26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DISKUSE: Rozchod s Jordanem Petersonem

Jordan Peterson je přesvědčen, že v pozadí rusko-ukrajinské války je kulturní válka mezi zastánci tradičního pohledu na svět a „wokeismu“, tedy současné neomarxistické ideologie s jejími výstřelky, jako je ničení soch, genderová ideologie, tzv. cancel culture (umlčování lidí zastávajících odlišný názor) apod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Grundmann 12.8.2022 1:41

Rusko zajímá jediná věc, nerozšiřování NATO na východ a zejména na Ukrajině. O této věci Západ nikdy nehodlal jednat. Západ nikdy nechtěl s Ruskem spolupracovat a nikdy se ani o spolupráci nepokoušel jednat. Všechny diskuze s Ruskem byly zcela prázdné a Západ nic nikdy Rusku nechtěl nabídnout.

Spíš bych řekl, že nejde vůbec vyjednávat se Západem. Západ nikdy nikomu nic zajímavého nenabídne, nabízí pouze bezpodmínečnou kapitulaci. Vypadá to, že tato strategie funguje. Západu se za posledních 30 let podařilo Rusko svým tlakem téměř zničit. Zbývá toto dílo dokonat.

J. Krásenský 12.8.2022 4:47

R^

F. Žůrek 12.8.2022 5:51

Západ je ne-křesťanský (moc, peníze)

F. Žůrek 12.8.2022 5:51

Západ je ne-křesťanský (moc, peníze)

T. Diblík 12.8.2022 6:27

Rusko zajímá i druhá věc, zabránění vývozu plynu z Donbasu a Krymu na západ. Rusko i Západ k sebezničení nikoho nepotřebují. Vystačí si sami.

S. Ševeček 12.8.2022 7:04

vskutku biblický příběh. Napřed Rusko vábili sliby o mírové spolupráci, o vstupu do Nato, potom začali utahovat smyčku a poté krájet.

/geniální ďáblův trik, že neexistuje, Jim vydržel jen pár let, Rusko zůstává.

M. Grundmann 12.8.2022 9:44

Partnerství pro mír byl podvod, Západ nikdy s Ruskem o spolupráci neuvažoval. NATO bylo vždy protiruský projekt a Rusko do něj nikdy nebylo pozváno. Je to už dávná minulost, dnešek je jejím důsledkem.

L. Novák 12.8.2022 11:09

NATO vzniklo především jako obranný projekt proti agresívní rozpínavosti stalinistického komunistického Ruska (SSSR). Nepřipadá vám, že přizvat Rusko (SSSR) do NATO by byl neuvěřitelný nesmysl? :-P

M. Grundmann 12.8.2022 11:47

Ano, byl by to nesmysl. Ale není zřejmé, proč měla nepřátelská protiruská politika pokračovat i po roce 1990. Bylo to politické rozhodnutí na straně Západu. A s tímto politickým rozhodnutím jako řada jiných lidí nesouhlasím. Vše ostatní je pouze důsledkem tohoto zásadního politického rozhodnutí.

M. Šurgot 12.8.2022 16:47

Sakra, Grundmanne, malem jsem zatlacil slzu, jak mi je Vas lito, ze musite zit na tom zlotrilem Zapade....

Co kdyby jste zkusil to, co moji a Vasi sousedi udelali za zelezne opony? Sbalili jeden nenapadny kufr a utekli z prazdneho bytu, predem potichu vyprodaneho, za svym snem, pryc z toho nenavideneho systemu.....

Ale ted vazne. Jako spravny rusky kolaborant zamerne zamlcujete Putinem nekolikrat vyslovenou ideu o obnove moci, sily, vlivu a uzemi carskeho Ruska a Sovetskeho svazu, kdyz Putin jasne oznacil Sovetske Rusko za pokracovatele carskeho Ruska.

A kdyz tak sleduji postupnou obnovu Ruske armady, postupne zasahovani do byvalych svazovych republik, postupne zvysovane naroky na byvale vazalske zeme sovetskeho bloku, mezi nez patrime i my, musim uznat, ze ve sve ideje rozviji velmi dukladne. Ono i aktivace pate kolony v Cechach, cehoz jste Vy padnym dukazem, odpovida Putinovym planum....

