15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Š. Hašek 8.2.2020 18:36

Mluvte za sebe.

Pozor na slovo nejspíše, hodně mrtvol si myslelo, že to nejspíše stihnou.

Š. Hašek 8.2.2020 18:35

To mě zajímá. Ten výpravčí a ten signál ....... potom se jim i já omluvím. To mi veřte.

Š. Hašek 8.2.2020 18:33

Faktem asi bude, v budoucnu, že pod závorama se normálka chodí .....

Nešlo by nějak stáhnout data z mozků těch 285 mrtvol v minulém roce ....... ty také (za dané situace) žádnou chybku neudělaly.

Zkráceno. Omluvte se a dejte jim svoje vnouče do výchovného procesu.

Š. Hašek 8.2.2020 18:30

"Úřední osoba průvodčí" .... ehm, není přes provoz drážních vozidel přes daný přejezd .... Průvodčí vlaku jest poněkud "nižší šajba".

Jó, byly doby ...... někde i vláček počkal, až husy doběhly k rybníku, to máte recht.

285 ročně, mrtvol.

P. Zinga 8.2.2020 17:03

Podle mě učitelky za dané situace žádnou chybu neudělaly. Poskytly ale příležitost všelikým morálním a právním puristům důvod k rozhořčení.

Sám jsem se,neznaje skutečnost-pouze na základě obrázku taky o o nich nevyjádřil lichotivě, za což se jim omlouvám.

F. . 8.2.2020 16:31

Podle dostupných informací jim výpravčí dal signál, aby přešly i s dětmi na nástupiště, kde stál vlak.

V. Zadák 8.2.2020 14:57

Přesně tak, neboť čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní. A dnes se s "mudrci" roztrhl pytel.

V. Zadák 8.2.2020 14:55

Asi desetkrát jsem napsal, že v Řeporyjích výpravčí NENÍ. Vše marno.

Čím méně se o něčem ví, tím lépe se o tom žvaní.

P. Grigar 8.2.2020 14:29

.. pánové železničáři, aktivní i vysloužilí! Navrhuji opustit tuto diskusi a přenechat volné pole lidové tvořivosti, člověk věci neznalý mívá obvykle nejvíce nápadů, jak by ona věc měla fungovat a jak by ji vylepšil.. k obrazu svému. A na to já nemám žaludek.

Já odcházím... nová doba!!!

A. Bytová 8.2.2020 14:10

Učitelky by se měly bezodkladně a bez soudu popravit. Zastřelit za svítání na řeporyjském nádraží. A onen aiznboňák, co jim chtěl usnadnit neřešitelnou situaci, tak ten minimálně doživotí.

Ale to asi nepůjde, protože všichni chytrolíni a samozvaní mstitelé a především rozliční psychologové by přišli o rozkoš plivat okolo sebe jedy. Rv

Hlavně že se opět zviditelnil starosta.

L. Dočekal 8.2.2020 14:03

Ani jeden z nás tady nezná situaci.Ten vlak klidně mohl blokovat výhybku,je hned u zastávky,tudíž nemohlo nic projet tam ani zpět.A to ten pracovník,který dal pokyn k přejití musel vědět.Ty závory držel nejspíše dole právě ten osobák.A ť to bylo tak či onak,jistě se to v tisku objeví.tak nesuďme předem

J. Prokůpek 8.2.2020 13:59

Jakákoliv diskuze je tady zbytečná. Cokoliv totiž řeporyjec Novotný prohlásí, to je pouze provokace!

A. Šír 8.2.2020 13:34

Renčín: "Nemohly by tvé mozkové buňky odumírat potišeji?"

A. Šír 8.2.2020 13:32

Renčín: "Nemohly by tvé mozkové buňky odumírat potišeji?

A. Šír 8.2.2020 13:25

Naprostý souhlas.

A. Šír 8.2.2020 13:24

Přesně tak. Co měly ty učitelky dělat, když patrně měly zpoždění (z jaké příčiny, je možno si snadno představit), na další vlak by čekaly s houfem dětí dvě hodiny, a úřední osoba přes vlaky (výpravčí...) jim dávala pokyn, aby si s nástupem do vlaku (stojícího, závory jsou staženy kvůli němu...) pospíšily. Úřední osobu se poslouchat musí... Když ještě byli na Zemi lidé, tak by u závor stála babka (dědek...) a závory by na chvíli pro děti zase pozvedl...

O. Istvanfy 8.2.2020 13:18

Kedysi za Rakúska chceli železničiari štrajkovať a vláda im to zakázala. Tak začali úzkostlivo dodržiavať všetky predpisy a vlaky prestali jazdiť.

Š. Hašek 8.2.2020 12:41

Jely by příštím vlakem ..... a ty učitelky by měly hodinový proslov v televizi, že si "vlaky jezděj jak chtěj". A závory jsou výmysl Babiše, zde tedy asi by to vodnesl Novotný.

Moderno je tady, bestie výpravčí, bestie závory, hodinky si dráhy mají řídit podle učitelek (zde), jindy podle uspěchaných důchodkyň (ty jsou fakt výživné!!!).

Š. Hašek 8.2.2020 12:37

Ale já "všechno taky chápu" .......

Jenom se snažím udržet debatu v mezích "červené, zavřených závor, jisté odbornosti, srozumitelné pro "normály"".

Nic víc.

Nerad bych, aby ty učitelky dostaly medaily "Za chrabrost".

Není pracovník železnice jako pracovník železnice. Ve vztahu k závorám je průvodčí jako "letuška ve vztahu k přistání na ruku".

Ten průvodčí zná běžnou situaci, vtip je v tom, že průvodčím výpravčí nezdělují dojezdy drobných vozidel za vlakem!!! Ihned, na jedny závory! Zkráceno.

Dlouhá diskuse. Marné, zdá se.

Držme se "červené a zavřených závor", aspoň tedy pro školáčky mateřských škol. Puberťáci mohou potom volně zloušet, "co to udělá".

Z. Lapil 8.2.2020 12:25

Jak jsem byl jinde napsal - jsem na vaší straně; taky se mi stává, že něco VÍM a kolem je děsně chytrejch.

Tady se srazily předpisy a místní poměry: předpis je předpis a fyzika je fyzika. Musím-li volit, volím Newtona. Většina lidí ví, jak rychle se rozjíždí vlak.

Těch 280 lidí - já mám za to, že nejsou jen lidi na přejezdech? Osobně jsem stokrát (možná opravdu) přecházel přes trať, kudy vedla buď lesní cesta bez jakéhokoliv zabezpečení (snad ani kříž tam nebyl), a to prosím přes elektrifikovanou dvoukolejku, nebo turistická značka (z Tetína do Berouna; tam člověk vysloveně strkal hlavu z křoví, aby se rozhlédl) nebo úplně typicky natvrdo stažené závory uprostřed polí. Pointa není "a ještě žiju", pointou je otázka: co má člověk dělat? Vrátit se?

Z. Lapil 8.2.2020 12:25

To vypadá na moje ukliknutí při volbě adresáta. Reagoval jsem na tvrzení o pravidelných českobudějovických rychlících přes Řeporyje.

Závory budou vyšší, 800 mm je výška parapetu a zábradlí je vysoké 1,1 m.

M. Malovec 8.2.2020 12:23

Nikde jsem netvrdil, pne Hašku, že to co udělaly učitelky s dětmi bylo srávné. Dovedu si však představit situaci, kdy učitelky dohánějí vlak, šraňky jim to znemožňují a ony s povděkem berou pokyn pracovníka železnice jako kompetentní a pposlouchají ho. Chápu to jako zkratkovité úlevné jednání, s dětmi v péči za neomluvitelné.

M. Šejna 8.2.2020 12:22

Ano, pane Lapile,

přes Řeporyje je to kratší, ale cesta do Berouna ze Smíchova trvá skoro dvakrát déle, protože tam ten "rychlík" musí jet rychlosti lokálky.

Já jsem se tedy nejprve mýlil, když jsem tvrdil, že Arriva přes Řeporyje do Budějovic nejezdí.

Nemylil jsem se ale v tom, že pokud to Arriva vezme přes Řeporyje, tak ten spoj nelze označit za rychlík.

T. Kočí 8.2.2020 12:21

Jestli to chápu dobře, vlak čekal na pokyn výpravčího. Výpravčí čekal na děti, aby nastoupily. Dokud by vlak neodjel, závory by se nezvedly. Dokud by se závory nezvedly, děti by nepřešly.Stály by tam dodnes. Ten výpravčí tu situaci vyřešil.Kdyby ne, buď by tam opravdu stály dodnes, nebo by jim vlak ujel a řešili bychom, jaký je to nelida (Herodes).

Š. Hašek 8.2.2020 12:12

Vzdálenost šraněk (z německého die Schranken) uzavřených od vozovky jest 880 mm. Já to vodhaduju, všechno nevím.

Dále ...... Chování učitelek (s dětmi) při stažených závorách je odvislé od délky určité železniční tratě kolem vyjmenovaných říčních toků.

Je zde bžunda, dneska. Ať žijí Řeporyje! Neberme ty závory tak komisně, vobčas to vyjde.

V. Zadák 8.2.2020 12:07

NELZE

Z. Lapil 8.2.2020 12:06

Já jsem v zásadě na vaší straně, protože předpis je předpis, ale když na mě mává nádražák, tak mu věřím. Popravdě, věřil bych i policajtovi.

Mmch - na displeji občas zjistím víc, než je mi nádražák schopen (ochoten) říct. Speciálně o zpoždění. Ale na přejezd kvůli tomu nelezu, to je pravda. A poslední dobou se zdá, že průvodčí ty informace z internetu (IDOS; Babitron) mají taky.

Š. Hašek 8.2.2020 12:05

Pracovník ČD je příliš obecný pojem ..... už nemám sil (do příští provokace).

Učitelky/dozorkyně jsou nány, trest jim neurčuji. Minimálně milionkrát (ne počitadlem) napíšou:

Červená je červená a závory jsou závory! S dětmi se běhá po louce!

Z. Lapil 8.2.2020 12:00

Idos uvádí vzdálenost Praha-Smíchov - Beroun 39 km, což odpovídá trati podél Berounky. Přes Řeporyje jsou to 34km.

Š. Hašek 8.2.2020 12:00

Význam stažených závor nikterak nesouvisí s umístěním výpravčího, počtem kolejí, náladou učitelek, odhadem kaskadérů, s televizí, hlasováním ......

Pokud tam nebude moje vnučka, tak ať ty dámy klidně chodí po náraznících (na pokyn průvodčího) ..... a pak to mohou oslavovat v kavárně/márnici.

Ach jo.

Začnu jezdit na červenou, protože aktivní důchodce mi bude z protějšího chodníku mávat - že stejně nic nejede. Toho času, co ušetřím!!!