Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OM

O96. 94M60.

28. 7. 2022 9:40

Úcinnost motoru na stlačený vzduch je úžasná, ale jaká je účinnost výroby a přenosu elektřiny pro pohon kompresoru? A jaká bude účinnost toho pneumotoru v režimu kompresoru? Obávám se, že z hlediska produkce CO2 se dostaneme na úroveň těch 40 % "účinnosti" jako u dieselu.

0 0
možnosti
JP

J56a78r84o 44P11l25e60v88a

26. 7. 2022 22:04

"...zákonitosti volného trhu..." neurčují dnes prakticky nic! Vše určují politici na základě zkázu přinášejících ideologií. Vždyť nám na destiletí dopředu dávají na vědomí, co se smí, a hlavně co se nesmí a nebude smět za X roků! Socialismus jak vyšitý, vymýšlený chorými mozky. Klimatalarmismus postavený na neuvěřitelném výmyslu nesmyslu a podvodu je jen jeden příklad.

0 0
možnosti
HP

Příspěvky v diskusích nasvědčují tomu, že pro některé čtenáře je těžké připustit, že vzduchový motor, který běží na stlačený vzduch, může efektivně pohánět vozidlo. Ale nejde jen o nejčastěji diskutované automobily. Zde malý vzduchový motor pro motocykl, který jezdí na stlačený vzduch :

https://www.youtube.com/watch?v=inIS_x7Ggxk&t=120s

Motor vyvinula australská společnost EngineAir Pty Ltd, která se zaměřila na výzkum a vývoj vzduchového motoru, jenž vynalezl Angelo Di Pietro v roce 1997. Tento malý motor váží 6 kg a nemá více než 10 hlavních součástí. Motor má dosahovat mechanické účinnosti 90 % a poskytuje konstantní točivý moment. Představitelé této společnosti jsou přesvědčeni o tom, že vzduchový motor může nahradit baterie v protěžovaných elektromobilech. Ovšem se zlou se tak potázali, jak se u nás říká. Obzvláště po tom, co na webových stránkách EngineAir prohlásili: „Ropné společnosti už udělaly nepořádek v našem světě. Věříme, že baterie budou další ekologickou katastrofou“.

O motoru více zde:

https://www.engineair.com.au/

0 0
možnosti
JK

J46a83n 20K93a23r95z25a

25. 7. 2022 17:49

Je to poprvé v lidské historii, kdy je tzv. pokrok definovaný na základě jakési ideologie a znamená nikoli rozšíření možností a usnadnění lidského života, ale pravý opak obého. To nemůže uspět.

0 0
možnosti
DH

Na lidi se pořad tlačí nějaký hovadiny. Kdyby elity chtěly ekologii, dávno by byla zrušená kamionová doprava a zboží se přepravovalo po kolejích. Terminály by to přerozdělovaly a posílaly dál. Od koncových terminálů už by to klidně mohly rozvážet náklaďáky. To neni z mé hlavy. Vymysleli to před sto lety. Jenže tlak lobby je brutální. Neviditelná ruka trhu, jdoucí ruku v ruce s lobby podnikatelů je ekologická jak hrom. A stačí jedna loď, co zablokuje průplav.... Firma, než dodá na trh nějaký produkt, převáží kamionem zboží několikrát. A levný to je jen pro to, že náklady se odepisují z daní. Už davno mohly být na hranicích terminály, kde by se kamiomy, co jen projíždí, prostě navagonovaly. Teda pokud jde opravdu o ekologii. Ale jde? Drahý by to nebylo. Ale okamžitě by klesla spotřeba nafty, pneumatik a spousta dalšího s tim spojená. Všimli jste si, že poslední dobou je ekologie především zdrojem zisků?

0 0
možnosti
LN

Vy jste hlava! Takže místo rychlé přepravy z místa A do místa B byste zavedl systém, kde by musel náklad putovat ještě zbytečně do překladiště C, D a E, na zahlcených železnicích a s rizikem, že nedostatečně hlídaný náklad někdo rozkrade nebo poškodí.

Hospodářství nefunguje na základě různých fantasmagorií neználků, ale na racionálním uvažování a chování firem, které se řídí tržními motivacemi.

Představujete nám jakýsi druh socializmu s centrálním plánováním, který se opakovaně neosvědčil v praxi. Plácáte o nesmysly o ekologii, ale ekologie je věda, ne to, co je za ni zelenými aktivisty a hloupými novináři vydáváno a vámi šířeno dál... Rv

0 0
možnosti
JP

Zelená se zelená, ale fyziku nijak nelze obalamutit, nic není zadarmo ta energie na pohyb vozidla se dnes zdá cenově a ekologicky optimální u aut na LPG.

0 0
možnosti
JP

Jinak po městě (Kladno a okolí) a na nákupy používám Elektropower tříkolku - stabilní, max 25 km/hod, klasický Pb aku, ujedu tak 30-40km(podle teploty a terénu) , nabití asi 5-6hod. Mám ho již 7let, ujeto 2500km, absolutně bezúdržbový, výroba elektropower třeboň.

0 0
možnosti
Foto

P78a11v54e77l 97M15o46l35í69k

24. 7. 2022 12:06

Vládnou nám hlupáci ve službách zelených fanatiků, kteří obsadili důležité posty ve vedoucích strukturách EU. Ambice zelených hlupáků jsou historicky největší a z logického hlediska naprosto neodůvodněné. Vznikla nová věrouka na bázi gretensko-klimatických dogmat, která za stávající situace má větší škůdcovský potenciál než ideové postuláty, ze kterých vycházejí při svých nenávistných akcích alláhakbarovští aktivisté. Zelení fašisté se svými věrnými pomocníky z bruselského vedení EU jsou schopni ohrozit i stabilitu základních pilířů evropské civilizace. Jakobínská zarputilost šílené Uršuly promíšená s infantilní gretenskou umíněností činí z vedení EU neřízenou a velmi nebezpečnou střelu proti zájmům miliónů Evropanů. A naše vláda slepě a poslušně následuje do horoucích zelených pekel Uršulu a spol. Občané Evropy se ocitli ve spárech hydry zeleného fašismu. Aby zelení fašisté posílili možnosti svých militantních a agresívních aktivit proti lidu, tak sahají k opatřením, která rozkládají demokratický systém tak, aby ukojili své morbidní chutě k realizaci šílených sociálně-inženýrských experimentů na bázi dogmat ze zeleného katechismu. Situace je natolik vážná, že 21. století zřejmě bude posledním stoletím vyspělé evropské civilizace.

0 0
možnosti
ZV

Ten vzduchový motor bude podobná pohádka, jako studená fúze. Tedy spousta hezkých obrázků strojů a spousta řečí o tom, jak to krásně funguje a reálný stroj nikde není a nebude.

Troška fyziky:

1) Spalovací motor - nějaké hrubé výpočty: nádrž 50 l, hustota benzínu 700 kg/m3, výhřevnost 40 MJ/kg, účinnost 30 % (energie při spálení paliva versus co se použije na pohyb), spotřeba 7 l/100 km.

To máme dojezd 700 km a užitečná energie (ta co se použije k pohybu auta) 420 MJ.

2) Elektromotor: Baterie 50 kWh = 180 MJ, účinnost dám pro jednoduchost 100 % (myslím přeměnu energie z akumulátorů na pohyb, ne celý cyklus od výroby, nabájení...) mi dá dojezd asi 300 km.

3) Vzduchový motor: pokud budu požadovat dojezd 100 km, potřebuji asi 70 MJ (počítám ve všech případech se stejným autem - hmotnost, aerodynamika). Při stlačeném vzduchu (dvouatomové molekuly) při tlaku 25 MPa (v článku uvedeno 248 bar, což zhruba sedí) by muselo být tohoto vzduchu 1,12 m3, aby měl odpovídající VNITŘNÍ energii. Ovšem neexistuje (v principu) cesta, jak celou tuto energii přeměnit na užitečnou práci. Tím nepopírám, že by nešlo využít stlačený vzduch k pohonu, jen tvrdím, že účinnost přeměny energie stlačeného vzduchu na práci bude dost mizerná (řádově procenta), a tedy při daných parametrech, co jsou v článku by nádrže musely být řádově 10-100 m3.

0 0
možnosti
DH

A ještě je třeba vzít v úvahu, že pokud něco pohání stlačené medium, s poklesem tlaku v nádrží, klesá i dynamika. A čím větší nádrž, tím rychleji se tlak ztratí v objemu. A pokud se s tim počítá, tak nádrž vždycky bude mít nějaký minimální přetlak. Řešením je vice malých nádrží. Pak to musí řídit elektronika... Míval jsem letadlo na stlačený CO2. Opruz. Hned jak to šlo, přešel jsem na motory na metanol. Proč nikdo neřeší tuhle cestu?

0 0
možnosti
Foto

Chci tady už jednou požádat, abychom všichni přestali psât o rozdílu mezi "vysokým a nízkým tarifem". Proč? Podívejte se do ceníků ČEZ a uvidíte!

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz