15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 8.2.2020 10:12

..tož haviřu jeden slepy, podivaj sa na toto, po pravej straně teho přejezdu cosi uvidiš:

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/video-reporyje-pavel-novotny-prejezd-deti-vlak_2002060959_ako

Zdař buh!

P. Grigar 8.2.2020 10:08

.. vy taky nejste vrchní traťmistr, který za úsek zodpovídá. Takže existenci jízdy rychlíku v této trase už nepopíráte? A panu Zadákovi se omluvíte? ;-)

J. Hruška 8.2.2020 10:07

A jaké SMYSLY píšete Vy? V Řeporyjích žádný chodník není. Jistě jste si všiml ze záběrů šmírovacích kamer. Zdař Bůh.

Š. Hašek 8.2.2020 10:06

I tady se již diskuse dostala do fáze "rychlíky do Budějic" .... přes Řeporyje .....

Možná, že červené světlo/závory dostanou i jiný význam. Učitelky budou závodit s dětmi před vlakem. Za vlakem. Pod vlakem. Ty dráhy si "fakt dělaj co chtěj" ......

Tak se aspoň člověk pobaví. Budu sledovat obchodní obrat pohřebáků na poli ČD v příštím roce!

Jo, a taky by na pokyn průvodčích mohli podjíždět závory automobily. Aby to vodsejpalo.

P. Grigar 8.2.2020 10:04

..kolik bylo jen za loňský rok zaznamenáno střetnutí na přejezdu, které bylo zaviněno provozovatelem drážní dopravy? Železniční přejezd je absolutně bezpečný, pokud účastníci provozu dodrží všechna vztažná ustanovení. Nebo alespoň selský rozum.

Rekonstrukce přejezdů k vyššímu standardu probíhají neustále, pojem nezabezpečený přejezd zákon nezná a v reálu se nic takového nevyskytuje.

J. Hruška 8.2.2020 10:01

Jak nádherný je rozhled z výšin morální nadřazenosti!

Špatný je vždy někdo jiný. jen ne Vy, co se staráte o BEZPEČNOST.

Š. Hašek 8.2.2020 9:58

Nemám skoro sil reagovat na Vaši poznámku, pane Hruško. Zvláště, pokud se domníváte, že jsem celý život jen "sbíral smutně veselé historky". A teď je dávám k dobru.

Myslíte zadáváním podnětů nějakou sešlost na náměstí? Nebo hlášení po službě či referát na odborné sešlosti? Občas máknu, ale hlavou do zdi nebuším. A už vůbec ne za spěchající, opilé, lehkovážné ...... to se nedělá, pokud nejste blázen, který posléze skončí sám na práškách.

Měl jsem dávat podnět kvůli mrtvole, která měla v uchu zaražené sluchátko s Pink Floydama!!!???

Vrhněte se na to!!! Pane Hruško!!! Pište! Podněcujte! Založte školicí neziskovku.

Omlouvám se za zostřený tón, ale mě už některé "odborné dikuse" neba .....

P. Grigar 8.2.2020 9:54

..pane Šejno, některá ustanovení předpisů pro železniční provoz jsou reakcí na to, co pan Hašek popisuje. Říkáme jim "ustanovení psaná krví".

P. Grigar 8.2.2020 9:51

.. pane Hruško, píšete nesmysly, na drážní těleso je zakázáno vstupovat mimo prostory a vyznačené přechody, určené pro cestující veřejnost. Kdyby při obcházení závor mimo určený prostor došlo ke zranění některé osoby, například pádem, výpravčí by se nestačil divit. Stažené závory v tomto případě tvoří zábranu pro vozovku a také chodník pro chodce. Pokyn pro vstup na přejezd v době jeho uzavření může dát pouze pověřený pracovník provozovatel dráhy nebo udržující organizace( řádně označený!) a to přímo v jeho prostoru.

Š. Hašek 8.2.2020 9:47

Děkuji.

Byla to pouze velice suchá fakta, pane Šejno. Tak suchá, protože protokol bývá "daleko mokřejší". Život naučí. V opačném případě hrozí Bohnice a psycholog.

Dnes, v modernodobě, mně už často zbývá jen černý humor. Možná i Vám.

J. Hruška 8.2.2020 9:46

Pane Hašku, na každé pietě a v každém kostele vidím ukřižované tělo Ježíše Krista přibité na kříži (z železničních pražců). Zadal jste, ZA DOBU SVÉ SLUŽBY, alespoň jeden podnět na rekonstrukci železničních přejezdů? Asi.

M. Šejna 8.2.2020 9:46

Já neznám jízdní řád.

Jak víte, ze tam tudy ten rychlik jezdí?

On má v tom zapadákově zastavku?

Š. Hašek 8.2.2020 9:42

Vás je tady evidentně škoda .....

Pane Hruško, doškolujete i železniční zaměstance?

Dále škoda slov, ale vězte, že i milion průvodčích nemá ponětí o tom, co se bude v dané dopravně dít. Co se bude dít, to ví výpravčí/dispečer. Možná ale Nora ví, že?

Choďte dál pod závorama, poučujte, mudrujte ...... statisticky se dotanete mezi těch 280 mrtvol ročně za hodně dlouho. Je to matematika. "Hlupáci", kteří znají červenou, mají jinou matematiku.

Š. Hašek 8.2.2020 9:37

Jo ..... někdy je horší, když z občanky spěchající z Tesca vidíte ještě týden rosypaná jablka z tašky (Tesco) a její botky, vzorně srovnané vedle koleje ...... asi policejně srovnané.

Možná ale, že parlament schválí zákon, že za "jistých okolností" bude možno používat koleje/závory stažené jako "zkratku". Povolení bude vydávat někdo, kdo mává vodněkud.

Ten zákon bude na knížku. Polovina se bude věnovat trestům strojvůdců, kteří "operativně nezvládnou situaci" ...... situaci operativně nastolenou školenými vychovatelkami.

J. Drobný 8.2.2020 9:36

No mohli by třeba navštívit pana starostu, který by jim jistě rád povyprávěl něco o historii Řeporyjí s ukázkou místa, kde chystá pomník nacistické armádě.

M. Šejna 8.2.2020 9:32

Jel jste po té trati někdy přes Prokopské údolí?

Mohly by se tam natáčet westerny, ale rychlík bych tam nepustil.

P. Grigar 8.2.2020 9:31

..neuhýbejte! Jezdí nebo nejezdí?

J. Hruška 8.2.2020 9:31

Pane Grigare, v zastávce Praha Řeporyje jsou pouze dvě koleje které jsou téměř vždy obsazené stojícími vlaky příměstské dopravy, které se zde v půlhodinových intervalech potkávají a jeden na druhý musí počkat.(Jedou v protisměru po jednokolejné trati). Ve stanici řídí provoz výpravčí. Stažené závory a signální světla řídí provoz na POZEMNÍ KOMONIKACI podle silničního zákona. Všimněte si, že děti přecházejí koleje mimo pozemní komunikaci v místě drážního pozemku v sousedství (vedle) , žádné technické zařízení sloužící k bezpečnosti SILNIČNÍHO provozu děti nepřekračovaly. Na drážním tělese není ani cedule zakazující zde přechod přes koleje. Na drážním tělese řídí provoz i chodců odpovědný pracovník, zde výpravčí, a ten dal zřetelný pokyn všem třem učitelkám, že přechod kolejí drážního tělesa je bezpečný, (oba vlaky na obou kolejích byly v klidu a vyčkávaly na výstup a nástup cestujících a na pokyn k odjezdu). Bezpečnost cestujících byla dostatečně, vzhledem k podmínkám ve stanici , zajištěna.

Starosta PRAŽSKÉ části Řeporyje by se především měl postarat o řádnou rekonstrukci zmiňovaného křižování silnice a kolejí tak , aby byl vybaven alespoň chodníkem pro chodce zvlášť mimo pozemní komunikaci a byla tím zajištěna SKUTEČNÁ bezpečnost chodců.

Starosta raději investuje svěřené prostředky do stavby jakýchsi pomníků vlasovcům a placení šmírovacích kamer než do občanů. Čest práci! Jóžín z Bážín.

M. Šejna 8.2.2020 9:29

Vy byste mohl psát knihy. ;-D

Černý humor ovládáte dokonale. R^

P. Grigar 8.2.2020 9:27

..viděl jsem i lokomotivu "ozdobenou" chlapem naraženým na háku.. hotový Jánošík.

P. Grigar 8.2.2020 9:25

.. ale, co vy o tom víte? ;-D

Š. Hašek 8.2.2020 9:22

Za činné služby jsem zažil "zajímavé věci":

1. Zubní protéza za závěsem brzdového tyčoví, mozek na obou podvozcích.

2. Z občana (důchodce evidentně) spěchajícího byla viditelná aktovka na nárazníku (jako nová!!!), hlava byla v křoví cca 194 m dál. Už bez rádiovky. Prostata nebyla hledána.

3. Ze dvou dívek, které šli na ranní osobák ještě po několika dnech byl na pluhu jen otisk (v prachu) takového toho uzlu na pásku zimního kabátu .... kam se hrabe Psycho!

4. Spěchající cyklista se přefikne tak, že vidíte obratel páteře u pánve, jako když cirkulárkou ..... vršek je na větvích 28 m dále. Kolo celé!!!

5. Když to dopadne dobře, tak jen utržený prst. Na stroji slyšíte jen něco jako brnknutí na strunu. Spěchala, za vlakem, závory dole ...... vlak ale přijel z druhého směru. Bába. Protokoly, policie, zpoždění, vylité kafe bržděním ...... ach jo. Zúčastnění pomáhající potom zvýšeně konzumují večer alkohol a v hospodě vyprávějí ...

6. ........ dále asi 48 dalších bodů. Nejsem pohřebák. Ale o železničním provozu sakra něco vím. Učil jsem se to více jak čtyřicet let.

Jen tak dál mudroslavové, kteří na mávání průvodčího podlézáte závory! Je Vás za rok cca 290. Určitě ty dozorkyně budou oslavovány. Na Lidovkách včera to k tomu směřovalo ...... "jak byly operativní". Já tam byl za ....... Tedy jen podle někoho.

Možná, že Šabatová těm dozorkyním dá doživotní rentu. A soudu půjdu já, že jsem uvedl neschválená fakta.

Velice zkráceno.

M. Šejna 8.2.2020 9:19

Ta trať vůbec nemá parametry rychlostní trati. 8-o

I. Polák 8.2.2020 9:16

No to je největší přínos starosty Novotného pro slávu Řeporyjí! Konečně vím, že přes Řeporyje jezdí rychlík!!!!!

Taky jsem tomu nejdřív nevěřil.

I. Polák 8.2.2020 9:11

Vážení, jde o toto: Paní učitelky by neměly učit děti přecházet na červenou. Ale dráhy by zase neměly nás navykat na červené světlo v době kdy URČITĚ nemůže jet vlak.

Situaci v Řevnicích znám jen od vidění, ale znám řadu dalších závor vedle nádraží, kde projede vlak jenž zastaví ve stanici a závory se za ním nezvednou dokud ze stanice nevyjede.

Ale jak říkám, netvrdím, že v Řeporyjích šlo přesně o tenhle případ.

P. Boublíková 8.2.2020 9:00

Jj, někdy je lepší nevědět.

Teď ale rodiče těch dětí ví, takže na tento argument asi slyšet nebudou. [>-]

M. Šejna 8.2.2020 8:57

Přes Řeporyje? 8-o

M. Šejna 8.2.2020 8:55

Nechápu souvislost.

jezdit do Budějovic přes Řeporyje je podobná blbost, jako z Prahy do Brna přes Kladno

P. Grigar 8.2.2020 8:54

..vycházel jsem z toho, co je vidět na videozáznamu. Ostatní vychází z platných předpisů a osobních zkušeností s železničním provozem za(42 let služby. I po jednokolejné trati jezdí vlaky v obou směrech a dopravny s kolejovým rozvětvením slouží k jejich křižování nebo předjíždění. Z Prahy do Budějovic jezdí soukromý dopravce Arriva. ;-)

O. Uživatel 8.2.2020 8:52

Uživatel požádal o vymazání