam, ale je to krasny priklad toho, jak novy zakon funguje i pro prominenty - a to je snad dobre, ne?

Prekroceni rychlostniho limitu "na prazdne dalnici" - kdyz jedu po prazdne dalnici 160km/h, muzu se behem vteriny dostat na misto, kde dalnice neni vubec prazdna. Spis bych se primlouval za znacky s povolenou vyssi rychlosti tam, kde je dalnice opravdu prehledna a kvalitni.

Haui1 2.8.2006 8:59

Re: zakon i pro Jardu J.

Při rychlosti 160 km/h ujedete za vteřinu 44,4 metrů. Pokud nevidíte ani na takovou vzdálenost, nemáte za volantem co dělat a pořiďte si brýle nebo bílou hůl. Jinak se těším, až se za volantem budete dloubat v uchu a přijdete o papíry, protože dva policisté budou tvrdit, že jste telefonoval. I oni jsou lidé a mohou se splést.

jonáš 2.8.2006 9:47

Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Však se taky máte podle jinýho paragrafu plně věnovat výhradně řízení a ne se dloubat za jízdy v uchu .. co kdyby tam byl rigol ;-D

AAA 2.8.2006 9:54

Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Tak by najednou bylo ticho :)

PetrN 2.8.2006 11:05

Bohužel, nemáte oravdu - Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Bohužel, nemáte pravdu. Dálnice je konstruovaná na původní max. rychlost 110 km/hod. Nyní je na ní povoleno 130 km/hod. A i tato rychlost už na některých úsecích D1 není zcela bezpečná - jsou na ní totiž třeba přejezdy přes horizont takové, že pokud ihned v místě, kam dohlédnete těsně před horizontem, bude dálnice ucpaná, tak nemáte šanci ubrzdit ani při té 130, natož při vyšší rychlosti... Viníkem případné bouračky pak budete vy, protože jste nepřizpůsobil rychlost, obecně řečeno nejel jste takovou rychlostí, abyste byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou vidíte...:-)

AAA 2.8.2006 11:28

Re: Bohužel, nemáte oravdu - Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Kecy kecy... vsichni potentati nam unisono tvrdi ze byla konstruovana na 120. A to za dob skodovek a ziguliku, tak neverim tomu ze to co bylo konstruovano na ubrzdeni ve 120 ve stodvacitce neubrzdim ve 130 v prumernem dnesnim aute.

Krome toho nemame jen a pouze D1, ze :)

Jenyk 2.8.2006 15:19

Re: Bohužel, nemáte oravdu - Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Přesně tohleto jsou kecy, kterými úředníci z ministerstva bez sebemenší znalosti problematiky zdůvodňují omezení rychlosti na dálnici, a další neznalce tím ovlivňují.  Zmíněných 110km/h je NÁVRHOVÁ rychlost komunikace, což znamená, že vzatáčce je takový příčný sklon vozovky, že odtředivá síla při dané rychlosti se vyruší s dostřednou silou ze sklonu. účinek vidíte třeba ve vlaku, když zastaví v zatáčce. Tato  návrhová rychlost dále určuje minimální poloměry oblouků směrových i výškových (aby auto přes horizont nevzlétlo). Vžádné mpřípadě to však neznamená, že se jedná o maximální BEZPEČNOU rychlost.

ok 2.8.2006 11:36

Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Zklidnete se a prectete si nazor PetraN o par radku niz. Ve 160km/h existuji na ceskych dalnicich mista, kdy jedete na slepo do mist kam nevidite. Vy to nevite? Ja ano.

Ale mozna patrite mezi "kufrare" nalepene pul metru za mym autem jedoucim (pred jeste pred mesicem a pul, pred platnosti noveho zakona) 160km/h, ze... a ztracim s vami cas.

AAA 2.8.2006 12:04

Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Aha, takze to znamena ze tech 160 sam jezdite :)

ok 2.8.2006 13:05

Re: Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Ted uz ne, a jsem rad.

Pred novym zakonem jsem se bohuzel musel prizpusobit kretenum najizdejicim na me zezadu ve 140km/h, posleze pak brzdicim tesne prede mnou na 50km/h na dalnici v plnem provozu - ukazovali tak, kdo je na silnici panem. 

ok 2.8.2006 13:10

Re: Re: Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Osobne nechapu, proc se policie na tuhle sortu ridicu-kufraru nezameri - daji se vyprovokovat velmi snadno, a denne by tak mohlo prijit o ridicak nekolik "kufraru". Jsou velmi nebezpecni, nezvladaji sami sebe, natoz pak rizeni.

