Sobota 27. července 2024, svátek má Věroslav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 49  Kč / 1. měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

Elektromobily množství emitovaného prachu nesnižují. Jen malá část prachu emitovaného , dopravou je ze sazí a dlších emisí spalovacího motoru. Zvláště to platí pro ty modnější. Podstatná část emisí prachu je z opotřebení pneumatik a vozovky, z prachu a nečistot na vozovce anebo z brzd auta. A elektromobil je kvůli bateriím těžší, tudíž množstí emitovaného prachu je snadno i vyšší.

0 0
možnosti
OU
PD

"Evropská komise je však o snížení emisí oxidu uhličitého elektromobily plně přesvědčena, rovněž tak i automobilové koncerny, které vsadily vše na kartu elektromobility."

Přemoudrá Komise jo, automobilky ne. Ty prostě produkují to, co je nebo bude povolené.

A dopravní zátěž se s elektro"mobilitou" skutečně sníží. Hodně lidí "na to nebude mít".

Pneumobilitu ani nekomentuji. Šílenost, následek zelené šílenosti.

0 0
možnosti
RP

Pneumobilita je tankovat za podobné nebo vyšší peníze než benzín nebo než je nabíjení elektromobilu a přitom podstaně častěji. A současně jezdit na bombě, protože vysokotlaká nádrž o obstojném objemu s velmi vysokým tlake vzduchu a přitom dostatečně lehká bomba je.

0 0
možnosti
RM

no, ten dojezd vzduchoauta 100 km spolehlivě odradí každého zájemce. nehodí se ani na rozvážení pošty. ( srovnej dojezd 1000 km na jednu nádrž i dieselu). kdyby to bylo nadějné, už dávno by se to intenzivně řešilo. takže není. 8-o

0 0
možnosti
ZL

U nás doma by auto s denním dojezdem 100km úplně stačilo.

0 0
možnosti
KK

Vrátí se éra šlapacích autíček ! Teď ale pro dospělé ! Evropská Komise je banda zemských škůdců ! Na duby !

0 0
možnosti
FZ

Ještě mi tam chybí auto na setrvačník. Dejme tomu 200 km za 0,5 megakorun. Pérový mechanismus na natahování klikou s využitím nanostruktur a Hookeova zákona. Za příplatek pedálový mechanismus. Do města dobrý?

0 0
možnosti
PD

Taky už se to zkoušelo, u městských autobusů. Že by si na každé zastávce nebo konečných přiroztočily.

0 0
možnosti
MH

Vypořádáme se s blby z Bruselu a odprosíme Putina. Bude palivo, bude teplo a budeme jezdit...?

0 0
možnosti
VM

Aj tak možno,

aby fungoval sociální smír.

0 0
možnosti
VN

Trochu o něčem jiném, o čem ale byla v článku zmínka:

O invenci 60 tisíc úředníků EU, jak zlepšují bezpečnost aut. Už dnes, když jedu na křižovatce blízko za odbočujícím vpravo přede mnou, spustí se mi občas samo ABS. Až bude náledí, musím na to myslet.

Teď zase přišli s "inteligentní regulací rychlosti". Podle (povrchního) doslechu z rádia se můžeme těšit na to, že nám auto začne samo brzdit při překročení povolené rychlosti daného místa. Takže i na případnou zábavu při cestě s rodičkou nebo krvácejícím v posledním tažení do nemocnice. Samozřejmě v místech a za provozní situace, kdy by si jinak překročení zkušený řidič mohl bezpečně dovolit.

Zkrátka budeme více a více řízeni vyšší moci.

0 0
možnosti
Foto

Jak to vypadá, když se "samo spustí ABS"? ;-D

0 0
možnosti
VC

Tak ekoteroristé samozřejmě vůbec nenechali chytrým lidem čas na alternativní technologie automobilů než jsou baterie.

Nicméně článek byl hodně dlouhý ale,

nedočetl jsem se nic o densitě pneumatické energie. Ono přece jen spalování je v tom po jádře velmi dobré. Nedávno jsem počítal potenciální energii (vodní nádrž nebo kladivo spouštěné do dolů) a tam je akumulovaná energie velmi malá.

Další věcí je bezpečnost. Palivo sice hoří ale natlakovaná energie když rupne....

Prostě tyto dva body se mi moc nezdají. Nebo to byl je aprílový žert?

0 0
možnosti
LN

Kdyby na začátku autor porovnal hustoru energie uložené ve stlačeném plynu s hustotou energie uložené v benzinu nebo naftě, článek by nemohl být tak dlouhý... :-P:-P

0 0
možnosti
FN

Také pokrok v automobilismu se ubírá kupředu za doprovodu slepých uliček.

0 0
možnosti
HP

Těmi se asi zabývá i Univerzita Pardubice Dopravní fakulta Jana Pernera. Viz: Lukáš Hřebíček - Analýza vlivu vozidel s alternativními pohony na životní prostředí, Bakalářská práce 2010, kde byla zpracována problematika alternativních pohonů. https://dk.upce.cz/handle/10195/36306

0 0
možnosti
LN

Lidovecká zelená soudružka MŽP Anna Hubáčková Fialovy vlády ;-O tvrdí, že budoucnost vidí v "zeleném vodíku", kde na získání 1 kWh spálením vodíku musíte nejdřív spálit 4 kWh na jeho výrobu, stlačení, uložení a přepravu...

Budou na to poskytovat miliardové dotace, není lepší se přihlásit tam? "Zelený vodík" má zelenou! ;-D EU [>-]

0 0
možnosti
HP

Tak kapsu si namastí hlavně plynaři. On totiž „zelený vodík“ je v EU považován za budoucnost plynárenství. A třeba podle firmy GasNet, která u nás zajišťuje distribuci zemního plynu, je už v současnosti jejich síť připravena na využívání takzvaného blendu (zemní plyn s příměsí zeleného vodíku), který má nabídnout nižší emise skleníkových plynů, aniž by se musely měnit současné technologie. Už dnes by do zemního plynu údajně bylo možné ve stávajících trubkách přimíchávat až 20% vodíku, který by měl zemní plyn, po vybudování patřičné infrastruktury, v budoucnu nahradit.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz