1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

DOKUMENT: O environmentalismu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
para 6.6.2008 13:48

Re: Re: Re: Re: Re: chvála?

Ano - kompetece lecos pro pořádek vymezují a je to tak dobře. Dovedu si ale představit na místě V.K. někoho sice podobně činorodého a inteligentního ale podstatně méně narcisticky založeného, který by svou autoritou uplatnitnoval efektivněji a ovlivnoval společnost rovnoměrněji, případně nejvíce tam, kde má systém největší slabiny.  Asi bychom pak zvenku nebyli známí jako tuneláři či klimatologové...  možná bychom nebyli tak světu na očích, ale věřím, že by to bylo celkově smysluplnější.

para 6.6.2008 13:18

Re: A znovu, přejděme na jádro a není co řešit - toto řekl i Václav Klaus na setkání hlav států EU v Helsinkách

Mě se taky masivní podpora OZE moc nelíbí ale snažím se to vidět jako rozvoj mladé generace zdrojů. Všechny své děti obvykle minimálně do jejich osumnáctin podporujem dosti výrazně a připadá nám to normální. Podpora OZE pokud vím je také časově limitovaná. Pokud by se měla rozjet výstavba JE tak to bez /oproti OZE velmi masivní/ podpory státu asi taky vůbec nepůjde. Tak proč stále tolik povyku? Vždyt zřejmě zanedlouho bude potřeba konsensu /o dotacích/  abychom vůbec nějaké řešení mohli začít realizovat. Nebo převládá názor, že někdo zná něco bezproblémově samospásného?

para 6.6.2008 13:04

Re: Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Ono s pera dnes už klasika klimaskeptiků pana Motla sotva může vzejít něco jiného než na základě ořezaných dat vzniklý závěr o ochlazování. Kéž by měl ale alespon v něčem pravdu. ;-)

Z 6.6.2008 10:04

Re: Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Nevím, jestli se na tuhle diskusi ještě někdo vrací, ale na to musím stejně odpovědět. Nezlobte se na mě, ale teď jste ujel na celé čáře. Na základě trendu z tak krátkého časového úseku nelze uvažovat o dlouhodobém trendu. Jenom cyklus (a i v pozemských teplotách existují cykly) El Nino/La Nina je několikrát delší a ten odkazovaný průběh se do jeho sestupné fáze pohodlně vejde.

A podotýkám, nejsem klimatologický alarmista, ani zelený. A myslím si, že oteplování Země nepatří mezi naše nejdůležitější problémy. A sdílím názo pana Klause, že se z toho globálního oteplování vytvořil účelový humbuk. Dokonce mám jakýsi přehled o finančních tocích s tím spojených a vím, kdo a jak na tom vydělává. Ale nemůžu se neozvat proti takhle hloupé argumentaci.

H.K. 6.6.2008 9:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: i když s panem profesorem obvykle nesouhlasím, teď ho musím

V.K. nikdy neřekl, že oteplování neexistuje. Pokud máte nějaký zdroj, kde je to napsáno, tak dejte vědět.

Emil XX 6.6.2008 8:42

A znovu, přejděme na jádro a není co řešit - toto řekl i Václav Klaus na setkání hlav států EU v Helsinkách

Odezva byla nulová a stále se prosazují nesmyslné "ekologické daně" do povinný odběr elektřiny z OZE za násobky tržní ceny.

I člověk méně inteligentní, než Václav Klaus by z toho musel dovodit, že primárně NEJDE o snížení emisí CO2, ale o vybudování tunelů na kapsy občanů.

Další kroky EU, např. dirigování povinného podílu OZE namísto snižování emisí CO2 musí každého myslícího člověka utvrdit v názoru, že tomu tak skutečně jde.

Plány Rakouska na masivní výstavbu plynových elektráren (Rakousko neustále ZVYŠUJE své emise CO2 v rozporu se závazky z Kyota) a plány Německa na výstavbu elektráren UHELNÝCH jsou jen "třešničkou na dortu."

