21.5.2024 | Svátek má Monika


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 18.4.2024 8:11

Máte recht, tahle vláda je darebácká, a musí mít strach z národa. Bohužel ho nemá, a proto ta svinstva.

M. Novák 19.4.2024 8:03

V demokratické zemi je to problém. V Rusku ne, prostě je za frontou další linie která zastřelí každého kdo se otočí. A dělá to pod výhrůžkou že když to neudělají půjdou dopředu oni...

O. Vašíček 18.4.2024 7:49

O tomto tématu jsem nedávno taky někde diskutoval. Zavedení ZVS ve formě, jaká tu byla, je nereálné. Jsou to vysoké náklady, mizerná účinnost (když někoho vyloženě nutíte, tak je jeho výcvik, spíše, kontraproduktivní a následně nepoužitelný) a další uvedené skutečnosti.

Ale nějak bonifikovanou zkrácenou službu, bych asi uvítal. Např. místo celistvého 1-2 roků by stačil 2x 3 měsíce v prvním roce (jarní-letní a podzimní-zimní turnus). Pro seznámení s funkcí armády, základní ovládání běžné armádní výzbroje, atd., to stačí. Asi není účelné, aby "záklaďáci" jezdily tankem, učili se střílet rakety nebo létat letadly. :-)

Pak pod dobu např. do 25 let se účastnit pravidelného (např 2x ročně 1 týden) vojenského cvičení, pro oživení vědomostí a dovedností. Pak, např. do 33-35 let jednou za 2 roky. Něco na způsob Švýcarského systému.

Vznikl by tím systém aktivních záloh, které jsou již předcvičeny a v případě potřeby (napadení, NE ZAHRANIČNÍ MISE A POD.!) by se povolaly. (Branou povinnost máme již nyní a ve stejné situaci by k odvodům došlo. Jen šance na přežití nevycvičeného člověka jsou podstatně nižší.)

Účast by byla dobrovolně povinná. Např. volební právo (Proč má volit někdo, kdo nemá zájem o obranu vlastní země?), sleva nebo výhody na zdravotní pojištění (Když se o své zdraví nestarám, tak proč mám stejné odvody? Vojenská příprava a cvičení jsou fyzicky náročná, proto by tomu měla odpovídat i tělesná výchova na školách a příprava i během celého roku. Účast na cvičení, když se celý rok budu válet na gauči, pak bude o to náročnější a rizikovější. Zlepšila by se kondice a fyzička celé populace = nižší výdaje na zdraví obecně. ;-)), bezplatné školné na VŠ (jako nyní, pro ostatní plná úhrada. Když někdo prokáže, případně získá vztah ke své vlasti účastí na její obraně, tak studuje).

R. Voráček 18.4.2024 7:47

Docela by mě zajímalo od kdy je povinná vojna v Evropě zavedena. Z různých pohádek známe verbíře, U Švejka to vypadá že vojnu absolvoval, za první republiky už vojna byla zavedena. Takže povinná vojna nebude něco co by tady bylo od jak živa. Napadá mě jen stará Sparta, ale tam se to asi netýkalo otroků. Každý kdo vojnu absolvoval a viděl trochu souvislosti kolem sebe musí vědět, že vybudovat něco takového je dnes za současných garnitur nemožné. Pokud ale přijde rozkaz zvenčí už to tak nepředstavitelné nebude.

M. Kocián 18.4.2024 8:13

Odvody se dělaly v případě válek, ale války byly prakticky pořád. Jediný rozdíl byl, že když odvedli nevycvičeného vesničana, přežil jen velice krátkou dobu. Odvody a výcvik potenciálně prodlužují život těm, kdo ho absolvují.

S. Ševeček 18.4.2024 7:32

v žádném případě. ať si Česko rozeberou naši přátelé bez obětí našich potomků.

M. Kocián 18.4.2024 7:29

Nějaká forma odtržení mladých mužů v určitém věku od rodiny je tu s námi už od počátků civilizace. Kromě toho, neobstojí ani argument, že by chyběli v průmyslu - po absolvování takové zkušenosti by se jim vrátili zodpovědnější a samostatnější, což dnes chybí jako sůl.

L. Hančar 18.4.2024 7:01

Bavili jsme se tůdle v hospodě mezi šedesátiletými dědky o vojně. 100% shoda: dnešní generace mamánků do 40ti let je už definitivně a beznadějně ztracená. Chlapi, je to na nás, ještě můžeme vykřesat svými koulemi z křemene novou generaci husákových dětí! Letos jdu do toho. Dám tisíc stříbrných za jednu nevynešenou! A do kolíbky samopal, zatím dzevěnej.

