10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lída 25.7.2007 9:29

Re: Re: No, mě motorkáři vyloženě serou!

A jak jste přišel na to, že se cpe doleva, když ho motorka předjíždí nebo se snaží shodit motorkáře do příkopu? Jenom z toho, že vidí mezi motorkářema spíš ty neslušné? Ale problém je v tom, že těch je bohužel dost a rozhodně jsou víc vidět.

honzak 25.7.2007 10:25

Re: Re: Re: No, mě motorkáři vyloženě serou!

s vodním ptákem nemá cenu ztrácet čas. On ví všechno nejlíp, stejně jeko jeho klon paroubek.

pravdou je, že bych ho chtěl vidět, jak cpe panděro do motorkářské kombinézy!

www racek 25.7.2007 10:27

Re: Re: Re: Re: No, mě motorkáři vyloženě serou!

honzáku, ty něco víš o motorkách? já myslím že víš jen to, že jsou. ostatně, jako...:-D

honzak 25.7.2007 12:37

Re: Re: Re: Re: Re: No, mě motorkáři vyloženě serou!

něco málo určitě. Rozeznám jednotlivé druhy, poznám dvou a čtyřpístkové brzdy, čtyřtakt od dvoutaktu. Některé i po sluchu. Znám i limity náklonu cestovních strojů, jeden Helmut to poznal na Stelviu (vybrzdil jsem ho do bezpečnostní odbočky. na kole).

Aktivně pouze před desítkami let na Pionýru.

bobo 25.7.2007 8:25

také jsem motorkář

Taky jezdím na motorkách víc než 25 let. Mám čopra a několik veteránů, z cehož plyne, že jezdím spíš "kochačku" a rozvážně.

Z svou motokarieru jsem boural 3x: jednou ještě na pionýru v rychlosti 30 km/h jsem lehnul na mokrém dláždění. Pak dlouho nic a v posledních 5 letech mi 2x nedalo auto přednost (a to jsem jel pomaleji, než mi dovolovaly předpisy). Zato v poslední době jsem několikrát zažil vytlačování ze silnice (dokonce i když jsem jel 70 km/h na veteránovi - on stejně víc nezvládne), párkrát soudě dle úsměvů posádky do řidič auta dělal vysloveně pro své pobavení, víckrát jsem poučen minulostí stačil zastavit dřív, než mě zase smetlo auto, které mi mělo dát přednost ("ježíš, já vás přehlídl(a)"). Podobné přehlídnutí zaplatil můj kamarád životem.

Prostě magoři a dobytkové jsou docela pravidelně rozptýleni po celé populaci, ať jezdí na dvou, čtyřech či víc kolech.

Autaři: přepněte rozlišovací schopnost na křižovatkách tak, ať si všimnete i motorky nebo cyklisty. Když jedete po silnici a vidíte, že za vámi jede motorka, uhněte ke kraji a nechte ji bezpečně předjet. Za chvíli vám zmizí z výhledu a nebudete muset pořád kontrolovat v zrcátku, co zrovna dělá.

Motorkáři: chovejte se na silnici k ostatním tak, jak chcete, aby se chovali oni k vám. Na závodění je okruh.

Inžinier Buľa 25.7.2007 8:43

Re: také jsem motorkář

S tím se nedá, než souhlasit. Prase zůstane prasetem, bez ohledu nato, jak a čím se zrovna pohybuje.

kes 25.7.2007 11:49

Re: také jsem motorkář

Bohuzel se ridic motorky snadno schova za sloupkem nebo spolujezdcem nebo za chodcem na chodniku, odpadkovym kosem, stromem, nebo za jinou sebemensi prekazkou. Nejhorsi je sloupek po strane predniho skla auta, protoze kdyz se motorka a auto rovnomerne priblizuji ke krizovatce a motorka jede kolmo k autu, tak sloupek (nebo dalnicni znamka) muze dlouhodobe zakryvat telo ridice motorky, a pokud auto prijizdi "zdola", tak mensi ridic auta nevuidi ani motorku, ktera je pod horizontem vyhledu z auta, tedy bohuzel zustane cela motorka vcetne ridice dost dlouho skryta.

S cyklistou v tomto pripade asi neni takovy problem, protoze se obvykle priblizuje o dost pomaleji takze obvykle ne synchronne se sloupkem. Rozlisovaci schopnost neni vubec problem, ridici aut si musi prece vsimnout chodcu, ti se ovsem nikdy nepohybuji tak, aby byli zakryti sloupkem.

Takze si myslim, ze se mylite, kdyz vinite pouze ridice aut, je opravdu dost velka sance ze i pozorny ridic motocyklistu prehledne, ale bohuzel nevim jak to resit, snad zakazat lepit veci na predni sklo a predepsat, ze sloupky u auta musi byt slabsi, to ale zase dost znacne snizi bezpecnost posadky auta pri havarii.

Jiřik 25.7.2007 12:25

Re: Re: také jsem motorkář

Na A sloupky kabiny osobních aut kdysi platilo pravidlo, že nesmějí zakrývat větší úhel než 7° (a i to je dost). Proto, aby byly bezpečné, otáčejí se podélným profilem ve směru pohledu řidiče - většinou, pokud konstruktér myslí na to, že tím autem bude někdo jezdit a chce taky vidět ven.

Perlička číslo 1 - když se v 80. letech konstruoval Favorit, italský profík u Bertoneho otočil profil blbě. Udělaly se na to výkresy i přípravky, než si toho všimla boleslavská konstrukce, strašnej průšvih, "profík" letěl na italskou dlažbu a příprava výroby se o pár set tisíc Kčs prodražila kvůli změně hotových přípravků a nástrojů.

Perlička číslo 2 - měl jsem tu čest se občas svézt Opelem Corsa r.v. 2001. Už snad nikdy v životě ho nehodlám řídit - se svými 181 cm se do něj sice vejdu v pohodě, ale zpětné zrcátko mám (ať šoupu sedačkou jak chci) stále v úrovni očí a oba A sloupky jsou tak strašlivě tlusté, že se mi za ně na křižovatce jednou schovala i celá hasičská Tatra 148 a podruhé jsem zabrzdil na poslední chvíli před kamionem ignorujícím mou hlavní silnici, protože za to zrcátko se vešel skoro celý.

A když přehlédnu dvacetimetrový kamion, nemůžu v podobné situaci ani zahlédnout motocykl...

míša mýval 25.7.2007 8:22

naprostý souhlas

Harleyáři jsou v pohodě a adrenalinoví magoři se vytlučou sami

www racek 25.7.2007 9:26

Re: naprostý souhlas

já mám jen suzuki, platí to i pro mě?:-D

Heinz Guderian 25.7.2007 7:56

Jak to je asi doopravdy :-(

Věřím tomu, že spousta motorkářů jsou hovada na n-tou (viz některé příspěvky níže). Ale co automobilisté? Jezdí jako vrazi, předjíždějí dlouhé kolony šílenou rychlostí, kašlou na blinkry, telefonují za jízdy, dělají myšky a vůbec se snaží někoho nebo sebe sama zabít.

Přiznejme si to: Češi jsou prostě prastata a je jedno, zda si dané prase sedne za volant nebo za řídítka. Divím se, že těch mrtvých na silnicích není mnohem víc. :-/

Vojta 25.7.2007 8:11

Re: Jak to je asi doopravdy :-(

Máte rech, řada řidičů jezdí jako prasata. A proč by ostatně nemohli, když naše policie je schopná tak akorát občas někde měřit rychlost nebo buzerovat s kontrolami dokladů. Ale aby chytali ty grázly v provozu, to je na ně asi moc. Mě se líbila v této souvislosti položená otázka zde na Denním tisku, už nevím který deník, zda by se prý přítomností policie u silnic snížila nehodovost! Na to zní jasné odpověď. Ne, přítomnost u silnice to nevyřeší. Vyřeší to pouze činnost policie a ne jen u silnice. ale především na silnici.

