Diskuze
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/122021/18122021DAD467CCA2B53C6060EAB85E9AB7FF64.jpg)
J29a10k94u61b 62C54h29a25l41u82p25n77i97k
Domaci zasuvka na 230V je vetsinou omezena na nejakych 16A, takze dokaze dodat maximalne neco pres 3kW. Za tri hodiny dofouknete asi tak 10kWh. "Spotreba" elektromobilu se udava kolem 15kWh / 100 km, takze za tri hodiny si nafoukate vzduch asi na sedesat kilometru - pochopitelne pokud vyresite zakladni problem, to jest odpadni teplo pri tankovani, ktere vam sezere (znacnou?) cast dodane energie.
No a plyny se pri stlacovani zahrivaji, pri rozpinani ochlazuji, takze v lete sice budete mit klimatizaci "zadarmo", ale v zime bude v pneumobilu jeste vetsi zima nez venku.
H95a92n25a 95P52a22c48u35l37o45v42á
Chce to trochu pozorněji číst: on ten vzduch do nádrže auta nenafoukne žádná zásuvka, ale vzduchový motor auta...
R45o78m51a30n 92L30a86n54g56e20r
Upřímně řečeno, pochybuji, že za 3 minuty tlakování vzduchové nádrže ujedete následně bez problémů 200 km.
Pokud by to takhle skvěle v praxi fungovalo, tak už by se na to dávno jezdilo. A hlavně prosím nepište nic o "ropné lobby".
H86a47n85a 31P11a95c25u11l22o76v24á
Kdyby to bylo s výrobou a homologací tak jednoduché, jak si to představujete, asi by se "na to dávno jezdilo". O té "ropné lobby" jsem nenašla v článku ani řádku, zrovna tak nikdo jiný nic takového nepíše sem do diskuse...A že o něčem pochybujete, to je v pořádku, na to máte nezadatelné právo. Vždyť i ti největší učenci své doby pochybovali kdysi o tom, že mohou létat stroje těžší než vzduch....
J26i31ř93í 79N96e12v32r57k62l55a
Já bych ten článek zkrátil. Pneuautomobil je ještě větší hovadina než ten elektrický.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/092019/16092019229108D721FFDED69B687C847D78084B.jpg)
D70u31š86a18n 55P38o74l51a25n33s34k25ý
Jojo, vždy ten nešťastný vzoreček o maximální účinnosti motoru od fyzika Nicolase Léonarda Sadi Carnota. A nic s tím neuděláš.
P67e27t29r 57L56a50b94a28j
Každý systém přeměny energie, v němž z principu i v ideálním případě vzniká teplo, je energeticky značně nevýhodný. Proto taky spalovací motor nikdy nebude mít extra vysokou účinnost, i kdyby byl vyroben úplně dokonale. A stejně tak akumulace energie do stlačeného vzduchu má tento handicap. Při stlačování skončí jako odpadní teplo aspoň nějakých 90% vstupní energie. Takže použitelné by to mohlo být jen tehdy, když zajistím odbyt pro to odpadní teplo. Jinak je celková účinnost stlačení/expanze tragická. A zajistit efektivní využití odpadního tepla je často dost složité.
R64o96m93a64n 95L82a33n16g27e92r
Co to tak rovnou používat jako teplárny?
Z78v10i81r53e94t44n85i34k 68L36a79p42i38l
Jazyková poznámka: ne protĚžovat, ale protEžovat, jako protekce, protektory i protekoři, protektorát. Z francouzského protegé neboli chránit. PROSÍM!!!
V30i75t94e44z95s35l55a57v 36N91o39v73a36k
Protěž si takovou dehonestaci nezaslouží...
P22e71t14r 68P34i31l16í55k
Na tom všem je nejsmutnější, že se bojuje s větrnými mlýny. Při 400 ppm CO2 je v atmosféře 1 molekula CO2 na 2500 molekul ostatních plynú. Nikde také nenajdete srovnání kolik energie - v joulech - dokáže absorbovat CO2 proti poměrnému množství ostatních plynů (1:2500). V rámcí zelené aktivity se ani jiné důvody oteplování nehledají.
Z24v85i73r33e22t70n26i36k 90L83a63p64i43l
O to by ani nešlo, důvody, proč nebrat CO2 jako příčinu oteplování za prokázanou jsou zasadnejsi. Mně spíš vadí, a v tomhle článku je to krásně vidět, jak se manipuluje s účinností. Ano, elektromotor má ucinnost zhruba 3x větší než spalovací motor, ale na začátku toho všeho je a ještě dlouho bude nějaký kotel, nejspíš jaderný, uhelný nebo plynový, přeměna na elektřinu proběhne s nějakými 40% účinnosti, a i když se zbavíme toho kotle ve prospěch OZE (ha ha ha), stejně nám zbyde zdaleka nestoprocentni nabíjení a vybíjení baterie.
Neboli elektromobil je z hlediska využití primární energie možná i horší, než moderní auto spalovací. Rozhodně není výrazně lepší.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz