3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

DOBA: Je Evropa v úpadku?

Přesto by bylo nepřesné mluvit proto o úpadku evropské civilizace, protože to všechno jsou následky dlouhodobé degenerace politické kasty. Od konce II. světové války až zhruba do 70. let minulého století byl západní svět v pořádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 30.7.2023 17:27

"Dříve působil jako agronom a ekolog." :-P

P. Diviš 30.7.2023 17:24

Bylo, je a bude, nic nového.

J. Ráž 30.7.2023 16:46

Nesouhlasím s tezí o udržitelnosti stávajícího průběžného systému, protože tak jak je nastaven nemůže zajistit v době klesajícího počtu produktivní populace, které zastavit nejde, dlouhodobě rovnováhu mezi příjmy z povinného důchodového pojištění, (které nemá s pojištěním zhola nic společného) a výdaji na vyplacené důchody bez opravdu razantního zvýšení povinných odvodů, což je politicky neprůchodné. A průchodné to už nikdy nebude.

M. Pivoda 30.7.2023 16:30

Cituji závěr Robejškova článku: ... Ano evropské civilizaci hrozí úpadek, ale dá se odvrátit, když se v dosud převážně mlčící mase najde dost takových, kteří začnou žít vlastní společnost. ...

Komentář

Více hlav, více rozumu. (A proto policisté ČSSR kdysi dávno s sebou vodili i psa).

Robejšek ale, bohužel (!), neříká, který "expert" bude vybírat ty nejživotaschopnější nápady z praktických experimentů mnoha lidských tvořivých mozků, které pak většina společnosti přijme za své (úvahou svého kritického myšlení, či autoritou k expertům).

I. Patta 30.7.2023 15:51

Kdyby měli psychiatři nést osobní zodpovědnost za svá rozhodnutí, tak by si Vás nechali trvale mezi ploty.

F. Žůrek 30.7.2023 15:46

Úpadek zde je a řekněme si přibližně, proč asi tomu je: média, internet, sociální sítě mají větší sílu než politikové. Pravdu mají potom třeba tiskoví magnáti a nikoliv politici. Ti jsou pod vlivem již odstaveni. Větší sílu u občanů mají média, než jsou samotná slova politiků... Pouze ještě na komunální nám politika funguje... Aspoň to.

Dnes na místo rudých stranických knížek vládnou peníze. A to velkou silou. Pro peníze je dnes... již možná každá špatnost dobrá! Takže se překračuje... lidská... ctnost. Což je... příčina úpadku.

Ano. Přestává platit... etika. Takže potom: kdo je slušný a pravdivý... tak takovému člověku... se dokonce... posmíváme! Tož autore, kde to jsme!

Malá krádež bývá ještě u soudu někdy trestná, ale když se kradou velké peníze, tak tomu se raději soudy vyhnou anebo se samy... raději... přiživí. A začíná potom... taková... společensko-politická hra bez pravidel... Nu, a kam to potom vede...

Máme potom hru bez pravidel a to je možná... úpadek...

I. Patta 30.7.2023 15:45

Aha, už jsme se tady objevili. To Vás zase předčasně pustili z ústavní péče? Že si ti doktoři nedají pokoj.

I. Patta 30.7.2023 15:40

Průběžný důchodový systém je jediný možný. Nefunguje správně díky vadné účetní metodice používané při výpočtu výše důchodů. Tu mají na svědomí ekonomové, kteří jsou ve skutečnosti jen firemní účetní. Podnikoví účetní, protože ekonomové neznají účetnictví průběžně financovaných sociálních systémů státu, důchodového a financování zdravotnictví a díky tomu nemají pod kontrolou 3/5 výdajů státní pokladny.

I. Patta 30.7.2023 15:34

To je státní sociální politika financující ze sta procent výchovu dětí v rodinách nepracujících rodičů. K rodinám rodičů pracujících se stát chová zcela jinak. Sebere v nadměrných daních pracujícím rodičům peníze na výchovu dětí (v úhrnu 40 miliard korun/rok). Jedná se o peníze, které si pracující rodiče sami vydělali.