Vojta 25.7.2007 7:47

K těm motrkářům

Pane Neffe, vlastním řidičský průkaz od roku 1969. Za tu dobu jsem najezdi, nejdříve na pinckovi a pak tři pade Kaliforňanu hezkých pár set tisíc km. Nikdy žádný problém, který bych si nezpůsobil já sám svou blbostí. Pravda je, že v té době byl provoz daleko nižší a automobilový park byl také výrazně jiný, takže jsem s tři pade opravdu nezdržoval a byl jsem jak ta pára nad hrncem, ale dovolím si tvrdit, že jsem nejezdil tak prasácky, jako jezdí nyní "milovníci rychlých kol". Nenapadlo mě nikdy cpát se škvírou mezi auty nebo po chodníku vpřed, nemá to totiž smysl, protože riskujete nějaký problém a stejně to auto před vámi hned za světly můžete snadno oprášit v rámci dodržování předpisů. Vaše přesvědčení, že motorkáři méně havarují oproti autům pramení zřejmě z toho, že motorek (tedy motorek a ne mopedů) je nepoměrně méně než automobilů a také z toho, že funguje dost dobře to, že motorkář  vlastně způsobí nehodu svým magořením na silnici a srazí se kvůli tomu auta. Byl jsem svědkem takové události, motorkář bez poskvrnky v prachu a dva nešťastní řidiči aut prohlíželi po excelentní myšce pana milovníka rychlých kol své pomuchlané přídě a zádě. Pro mě je nejlepší, když mě motorkář rycle předjede a zmizí jak pára nad hrncem. Nebo ho rychle předjet a zmize mu také jako pára nad hrncem. To ostatně platí i o magorech za volantem. Jionak mi slušně jedoucí motorkář vůbec nevadí, ale nesmí podlehnout tomu adrenalinu a alespoň částečně dodržovat zásady slušného chování na silnici.

LOJR 25.7.2007 7:24

Jo jo, motorkáři.

Asi před týdnem, silnice Hřensko -  Mezní louka na Děčínsku. Kdo zná, ví, že vede lesem a má řadu nepřehledných míst, kde se nedá jet bezpečněji než 60. Jedu pomalu a brzdím před každou zatáčkou, držím se úzkostlivě na své straně, najednou se proti mně vyřítí ze zatáčky čistě na mojí straně německý motorkář.  Na poslední chvíli strhl mašinu na svojí stranu a minul mne o centimetry. Kdybych jel jenom o pár kilometrů rychleji, byl by teď  mrtvej, já měl auto v servisu a ženu na psychiatrii. Doporučuji taky Plzeň - Vary, kde po pár kilometrech začnete mít pocit, že jste se ocitnuli na brněnském okruhu v průběhu závodu motoGP. Naposledy tam motorkář zařval  před dvěma týdny při předjíždění celé kolony, asi si taky myslel, že zmizí jak pára. Ještě by tady měli začít brečet kamioňáci. ;-€

honzak 25.7.2007 6:51

motorkáře lze chápat,

nelze však jejich kousky tolerovat. Chápu, že si chtějí užít rychlosti (sám tak činím na kole v Brdských lesích, kde nemůžu NIKOMU ublížit). Ale používat naše přecpané, úzké a hrbaté silnice jako neplacenou závodní dráhu je neomluvitelné.  V koloně jim rád uhnu, ale při běžné jízdě bych vraždil, když mě něajký mototrotl předjede v odstavném pruhu. Také jejich noční rychlostní zkoušky v uzavřené obci jsou hodny kriminálu a zabavení motorky.

Pravdou zůstává, že harleysti jsou slušní, zhruba před měsícem jsem s nimi jel (na kole, za vedoucí dodávkou) z Nižbora do Hýskova a byla to naprostá pohoda.

O´Hafra 25.7.2007 6:41

Každý den

nám tady na Vysočině prosviští stopadesátkou na motorce přes vesnici dva prasáci, chlapci ze sousední vesnice. Spíše proprdí, je to řev a je to nebezpečné.Chodí tu totiž po silnici psi, kočky a děti. Ale oni si zřejmě nedokážou pomoci. Motorkáři mají asi jiný mozek - a zdá se mi, že to platí i o Neffovi. Jak zmíní motorku, jako by měl brouka v hlavě - viz nedávný hysterický článek o tom jak čekal u magistrály.

ptakopysk 25.7.2007 7:38

Re: Každý den

ptakopysk 25.7.2007 7:49

Re: Re: Každý den

teda programátor těchhle stránek by zasloužil pověsit za uši do průvanu.!!!;-€

teda vy snad bydlíte někde poblíž mýho baráku. Dva de.ilové nám jezdí kolem baráku kilometr tam, otočit, kilometr zpátky, otočit... bez helmy, po zadním kole, na vylágrovanejch plečkách s volným řetězem, vykuchaným výfukem a se zapalováním ve stavu, že mám pocit, že tam mají zabudován legendární Cimrmanův trojtaktní motor. Jeden z nich se ondyno pokusil projet skrz kamion. Po návratu z rehabilitace si promptně zakoupil další střep, který po pár týdnech zase rozmlátil. Ale já jsem v pohotovosti. Mám připravenu lopatu uhelku a kolečko na zbytky. Kousek od baráku mám totiž takovou šikovnou zatáčku. Dokonce jedna epizoda filmu se tam točila... o rozmašlování motorkáře...

