3.6.2024 | Svátek má Tamara


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Diviš 18.4.2024 11:00

Moje jediná poznámka je, že z donucení nikdo dobrým a použitelným vojákem nebude. Jen si občerství všechny schopnosti ulejvání a švindlování. Pokud má být výcvik úspěšný, musí být dost tvrdý a největším trestem za ulejvku vyřazení z výcviku. Pokud by to bylo odměnou, tak nemá ani cenu do něčeho takového investovat nemalé náklady.

M. Malovec 18.4.2024 10:58

Všichni občané včetně žen (ty by se kvůli rovnoprávnosti s muži cítily znevýhodněné) a včetně neidefikovatelných létajících genderů (ti by také asi plakaly, že nemohou sloužit vlasti).

P. Diviš 18.4.2024 10:57

Ano. Pokud je ovšem těch profíků dost.

P. Diviš 18.4.2024 10:56

Hlavně pořízení patřičné infrastruktury.

J. Majzlík 18.4.2024 10:46

Teprve dnes se nám* (jim)* vrací třicetileté budování beztvaré, neukotvené společnosti.

Pozn.: *Dle uvážení škrtněte.

J. Kindl 18.4.2024 10:43

Branná povinnost existuje a nikdo ji nezrušil. Zákon 585 z roku 2004

J. Majzlík 18.4.2024 10:39

Pokus o věcnou úvahu na téma zavedení branné povinnosti, spojené s doživotním bonusem: Před zavedením branné povinnosti by bylo nutno nejprve rozšířit stávající strukturu naší armády o nové jednotky, což je m. j. spojeno se vzděláním a s výchovou nové generace vojnou nepolíbených důstojníků.

L. Kuča 18.4.2024 10:30

Samozřejmě, že nikdo z nich netušil, KDE a KDY to vylodění proběhne. (To, že VŮBEC ANO, se tak docela utajit nepodařilo a ani se tomu nedivím.) A ani jsem to netvrdil. Ani ti pamětníci. I oni to zjistili až ex post. To byla opravdu extrémně utajovaná záležitost. I tak to bylo dost nebezpečné a ještě si posichrovat zinkovou rakev tím, že předem sdělím, kde proběhne invaze by bylo zcela idiotské. Vždyť jen kolik se dělalo pracných kamufláží za účelem znejistění a rozptýlení německých vojsk do co největšího počtu lokalit.

Ale co je nejpodstatnější, i kdybych takovou pitomost opravdu plácnul, na moje sdělení by to mělo úplně nulový vliv. Oni se nezabili zrovna a jenom proto, že se nemohli vylodit právě v Normandii, nýbrž proto, že je s nimi vůbec ve válce nepočítali! Musím podotknout, že to trochu míjí moje vnímání světa a života, jakkoliv jistý faktor zahanbení chápu, a bylo nemalou chybou tehdejší US administrativy, že si s něčím podobným neuměla a snad sni nechtěla poradit. Když už to nepředvídali, tak alespoň po prvních případech. Ale je fakt, že byla prostě jiná doba.

J. Kindl 18.4.2024 10:27

Branná povinnost u nás existuje stále

R. Simek 18.4.2024 10:27

Vždy je mnohem efektivnější, když bojuje cvičený, připravený a hlavně motivovaný profesionál, než poslat bojovat "kluka s mizernou fyzičkou, jehož jedinou snahou je přežít nezraněn".

Ten druhý případ jen odčerpá z populace potřebnou výkonnou pracovní sílu, která reálně poslouží jen jako "potrava pro děla". Tím si zem jen "kupuje čas za krev a maso", protože takoví vojáci nic nevybojují.

J. Kindl 18.4.2024 10:27

Zákon 585 ze dne 4. listopadu 2004 o branné povinnosti a jejím zajišťování

Branná povinnost je povinnost státního občana České republiky (dále jen "občan") plnit úkoly ozbrojených sil České republiky (dále jen "ozbrojené síly"); zahrnuje povinnost občana podrobit se odvodnímu řízení, vykonávat vojenskou činnou službu a plnit další povinnosti stanovené tímto zákonem. Osobě starší 18 let, která nabyla státní občanství České republiky, vzniká branná povinnost ode dne nabytí státního občanství. Takže každý je povinen v době vyhlášení branné povinnosti na vojnu.

L. Peleška 18.4.2024 10:21

Další otázkou je, za jaké “Evropské hodnoty” by měli vojáci bojovat a umírat? Za milióny imigrantů, 62 druhů pohlaví, Zelený úděl, který neumožní ani vyrábět zbraně, za buzerující byrokracii? To jako vážně? Chá!

L. Peleška 18.4.2024 10:18

Vojnu jsem absolvoval jako “jednoročák” v 25 letech. Nesnáším armádu a nechápu, co oli straší Evropu válkou? NATO má trojnásobnou přesili ve zbraních i profesionálech! Navíc válka na Ukrajině ukazuje, že příští válka se bude odehrávat pomocí nelidských prostředků. Bez tanků! Ty jsou reliktem. Tank má dvě neodstranitelné chyby! Je možné ho zničit pomocí min anebo dronů, obojí za zlomek ceny! Tomu lépe vyhoví profesionálové, kterých má NATO trojnásobek než Rusové? Co tu, Boha jeho, straší? Jde o peníze? Nejprve covid, pak Green Deal a teď zbraně? Je to lup chytrých a oloupení jsou ti hloupí! Jinou otázkou je výchova mladých sobců! Armáda ze sebestředných sobců udělala rozumné jedince, kteří pochopili, že nejsou středem Vesmíru!

