10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

BIG BEN: Proč intelektuálové dokážou být tak pitomí?

Různé teorie inteligence většinou počítají, že čím vyšší intelekt a vzdělání, tím dokonalejší racionalita, logika, kritické myšlení, smysl pro spravedlnost, praktické schopnosti a to, čemu se říká zdravý nebo selský rozum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 30.10.2019 13:01

Není, taky se tady nic neřeší, všichni tady jenom nezávazně plácáme, abysme se pobavili, nebo si ukrátili čas, nebo vyplňovali mezery mezi intenzívním pracovním nasazením jako třeba já. Vy tady něco řešíte? A co, bohamáriu?

V. Halašta 30.10.2019 12:59

Jo. Mám ale takový pocit, že pan Kuras ano.

V. Halašta 30.10.2019 12:58

Jo, už vidím. Vy nic netvrdíte, vy jen trollíte.

J. Schwarz 30.10.2019 12:58

V tom je právě podraz "kolektivismu". Ve světě zvířat se nestane, aby "vůdčí samec" zaháněl zpět do stáda odloučivší se jedince "pro jejich dobro" zatímco instinktivně cítí že sám na tom bude líp když mezisebe a lvy nažene dost slabších jedinců.

M. Moravcová 30.10.2019 12:55

A je tak podstatné to řešit? Praktik by to neřešil, intelektuál se v tom bude ňahňat.

P. Pepax 30.10.2019 12:54

Souhlas, nebývalé zvýšení produktivity práce na který měli intelektuálové minimální vliv přineslo i nebývalý nárust počtu těchto trubců.

J. Schwarz 30.10.2019 12:47

Ale ta "rovnost ve výsledku" se dá "intelektuálně obhájit" na základě už dnes existujících a praktikovaných zásad. Vemte si tak zvané "postižené". Postiženým je i skvěle placený programátor, úspěšný malíř nebo hudebník přišel-li o nohu. Předpokládejme / a je to rozumný předpoklad / že kdekdo by chtěl vydělávat dvěstě tisíc měsíčně nebo, pokud je chlap, okouzlit nějakou krásku. Málokomu se to povede, je spousta lidí co vypadají na pohled skvěle, jsou sami a vydělávají dvacet tisíc. Hergot, nejsou oni "postižení"? Beznohý člověk nemůže běhat a vydělávat si fotbalem nebo třeba jako pokrývač a každý uzná že chybějící noha je handicap. Proč ale není stejným postižením i nedostatek duševních schopností, píle, schopnosti soustředění, výřečnosti? Neměl by nesmělý mladík dostat od státu na zdravotní pojištění modelku, neschopný programátor plat jako špičky od Google?

M. Moravcová 30.10.2019 12:46

:-)R^

M. Moravcová 30.10.2019 12:45

Proboha proč to sem píšete? Ten článek je o něčem jiném.

M. Moravcová 30.10.2019 12:43

R^

R. Langer 30.10.2019 12:42

No však vám v tom taky nikdo nebrání...

Hlavně že si sám uvědomujete, že je to k ničemu, to je hezké... ;-)

M. Moravcová 30.10.2019 12:41

Skvělý článek. Já jsem typický praktik a realista.

Závěr je tak typický pro dnešek:

Díky tomuto poznatku se také dají identifikovat případy kolosální pitomosti celokorporační a dokonce i celostátní, když je ovládne „lépevědoucí“ analytický intelekt vyžadující loajalitu a potlačující disent.

R. Langer 30.10.2019 12:40

Aha, takže výsledky voleb respektujete, tedy je všechno v pořádku. To jsem rád, že vládu, prezidenta a jejich voliče respektujete. Jenom se vám holt nějak nelíbí. A co by se vlastně mělo stát, aby se vám líbily? ;-D

R. Langer 30.10.2019 12:36

Já nic netvrdím, to vy. ;-D

R. Langer 30.10.2019 12:33

A vy se jich držíte? 8-o

J. Anděl 30.10.2019 12:32

Souhlasím. A ačkoliv jsem sebejistě psal o zvířatech, nešlo o studii zvířecího sebeuvědomění, spíš o vyjádření, v čem se my lidé tak výrazně lišíme. A pak proč je podle mě zavádějící říkat, že v přírodě jsou jen samci a samice, protože i to je abstraktní pojem lidského světa - a našeho způsobu chápání. V přírodě fakticky nejsou - v tom smyslu, že ten abstraktní pojem někde neleží či neběhá, nedá se ulovit či zvážit. Jen porovnávat shodné a odlišné vlastnosti spousty konkrétních exemplářů, nad kterými ten abstraktní pojem v lidském světě vybudujeme a zpětně z něj vyvozujeme závěry, které se zdají (!!!) být závazné pro jednotlivce.