J. Ráž 30.7.2023 15:29

Na otázku v nadpisu je jednoduchá odpověď: V úpadku Evropa, respektive její západní část dnes je a už nezadržitelně!

J. Ráž 30.7.2023 15:26

Průběžný důchodový systém je ze své podstaty špatný, neb funguje na obdobném principu jako všechny podvodné systémy založené podle Ponziho schematu. Důchody těch, kdo do systému vkládali peníze dříve jsou pokrývané z prostředků těch, kdo do systému vkládají peníze později. A to je premise Ponziho schematu.

Nefunkčnost průběžného důchodového systému se ukazuje zcela jasně, kdy dochází k nerovnováze mezi příjmy z povinného důchodového pojištění a výplatou důchodů, takže musí být dotován z daňových příjmů státního rozpočtu.

Debatovat proč k této nerovnováze dnes dochází je irelevantní a brání to relevantní diskuzi o zásadní změně systému důchodového zabezpečení. Porodnost se snižuje v celé eouroamerické společnosti a upínat se na migraci naši civilizaci spolehlivě zničí.

L. Novák 30.7.2023 15:26

Výstižný popis upadající Evropské unie a její politiky. :-) R^

I. Patta 30.7.2023 15:25

To je dobrá připomínka. Odpovídám na ni v páté části knihy, Korespondence, reformy a reakce politiků v dopisech.

I. Patta 30.7.2023 15:19

Holokaust je příliš závažné téma, aby do toho strkal nos někdo další jen účelově. Téma Vás vůbec nezajímá (Vaše knihy nekomentuji, nečetl jsem je). Již v roce 2007 jsem napsal článek "Komu prospívá život ve lži". V článku jsem odpovídal na otázky:

Co je příčinou, že většina lidí vnímá otázku důchodů nesprávně a nevidí přímou souvislost s demografickým vývojem?

Kdo má na svědomí, že nepravdivé i když všeobecně rozšířené mínění, není opravováno pomocí všeobecné osvěty v hromadných sdělovacích prostředcích?

Proč jsme svědky dalších kampaní, jakou byla ta kolem Bezděkovy komise, majících ještě více zamlžit a oddálit skutečné řešení problému, nebo dokonce systémově zavést řešení nesprávné, které nás všechny s jistotou zavede v budoucnosti do neřešitelné situace?

S časovým odstupem šestnácti let nás nadutá lhostejnost, kterou zde úspěšně reprezentujete, dostala právě tam, kam jsme se dostat nechtěli, nikdo z nás a před čím jsem v článku před lety varoval.

L. Novák 30.7.2023 15:14

"Zvýšení přísunu peněz do rodin v 70. letech měl za následek nárůst porodnosti ve třech letech o 33 000 dětí ročně."

KLASICKÝ KOMUNISTICKÝ BLÁBOL, Ivo Patta jenom přežvýkává ;-O komunistické principy a chce trestat bezdětné vysokým zdaněním... Rv!!

L. Novák 30.7.2023 15:10

Pane Kusáku, vy jenom opakujete propagandu, kterou vám před tím někdo natřískal do hlavy...Rv :-P

L. Novák 30.7.2023 15:09

Socialistický ;-O sociální inženýr Ivo Patta už zase spustil přeskakující gramofon... Čtěte Ivo Pattu! ;-D

P. Diviš 30.7.2023 14:42

Má pravdu. Vaše knihy nekomentuji, nečetl jsem je. Ale pokud jsou jako vaše vystupování lze, tak mne to ani neláká.

P. Diviš 30.7.2023 14:40

Klaus byl dost úspěšný politik, hlavně v začátcích, v devadesátkách. S dobrým ekonomickým základem. Udělal asi maximum možného, vzhledem k tomu, jaký materiál měl k dispozici, ať už voliče, zvolené, nebo úředníky.

