1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

DOBA: Mír v éře atomových zbraní

Pokud se podíváte pod jakoukoliv diskusi k válce na Ukrajině, převažují v ní názory , které plédují pro vítězství Ukrajiny, hovoří o RuSSku a všem , kteří pochybují vzkazují, že „chcimírové a dezoláti“ budou vypráskáni.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Gróf 22.7.2023 13:43

Pardon, tohle bylo určeno k vedlejšímu článku, překlikl jsem se.

K tomuto článku mám také názor - bez znalosti toho, jakým způsobem se o nasazení zbraní rozhoduje a jak velmoci v této věci komunikují, nemají podobné úvahy velký smysl. Jaderné zbraně prostě mění situaci a nikdo neví, jak to dopadne (osobně si myslím, že dříve, než by to skončilo špatně, přijdou ještě horší zbraně - např. biologické, které zničí jen živou sílu a nezničí území).

Ustupovat někomu jen proto, že by mohl použít jaderné zbraně, vede logicky k tomu, že si území těch, kdo jaderné zbraně nemají, rozdělí ti, kdo je mají, a pak se stejně bude čekat na konflikt mezi nimi. Oddalovat konfrontaci do doby, než budou "sežráni bezjaderní" je jen získávání času.

M. Gróf 22.7.2023 13:35

Ono jde v podstatě o variantu myšlenky "Když já budu hodný na druhé, budou druzí hodní na mne". Že to nefunguje se může každý přesvědčit sám - stačí např. přestat zamykat.

D. Laurencikova 21.7.2023 20:28

Kdyby se tyto zeme chtely pridat k sankcim zemi NATO, tak tak davno ucinily. Zatim tomu tak neni, ackoliv se zapadni politici opravdu tuzi a premlouvaji je k tomu ze vsech sil.

J. Berka 21.7.2023 20:12

Ruská federace se musí ohlížet na mínění Číny, Indie a ostatních zemí BRICS. Pokud by se tyto země přidaly k sankcím zemí NATO, měla by RF značné problémy.

J. Berka 21.7.2023 20:02

R^R^R^

D. Laurencikova 21.7.2023 16:09

A proc je vlevo?

I. Lyčka 21.7.2023 16:03

A proč si to myslíte? ;-)

Z. Koutecký 20.7.2023 19:26

No, Hitlerovi skutečně vyhověno bylo, ale především v tom, že navzdory Versailleské smlouvě, mu pomohli vybudovat rozsáhlý zbrojní průmysl, dobře vyzbrojenou milionovou armádu a loďstvo včetně ponorek. Americké firmy a banky do toho investovali značné prostředky. Proč asi? Kvůli appeasementu? Mnichovská dohoda byla pro Hitlera jen třešnička na dortu, v podstatě tichý souhlas s Drang nach Osten. Jenže nepočítali s jeho Drang nach Westen.

D. Laurencikova 20.7.2023 16:10

Ja Vam dekuji, pani Těhanová, a take Vam preji vsechno dobre. Moc me potesila Vase reakce. Chytrych lidi dobre vule, jako jste Vy, je bohuzel prilis malo. V

M. Těhanová 20.7.2023 15:40

Máte pravdu ve všem, co píšete. Ale ti fanatici jsou schopni i převracet historii, aby dokázali, že mají pravdu. A ti, co se jinak o to vůbec nezajímají, tak ti to papouškují po nich. Přeji vám všechno dobré.

V. Podracký 20.7.2023 12:25

Myslím si, že z této situace jde strach. Je to jediná obava, která možná povede k dohodě. Nevím totiž, jak se zachovat v takovém případě. Snad dát Ukrajině atomovou zbraň. Ale já si myslím spíš, že pokud by Západ dal Ukrajině jaderné zbraně a ona je nějak uplatnila na ruském území, potom je to jasné, bude celosvětová jaderná katastrofa a Rusové použijí jaderné zbraně především v Americe.

V. Cícha 20.7.2023 6:09

Desítky analys jsou jen slohovými cvičeními, pokud oba vojevůdci nezapomenou na svá ega, a za ignorace rad J.B.urychleně usednou k jednání, než se dosavadní komplikace ještě umocní...

V. Kolman 20.7.2023 6:01

Nezapomínejme na fakt, že Ukrajina oplývá uhlím, zemním plynem.............:-/:-/:-/:-/:-/

P. Hák 19.7.2023 23:28

Pozor na klávesnici, za tvrzení, že si pořizujeme letadla jako nosiče jaderných zbraní, by Vás mohli zavřít.

