Diskuze
AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech
Děkujeme za pochopení.
P17a67v48e66l 45S39e42l34i51n43g78e39r
Je načase opustit to zelené šílenství, než na základě zelených nápadů lidstvo vyhyne.
L97a12d65i57s51l50a91v 67N74o28v66á15k
Ale to je zřejmým cílem zelených komunistických šílenců, ať už hlásají jakékoli "dobro pro všechny".
Stačí se podívat, jaké jsou už dnes zřejmé důsledky násilím státu zaváděných "zelených" nesmyslů z pomatených hlav jako Frans Timmermans (EU/EK). Ohánějí se odvrácením změn klimatu a "uhlíkovou neutralitou", ale řada opatření nejspíš působí zcela opačným směrem. A s klimatem to samozřejmě ani nehne, ať už zelený byznys bude postupovat tak nebo tak...
P83e71t38r 93K26u10b98á63č
Je hezké že autor myšlenkou ulpí na nějaké krajně nepraktické technologii pohonu vozidel a tu pak rozebere na molekulární úrovni.
V tom však problém netkví - podstata elektromobilismu - je v tom že ( elitami chtěně ) přinese rozvrat soukromé osobní dopravy, omezí mobilitu a zvýší poslušnosti lidí - a k tomu elektromobily slouží velice dobře i kdy výroba baterie vyžadovala 1000 g CO2 na kWh kapacity.
P31r47o81k12o65p 26D76i21v91i63š
Ano, bohužel. Dávná představa zelených, že lidí je moc (ale nechtějí je redukovat tam, kde se neuživí). Tak je alespoň chtějí připravit o dopravu a radost ze života.
J90u49r16a 74P47o97s34p40í79š59i76l
V Neználkovi měli auta na sodovku. Už víc jak půl století na ně čekám.
J18i50r44i 24V17r59a30b63e90c
A co tak auta na gumičku? Já jsem s mojí E- Konou víc než spokojený.
I84v29a48n 86P10o45l91á10k
To, že po silnicích dosud nejezdí ani jakékoliv pokusné pneumobily je podezřelé. V článku chybí základní údaje o tom, jak jsou, evidentní, technické problémy řešeny.
Jediným náznakem je zmínka o tom, že pneumobily budou ve městě vypouštět studený vzduch!
Aha, takže to oteplení, při kompresi vzduchu do nádrží, se nám tady asi vrátí. To fakt k něčemu bude?
2. každá expanse plynu znamená jeho ochlazení. Kdyby ten pneumotor všechnu energii přeměnil na mechanickou, výfukový vzduch by studený nebyl. Aha, jestli to není důvod proč ta účinnost pneumotoru je tak malá.
Takže, z výfuku půjde hodně studený vzduch a na tom se bude srážet a) vodní pára z okolní atmosféry, b) vodní pára obsažená ve vzduchu při kompresorování. A také se může stát, že budeme ve městě mít v létě zasněženou silnici :-)
Já nevím, jak to bude doopravdy, jen upozorňuji, že v článku se v podstatě nic neřeší.
H67a90n69a 70P31a64c85u20l16o49v47á
A nejste náhodou jenom líný si něco na netu najít? V článku je odkaz na weby MDI, kde si můžete podrobnější informace o jejich motoru, tedy i o jeho funkci vyhledat. Sedíte u počítače a technické podrobnosti, které drtivá většina laiků nezajímá, si nedokážete najít ??? Pokud snad neovládáte angličtinu, stačí použít překladač.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082021/300820219F69BB3E113D6A2E14BB5CCC06CE8CB9.jpg)
R60a71d49o17m80i62r 26V34o33r35á75č73e38k
Pane Wagnerem, děkuji za další Váš kvalitní článek, ač jsem odpůrce GD je fakt, že stlačování vzduchu by mohlo sloužit k ukládání energie při momentální nadprodukci el.energie z občasných zdrojů. Před lety jsem četl o systému ukládání této energie do stlačeneho vzduchu, který pak měl být využit v turbínách k následné výrobě elektřiny tedy jakási baterie. Nevím jestli jsem to přehlédl ale pneumobily by měly pístový motor?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082014/270820145EE74122BF22B8F0BDFF45BE76B077F7.jpg)
K90a62r21e45l 65W30á28g64n51e58r
Ano, pane Voráčku, i vzduchové motory mají písty. V článku jsem uvedl několik odkazů na weby společnosti Motor Development International (MDI), kde je motor na fotografiích s dají se tam nalézt technické podrobnosti.
Jinak všichni už víme, že obnovitelné zdroje někdy vyrobí elektřiny málo, jindy zase moc. A tak se spolu s využíváním obnovitelných zdrojů začal klást důraz i na akumulaci energie. Hlavně proto, že energie získávaná z obnovitelných zdrojů je závislá na podmínkách, které člověk nemůže ovlivnit. Akumulace velkého množství energie zatím nejlépe zvládají přečerpávací vodní elektrárny (PVE). Přestože je skladování energie za pomoci přečerpávacích vodních elektráren součástí globální energetické scény, objevují se v případě jejich dalšího budování protesty nejrůznějších aktivistů. A tak se pozornost odborníků začíná obracet k jiným technologiím skladování elektřiny.
J96a11n 52S70i11n40n20r12e77i92c17h
Stlacovani vzduchu a prace. Staci si precist a pochopit prvni a druhy zakon termodynamiky. Zatim jeste nebyly nejakou komisi zruseny. A perpetum mobile ceka na sveho vynalezce.
V45i95t80e42z51s42l94a31v 87N52o92v58a98k
A ta výhoda - když pneumobil nedojede do nejbližší pneustanice, můžete vytáhnout sofistikované zařízení zvané pumpička, případně češtěji hustilka a dopumpovat.
Nebo napojit motor na pneumatiky - pozor! nutno co nejdřív dohustit!
L66a18d29i92s21l51a61v 52N61o37v65á71k
Stejný problém (Green Deal) trochu jinak:
Energetická sebevražda s podpisem ministryně vlády ČR
M59i87r26o61s47l90a69v 50P87i35v23o58d55a
Pneu-pohon spalovacích motorů se původně používal jen pro (rychlé) nastartování závodnických automobilů.
No prosím, kam technologický vývoj dotlačí vyvíjející se lidská potřeba. Zde směrem k větší ekologičnosti.
L54a45d70i19s28l74a42v 34N56o28v64á50k
Hrachovou kaši, a tlačit, a tlačit, a tlačit...
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz