15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

BEZPEČNOST: Pozor, nic nejede!

Média mají opět téma s velkým T. Ve čtvrtek 6. 2. zaznamenaly řeporyjské kamery situaci, kdy učitelky převádějí hejno dětí přes železniční přejezd, u něhož blikají výstražná světla a jsou spuštěné závory.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 8.2.2020 11:55

Občas tam loni jezdily odklonem.

Koncem 80. let jsem tam dokonce viděl rychlík Mnichov - Praha. Vpředu dvě bardotky, třetí na postrku. Přesvědčil jsem tehdy spoluvýletnici, abychom místo na Křivoklát jeli do Plzně a svezli se tamtudy expresem z Paříže, ale měli jsme smůlu, bylo po výluce.

Š. Hašek 8.2.2020 11:54

Diskuse již odkloněna .....

Stažené závory kdekoliv se netýkají propustnosti trati kdekoliv. Budějice hezké, Berounka moc chat .....

Stažené závory mají poněkud jednodušší význam. Významem stažených závor u ČD se bude zabývat možná i OSN.

Nedávám za vinu Vám, pane Zadáku.

V. Mokrý 8.2.2020 11:52

Trest pro ty učitelky by měl být/přijít.

Pracovník ČSD nebyl mezi závorami, takže výmluvy na to, že jim dával signál z perónu, nelze uznat.

Š. Hašek 8.2.2020 11:50

I milion průvodčích poblíž nedá v tomto případě dohromady jediného "oprávněného pracovníka dráhy". I kdyby si to odhlasovali.

Pro laiky dodám:

1. Pánem všeho pozemského v dopravně jest ten pán s červenou čepicí, tomu lze na 99% věřit. Věřit jest ale nematetické slovo. Tak bacha na to.

2. Dnes toho mnohde již není. Potom obecenstvo dbá zbytků svého rozumu. Závory pochopí i občan s malým zbytkem rozumu. Nevím jak modernisté s těma displajema .....

Zkráceno.

M. Šejna 8.2.2020 11:46

Já jsem v minulosti jel vlakem přes Beroun do Písku, takže tenhle směr znám. Trať z Berouna do Příbrami a Písku je strašná a vlak tam musí let pomalu.

Koukal jsem se na jízdní řád Arrivy a vypadá to, že některé spoje opravdu jedou mezi Prahou a Berounem po trati přes Rudnou a Řeporyje.

Takže jsem se mýlil a přes Řeporyje tento "rychlík" občas jede. Jen to není rychlík, protože cesta z Prahy do Budějovic dlouhá 187 Km mu trvá skoro tři a půl hodiny.

Pokud ten rychlik jede přes Řeporyje, pak jede mezi Smíchovem a Berounem skoro o polovinu pomaleji, než když jede klasicky přes Radotín.

Š. Hašek 8.2.2020 11:43

Asi tak .....

Jdu si otevřít pivo, dostávám křeče vod klávesnice ....

V. Zadák 8.2.2020 11:43

Vzkaz pro pana Šejnu.

Rychlíky Praha - Písek - České Budějovice jezdí přes Řeporyje, protože kapacita dopravní cesty údolím Berounky je vyčerpaná. Rychlíky NEMAJÍ stanovenou minimální rychlost. Ty rychlíky si najděte na stránkách Správy železnic (dříve SŽDC). Abyste nemusel dlouho hledat, tak trať má číslo 200. A přestaňte PRUDIT.

Š. Hašek 8.2.2020 11:42

Tak běhejte. Nic se nemůže stát!!!!

Berete docela volně/moderně pokyn průvodčího "že stejně nic nepojede". Nemám sil Vám vykládat, co všechno by mohlo dojet za vlakem (ihned!!!!!!!!) na jednokolejné trati ...... vona i drezína je tvrdší než Vaše čelist. Neříká se drezína ale -drobné vozidlo-! To mně ujelo .....

Tady je fakt dnes narváno, hodit ta moudra do manuálu železnice ČD ...... tak jsme do roka "jak v Japonsku".

Hodnotím kladně, že závory byste nepodlézal se svěřenými dětmi.

Nemám chuť tady zdarma proškolovat Dopravní předpis ČD. A provoz praktický, to je na dlouho.

Z. Lapil 8.2.2020 11:41

Zdvořilá otázka: jak má prostý chodec vědět, kdo je oprávněn mě pustit? Vidím uniformu, tak jdu.

Konkrétně v Řeporyjích: jednokolejka, výhybka do nádraží je před přejezdem, koleje na přejezdu jsou už dvě, ale ještě blízko u sebe. Osobní vlaky se v Řeporyjích standardně křižují, ale existuje i nákladní a příležitostná rychlíková (odklon Praha- Beroun) doprava; nejsem si jist, že ve stanici je použitelná třetí kolej. Trať je relativně nedávno rekonstruovaná neboli přejezd je asi automatický. Počítám, že výpravčí(?) ve stanici může otvírání/zavírání závor ovládat ručně.

Oč mi jde: podle mě není jisté, jestli vlaková cesta byla postavena už na odjezd nebo ještě na příjezd. A i kdyby byla postavena na odjezd, tak výpravčí či vlakvedoucí VĚDÍ, že ten vlak nerozjedou, dokud nebude na přejezdu (s perfektním výhledem) čisto. Nevím, co víc mohli železničáři pro bezpečnost udělat. Samozřejmě předpis je předpis a naprostá většina pvůsevů začíná nedodrženým předpisem, ale tady fakt nevidím nic, co by mohlo nevyjít. Kromě nějakého utrženého vagónu.

V. Zadák 8.2.2020 11:33

Ach jo.

V Řeporyjích jsou 3, slovy tři koleje. Přechod přes koleje je zakázán všude mimo přechody. V Řeporyjích výpravčí NENÍ! Provoz řídí dálkově dispečer v Rudné.

Š. Hašek 8.2.2020 11:33

Omlouvám se, specielně Vám pane Lapile, že jsem něco vůbec plknul. Chodec přes závory se seznámí s podmínkami železnice na tom přejezdu ..... tak jste to myslel???

Ty mrtvoly za minulý rok "braly asi špatně údaje o akceleraci konkrétního hnacího vozidla".

Ty učitelky jednaly typicky zkratově "ujede to, dětičky budou o hodinu později doma, zboří se svět, maminky s radiopojítky nás roznesou u Nory, tý voe, čas běží"!

Je mi to venkoncem jedno ....... jenom bych nerad dal vnučku do školky a pak sledoval, jak nějaká slepice běhá s nimi pod závorama. Protože to dělá furt, když běží k plotně. A ještě navlečou výstražný voblečky dětem i do lesa hlubokého ........

Zkráceno.

Š. Hašek 8.2.2020 11:25

Možná máte pravdu .... s tím vozem a kozou. U mě.

Víte, pane Šejno, "nenapsal bych ani slovo", pokud by se věškeré debaty vedly ve smyslu "ZÁVORY DOLE - NENÍ CO ŘEŠIT". Nemám tolik volnočasu na plkání.

Mám dojem, že i Vy jste rozehrál debatu "ZÁVORY DOLE - POJĎME, DLE NÁPADU OKAMŽITÉHO, POD NIMI BĚHAT, UVIDÍME". Rozjel to Blümel. Nejen on.

Filosofování o významu červeného světla/závor je dnes v módě. Možná budou i závory napůl "stejně jinej vlak nepojede".

S. Donát 8.2.2020 11:23

Oprávněný pracovník dráhy může ústním pokynem vyzvat řidiče či chodce, aby vstoupil na přejezd i když blikají červená světla a jsou spuštěny závory.

M. Malovec 8.2.2020 11:18

Souhlasím s Vámi, pane Křečku. Nic se stát ani nemohlo, jelikož v jednom směru vlak přejel a ve druhém čekal právě na ty děti. Navíc vlaky mají mezi sebou jisté intervaly a je-li trať jednokolejná, pak na řadě jízdy byl vlak s dětmi. Navíc i podle vyhláškz se má choec řídit pokyny pracovníka železnice.

S dětmi bych však nepřecházel.

P. Marcín 8.2.2020 11:18

Pane Šejno, rychlíkem z Prahy do ČB jsem po této trati jel. Do ČB totiž po této trati z Prahy jezdí občas rychlíky Beroun - Příbram - Písek - Protivín - České Budějovice. Zřejmě za podmínek, kdy nemohou jet po trati Praha - Beroun - Plzeň.

Z. Lapil 8.2.2020 11:17

Blbá otázka: nemůžou? Na silnici má rozhodně přednost policajt před semaforem, takže na pokyn policajta ne můžu, ale musím jet na červenou.

M. Šejna 8.2.2020 11:15

Tak jsem se podíval na jízdní řád Arrivy.

Rychlík Arrivy jezdí do Budějovic opravdu přes Beroun a Písek, takže opravdu nejede přes Říčany a Benešov, jak jsem si myslel.

Já jsem před lety jel rychlíkem ze Smíchova do Písku, což je stejná trasa. Rychlík jede ze Smíchova po rychlotrati směrem na Radotín, pak přes údolí Berounky do Berouna a pak na Písek.

V žádném případě nejezdí přes Řeporyje a Rudnou..

Z. Lapil 8.2.2020 11:15

Netřeba nic vědět o železnici, stačí vědět o konkrétním přejezdu, jeho vztahu k nádraží a akceleraci jednotek Regionova a zjistil byste, že autor má naprostou pravdu.

Ledaže tam ty vlaky jezdí spíš po hodině než po dvou. A jestli to všechno bylo pod kontrolou výpravčího (spíš vlakvedoucího; výpravčího jsem neviděl už několik let, a to jezdím často a z větších stanic), tak si vážně myslím, že by trestní stíhání mělo končit výsledkem "Aha, tak nic, tohle na té kameře vidět nebylo".

Aby nedošlo k omylu: dobře, že se o to policie zajímá, jít přes přejezd na červenou opravdu není jako jet v obci šedesátkou.

L. Harvánek 8.2.2020 11:12

Pan Hruška je zase chytrý jak radio a plete si pojem a průjem. Kdyby výpravčí měl v úmyslu na ony děti s vlakem počkat, tak to udělá způsobem, aby nemohlo dojít k jejich ohrožení. Přiznám se, že neznám podrobně poměry ve stanici Praha Řeporyje a tedy nevím, který vlak na děti čekal. A pokud to byl průvodčí či strojvedoucí, neměli oprávnění umožnit přechod přes uzavřený přejezd. Protože už tím, že byl přejezd uzavřen, byla postavena a zajištěna cesta pro odjíždějící vlak přes tento přejezd. Pokud byste měl nějaké pochybnosti o tom, zda mám nějaké povědomí o řízení vlakové dopravy, tak Vás ujistím, že mám: 35 let jsem pracoval ve funkcích výpravčí vlaků a přednosta stanice a mnohé nehodové události se smrtelným zraněním jsem také vyšetřoval.

M. Šejna 8.2.2020 11:04

Já o voze, Vy o koze, pane Hašku.

Já tvrdím, že po této trati nejezdí rychlík do Budějovic. Obecně tam ani jiné rychlíky jezdit nemohou, protože na to nemá ta trať parametry.

Vy píšete o bezpečnosti na železničních přejezdech, kterou já nezpochybňuji.

Pokud jste Pražák, jistě tuto trať, vedoucí ze Smíchova přes Prokopské údolí a Řeporyje do Rudné, znáte.

A pokud znáte parametry tratí pro rychlíky, tak určitě byste na tuto trať rychlík nepustil. A je v této souvislosti úplně vedlejší, co se událo na tom přejezdu.

M. Šejna 8.2.2020 10:56

Pane Grigare,

čemu říkáte rychlík?

Samozřejmě, že tam může jezdit vlak, který lze definovat jako rychlík, ale nemůže tam jet rychlostí rychlíku. Na to ta trať není stavěná.

Ale hlavně tam tudy nemůže jezdit rychlík do Budějovic. Ona totiž tahle trať vede směrem na Rudnou, což je na západ od Prahy, nikoli na jih směrem na Benešov, Tábor a Budějovice.

Š. Hašek 8.2.2020 10:35

Blümel jest zoufalec, který ze svého několikerého "pokusu" přeběhnout na červenou a nic se nestalo .... vytvoří definici/zákon pro další, moderní život lidu spěchajícího.

Já taky vobčas jdu na červenou ...... ale nevykládám o tom jako, "že je to bezva". Pokud to vyjde, že?

Něco o železnici vím.

Blümel je přímo nebezpečný "novátor". Těm učitelkám asi dát "medaili za chrabrost"!!! Chuderky! Suchaři nemoderní je teďkonc budou vláčet! Umějí vařit? V kuchyni školní se závory nepodbíhají tak často.

P. Grigar 8.2.2020 10:29

.. neuhýbejte, navíc pod úroveň vašich argumentačních schopností! Podívejte se na stránky dopravce Arriva, mají tam i mapu tras. Pokud rychlík v tom zapadákově nestaví, musí projet a tudíž je ještě nebezpečnější.;-)

J. Vavrochová 8.2.2020 10:27

R^R^R^

P. Grigar 8.2.2020 10:23

..jo, a také bych navrhoval zrušit platnost obecného principu předběžné opatrnosti. Ovšem tady by jistě protestovali klimahysterici a pan Pivoda..;-D

Š. Hašek 8.2.2020 10:22

-rozsypaná-

Š. Hašek 8.2.2020 10:21

Musíte mít asi jen text typu slabikáře .....

Pouze jsem opakovaně naznačil, že pokud někdo za střízliva (sebevrazi jsou jiná kapitola) používá koleje dle "svého zvážení", riskuje. Volím decentní vyjádření.

Beru v potaz i Vaše "soudcovské" mínění, že zaměstnanec ČD, který jedná podle předpisů, nehází si sám občany před stroj ..... jest trapně NADŘAZEN a měl by se STYDĚT před SVÝMI OBĚŤMI.

Co dále jsem měl vykonat? Co mám psát? Jak mám psát? Má se strojvůdce kolkovaně omlouvat????

P. Grigar 8.2.2020 10:19

..pletete se do věcí, o kterých nemáte ánung. Zkuste nakouknout do předpisů pro provozování drážní dopravy a uvidíte, kde mají v dopravně zastavovat vlaky s přepravou cestujících. Přeměřte si vzdálenost mezi přejezdem a výpravní budovou, voni jeden mysliteli.

J. Mičan 8.2.2020 10:19

Blümele, vy jste neuvěřitelný!;-€

Š. Hašek 8.2.2020 10:14

Takže učitelky řádně zvážily "parametry tratě". Věděly, že rychlík nepojede. Dbaly pokynu průvodčích. Znaly grafikon. Znaly technický stav tratě ........ Včas to zmákly.

Viděl bych to na "zákonné právo občana" při červeném světle/závorách dole ...... jednat dle svého uvážení. Časy se mění. Zajistí modernoprávníci političtí.

Ach jo.