17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

DOBA: Mír v éře atomových zbraní

Pokud se podíváte pod jakoukoliv diskusi k válce na Ukrajině, převažují v ní názory , které plédují pro vítězství Ukrajiny, hovoří o RuSSku a všem , kteří pochybují vzkazují, že „chcimírové a dezoláti“ budou vypráskáni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Gróf 22.7.2023 13:35

Ono jde v podstatě o variantu myšlenky "Když já budu hodný na druhé, budou druzí hodní na mne". Že to nefunguje se může každý přesvědčit sám - stačí např. přestat zamykat.

M. Gróf 22.7.2023 13:43

Pardon, tohle bylo určeno k vedlejšímu článku, překlikl jsem se.

K tomuto článku mám také názor - bez znalosti toho, jakým způsobem se o nasazení zbraní rozhoduje a jak velmoci v této věci komunikují, nemají podobné úvahy velký smysl. Jaderné zbraně prostě mění situaci a nikdo neví, jak to dopadne (osobně si myslím, že dříve, než by to skončilo špatně, přijdou ještě horší zbraně - např. biologické, které zničí jen živou sílu a nezničí území).

Ustupovat někomu jen proto, že by mohl použít jaderné zbraně, vede logicky k tomu, že si území těch, kdo jaderné zbraně nemají, rozdělí ti, kdo je mají, a pak se stejně bude čekat na konflikt mezi nimi. Oddalovat konfrontaci do doby, než budou "sežráni bezjaderní" je jen získávání času.

V. Cícha 20.7.2023 6:09

Desítky analys jsou jen slohovými cvičeními, pokud oba vojevůdci nezapomenou na svá ega, a za ignorace rad J.B.urychleně usednou k jednání, než se dosavadní komplikace ještě umocní...

V. Kolman 20.7.2023 6:01

Nezapomínejme na fakt, že Ukrajina oplývá uhlím, zemním plynem.............:-/:-/:-/:-/:-/

O. Seliger 19.7.2023 22:32

Asi tak. Slyšel jsem vyprávět vojáka amíka z AFG a ten pravil, že tam bylo pro něho bezpečněj než třeba v Los Angeles. Proto asi odcházejí do různých států světa a nakonec i k nám, když je pozvala moudrá blondýna a pravdomluvný PeFi a jeho j elitní pětice. Proto se také dlouhodobě, spíš natrvalo uprdelili u Němců a Japončíků. Budiž jim přáno, proto

V. Petr 19.7.2023 20:10

Mimochodem, nepřítelem není Rus v Moskvě a dokonce ani na Ukrajině. Nebezpečím je muslim v evropských městech!

D. Laurencikova 19.7.2023 20:41

Muslim v evropskych mestech je nebezpecim, ale az sekundarne. Primarnim nebezpecim jsou zapadni "elity", kteri muslima do evropskych mest presidluji!

J. Novotny 19.7.2023 19:11

Takže si máme pořídit jaderné zbraně a jejich účinné nosiče?

Realita je taková, že my závisíme na US co se týče jaderných zbraní a ti od nás na oplátku chtějí funkční konvenční armádu. Protože jsou situace, kdy je potřeba - jak je vidět na Ukrajině.

D. Laurencikova 19.7.2023 19:46

Konvencni armada v dobe jaderne valky nema moc velky vyznam. Pro me nema velky vyznam ani to, vyslat nasi konvencni armadu na Ukrajinu, nechat ji postrilet za americke zajmy. Rv

J. Jurax 19.7.2023 19:53

Ano. Raději se podrobíme ruským zájmům. Tak to myslíte?

D. Laurencikova 19.7.2023 20:06

Ja nevim, cemu se musela obecne Ceska republika a specielne vy podrobovat. Podminkou miru byla neutralita Ukrajiny a konec valceni proti ruskemu obyvatelstvu tamtez. To se vas vubec netyka!

J. Jurax 19.7.2023 20:44

Zatím.

S jídlem roste chuť.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:51

To vidime nejlip na neustalem roztahovani NATO od padu Berlinske zdi. ;-)

M. Kocián 19.7.2023 20:50

No ale oni už u nás byli a líbilo se jim tu. Prý na to pořád vzpomínají a třeba by si to rádi zopákli.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:53

To verim. Vetsina Ukrajincu uz u nas asi zustane.

P. Hák 19.7.2023 23:28

Pozor na klávesnici, za tvrzení, že si pořizujeme letadla jako nosiče jaderných zbraní, by Vás mohli zavřít.

J. Moravec 19.7.2023 18:11

Pan Bartoň nám chce zřejmě sdělit, že v zájmu zachování světového míru je třeba panu Putinovi vyhovět. Asi tak jak vyhověli pánové Chamberlain a Daladier panu Hitlerovi a světový mír byl “zachován”

D. Laurencikova 19.7.2023 18:48

Dnes je to bohuzel naopak. Prave proto, ze "panu Putinovi" nebylo vyhoveno a Ukrajina byla pres vyrazy jeho nevole a protesty pripravovana na vstup do NATO a na valku s Ruskem, tak doslo k invazi. Mate to vsichni, kdo se dovolavate tohoto primeru, ponekud popletene, panove.