J. Roškota 18.4.2024 6:52

Jestli povinnou vojenskou službou se zvýší naše obranyschopnost mám pochyby.

Ale Trump má pravdu, musíme alespoň naplňovat náš závazek 2% HDP. Musíme modernizovat armádu a hlavně si musíme připustit že obranu a akceschopnou armádu vůbec potřebujeme. My jako malý stát potřebujeme být pevně ukotveni v nějakém vojenském bloku, v NATO.

Je to bolestivé probuzení do reality.

R. Lávička 18.4.2024 6:44

No a do toho 70 pohlaví. To bude mazec.

O. Vašíček 18.4.2024 7:22

V armádě je to podstatně jednodušší. (Pozor! Gender není pohlaví. :-)) Armáda rozlišuje jen dvě pohlaví. Kdo má pindíka, může na pisoár. Ostatní na mísu. Ve volných chvílích se identifikuj klidně jako picachu, ale ráno budou všichni, ve stejném zeleném, na nástupu. :-)

I. Pávek 18.4.2024 5:22

Když je povinná základní školní docházka musí být povinná i základní vojenská služba. Obojí je v souladu s potřebami státu - zkráceno, bo se mi fakt nechce o tak zásadních věcech diskutovat.

V. Mokrý 18.4.2024 6:19

:-)

Z. Jemelík 18.4.2024 1:47

Autor si neklade otázku, zda je nutné hypoteticky počítat s možností vojenského napadení země. Je-li jisté, že k němu nikdy nedojde, není třeba ani profesionální armády. Pokud možnost připustíme, je nezbytností profesionální armáda, v případě potřeby doplněná vycvičenými zálohami, pro jejichž vytvoření je nutná základní služba. Samozřejmě nebude dvouletá a povinnost se bude vztahovat jen na omezené počty mladých občanů. Vzor: Israel.

M. Grundmann 18.4.2024 1:58

Taky by se mělo diskutovat o tom, zda budeme budovat velkou armádu jenom proto, abychom mohli umírat za politický program ukrajinské státnosti. Ani sami Ukrajinci nadšeně za svůj politický program nebojují. Věřit tomu, že se Rusové chystají svými tanky obsadit Prahu, mohou věřit jenom prostoduší lidé. Do války se dostaneme jenom kvůli tomu, že se budeme aktivně účastnit sporu mezi Ukrajinou a Ruskem.

Pro mě to není dostatečný důvod pro nás jít do války.

J. Roškota 18.4.2024 6:47

Je to trochu omšelé ale opravdu platí že když chceš mír, tak se musíš připravovat na válku.

R. Langer 18.4.2024 7:12

No, to nám ale nehrozí, tady přece každý chce oficiálně válku! ;-D ;-D ;-D

O. Vašíček 18.4.2024 7:30

Ona ta otázka je ještě jednodušší. Opravdu by zůstala naše státnost a svrchované území ve stejném stavu, kdyby neexistovala naše, jakkoli (polo)funkční, armáda? Jak by se chovalo NATO, kdyby si část území začalo, "demokraticky", nárokovat Německo, Polsko, Slovensko? Jedná se o napadení nečlenského státu členem/-y NATO. (Pokud nemáme armádu, nebudeme členy vojenské organizace. :-))

Kdo nemá úmysl se bránit, sám vybízí k napadení a zániku. (Stačí to náležitě podat, jako snaha o obranu. A je jedno, proti čemu. :-)) Dočasné diplomatické protesty a nóty časem vyšumí a o nějakém dávném státečku, někde uprostřed Evropy, se bude, možná, učit v dějepise. Jen je otázkou, v jakém jazyce. ;-)

S. Ševeček 18.4.2024 7:37

Švýcarsko.

R. Langer 18.4.2024 9:42

Jasně, aby každej měl doma flintu. To by ta levičácká vládní pakáž pravděpodobně umřela hrůzou. ;-D

M. Grundmann 18.4.2024 1:00

Tento článek může napsat jen někdo, kdo vojnu nezažil. Vojna je hlavně místo, kde mladí lidé zažívají tvrdou šikanu. Je to vězení, kam je povinně poslán mladý člověk, který se ničeho nedopustil. Je to místo, kde si na něm vylívají zlost ostatní vojáci a mladý člověk nemá, kam utéct. Vojna je místo absolutního bezpráví, kde vládne zvůle, zločinnost a násilí. Povinná vojna se sadistickými a inteligenčně méněcennými vojáky z povolání a mazáky nemá ve svobodné společnosti své místo.