Tyhle dva hochy kázeňsky vyřešili ve vesnici, kde jim dal někdo přes držku, protože mluvenému slovu nedokázali porozumět. Vřele tento způsob komunikace doporučuji.

bombík 25.7.2007 8:02

Re: Re: Re: Každý den

Předposlední věta je geniálně zformulovaná.Skláním se před Vaším vtipem!

O´Hafra 25.7.2007 10:22

Re: Re: Re: Každý den

Ti dva hoši jsou odjinud. Místním už v hospodě domluvili, ti začínají závodit až za vesnicí. Ale jinak já jsem tu na chalupě u Větrného Jeníkova a ne jako vy z Podblanicka.

www racek 25.7.2007 10:30

Re: Re: Re: Každý den

no, ptakopysku, máš velkou naději, že jim to jednoho dne vyjde. tohle obvykle dlouho netrvá.

Krab 25.7.2007 2:15

silnice

A ze jsou silnice spatny je pravda. To ovsem nedava nikomu pravo se chovat jako dobytek. Ma jezdit s ohledem na ty silnice. A stezovat si na stav silnic ma jinde, nez na ty silnici.

A kdyz ma nekdo pocit, ze je "nadprumernej" co do "techniky jizdy", at si to jde vyzkouset na okruh proti sobe rovnejm. Co mne je do toho. Proc ja mam mit za zadkem nalepenyho kretena v helme jen proto, ze je nadprumernej. To ja jsem treba taky. Akorat silnice neni dobry misto se tim vytahovat. Silnice je od toho se nekam dostat, ne dokazovat svoje ridicsky schopnosti. Tyto schopnosti muzu na silnici ukazat, az se dostanu do prusvihu a ony mi pomuzou se z nej dostat. Nejsou k tomu abych naopak prusvihy vytvarel.

Prusvihy sice vytvarej jak auta tak motorky, auta v absolutnim cisle urcite vic, ale v procentuelnim vyjadreni to bude naprosto silenej nepomer.

Krab 25.7.2007 2:07

kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

jak si pana Neffa vazim a jeho politicko-cirkusoidni clanky ctu denne, tak fandovstvi do motorek mu zamlzilo oci a zbarvilo realitu do ruzova. Asi fakt ridici aut na motorkare zbytecne a blbe troubej kdyz je predjizdej ve frontach, mozna nejakej magor jim nastavuje i dvere, ale to hlavni pan Neff zamlcuje. Motorkari proste v drtivy vetisne JSOU neuveritelna prasata, marna slava, nejsem slepej ani hluchej. Jak je pred nim 50 metru volnyho mista, tak s prisernym revem (je slyset na kilometr) to 90% z nich ohuli a rozjede aspon na kilo. Jestli vy tomu rikate svoboda, tak ja tomu rikam arogance. Pane Neffe, nevykladejte mi tu o 50 ve meste... To se mozna obcas taky stane, ale 90% jezdi proste jako normalni dobytci. A to mi jaksi v tom clanku chybelo.

Chtel bych nekdy videt clanek od evidentne zaujateho cloveka, kterej se dokaze nad svoji zaujatost povznest a videt veci tak jak jsou a nesnazi se obhajovat neobhajitelne. Chtel bych videt Roma, jak rekne: "ano, spousta Romu se snazi a nemuze sehnat praci, ale smutnym faktem je, ze 90% na to kasle a zije z ostatnich. Mrzi me to, ale tak to je." Ale on rekne vetsinou jen prvni cast, pripadne tu druhou bagatelizuje.

Chtel bych videt komunistu, jak rekne: "verim komunismu, ale nemuzu poprit, ze komunismus udelal zverstva, ktera odsuzuju"

Kdyz totiz se dokaze fanda na "svoje" divat objektivne, tak i ostatni to dokazi ocenit a v leccems mu vyjit vstric. Ale kdyz mi tu pan Neff vyklada, jak jsou motorkari svobodomyslni utlacovani chudackove a pak vidim paka, kteri ignoruji bile cary, predjizdi zleva zprava a ohrozuji ostatni na zivote, tak se ve mne vzkypi krev, motorkare bych rovnou strilel a pan Neff mi prijde smesnej. Vsima si jen jak ostatni poskozuji jeho a ignoruje jak jemu podobni poskozuji ostatni. A mnohem vic. A je jedno ze on sam treba fakt jezdi relativne slusne - zastava se jinejch motorkaru, tedy i ty drtivy vetsiny co jezdej jako dobytci.