Hezky zbytek dne Vam preji a uz predem se tesim na Vasi odpoved....

M. Grundmann 12.8.2022 16:57

Dnešní Rusko je pokračovatelem carského Ruska a na tom není nic špatného. Carské Rusko bylo v minulosti i spojencem Čechů a Češi proti němu nic speciálního neměli. Dnešní Rusko musí čelit 30 let nepřátelské protiruské politice. Na rozdíl od ostatních postkomunistických zemí Rusové nikdy nedostali stejnou šanci jako ostatní se integrovat do Západu, jenom proti nim se organizovalo od samotného začátku nepřátelské vojenské uskupení NATO. K tomuto rozhodnutí došlo v USA někdy kolem roku 1995 a vše ostatní je důsledkem tohoto politického rozhodnutí. Od tohoto politického rozhodnutí se situace jenom zhoršuje a není rozumné cesty ven. Nesouhlasím s tímto rozhodnutím z té doby a vše, co se děje od té doby, odpovídá mým chmurným předpovědím z té doby.

M. Šurgot 12.8.2022 17:28

Tak to jsem rad, ze jste tak rychle zareagoval. A jsem taky rad, ze jste potvrdil svou oddanost Rusku, kterou s Vami, jak logicky vyplyva z nasich vzajemnych diskuzi, nesdilim.

Carske Rusko bylo spojencem Habsburske rise, ne Cechu. To si jen nasi davni predkove idealizovali tu moznost, odejit z Rakousko- Uherska a pripojit se pod ochranu cara. Vzhledem k tomu, ze carske Rusko zacinalo 90 km od Ostravy, coz bylo dusledkem stalete okupace Polska, nesdilim s Vami nazor, ze na carskem Rusku nebylo nic spatneho. A jak ukazaly dejiny - finska valka a rozdeleni Polska v 39’ po podepsani tajne smlouvy Hitler + Stalin, uz pred druhou svetovou si, tentokrat sovetske, Rusko narokovalo sva kdysi byvala dobyta uzemi. Stalin pak pokracoval v expanzni politice Ruska a s vyuzitim pirazky Hitlera obsadil a ovladl polovinu zapadni Evropy ( Evropa konci na Urale, takze pulka Evropy je v Rusku a pulka Evropy je za ruskymi hranicemi ) na dlouhych 40 let.

Historie carskeho Ruska i Sovetskeho Svazu je postavena na potlacovani prav narodu, ktere okupovali ci ovladali a na ignoraci jejich snah o sebeurceni. A presne to je politika, na kterou navazuje Putin a ti Rusove, kteri nejen podporuji Putina, ale uctivaji i Stalina.

S tim rokem 1995 jste se sekl. Byl to rok 1996, kdy rusky ideolog vytvoril ideu obnovy vlivu a sily carskeho/sovetskeho Ruska a je to jeden ze zakladu, na kterych Putin stavi. Takze neduvera a urcita odtazitost Zapadu vuci Rusku je spise datovana rokem 96’.

A jak ukazaly predpovedi valky na Ukrajine od americkych tajnych sluzeb uz v polovine roku 2021, nejsou americke a zapadni tajne sluzby slepe. Pozadavky Putina, predane Zapadu pred ukrajinskou valkou, ktere obsahovaly presne tu ideu, vytvorenou v roce 96’ a nekolikrat vyslovenou Putinem o obnoveni vlivu i na byvale zeme sovetskeho bloku navratem do stavu pred rok 97 ́ a podminenym souhlasem Ruska s politickou orientaci techto zemi, jsou jednoznacne.

Takze opet hezky zbytek dne, pro dnesek stacilo..

M. Grundmann 12.8.2022 18:14

Carské Rusko nebylo žádným vyvrhelem tehdejšího světa, někteří naši předci i Němci se tam i přestěhovali. Asi si idealizujete ostatní země Evropy. Celá Evropa kolonizovala velkou část světa a dopouštěla se tam podle dnešních kritérií i zločinů proti lidskosti. Například Německo a Belgie se dopustily v Africe před první světovou válkou genocidy. Carské Rusko se zas tak moc od ostatních států té doby nelišilo.