IF 5.6.2008 23:36

Re: Re: Re: Re: chvála

Kompetencemi

IF 5.6.2008 23:35

Re: Re: Re: chvála

Dobře, ale uznáváte, že už je to dáno hlavně kompotencemi prezidenta, jak jsou u nás stanoveny. Ano, je figurka. Tak holt vyskakuje aspoň tam, co může - fakticky mimo kompetence, hlavně v klimatologii. Uznávám to. Ať máme na ty jeho čtyři otázky a odpovědi jakýkoli názor, tak je to s tou figurkou fakticky... pravda. 

IF 5.6.2008 23:32

Re: Už i

Stando, Stando...

I. Laengsfeld 5.6.2008 23:04

Re: Neprijemna pravda pro alarmisty

Podrobnejsi komentar zde http://motls.blogspot.com/

I. Laengsfeld 5.6.2008 23:02

Neprijemna pravda pro alarmisty

Co takhle se podivat semhle

http://bp3.blogger.com/_4ruQ7t4zrFA/SEYO3WROs8I/AAAAAAAAAjE/0y65M1MjyLQ/s1600-h/uah-msu.JPG

TakyZdenek 5.6.2008 22:57

Re: Re: Jsem zděšen

Ano, máte naprostou pravdu. Nic nevymyje mozek tak dokonale, jako vzdělání. To potom člověk přestane přijímat to, co do něj hustí televize a noviny, a začne kriticky přemýšlet o tom, co hlásá současná ekonomická propaganda. A ostatní kolem se diví, co je to za blbce, kterej nevidí to, co je přece každému naprosto jasné. Mě to došlo, alespoň o mě se nemusíte bát. Se stádem nemá cenu se pouštět do diskuse, protože toho, kdo má odlišný názor, ušlape.

Jan Šárka 5.6.2008 22:29

Re: Je deprimující číst tak nesmyslná tvrzení

Ano planeta se otepluje, ale rozhodně to nezpůsobuje člověk svým CO2. Jak píšete člověk produkuje ročně 30 miliard tun CO2, ale jenom sopky produkují CO2 asi 5* tolik. A potom si k tomu vezměte tlející listí, prdící krávy (tolikrát omílané) a vznikající CO2 z oceánů a vyjde vám, že z největší části se na produkci CO2 podílí sama příroda. V historii Země bylo střídání teplot a vždy bude a ovlivňoval je člověk? Ne. Jak píšete stačí se zamyslet a vzít kalkulačku a nebo třeba data z meření ledu ve Vostoku a porovnat křivku CO2 a teploty a vyjde vám, že teplota předchází růst křivky CO2 asi o 800 let. Doporočuji shlédnout celý dokument The great global warming swindle vysílaný na Channel 4. Pokud se nad ním zamyslíte zjistíte, že na Globálním oteplování způsebeném člověkem opravdu něco nesedí.

vitas 5.6.2008 22:23

Re: Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

na desiti prstech napocitate (binarne) od 0 do 1023, Mozna mate jedenact prstu, ale i tak byste napocital jen do 2047.

Standa 5.6.2008 21:49

Re: Je deprimující číst tak nesmyslná tvrzení

NASA ha svém matematickém modelu animací ukazuje co se stane do sta let. Při oteplení o 3° C

a 6° C. Z celé planety zmizí stromy, prostě nebudou, vyhoří při požárech. Sladká voda bude padat do moře, to si vyzkoušela zcela nedávno Brazílie, když prakticky vyschla Amazonka. Nepředstavitelné, ale skutečné. Nebude modrá ani zelená planeta, bude jen spálená tráva. Odpovědní za to budou jen ekonomové.

para 5.6.2008 21:45

Re: Re: chvála

Jo to jste napsal opravdu trefně - ale až na to, že těm co ho volili šlo mimo jiné o to, aby tam měli člověka zabývajícího se převážně svými libůstkami a jim opravdu mocným a tahajícím za páky toků finančních pak zůstaly co nejvolnější ruce. Takže u "figurky" svým způsobem zůstalo.:-(

Standa 5.6.2008 21:39

Už i

NASA přiznala svůj omyl a má svůj matematický model. Budoucnost bude otřesná a jak se to může stát, je srozumitelně popsáno. Je celkem běžně ke zhlédnutí.