O. Seliger 19.7.2023 22:32

Asi tak. Slyšel jsem vyprávět vojáka amíka z AFG a ten pravil, že tam bylo pro něho bezpečněj než třeba v Los Angeles. Proto asi odcházejí do různých států světa a nakonec i k nám, když je pozvala moudrá blondýna a pravdomluvný PeFi a jeho j elitní pětice. Proto se také dlouhodobě, spíš natrvalo uprdelili u Němců a Japončíků. Budiž jim přáno, proto

J. Farda 19.7.2023 21:24

Paní Laurenčíková popletená ergo pomýlená? Tato vzorná osoba, roduvěrná Češka z Němec, disponující záviděníhodnou kinderstube, ta si všímá všeho, v hlavě to má naopak náležitě srovnané, nikdy neváhá širý zdejší okruh s tímto faktem zevrubně seznámit, a její zdejší co slovo, to perla! To mne nutkavě inspiruje k vložení odkazu na Perly Panny Serafínky, ač není Serafínka, o když validitě jejích fakt či o kvalitě jejích perel lze s úspěchem pochybovati, natož o jejím panenství. ;-(

https://www.youtube.com/watch?v=ooVmx7uCZzw

D. Laurencikova 19.7.2023 21:14

Pan Brich tady neni na to, aby nabizel reseni. Jak jste na to prisel? Od toho jsou tady politici, diplomati a generalove. Jak jste prisel na to, ze "rusak" potrebuje cinsky souhlas a ten nedostane? Odkud berete tu jistotu?

D. Laurencikova 19.7.2023 21:09

Neznate nedavnou historii, prestoze to tady bylo omlete uz nekolikrat. Zopakuji velice v kratkosti: USA rozmistily svoje atomove rakety v Turecku - dolet do Moskvy ca. 10 minut - a v Italii, (podivejte se do Wikipedie, co se tim mysli a co to znamenalo). Na to pak Rusove svoje rakety na Kube. Atomova valka byla na spadnuti. J.F. Kennedy se dohodl s Chruscovem na tom, ze oba svoje rakety zase odstrani. Tak se i stalo. Nejdriv Rusove, pak Amici. Z dnesniho hlediska atomova valka na Doomsday Clock tenkrat sedm minut pred dvanactou. Dnes je tomu uz jen nekolik desitek sekund. Nepotrebujete sam pytel s ledem na hlavu?

D. Laurencikova 19.7.2023 21:02

Jedna veta hloupejsi nez druha. Chapeau!

D. Laurencikova 19.7.2023 20:59

Kazdopadne tim priznavaji barvu. Nedavno napsal jisty S. Lazarek v nejtvrdsim NSDAP-zargonu nasledujici: "Myslím že Rus má zvířecí instinkty bez náznaků lidskosti a chová se podle toho a čeká na polidštění z opice". Takovi jako Lazarek nejdrive odlidstili cele narody a poslali je bud do plynovych komor nebo je jeli "polidstovat z opice az do Stalingradu". S. Lazarek ma opravdu smulu, ze se narodil tak pozde a uz nemohl byt pri tom!

D. Laurencikova 19.7.2023 20:53

To verim. Vetsina Ukrajincu uz u nas asi zustane.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:51

To vidime nejlip na neustalem roztahovani NATO od padu Berlinske zdi. ;-)

M. Kocián 19.7.2023 20:50

No ale oni už u nás byli a líbilo se jim tu. Prý na to pořád vzpomínají a třeba by si to rádi zopákli.

J. Jurax 19.7.2023 20:44

Zatím.

S jídlem roste chuť.

J. Jurax 19.7.2023 20:42

Jo.

Ovšem kdo je zrádce určuje vítěz.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:41

Muslim v evropskych mestech je nebezpecim, ale az sekundarne. Primarnim nebezpecim jsou zapadni "elity", kteri muslima do evropskych mest presidluji!

J. Jurax 19.7.2023 20:40

Jo.

Takže nechat Ukrajinu padnout a bude mír už nafurt. Tak to myslíte?

Nebo podporovat Ukrajinu tak akorát, aby neprohrála, ale okupovaná území osvobodit nemohla (protože Rusko má atomové zbraně) a čekat, až to oba aktéry přestane bavit a vyčerpáni zasednou k jednacímu stolu? Střet Írán - Irák trval osm let. I to je nakonec možné řešení.

J. Jurax 19.7.2023 20:29

Dojde-li k apokalypse, budou na tom chciválkaři a chcimíři stejně.

D. Laurencikova 19.7.2023 20:29

Nevim, jak "Čůzy", ale ja se nepletu a moc dobre vim co pisu predevsim tam, kde vas oslovuji "gaunere".

D. Laurencikova 19.7.2023 20:27

Nemecko a Francie daly kdy presne najevo, ze Ukrajina v NATO nebude? Nebylo to jeste za Merkelove? Za te Merkelove, ktera priznala, ze Minska dohoda slouzila jenom k tomu, vyzbrojit Ukrajinu na valku s Ruskem, coz potvrdili i Holland a Porosenko? USA se chystaly na Ukrajine rozmistit svoje rakety stredniho doletu, at uz v ramci NATO, nebo na zaklade bilateralnich smluv. Stoji snad Rusko se svymi raketami na prahu USA? Ne. Nechaly by si to USA libit? Ne! Proto doslo k invazi. To mam ted od majora Brennana Deverauxe, specialisty a stratega US-armady. A jinych Amiku. Ne vsichni byli nadseni hloupou politikou hloupych politiku.