24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

BIG BEN: Proč intelektuálové dokážou být tak pitomí?

Různé teorie inteligence většinou počítají, že čím vyšší intelekt a vzdělání, tím dokonalejší racionalita, logika, kritické myšlení, smysl pro spravedlnost, praktické schopnosti a to, čemu se říká zdravý nebo selský rozum.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Halašta 30.10.2019 11:31

Já zase reraguji na text článku. To je tak obtížné sledovat myšlenkovou linku přes dva diskuzní příspěvky?

V. Halašta 30.10.2019 11:29

Plnohodnotný popis demokracie by se asi těžko vešel do diskuzního příspěvku a vy také nijak nezdůvodňujete a nepopisujete své tvrzení.

Ale třeba právě na těch demonstarcích, které vás evidentně tak pálí, si lze ukázat, že demokracie není dvoustavová. Pokud začnete ubírat některá práva (což je jeden z podstatných rysů demokracie), jako například právo se volně a svobodně vyjadřovat třeba i formou demonstrace, tak nezaniká demokracie už při prvním potlačení toho práva ale je jen snížena její kvalita. Takže už máme vedle sebe plnou demokracii a omezenou demoracii.

A vy byste určitě rádi postupovali ještě dále, že?

M. Prokop 30.10.2019 11:21

Názorná ukázka intelektuálštiny.

V. Halašta 30.10.2019 11:20

Z čeho vyvozujete, že nerespektuji výsledky voleb? Nerespektovat a nelíbit se je rozdíl.

Jenže tohle je obvyklý diskuzní faul - začnu mluvit za oponenta a s tím vyfabulovaným oponentovým názorem si pak snadno poradím.

M. Prokop 30.10.2019 11:19

Jo. Taky se tomu říká rovnost příležitostí a rovnost výsledků. Socani všech odstínů (převčírem jsem o tom slyšel blábolit jednu feministku) preferují tu druhou. Proveditelná je ta první.

A. Alda 30.10.2019 11:14

To neznám, ale je to výborné.

A. Alda 30.10.2019 11:13

Tak.

A. Alda 30.10.2019 11:12

Takto na tom byli lidé před prvotním hříchem. Ovoce ze stromu poznání dobrého a zlého je zničilo.

R. Langer 30.10.2019 11:11

No tak nás poučte, co to podle vás je? ;-)

R. Langer 30.10.2019 11:09

Mozek si to pamatuje zejména u těch, kteří se nad podobnými věcmi zamýšleli už dříve. U někoho to nefunguje nikdy, dá to moc práce a není si tedy co pamatovat. ;-)

R. Benýšek 30.10.2019 11:09

A není to vlastně opravdu tak? Že buď jsou (na místě) volby anebo demonstrace? A že tam, kde je možnost voleb (svobodných - hodných toho jména), není zapotřebí demonstrovat? A že to, za co je třeba demonstrovat, je jen ta možnost voleb? (a nikoli konkrétně to, kdo má odkud odstoupit, kam nastoupit a kde zůstat).

R. Langer 30.10.2019 11:07

Ne, proč? 8-o

Z. Lapil 30.10.2019 11:01

Definitivně jste dokázal, že politologie je pavěda :-).

J. Ptáček 30.10.2019 11:00

Proč hlupáci dovedou být tak chytří?

Z. Lapil 30.10.2019 10:58

V tom případě vám nerozumím. Kdybyste napsal internetktuál, něco bych si pod tím představil.

Z. Lapil 30.10.2019 10:57

Přemítání o břevnu v oku svém máte za dělání do vlastního hnízda?

Š. Hašek 30.10.2019 10:55

To sedí, pane Vrzale.

Připomínám, že současný sen intošů je rovnost. Bez dalších podmínek. Lenin a Hitler byli čučkaři .....

Z. Lapil 30.10.2019 10:54

Nevylepší. Demonstrace upozorňuje na nějaký "nevládní" názor a rozsah jeho sdílení ("několik rozvratníků" nebo plný Václavák). Kterákoliv vláda by kteroukoliv z demonstrací měla vzít na vědomí, byť tím, že nad ní mávne rukou.

Neboli demonstrace je způsob komunikace lidí (ne nutně lidu) s politiky (ne nutně s vládou), a tím je důležitá (ne nutně rozhodující).

Jo, a demonstranti by se neměli hned urážet, když vláda rovnou nepodá demisi.

J. Anděl 30.10.2019 10:48

Není mě škoda pro psaní komentářů pod články.

Přesně to nevím. Domníváte se, že zvířata taky používají abstraktní pojmy?

Z. Lapil 30.10.2019 10:46

Samozřejmě. Jak byste chtěl demonstrovat, aby se opozice vzdala vlády? ;-)

R. Dubravský 30.10.2019 10:45

Pochopil jsem to tak, že článek bude mít pokračování, kde se bude autor věnovat zbývajícím typům inteligence.

Z. Lapil 30.10.2019 10:42

To je krásná ukázka pravdy tak poloviční, že se stává hnusnou lží. Protože druhou půlkou je glorifikace práce rukou coby maskování neschopnosti přemýšlet. Ad absurdum dovedeno komunisty, kteří intelektuálštinu zavrhli a zkusili lid udřít v údernickém hnutí, bojíce se (na sobě) nezávislého myšlení.

Nebo snad souhlasíte s tvrzením "co manuál, to blbec"?

J. Jurax 30.10.2019 10:42

Intelektuálové bojují o svou existenci žvaněním. Naše výkonná společnost je schopna uživit i takové trubce.

F. Houžňák 30.10.2019 10:38

Těžko říct. Jak se v tomto ohledu cítíte vy? A nejde o to, zda to někdo pochopil (já jsem to pochopil taky), ale o to, že to autor poněkud neobratně naformuloval. Nemyslíte?

R. Woloszczuk 30.10.2019 10:37

Super takže vy víte co a jak řeší/neřeší zvířata není vás škoda pro psaní komentářů pod články???

J. Jurax 30.10.2019 10:36

Ano.

A pro jaký proslulý časopis píšete Vy?

J. Anděl 30.10.2019 10:36

Ano, souhlas, logika často ruší vizionářství.

Nemám rád pojem "lepší lidé", protože jednak si o sobě všichni myslíme, že jsme tak či onak lepší (ti chytřejší, tamti mravnější atd.). Ale hlavně problém tzv. lepšolidí netkví v tom, co si myslí o sobě, ale že cítí potřebu až povinnost vnutit svou vizi ostatním, aniž by ve své abstrakci udrželi kontakt s realitou. To tak úplně nesouvisí s IQ.

J. Jurax 30.10.2019 10:33

Z WUMLu určitě ne ... :-)

Řekl bych, že z praxe ...

V. Pavelka 30.10.2019 10:24

Po volbách ve východním Německu ,Afd dostává nacistickou fašistickou a rasistickou nálepku ,jen proto že nechce takové množství imigrantů .Na to píše P.Robejšek "Logika není silnou stránkou lepších lidí,protože ruší jejich vizionářství"!EU;-O8-o:-(

P. Han 30.10.2019 10:17

Já jsem to pochopil. A teď nevím - jsem kvůli tomu podle vás intelektuál nebo ne?