Komunismus se dostal k moci v Rusku díky masivní podpoře ze strany Německa a komunistické myšlenky v Rusku nevznikly. Komunistický Sovětský Svaz byl zvláštní režim, který nemá s dnešním Ruskem nic společného. Podobně jako dnešní Německo nemá nic společného s nacistickým režimem. Takže vše, co se dělo za nacistů i za komunistů, je pryč a diskuze o těchto věcech je zcela mimo téma.

Právo na sebeurčení potlačuje v podstatě každý, včetně demokratického Španělska. Otázka Ruska nemá se sebeurčením nic společného. Na rozhodnutí o protiruské západní politice neměli žádní Rusové žádný vliv, kolem roku 1995 panoval na Západě jednotný názor, že Rusko není pro nikoho nebezpečím a že je nepravděpodobné, že by se tak stalo i v budoucnu. Přesto bylo rozhodnuto o tvrdém protiruském kurzu s cílem dostat Ukrajinu do NATO.

Můj postoj nemá nic společného s Ruskem jako takovým. Totéž si myslím o americké politice vůči Kubě, Severní Koreji či Íránu. Nepřátelská politika vyvolává napětí, války a nepřátelství. Kdyby nebylo této nepřátelské politiky ze strany Západu, většina těchto problémů by už vyhnila dávno sama.

M. Šurgot 12.8.2022 18:48

Tak prece jen budu reagovat. Historie se neda obkecat, maximalne zamlcet. Nerozporuji to, ze Rusko nebylo v tehdejsim historickem svete zadnou vyjimkou.

Cas neustale postupuje a doslo k velkym zmenam. Nicmene napriklad v Nemecku nikdo z vrcholnych politiku nemluvi o obnove treti rise, ve Velke Britanii nikdo nemluvi o obnove kolonialniho sveta, ani dalsi nekdejsi kolonialni zeme zapadu nemluvi o jakekoliv revizi historie. Na rozdil od Putina, ktery vyslovil zbloudilou tezi o nejvetsi geopoliticke katastrofe 29.stoleti, kterou ma udajne byt rozpad SSSR. Coz je vedle obou svetovych valek a holocaustu velmi nestandartni nazor ( velmi jemne receno ).

Mam i priklady v rodine. Pradeda prisel na pozvani majitele sklaren na Slovensku z Bavorska a uz na Slovensku zustal. Deda se vyucil pekarem, vypracoval se na svou pekarnu, kterou mu komuniste sebrali. Ja jeste pamatuji, jak pracoval na svych puvodnich strojich a ve svych puvodnich prostorach pro komunal a v zoldu komunalu. Jeho syn, muj stryc, vsak nezustal v Ceskoslovensku a emigroval do Nemecka, kde dostal, po predlozeni kopie starych zapisu z matriky, okamzite nemecke obcanstvi. Dnes zije, po padu komunismu, opet na Slovensku a uziva si duchod z Nemecka pres 1600 €.

Druhy priklad z sirsi rodiny. Otec jednoho z zenichu v rodine prisel do Ceskoslovenska jako volynsky Cech se Svobodovou armadou. Odesel z Volyne z toho duvodu, ze statek, ktery tam vybudovali jeho predci z Cech, jim sebrali komuniste. Po valce pak dostal od statu pomerne velky statek kousek od Olomouce po sudetskych Nemcich. A co cert nechtel, zase prisli komuniste a chteli mu statek zase vzit. Vydrzel az do prvni poloviny sedesatych let, nez sklopil hlavu, mel totiz vyznamenani za Duklu a mistni komuniste si netroufali ho skripnout.

Povidani k me rodine se tyka Vaseho vyjadreni, ze Nemci a Cesi se stehovali do Ruska. Tyka se to i Vaseho castecneho zkresleni historie argumentem, ze komunismus nepichazel z Ruska.

M. Šurgot 12.8.2022 18:52

Z Ruska nepochazela puvodni idea komunismu, ale byli to Rusove/soveti v cele s Leninem a Stalinem, kteri komunistickou ideu rozpracovali do praktucke politiky a do naprosto totalitniho statu...