3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

DOBA: Je Evropa v úpadku?

Přesto by bylo nepřesné mluvit proto o úpadku evropské civilizace, protože to všechno jsou následky dlouhodobé degenerace politické kasty. Od konce II. světové války až zhruba do 70. let minulého století byl západní svět v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Majzlík 29.7.2023 23:28

R^

I. Patta 29.7.2023 23:22

Úpadek Evropy odstartoval německý kancléř Konrád Adenauer, když v roce 1957 podepsal, údajně se slovy: „Děti budou mít lidé vždycky“, nový důchodový zákon. Zákon, který rodičům vnutil roli pozitivních externalit, z nichž profitují jejich bezdětní vrstevníci. Bezdětní, kterým se zajištění na stáří dostává zdarma od dětí jiných lidí, aniž by oni sami nesli břemeno spojené s výchovou dětí. Navíc, díky tomu že nový důchodový systém byl, navzdory veškerým evidentním parametrům označen za „pojištění“, přestali jeho účastníci vidět rozhodující skutečnost, a sice že klíč k zabezpečení na stáří je výhradně v rukou generace dětí. Důsledek: V Německu se snížila porodnost z 1 milionu 400 tisíc dětí na pouhých 660 tisíc dětí. Nedostatek dětí v domácí pracující populaci s časovým odstupem jedné generace podnítil tlak podnikatelské sféry na přijímání migrantů.

I. Patta 29.7.2023 22:32

Dobrá charakteristika dnešní situace EU.

J. Barcal 29.7.2023 22:32

Ano, toho jste příklad přímo zářný.

P. Brecík 29.7.2023 20:58

Nejlépe se vyplachují = duté hlavy. ;-D

P. Brecík 29.7.2023 20:56

EU Skončí = velmi rychle!! PROČ ? Poslední prům. obor = Automotive. Spalováky - nuceně končí. E-auta - vyvezeme KAM.? Do USA / Číny a zbytku světa - ani náhodou. Rusko jsme opustili - jsou fuj. E-auta už nevezme na palubu ŽÁDNÁ loď - resp. páni od Loyda jim to vysvětlí. Počkejme na výsledky VW za 3kv. 23, resp. 4kv. 23. Vlastní spotřeba EU - minimální. Tupý Fiala dnes cancal, jak vybudujeme Gigafactory z našeho Lithia a budeme vyrábět baterie. Tak jen dál nadávajte Rusko / Číně ....

P. Brecík 29.7.2023 20:51

V rámci "demokracie" agresivity jsou diskuze spíše onanií některých. Hlavně - Rusko / UA. Skusme čísla = názor, za jak dlouho EU zkrachuje. ..... Tento týden obletěla automobilový svět zpráva, že elektrický propadák Hondy jménem e skončí bez nástupce. Auto neoslovuje nikoho a jeho EU prodejní statistiky jsou tragické. Chcete znát ty české? Pak vězte, že letos se u nás prodalo za 6 měsíců přesně 0 těchto aut.

Je to fiasko ohromujících rozměrů, jaké se v automobilovém světě vídá jen jednou za několik let.

J. Stárek 29.7.2023 20:27

Podle mého názoru to slouží plnění ideologického zadání.

J. Chaloupka 29.7.2023 20:27

́pan Robejšek má jako skoro vždy pravdu , bohužel je nám to houby platné, rozvrat Evropy je už asi nezvratný.

S. Ševeček 29.7.2023 19:26

blbost. socialismus byl založen na společenském vlastnictví výrobních prostředků.

S. Ševeček 29.7.2023 19:24

neznáte obsah a význam pojmů, které používáte.

P. Brich 29.7.2023 19:22

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-ekologicti-aktiviste-zablokovali-hlavni-dovolenkovy-tah-ridici-v-klidu-nezustali-40439162

Tak se na ně musí. A ještě přitvrditR^!!

L. Šimon 29.7.2023 18:28

Je. Více netřeba dodávat.

V. Němec 29.7.2023 18:11

Ať žije Evropa, jedno ze středisek základu kultury světa.

Zánik přeji Evopské unii, která ďábelským vynálezem dotačního terorismu, a s ním spojených dalších chuuyovin změnila tržní hospodářství na rakovinovou nárokovou ekonomiku.

Čest práci! (To nepíšu ani ironicky, ani nejsem bývalý komunista.) Toto sousloví totiž pokládám za nejvýše úctyhodné.