M. Grundmann 18.4.2024 10:13

Jak jsem již napsal, za komunismu byla armáda zločinecká organizace. Tehdejším vojákům z povolání by se teď měl krátit důchod. Není to realistické asi jen proto, že jich většina přešla do nové armády a tím by se dnešní armáda rozpadla. Vojáci z povolání byli podstatně horší než příslušníci Lidových milicí, kteří byli za svou činnost za komunismu postiženi.

M. Grundmann 18.4.2024 10:09

Ve starověkém Řecku bylo vnímání homosexuality jiné než dnes. I sám Alexandr měl údajně homosexuální styky s přítelem. Římané například znásilňovali poražené nepřátelské vojáky. Dnes by podobné chování rozvrátilo morálku jednotky.

J. Fráňa 18.4.2024 10:08

;-DR^

P. Adámek 18.4.2024 9:56

Je vidět, že žádný z diskutujících čtyřicetiletých dědků nezažil povinnou vojnu v Československé lidové armádě, to by zazněly jiné argumenty - o bezduché buzeraci, o zničených vztazích s děvčaty v době, kdy jsou tyto vztahy nejdůležitější v životě a to, že holka odloučení nevydrží, někdy vede k psychickým problémům, o ztracených létech v době, kdy kamarádi s modrou knížkou začnou vydělávat ...

P. Hák 18.4.2024 9:52

Ehm... věřím, že to v těch komentářích bylo, ale než bylo vylodění, tak až na tisícovku vyvolených 1) nevědělo se kde bude 2) nevědělo se kdy bude a 3) ono se ani neříkalo, že bude.

Operace Fortitude (utajení vylodění ve Francii) byla jednou z nejúspěšnějších operací tajných služeb v historii. Tudíž pokud ty komentáře byly formulované tak, jak jste to napsal, jde o čistou fikci (= lež).

P. Satko 18.4.2024 9:51

Najslavnejšou starogreckou bojovou jednotkou bol Sväty oddiel, tvoreny 150 parmi homosexualov. Porazili aj Spartanov. Vyzabijal ich až mlady Alexander v buducnosti Velky ked ich porazil jazdou.

P. Hák 18.4.2024 9:47

Však oni jim mocní něco najdou, viz komentář pana Langera. A kdyby ne, tak se za Prahu bude bojovat třeba u Caracasu. Kábul už jsme měli...

R. Langer 18.4.2024 9:43

Přece za naši vlast, Ukrajinu. ;-D

R. Langer 18.4.2024 9:42

Jasně, aby každej měl doma flintu. To by ta levičácká vládní pakáž pravděpodobně umřela hrůzou. ;-D

L. Kuča 18.4.2024 9:35

Kdyby šel někdo bojovat za našeho bruselofilního fialového přecedu, tak to by nemělo daleko ke stockholmskému syndromu. ;-D.

Jinak dneska z onoho kolektivního západu by se do boje chtělo už jen zaťatým militaristům. My už jsme hluboce navyklí na bezpečí našich vyhřátých obýváčků a ve skutečnosti i do toho bojování s globálním oteplováním se hrnou jen uřvané aktivistické tlupy, které úspěšně smýkají “mouchysněztesimě” zbytkem populace. Pokud se ale ten zákop až tak moc neliší od toho, v čem normálně žijete, je vaše perspektiva poněkud jiná. Nebo předpokládáte, že na Ukrajině potkani ohlodávají kosti synků z moskevských a zejména pak petěrburgských zbohatlických rodin? (Kéž by, kéž by, jakkoliv by bylo nekonečně lepší tuhle “Speciální operaci” nikdy nezahájit).

M. Grundmann 18.4.2024 9:20

Za dnešní stát mladí muži bojovat nebudou. Kdo by bojoval za to, aby mohl žít pod pantoflem ? Muži riskovali svůj život ve válce kvůli ženám. Dnes se chovají ženy natolik nepříjemně a agresivně, že za ně bude bojovat jenom blázen. Naopak si dnes mladý muž bude škodolibě přát, ať si jich užije nepřítel. Obrana vlasti ztrácí pod vlivem nových zákonů pro muže smysl, tato země už není jejich.

M. Grundmann 18.4.2024 9:14

Ženy v armádě jsou zvrhlost. Mají smysl jedině jako ošetřovatelky. Účast žen na velení nebo v bojových jednotkách naprosto rozvrátí bojovou morálku celé armády. Podobně jako účast homosexuálních mužů.

L. Píchová 18.4.2024 9:13

souhlas s panem Navrátilem v 7.59 - za co by jako ti lidé bojovali?

L. Píchová 18.4.2024 9:11

to myslíte vážně, že by fialovci naučili lidi zacházet se zbraněmi a pak je dali lidem domů? Vždyť oni se občanů této země bojí jako čert kříže - jen za výzvu na nějakém marginálním webu k tomu, aby byli politici "vyházeni z oken" dostal onen vyzyvatel 5,5 roku na tvrdo:((

M. Grundmann 18.4.2024 9:07

Za Husáka byla československá armáda zločinecká organizace a její činnost se redukovala na šikanu vojáků základní služby. Kdyby to bylo na mně, tak bych všem vojákům z povolání za komunismu snížil důchod nebo je jinak potrestal.

P. Kubáč 18.4.2024 8:53

Je hezké mít "profesionální armádu" která má nominálně 1/2 a reálně 1/10 bojeschopných lidí co měla Wagnerova žoldnéřská skupina.

S takovou armádou si dobytí Česka může objednat každý bohatší oligarcha, bez obav, že by se mu růžoví mamánci na Zoloftu stavěli do cesty.

K. Křivan 18.4.2024 8:47

Modrá knížka by měla mít i nevýhody. Aby se v podstatě takovým zmetkům (Vondra) nevyplatila.