"3) je-li tomu tak, mělo by nás mírné zvyšování teplot natolik

znepokojovat, že bychom mu měli věnovat tak mimořádnou pozornost? Na

úkor řešení jiných naléhavých problémů?" Pokud se člověk změní klima a to může udělat pomocí nevratných kroků, pak nebude jiného naléhavějšího problému. Jako ekonom spolu s ostatními se veřejně přihlaste ke svým podílům ( co ekonomové neustále nedělají a dávají ruce pryč) na ničení Země. Největší vinu mají jen a pouze jen ekonomové na ničení Země. Je za minutu 12 a i ekonomové musí přidat ruce k dílu, abychom nedopadli špatně a děti se nerodily na rudé planetě připomínající Mars.

para 5.6.2008 21:28

Re: Re: Perpetum mobile samozřejmě vynalezeno není..

Však taky jo - opakuji, že vzniká převážně voda - tedy dvě molekuly H2O a jedna CO2.

CH4 + 2O2 → CO2 + 2H2O   je to ta elementarní chemie podle Tvých představ dino?;-)

para 5.6.2008 21:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: i když s panem profesorem obvykle nesouhlasím, teď ho musím

No musím uznat, že j V.K. dělá pokroky. Ještě před několika lety tvrdil, že GO neexistuje, pak ustoupil a připustil, že sice existuje ale nemůže za to vůbec člověk. Nyní už je tak daleko, že pokud za to může člověk - nedá se s tím stejně nic dělat... Je to pokrok hodný profesora a reprezentanta národa? Ale jsem rád alesopon za něj. Snad se oteplovat nebude rychleji.:-/

para 5.6.2008 21:10

Re: Přejděme na atom a není co řešit

Předhazuješ problematické řešení s JE. Předně proto že se do JE nechce investorům. Také proto, že při současné technologii máme paliva cca na 100 let. A v neposlední řadě proto, že ryzika zneužití nejsou zanedbatelná zejména v rozvojovém světě, který právě začíná hltat energii nejvíce. Já tvrdím - jsem pro JE ale je toho ještě hodně potřeba dořešit.

H.K. 5.6.2008 21:07

Re: Re: Re: Re: Re: i když s panem profesorem obvykle nesouhlasím, teď ho musím

On taky hlídá spotřebu elektrické energie, vypíná zbytečně svítící žárovky, Doma topí na 19-20 st. C. Nabádá ostatní občany k šetření. Napsal o globálním oteplování knihu, diskutuje o řešení na půdě OSN. Myslím, že  metody a postupy obou se dost podobají.

para 5.6.2008 21:00

Re: Re: Je deprimující číst tak nesmyslná tvrzení

Jo to se domníváš  Honzáku zprávně. Což skleníkový efekt není fyzikálním procesem? A 30% nárůst jen oxidů uhlíku není dílem lidským? Tyto argumenty neznáš - starý techniku?:-(

para 5.6.2008 20:56

Re: Re: Re: Re: i když s panem profesorem obvykle nesouhlasím, teď ho musím

Nemohu dělat o mnoho více než si hlídat osobní spotřebu, snažit se o tom hovořit s jinými - nechat si poradit... učit se.. přemýšlet...  a nazývat věci jak jen to jde pravými jmény. Můj president od toho dává ruce pryč - bohužel volit ho nemohu.:-/

Nejen Crichton 5.6.2008 20:56

Nejen Crichton

Nejen Crichton = http://www.subjektivnik.cz/Videno-subjektivne/rise-strachu 

H.K. 5.6.2008 20:45

Re: Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

Konečně jsem se  dočkal. Když jsem zjistil, že tento zásadní problém existence EU neřeší Evropská ústava, tak jsem z toho dostal málem depresi. Potom jsem si uvědomil, že všechno nelze najednou. Už je vyřešené zakřivení a velikost banánů. Doufejme, že někdy dojde na řešení obranyschopnosti Evropy.