V. Mokrý 29.7.2023 17:55

;-)

R^R^R^

V. Mokrý 29.7.2023 17:54

JO,

v Bruseli na tom pracují fest !

R. Toman 29.7.2023 17:32

Evropa je v rozkladu. To už říkal největší americký detektiv Nick Carter.

E. Hlinovský 29.7.2023 16:26

Ano. Švýcaři hlasují většinou velice rozumně, více "státnicky" než to dělají často politici. Je to dlouhou tradicí přímé demokracie ve Švýcarsku.

Jak by to vypadalo v Česku (alespoň prvních pár generací) je zřejmé například z naší přímé volby prezidenta. Letos si Češi nemohli vybrat hůř.

J. Jurax 29.7.2023 16:22

Je Evropa v úpadku?

Je.

Pod vedením EU je to arciť pochopitelné a zjevně nevyhnutelné.

J. Jurax 29.7.2023 16:17

Efekt vařené žáby.

Dobrý autor thrillerů by z toho dokázal napsat strhující dystopii.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Antiutopie

E. Hlinovský 29.7.2023 16:15

Indoktrinováni jsou většinou lidé narozeni po roce 1970, prostě jim "tzv. evropské hodnoty, udržitelký rozvoj, liberální demokracii" nenávist k Rusku atd. Goebelsovou metodou stáleho opakování do hlavy do nalili ve školách a veřejnoprávních mediích dobře podchycených propagandisty z Bruselu.

Řešení neexistuje. EU musí napřed udělat bankrot a pak může Evropa povstat zase z popele.

J. Jurax 29.7.2023 16:14

Není.

J. Jurax 29.7.2023 16:13

Těm, kdož i na těchto peachovinách dokážou vydělat. Ti si dokážou koupit prodejné politiky a/nebo využít jejich ideologické zaslepenosti, nevzdělanosti a intelektuální zakřiknutostj. Tak i politikové mohou vydělat ...

J. Jurax 29.7.2023 16:04

Přesné.

J. Jurax 29.7.2023 16:01

... pojmnování ... to je arciť jistě překlep, na limitovaný intelekt bych si z toho soudit nedovolil ... :-)

V. Podracký 29.7.2023 15:51

Autor má pravdu, že vládnou mocenské skupiny korporátních podniků a bank. Ty platí neziskovky, politické strany, media atd. Nějaká taková skupina mající určité politické zájmy nás ovládá přes demokratické organizace. Je asi dobře skrytá a hraje si na diversifikaci moci. Ostatní informace je možno brát jako pravdivé vyjádření reality. Podstatnou příčinu autor nevidí. Úpadek je způsoben výchovou k egocentrismu, absence identity s rodnými kolektivy - rodinou, obcí, národem. Nedostatek sounáležitosti je zhoubný. Podívejme se na Poláky a Maďary. Společná identita a práce pro společnost, nezištná angažovanost jsou podstatné. Samotný tržní mechanismus je potřebný, ale není samospasitelný.

P. Brich 29.7.2023 15:31

Komu a čemu slouží grýndýl, uhlíková neutralita, OZE, elektromobilita a podobné hověziny a vepřoviny?;-€EU;-O

Z. Velínský 29.7.2023 15:31

Nějak Vám nesedí, pane Robejšku, že od 50. do 70. let, kdy byl svět jak píšete v pořádku, byla společnost výrazně více organizovaná „shora dolů“, než je tomu dnes. Na Západě, i na Východě. Identifikace příčiny úpadku je špatná, tím je špatný i návod na řešení rozdrobením společnosti.

J. Stárek 29.7.2023 15:06

Celý článek považuji za paranoické blouznění. Co mu vadí? Migrace, genderismus, klimaaktivismus. A toto vše je prý podřizování politiky zájmům skupin, které vládnou bohatstvím. To je podle mě autorova paranoia. Ptám se: Které jsou to skupiny, kolik mají peněz a jak nutí politiky, aby jednali podle nich? Nevěřím tomu. Já v současné Evropské politice vidím spíš past, do které spadla v důsledku svých triumfalistických ideologických postulátů, které se snaží naplnit. Cesta ven je v odmítnutí této "nové" ideologie a návrat k pokorné politice založené na úctě k odlišným názorům, odlišným systémům a "jiným civilizacím".

V. Mokrý 29.7.2023 14:48

;-)

:-):-)

R^