20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

AUTA: Perly zeleného šílenství ve městech

Vše nasvědčuje tomu, že všechna auta, vypouštějící z výfuku CO2, čeká zákaz vjezdu do městských aglomerací. Ale čím budou pak automobilisté po městech jezdit?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Polášek 23.7.2022 9:49

R^

V. Mokrý 23.7.2022 11:13

Ano, ale je dost těch, co z toho mají vynikající " živnost "

O. Uživatel 23.7.2022 9:43

Uživatel požádal o vymazání
V. Mokrý 23.7.2022 11:13

;-D

M. Drašner 23.7.2022 11:15

Taková hloubka sebekritiky je tedy na ocenění!

J. Ganaur 23.7.2022 9:34

Tenhle článek vyšel s téměř čtyřměsíčním zpožděním.;-D;-D;-D

R. Kupec 23.7.2022 9:45

to trvalo tak dlouho editace ?8-o🍀

J. Ganaur 23.7.2022 9:48

???

J. Novak 23.7.2022 9:25

Cas vystoupit z EU

V. Mokrý 23.7.2022 11:14

VČERA BYLO POZDĚ !

V. Petr 23.7.2022 13:13

R^R^R^R^

M. Salaquarda 23.7.2022 9:13

Ten vzduch se bude tlakovat motorem na stlačený vzduch? Krásné perpetuum mobile.

H. Paculová 23.7.2022 9:27

Chce to jen nastudovat, co je to "perpetuum mobile".

O. Kaucký 23.7.2022 10:14

Přehlédl jste slovo reverzní motor.

R. Polášek 23.7.2022 9:00

Elektromobily množství emitovaného prachu nesnižují. Jen malá část prachu emitovaného , dopravou je ze sazí a dlších emisí spalovacího motoru. Zvláště to platí pro ty modnější. Podstatná část emisí prachu je z opotřebení pneumatik a vozovky, z prachu a nečistot na vozovce anebo z brzd auta. A elektromobil je kvůli bateriím těžší, tudíž množstí emitovaného prachu je snadno i vyšší.

O. Uživatel 23.7.2022 9:46

Uživatel požádal o vymazání
R. Polášek 23.7.2022 10:04

To platilo kdysi, když se brzdové destičky dělaly z azbestu. Ale už dávno se na brzdové destičky používají materiály, které v tom směru nejsou rakovinotvorné.

A nanočástice nejsou zatím ve smysli tvorby rakoviny relevanrní.

U azbestu způsobovaly rakovinu úlomky azbestových vláken o délce tak 1 - 5 mikronů, které se zapíchly do plicních sklípků a díky velké stálosti a chemické odolnosti azbestu vydržely v těch plicích mechanicky dráždit okolní tkáně a tak vyvolávat rakovinu 10 - 20 let, než se rozpustily a organismus je vstřebal. Dnešní vláknité náhražky azbestu podobné velikosti se v plicích rozpustí během pár měsíců, tudíž riziko rakoviny prakticky nevyvolávají. Z tohoto pohledu jsou spíš horší částice z otěru pneumatik, protože guma pneumatik se plní sazemi a to je taky potencionálně karcinogenní materiál.

Co se týká nanočástic, to je dnes módní pojem, ale v podstatě, co se týká jejich toxicity, nový. Působení nanočástic na lidský organismus, ať těch stávajících vytvářených třeba z prachu a z opotřebení běžně používaných materiálů nebo přímo nově připravovaných nanočásticových materiálů, není zatím téměř vůbec známo. Obecně se ví, že nanočástice jsou tak malé, že běžně pronikají mezerami a otvory v buňkách a obecně tkáních a mohou pronikat bez problémů defakto prakticky všude do organismu a tam nějak působit.

Obecně je ale jasné, že přírodní nanočástice či nanočástice dosud produkované mimoděk lidskou činností nejsou, aspoň nijak zvlášť, pokud jich člověk nedostane nějaké nadměrné množství, toxické.