V. Petr 30.7.2023 13:28

Tady máte definici genocidy

V této Úmluvě se genocidou rozumí kterýkoli z níže uvedených činů, spáchaných v úmyslu zničit úplně nebo částečně některou národní, etnickou, rasovou nebo náboženskou skupinu jako takovou: a) usmrcení příslušníků takové skupiny;b) způsobení těžkých tělesných ublížení nebo duševních poruch členům takové skupiny;c) úmyslné uvedení kterékoli skupiny do takových životních podmínek, které mají přivodit její úplné nebo částečné fyzické zničení;d) opatření směřující k tomu, aby se v takové skupině bránilo rození dětí;e) násilné převádění dětí z jedné skupiny do jiné.

Takže ekonomický tlak na nízkou porodnost dané skupiny JE genocidou!

V. Petr 30.7.2023 13:25

R^R^R^

I. Patta 30.7.2023 12:37

Snad za věcnou diskusi?

I. Patta 30.7.2023 12:31

Oprava: Vaše zdánlivě morální výzva ...

F. Kusák 30.7.2023 12:28

Já Vašim argumentům rozumím, koneckonců není na tom nic tak složitého, ale nedovolil bych si Vás instruovat, abyste zase Vy pochopil mé názory. Já ten problém chápu jako komplexní a nikoliv jen ryze technický, související s politikou vlády, tedy politikou daňovou, penzijní apod. Jedině, co musím uznat, že Váš názor je po mnoho let konzistentní, ale Vy byste zase měl přemýšlet proč, při Vaší veškeré snaze, jste neuspěl. Nic ve zlém, obecně vzato, můžete vymyslet geniální projekt, když ho ovšem neumíte realizovat, pak je k ničemu, i když se možná někdy v budoucnu dočká realizace.

V. Církva 30.7.2023 12:18

Jenže, ono se to ruské imperium SSSR samo rozpadlo. Prostě proto, že bylo postavené na špatných základech. Západ tehdy fungoval na poměrně dobrých základech. Ty se ale postupně k špatým rovnostářským (i ekonomický liberální dogmatismus je rovnostářství) a neefektivním ekonomickým i politickým přístupům a sociálnímu inženýrství. Dnes proto Západ upadá. Možná ne tak jak tehdejší SSSR jenže zas je tu silná Čína a prorůstající islám. A to může být horší než komunismus, který nebýt Ruska, mohl být u nás snadno vytlačen či reformován.

F. De Winter 30.7.2023 12:09

Může být, dlouho jsem se o to nezajímal, tak nemám v ruce data, která by stála za hádku.

I. Patta 30.7.2023 12:08

Nekoukáte z okna, ale do zrcadla. Jen prokrastinace Vám brání v poznání skutečnosti, kterou Vám předkládám na stříbrném podnosu. Zajděte do městské knihovny.

P. Brich 30.7.2023 12:07

"..., že nám každoročně chybí, díky nepočetným ročníkům Klausových dětí (opak Husákových dětí), s časovým odstupem jedné generace 60 000 nových kvalifikovaných pracovníků/rok."

I přes snahu jedné menšiny snížit ten deficit?8-o

P. Brich 30.7.2023 11:58

R^

I. Patta 30.7.2023 11:56

Zkuste si můj první a druhý příspěvek do diskuse přečíst několikrát. Mezitím o uvedených faktech přemýšlejte a DÁVEJTE SI JE DO SOUVISLOSTI. Uznávám, že je to hodně náročné. Tady se jedná o mezioborovou sociální ekonomii, ne o fachidiotské, tj. jednooborové sociologické, ekonomické či demografické studie. Nízkou nezaměstnanost je potřeba spojit s informací o tom, že nám každoročně chybí, díky nepočetným ročníkům Klausových dětí (opak Husákových dětí), s časovým odstupem jedné generace 60 000 nových kvalifikovaných pracovníků/rok. S těmi zbytečnými obory souhlasím. Podrobnosti najdete v kapitole Reforma školství na straně 290 v knize Ekonomům to myslí černobíle.