V tom druhém se shodujeme zcela. Formuluju to tady někde kolem myslím docela podobně, že problém je v tom vymýšlení, co mají dělat ostatní.

Ale tak proto se vyjadřuji radši jen v diskuzích na NP a nikoliv jako zákonodárce či lékař. A snažím se nepsat, co mají lidé dělat. Jen občas, co si myslím, že je pro jednotlivce dobré. Ovšem je na jednotlivci, co si zvolí.

R. Langer 30.10.2019 12:32

Ano, ten váš zcela nepochybně. :-P

J. Schwarz 30.10.2019 12:30

Pán je také "Yntelektuál"? K traktátu pana Kuráse bych jen dodal, že většina těch intelektuálů podle svých hubou hlásaných zásad nežije, nežila a žít nebude. Ty jsou je pro plebs. Panstvo si vždy zdůvodní, kdy a proč je třeba zásady "modifikovat"...

Z. Lapil 30.10.2019 12:28

Nepsal jsem o žádné konkrétní demonstraci.

V. Halašta 30.10.2019 12:21

Nevšiml jsem si urážení se z nepodání demise zato jsem si všiml urážení se po nařčení ze zaplacení.

M. Rozbořil 30.10.2019 12:19

Dost často se mi články B.K. špatně čtou a s mnoha z nich razantně nesouhlasím. Ale kvůli dnešnímu bych si možná i Playboy koupil. Dík.

V. Halašta 30.10.2019 12:18

ANo, ten čtvereček je kulatý.

P. Han 30.10.2019 12:17

Protože pokládají za hlupáky všechny ostatní. Zbytečně si fandíte.

R. Woloszczuk 30.10.2019 12:10

Omlovám se pokud jsem se vyjádřil příkře. Myslím, že víme příliš málo na nějaká kategorická tvrzení o myšlení zvířat. Minimálně víme, že některá mají sebeuvědomění a k tomu už určitá míra abstrakce nutná je.

Jinak problém intelektuálů není v tom, že něco "plácnou" a politik se toho chytí, ale naopak. Řada intelektuálů a hlavně "intelektuálů" si myslí, že jejich schopnosti v jednom oboru jim dávají právo sdělovat ostatním "moudra" o čemkoli (Herečka se vyjadřuje k ekonomice, Astronom k psychiatrii...) a podle toho vypadají i názory ve veřejném prostoru i posotj části občanů k lidem jenž nepracují rukama...

P. Han 30.10.2019 11:55

Pan Kuras tu píše o uálech. To jsou ti, kdo rozdělují společnost, a činí tak s velikým rykem.

J. Anděl 30.10.2019 11:39

Nevím, jestli myslíte můj příspěvek, nebo pana Aldy, ale neprotestuji proti takovému označení u svého, taky si to totiž myslím. Ale dokud z toho negeneruji povinnosti pro ostatní, je to myslím neškodné jako jízda na kolotoči.

V. Halašta 30.10.2019 11:39

Pan Kuras se příliš nedrží nedávných slov jeho oblíbeného prezidenta o nerozdělování společnosti.

J. Anděl 30.10.2019 11:37

No, představuju si to podobně.

Co myslíte, je pro jednotlivce žádoucí snažit se do toho stavu vrátit?

V. Halašta 30.10.2019 11:35

Demonstrace nepřinášejí žádné rozuzlení, žádný efekt, žádné rozhodnutí. To může být až v nějaké reakci na demonstrtace anebo nemusí být žádné. takže je to úplně jinak - demonstrace jsou veřejným, svobodným vyjádřením názoru demonstrujících. Tak jak je například komentář zde, jen je viditelnější.

I. Polák 30.10.2019 11:32

2 příklady - dlouho jsem se tak nepobavil. Rybník - žádný problém, jenže to je následkem vzdělání. Zato míč a pálka - dodnes tomu nevěřím. Já před sebou vidím regál v supermarketu - mají tam v masivním PE obalu zabalenou pálku s míčkem dohromady. Pak tam mají, možná, podobně zabalený jeden míček. Samotná pálka nikde, na regálu cenovky vytvořené generátorem náhodných čísel...