AAA 2.8.2006 17:10

Re: Re: Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Jo a to vam zajiste delali kazdy den... ne ze bych byl profi ridic, ale rocne najezdim v radu desitek tisic km a nic podobneho se mi nestalo ani kdyz jsem jezdil denne 200 km po dalnici ve stodvacitce (skodovce no tim padem i rychlosti vicemene). A kufraru i kretenu potkal znacnou radu, jednoho v mercedesu i kontaktne.

Pak taky otazka je zda nejste z tech skolitelu co jedou bez prestani 129 km/h v levem pruhu davajice tak ostatnim najevo jaka je nejvyssi povolena rychlost. Pripadne by to mohlo aspirovat na nejblbejsi vymluvu roku.

JAPA 2.8.2006 8:06

Poklesll!

Poklesl počet nehod! Poklesl počet zabizých! Sláva! Shodou okolností výňatek z dnešního Viditelného Macka:

Ke konstatování, že po zavedení nového zákona o pohybu na pozemních komunikacích klesl počet nehod o 27% dlužno podotknout, že předešlý zákon nařizoval ohlásit policii každou nehodu dražší než 20 tisíc korun, nový zákon zvýšil hranici na 50 tisíc korun. Dříve se za smrtelné považovalo zranění, jemuž postižený podlehl do 72 hodin, dnes je to do 24 hodin. Takže očividně příznivější statistika není v důsledku (novinář by napsal kvůli) účinnosti zákona, ale v důsledku metody počítání.

Nic divného, vymývání mozků je na denním pořádku.

A pokud se zákona týče, bezvýhradně souhlasím s tvrdým dodržováním, ale: okamžitě provést revisi všech značek a za každý nesmysl pokutovat fyzické i právnické osoby, které za značku odpovídají. Nedávno jsem četl v britských novinách, že policie vracela pokuty v hodnotě několika tisíc liber, protože soud prokázal dotyčnou značku "býti nesprávnou".

Dovedu si představit jak Franta Bublák vrací pokuty!

ok 2.8.2006 8:27

Re: Poklesll!

Japo, pokud jezdite autem jako ja po cele republice, jiste uz vite, ze ridici nove predpisy dodrzuji a jezdi tedy bezpecneji. Je to prokazatelne a dobre viditelne pro kazdeho.

Petronius 2.8.2006 6:48

Pane Humle

Prosím necucejte si "fakta z paty". Ten vymáznuvší se bicyklista byl alkoholem NEkontaminován, jak nakonec zjistila i (jakýmsi bezpochyby inteligentem) přivolaná polycajtská hlídka, která mu do rozbité huby sama strkala trubičku !!!!!!

Á propos - polycajt - není překlep, nýbrž polymer z monocajta. Monocajta získáme tak, kdy z běžně dostupného českého křiváka odebereme mozek. Posléze obalíme uniformou, přidáváme tuposti, arogance a ochoty vyřešit věci nějakým tím drobným "všimným" a polymerujeme. Ve chvíli, kdy dotyčné individuum již není schopno žádné vlastní úvahy, s výjimkou věty "tak co s tím uděláme, pane řidiči" a kdy míru tuposti, arogance a zhovadilosti již nelze dále zvýšit - máme běžného polycajta, pravidelně se vyskytujícího podél našich silnic (Y)(Y)(Y)

blondyna 2.8.2006 8:13

Re: Pane Humle

Policajty volala zachranka (mam takovy pocit, ze v pripade nehod musi) a zachranku zavolali svedci padu. To by snad udelal kazdy kdyz uvidi kluka s krvavou hlavou.

Mam obavu, ze ted se budou vsichni bat volat zachranku a sami potluceni bourajici cyklisti se radeji pokusi odplazit domu a tam se nejak vykuryrovat.

Proste kvuli debilnimu zakonu radeji umru na krvaceni do mozku nebo si zpusobim nejake vazne ublizeni na zdravi (pri padu prez riditka si muzete klidne i polamat obratle a pri uteku domu poskodit michu) nez abych se nechala osetrit.