H.K. 5.6.2008 20:34

Re: Re: Re: Denní motlitba penzisty

..Autor: ana IP: 85.2.197......... světovou politickou scénu generace čerpající z odlišných priorit. Její představy svobody a prosperity jsou modelovány jinými zkušenostmi, příkladně těmi, které vyvěrají z globálního společenutíského pn.

Z jakých priorit čerpá mladá generace přicházející na politickou scénu? Jaké jsou její představy svobody a prosperity?

 Máte zajímavé myšlenky, ale já se musím přiznat, že jim nerozumím.

Autor: ana IP: 85.2.197.,...mě záleží více na pravdách, které se mohou mohou stát základem společné dohody. O jakých pravdách je řeč?  Vy máte dokonce celý koš pravd. Já se musím přizbat zase k nevědomosti. Já nevím co to pravda je. To je to co si myslím já, nebo to co si myslíte Vy? ...subjektivní pravda.. Ono existuje pravd víc? Sujektivní pravda je co. Potom by měla existovat také pravda objektivní? Promiňte jsem z toho nějak zmatený. Možná v tom máte jasno alespoň Vy.

Pamětník starejch dob 5.6.2008 20:33

Re: "Poručíme větru dšti" byla dětská písnička, ne "slavné heslo".

Obecně, nepodceňujte "písničky," ono se totiž zpívalo např. také "Kdo nejde s námi jde proti nám..."

Ale to heslo bylo obecné a roku 1968 odpověděl tehdejší "reformátor" Pavel Kohout na otázku "Platí ještě heslo "poručime větru dešti"" slovy "Což o to, poručit jim můžeme, jde o to, jestli nás poslechnou:"

Tvrdak 5.6.2008 20:27

Pristi Klausovou knihou bude publikace "Od jedničky k nule"

Maly uryvek

Jedničku v Evropě počítáme palcem. Evropané považují palec dominantní ruky za první prst, postupným přidáváním, napřimováním dalších prstů přidávají prvky číselné řady. Eunie připravuje směrnici, prováděcí předpis, a normu ISO, které evropským zemím přikážou přijmout zákon přikazující počítat vždy od palce označujícího jedničku. Příprava zákona se poněkud pozdržela, protože v Evropském parlamentu vznikl spor mezi zástupci levice a pravice o to, na které ruce (pravé či levé) bude povinnost počítání začínat.

Důvodem této zásadní regulace evropského života je nutnost odlišit se od Američanů a postavit se na odpor amerikanizaci Evropy. Američané, totiž počítají od ukazováčku. Číslem jedna tedy neoznačují palec, ale ukazovák, a číselnou řadu zobrazují přidáváním těchto dalších 3 prstů: prostředníku, prsteníku a malíku. Až potom přiřadí palci číslo 5. Důvod neznají, okoukali to od Číňanů při stavbě pacifické dráhy.

Mimo tyto dva systémy prostého počítání na prstech do deseti. Existuje vyšší metoda, binárního počítání, kdy každý prst označuje právě jednu pozici binární číselné soustavy. Vztyčený prst je jednička (jak signalizoval Topolánek Kalouskovi), ohnutý prst je nula. Zatímco základním primitivním počítáním prostého lidu lze provádět číselné operace na prstech pouze od 0 do 10, vyšší metodou nas vedcu ekonomu lze počítat od 0 do 2048, a proto lepsimi pocty jsem se dopocital vetsiho majetku.

Ivo Fencl 5.6.2008 20:26

Re: Re: Re: Denní motlitba penzisty

Jo, to zní rozumně. Víte víc než já. I.

Ivo Fencl 5.6.2008 20:19

Re: chvála

Ať je jakej chce, dokáže se učit z chyb a umí být nepředpojatej. To je základ. Znám lidi, kteří ho ještě před pěti lety nemuseli, teď už docela jo. Že by si zvykli? Ne, podle mne se ten chlápek zlepšil. Jak by řek: "Ještě rostu."

A pokud se ve státní funkci chová jako soukromá osoba a umocňuje prostřednictvím aparátu svoje názory, je to v pořádku. K čemu by byla na hradě figurka? Osobně jsem ostatně pro konstituční monarchii. Martine!!!! Ivo