A proč se má naše armáda vůbec rozšiřovat ? Protože je třeba západní civilizaci rozšiřovat na východ o Ukrajinu a další státy ? Stačí, když se NATO přestane rozšiřovat, a je po potřebě základní vojenské služby. Stačí, když NATO prohlásí, že Ukrajinu nikdy do NATO nepřijme, a Rusko přestane být naším nepřítelem. Je to tak jednoduché.

Všechno toto úsilí a oběti jenom proto, aby Ukrajina mohla vstoupit do NATO. Nechápu, proč toto snažení všichni tak slepě podporují. [UA]

L. Kuča 18.4.2024 2:40

Proboha, kam vás to šoupli, že z toho máte takové zážitky. To bych čekal tak někdy v 70. letech, možná to doznívalo ještě v osmdesátých. Ale za nás v devadesátých si to nikdo nedovolil. Tehdy už se po tom docela tvrdě šlo.

R. Langer 18.4.2024 5:46

Jo, po revoluci už se většinou báli. Ale to je tak všechno, jinak platí to už řečené. :-P

M. Krátký 18.4.2024 6:24

Máte to nějaký pomotaný - byl jsem na vojně 1962/64 a o žádné šikaně se nikomu z nás ani nesnilo - natož aby byla !!!!!! - a ještě by jste nám mohl vysvětlit proč na konci toho vašeho blábolu máte ten žlutomodrej hadr - k čemu je to dobrý ???

M. Grundmann 18.4.2024 9:07

Za Husáka byla československá armáda zločinecká organizace a její činnost se redukovala na šikanu vojáků základní služby. Kdyby to bylo na mně, tak bych všem vojákům z povolání za komunismu snížil důchod nebo je jinak potrestal.

L. Hančar 18.4.2024 7:10

Ano, taková vojna byla v sousedním útvaru ženijního vojska v Brně -Řečkovicích Na špici 1987. Útvar dementů. U nás, elity ČSLA rakeťáků, jsme si vojnu užívali, nakonec Brno nabízelo našim absolventským výložkám spoustu úrodných moravských klínů. Proto bych při zavedení povinné vojenské služby zavedl vstupní IQ test a magory pod 60 bodů nechal doma u maminek. Tam si můžou šikanovat podle libosti.

S. Ševeček 18.4.2024 7:35

"vojna se sadistickými a inteligenčně méněcennými vojáky z povolání"

/snad nemáte na mysli našeho (p)rezidenta generála Petra Pavla ?

J. Nevrkla 18.4.2024 0:33

Včera jsem viděl videa tři amerických mladíků, kteří se vyslovovali k potenciální mobilizaci, kdyby se Amerika zase účastnila nějaké války v cizině. Všichni se vyjadřovali velmi odmítavě a rozhodně říkali, že by nešli bojovat a nasazovat život v cizině proti lidem, kteří jim nic neudělali a nijak je neohrožovali.

Ukrajinci platí tisíce dolarů za propašování do ciziny, aby se mobilizaci vyhnuli, spousta se jich údajně utopila, když v zoufalství chtěli přeplavat řeku na hranici s Rumunskem. Rusové hlásí, že mobilizaci nepotřebují, že se denně v průměru hlásí kolem patnácti set dobrovolníků. Hodně to vypovídá o tom, na čí straně je pravda.

L. Kuča 18.4.2024 2:35

V komentářích natočených na konci seriálu Band of brothers bylo uvedeno, resp. kdosi vydával svědectví o tom, že ve vesnici v USA kde žil, všichni kdo neuspěli při odvodu pro účely vylodění v Normandii, spáchali sebevraždu. Dnes nemyslitelné. Z toho je patrné že tato ochota či neochota je velmi podmíněna místem, časem a místní společenskou náladou. Dá se tedy říct, že nevypovídá téměř o ničem. Zapracujte pár let na naší mládeži, vtlučte jim do hlavy určitý “mindset” a alespoň 80% utáhnete na vařené nudli. No, vždyť ono se to vlastně děje, jen se tahá trochu podivnými směrem. Současný západní hyperindividualismus a hedonismus je hnus, ale mongolská stádnost a velikášství je téměř urážkou lidství.

R. Langer 18.4.2024 5:49

Jo, jako že mladí půjdou na Ukrajinu bojovat proti globálnímu oteplování, místo za Fyjalu & spol? ;-) ;-D