H. Paculová 23.7.2022 10:22

Nanočástice jsou v prostředí všudypřítomné a vzhledem k jejich velmi malým rozměrům mají jiné vlastnosti než částice stejného materiálu velikosti v řádech mikrometrů (chemická a fyzikální reaktivita, interakce s buňkami a živými organismy). Jejich toxické působení in vitro a in vivo zkoumá nanotoxikologie. Mnoho lidí si plete mikročástice s nanočásticemi. ;-)

L. Novák 23.7.2022 10:48

A stala se z toho móda, aby hloupí novináři a ekomagoři měli o čem žvanit a psát... Příklad už jsem vám odkazoval dole...

Nebude trvat dlouho, a nanoplasty někdo objeví i na Marsu. :-P

P. Diviš 23.7.2022 8:44

"Evropská komise je však o snížení emisí oxidu uhličitého elektromobily plně přesvědčena, rovněž tak i automobilové koncerny, které vsadily vše na kartu elektromobility."

Přemoudrá Komise jo, automobilky ne. Ty prostě produkují to, co je nebo bude povolené.

A dopravní zátěž se s elektro"mobilitou" skutečně sníží. Hodně lidí "na to nebude mít".

Pneumobilitu ani nekomentuji. Šílenost, následek zelené šílenosti.

R. Polášek 23.7.2022 9:03

Pneumobilita je tankovat za podobné nebo vyšší peníze než benzín nebo než je nabíjení elektromobilu a přitom podstaně častěji. A současně jezdit na bombě, protože vysokotlaká nádrž o obstojném objemu s velmi vysokým tlake vzduchu a přitom dostatečně lehká bomba je.

H. Paculová 23.7.2022 9:15

Co je tedy víc - 250 barů u vzduchu v autě, nebo 700 barů u vodíku v autě? No a který plyn je hořlavý – vzduch, nebo vodík?

L. Novák 23.7.2022 9:19

To máte jedno. Obé může fungovat, ale ekonomicky je to nesmysl.

H. Paculová 23.7.2022 9:23

Nejde o klasifikaci pohonu. Jde tu o to, která verze je ta údajná "bomba". :-)

R. Polášek 23.7.2022 9:34

A z jakéhože důvodu musí být u vodíku tlaková nádrž s maximálním tlakem 700 barů, zatímco u tlakového vzduchu tlaková nádrž "jenom" s 250 bary?

Nebo nechcete zkusit třeba vzít naplněnou potápěčskou nebo záchranářskou láhev, tam je maximální tlak tuším jenom pouhých 100barů a klepnout na ni pořádným kladivem? Jako že to nebude bomba, když ta láhev povolí? podobně jako může povolit tlaková nádrž pneumatického auta?

L. Novák 23.7.2022 12:40

Jisté je jedno. Tlakové nádoby podléhají pravidelným revizím, třeba u LPG aut to bylo tuším po desíti letech tlaková zkouška, ale zkouška těsnosti po dvou letech (nebo už každý rok?). Potíž byla v tom, že ta tlaková zkouška byla tak drahá, že vyšlo laciněji tlakovou nádobu vyměnit za novou... :-)

J. Jurax 23.7.2022 12:16

Ekonomicky ... to odvisí od toho, co macecha naše EU zlovolná rozkáže a taky co bude dotovat.

A protože EU v tomto punktu rozhoduje ryze ideologicky, o ekonomičnosti nemá smysl diskutovat. Na to ostatně zelení blbečkové z brusele ani nemají intelektuální kapacitu, majíce mozky prožrané zelenou plísní.

K. Křivan 23.7.2022 9:22

Obojí. Když obojí smícháte, .... tak se smíchy neudržíte. ;-D

H. Paculová 23.7.2022 9:25

A to jako mají ty pneumobily kromě nádrže se vzduchem i nádrž s vodíkem ? :-)

L. Novák 23.7.2022 9:16

Však to taky byly automobilky, které zveřejnily studii, podle které přechod k elektrode(mo)bilitě není cesta ke snížení emisí CO2, ale nejspíš ke zvýšení.

Jsem zvědav, jak prodeje aut se spalovacími motory dokážou nahradit hromadnou výrobou elektromobilů. :-P