Jdu prikladem: jsem Spartan ale spousta Spartanu sou hovada!! :-)

Lída 25.7.2007 9:36

Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

Mimochodem ten řev je jeden ze znaků, podle kterého se dají poznat ti slušní motorkáři od těch grázlů. Pohodový motorkář nikdy nemá řvoucí motorku. Mimochodem, nechce se mi věřit, že tahle hlučnost odpovídá nějakým normám.

Obě ty části o Romech řekl tuhle pan Holomek. To je zrovna představitel té malé slušné části.

pahejl 25.7.2007 11:52

Re: Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

rvouci motorkar s rozsvicenym dalkovym svetlem o sobe dava ostatnim ridicum vedet. zvlaste pak pitomcum, kteri maji zpetna zrcatka pri predjizdeni ci zmene pruhu pouze na okrasu, ci neumi odhadnout rychlost nebo vzdalenost prijizdejici/protijedouci motorky a ze jich takovych mezi plechovkari je!!

Lída 25.7.2007 12:41

Re: Re: Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

Aha, a vy si fakt myslíte, že když děláte kravál, kterej obtěžuje široké okolí, tak že ti plechovkáři odhadnou vaši vzdálenost líp? Nebo spíš uhnou, protože si řeknou "zase jeden debil?" Ten zbytečný hluk je zrovna bezohlednost, která motorkářům na popularitě mezi ostatním obyvatelstvem nepřidá. Vy jste si nevšimli, že nejste na světě sami?

NevericiTomas 25.7.2007 13:58

Re: Re: Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

Ono se ve zpetnem zrcatku tezko odhaduje jestli masina jede 140 nebo 200. Ale konec koncu, ten vysledek je v 80% stejny - mrtvy motorkar. Sami si kopete hrob. Jen nam tu jeste nechodte brecet, ze za to muzeme my - trapni plechovkari.

pahejl 25.7.2007 12:00

Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

vazeny pane, vas pristup je naprost zcestny a svedci o drtivem nedostatku rozhledu, taktu a tolerance. v soucasne dobe je velkou modou vsechny mensiny, jejiz nekteri jedinci se nejakym negativnim zpusobem vymezuji proti vetsine hazet do jednoho pytle. tak potom jsou hajzlove vsichni cikani, vsichni kuraci, vsichni pejskari, vsichni kamionaci a mohl bych pokracovat dohaleluja. samozrejme takovi vsichni nejsou, neni to ani 90% z nich, neni to ani 80% a pochybuju ze i 50%. to jenom lidi jako vy, kteri si o sobe mysli ze jsou slusni, ackoliv se vyjadruji slovnikem texaskych redneku (motorkare bych rovnou strilel), kdyz uvidi takovy pripad, maji rudo pred ocima. zbytecne.

ostatne staci abych vzal statistiku, zjistil si ktera skupina zapricini nejvice nehod (plechovkari) a ukazal prstem. byl byste mezi temi 90% prasat co jezdi nality, vrazdi na prechodech a porusuje veskera pravidla a nejradsi bych vas zastrelil. pekny pocit ze?

az tu bude jezdit tolik lidi jako v nemecku, takze budou motorkari prirozenou soucasti provozu, ubude blbcu s nazorem jako mate vy. ostatne nikdo vam nebrani si motorku koupit a jit nam tu povest trochu vylepsit :-)

pp 25.7.2007 12:11

Re: kdyz fandovstvi vyhrava nad realitou

Před několika dny v televizi ukazovali jízdu někoho, kdo předváděl zvládnutí trasy Praha - Č. Budějovice za cca 50 minut.

Motorkář to zaručeně nebyl, takže je vidět, že vztah k zákonům a svému okolí není dán tím, na čem, nebo v čem dotyčný jezdí.

kacir 25.7.2007 1:13

...

Ondro už si taky letěl vzduchem jako ptáček ?

Jinak plk. Bambas nám dneska dokraloval kvůli nehodovosti, tak bych ho poslal zpátky na silnici, ať si vyzkouší své teorie v praxi a co se týče výstavby silnic, musil jsem se smáti, když bafuňář vysvětloval, proč stavíme nejdražší dálnice v Evropě (snad i přes 800 mil Kč /km)   ....no jo hlavní je mít kvalitní štěrk, asfalt a pracanty