J. Moravec 19.7.2023 19:07

Vše jde vysvětlit a zdůvodnit jak se hodí. Například pro větší komfort pacientů jsou zamčeny záchody, nebo má vláda velkou starost o důchody OSVČ atd , atd.

PS všimla jste si vůbec, že panu Hitlerovi vyhověno bylo.

Vy ale zřejmě popletená nebudete.

D. Laurencikova 19.7.2023 19:43

Vsimla jsem si: Panu Hitlerovi vyhoveno bylo a on presto zacal valku. Panu Putinovi vyhoveno NEBYLO, a proto zacal valku. Vidite ted ten rozdil?

J. Farda 19.7.2023 21:24

Paní Laurenčíková popletená ergo pomýlená? Tato vzorná osoba, roduvěrná Češka z Němec, disponující záviděníhodnou kinderstube, ta si všímá všeho, v hlavě to má naopak náležitě srovnané, nikdy neváhá širý zdejší okruh s tímto faktem zevrubně seznámit, a její zdejší co slovo, to perla! To mne nutkavě inspiruje k vložení odkazu na Perly Panny Serafínky, ač není Serafínka, o když validitě jejích fakt či o kvalitě jejích perel lze s úspěchem pochybovati, natož o jejím panenství. ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=ooVmx7uCZzw

Z. Koutecký 20.7.2023 19:26

No, Hitlerovi skutečně vyhověno bylo, ale především v tom, že navzdory Versailleské smlouvě, mu pomohli vybudovat rozsáhlý zbrojní průmysl, dobře vyzbrojenou milionovou armádu a loďstvo včetně ponorek. Americké firmy a banky do toho investovali značné prostředky. Proč asi? Kvůli appeasementu? Mnichovská dohoda byla pro Hitlera jen třešnička na dortu, v podstatě tichý souhlas s Drang nach Osten. Jenže nepočítali s jeho Drang nach Westen.

P. Pospisil 19.7.2023 20:01

Máte to poletené, paní. Panu Putinovi vyhověno bylo. Německo a Francie dalo zřetelně najevo, že Ukrajina v NATO nebude a protože v dané věci platí právo veta, bylo zřejmé, že Ukrajina nemá šanci.

A PROTO došlo k invazi.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:15

Nemam to popletene. Ja jsem velmi pozorne - osobne sledovala udalosti koncem roku 2021. K zabraneni teto valky stacilo ukoncit bombardovani Donbasu a 4 slova: "Ukrajina nebude clenem NATO". Nestalo se ani jedno, ani druhe. Zelensky nechal dokonce zapsat vstup Ukrajiny do NATO jako cil i do ukrajinske Ustavy.

J. Ganaur 19.7.2023 20:23

Čůzy se nepletou, moc dobře vědí, co píší!:-P:-P:-P

D. Laurencikova 19.7.2023 20:29

Nevim, jak "Čůzy", ale ja se nepletu a moc dobre vim co pisu predevsim tam, kde vas oslovuji "gaunere".

D. Laurencikova 19.7.2023 20:27

Nemecko a Francie daly kdy presne najevo, ze Ukrajina v NATO nebude? Nebylo to jeste za Merkelove? Za te Merkelove, ktera priznala, ze Minska dohoda slouzila jenom k tomu, vyzbrojit Ukrajinu na valku s Ruskem, coz potvrdili i Holland a Porosenko? USA se chystaly na Ukrajine rozmistit svoje rakety stredniho doletu, at uz v ramci NATO, nebo na zaklade bilateralnich smluv. Stoji snad Rusko se svymi raketami na prahu USA? Ne. Nechaly by si to USA libit? Ne! Proto doslo k invazi. To mam ted od majora Brennana Deverauxe, specialisty a stratega US-armady. A jinych Amiku. Ne vsichni byli nadseni hloupou politikou hloupych politiku.

M. Těhanová 20.7.2023 15:40

Máte pravdu ve všem, co píšete. Ale ti fanatici jsou schopni i převracet historii, aby dokázali, že mají pravdu. A ti, co se jinak o to vůbec nezajímají, tak ti to papouškují po nich. Přeji vám všechno dobré.

D. Laurencikova 20.7.2023 16:10

Ja Vam dekuji, pani Těhanová, a take Vam preji vsechno dobre. Moc me potesila Vase reakce. Chytrych lidi dobre vule, jako jste Vy, je bohuzel prilis malo. V

V. Podracký 19.7.2023 16:26

Zárukou míru je "vyrovnaná situace". Tato byla v době SSSR. Když se SSSR rozpadl, stalo se Rusko slabým státem a jako takový nutně musí mít obavy. Tím se dostává jaderná zbraň do popředí jako odstrašující, a je jediným elementem, který zajišťuje určitou rovnováhu. Mnohdy slyším, že přece z NATO žádný strach nejde a nikdo nemusí mít obavy. Toto je lež. Od zločinného bombardování Jugoslávie si mnohé země zažily aroganci moci USA, které podporovaly státy NATO. Rusko bylo donuceno zbrojit a nenechat vstoupit Ukrajinu do NATO, aby neměli nepřátelský stát na dostřel od Moskvy.