8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

AUTA: Benzín versus elektřina

Ke článku na Neviditelném Psovi AUTA: Smrt benzínu pár základních čísel: Spotřeba benzínu za rok v ČR činila v roce 2018 2.16 miliard litrů (rok 2019 není k dispozici volně, moc se ale lišit nebude, rok 2020 bude asi v důsledku pandemie o něco nižší).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Zlesa 30.3.2021 13:40

Z těch blackoutů a jiných konců, jak je tu černě skoro všichni malují, strach nemám. Nemyslím, že se to bude dít. Kdyby to hrozilo, trend rušení uhlí se zpomalí. Lidi nejsou hlupáci. Spíše mám obavu, že v nějaké blízké budoucnosti budou naše klasické elektrárny sloužit jen jako záloha za paušální cenu. Nebude vysoká, když se nevyrábí. V energetice se vyrábí jen co je předem nasmlouváno. Přetlačovat se navzájem nejde. Na sklad zatím nelze. A vyrábět budou hlavně větrníky a foto, pak nějaké plynovky. Bude jich tolik a všude, že i jejich cena bude nízká a vždy něco pojede. A naše klasické budou čekat jako na smilování, aby přestalo foukat a mohli si vydělat aspoň trochu nad tu slanou vodu. A my (naši potomci) budeme čekat desítky let, aby se nám aspoň vrátila ta chystaná investice do jaderek.

L. Novák 30.3.2021 13:39

;-D R^

R. Langer 30.3.2021 13:38

Tak nějak...

J. Jurax 30.3.2021 13:36

Jenže ani tu půlku Temelína tak hned mít nebudeme.

A navíc nám zakážou nebo emisními povolenkami znemožní používat uhlí, jež stabilně dodává polovinu elektřiny a podstatnou část tepla.

R. Langer 30.3.2021 13:35

Ano, věřící užiteční idioti už v dějinách lidstva napáchali dost hrůzy a násilí, tak tedy klidně věřte dál. Následky ale potom neházejte na ostatní... :-P

R. Langer 30.3.2021 13:33

Autor takové nepodstatné detaily vynechává, protože inteligentní čtenář je dávno zná, a věřícího blbce stejně nepřesvědčí, jak je vidět i ve vašem případě, von Braune...

J. Jurax 30.3.2021 13:30

Jo. Taky elektrické koloběžky.

Jenže dopravní systém na nich nepostavíte.

L. Novák 30.3.2021 13:29

Autor blbosti nepíše, ale zjednodušení s cílem nejkratší cesty k závěru je matoucí pro vás, Šejnu a podobné neználky z profese, kteří jsou dezorientovaní a nechápou smysl, o co vlastně autorovi jde. Neříkám, že to nemohl napsat líp, ale jako reakce na předchozí propagandistický blábol o elektromobilitě odkázaný v úvodu mi text přijde jako přiměřený. ;-)

J. Jurax 30.3.2021 13:27

Nechce se mi to hledat, ale nevyhlašovali takový cíl v Norsku?

K. Kubů 30.3.2021 13:23

Neustále se snažíte překrucovat to, co zde píšu. Já samozřejmě uznávám, že vysoká výrobní cena částečně promítá energetickou náročnost výroby a tudíž vyšší ekologickou zátěž výroby EV. Studie na toto téma jsou dnes všeobecně známé. Ale moje připomínky se týkaly chybných výpočtů provozních parametrů a ty prostě nemůžete s výrobními michat dohromady. Ztráty z distribuce a nabíjení můžete klidně zanedbat protože jsou stejné jako pro ostatní spotřebiče připojené do distribuční sítě. To byste je musel počítat i do účinnosti luxu nebo mixéru doma v kuchyni.

L. Novák 30.3.2021 13:22

Závěr, že masívně násilím prosazovaná elektromobilita je zelené kravinium, je správný a přesný, stejně jako násilím prosazovaný přechod na tzv. OZE.

Blábolení o tom, co se možná podaří v budoucnosti, vám, Pivodovi s "Radou" a dalším EU zeleným magorům přenechám k fantazírování u sklenky BIOlihu. :-P

J. Jurax 30.3.2021 13:20

To už není prostota, to je podstatně vážnější stav ... :-)

J. Jurax 30.3.2021 13:19

Ano.

Pojednejtež tedy. Aston Vám to rád uveřejní.

V. Petr 30.3.2021 13:17

Milý pane, ten vodík nedá o nic víc energie, než kolik by dalo spálení surovin, nutných pro jeho výrobu. Navíc je s ním o moc horší manipulace!

V. Braun 30.3.2021 13:16

Pokud je zná autor tak proč pak píše takové blbosti?

V. Braun 30.3.2021 13:15

Když už zjednodušuje tak ať tam neuvádí výpočty u kterých zanedbáním účinnosti vychází výsledek násobně jinak. To je smyslem mé připomínky. Být autorem bych se za podobný výplod styděl.

Jinak proti jisté rezervovanosti v pohledu na elektroauta nic nemám, i já si myslím, že současné technologie zatím nic moc. Stejně tak i s budoucími zdroji energie, osobně podporuji jádro. Ovšem celkově se snahou o snižování emisí souhlasím a věřím, že se podaří vyvíjet i nové technologie, včetně způsobů skladování energie.

V. Braun 30.3.2021 13:10

Tak elektrokola jsou docela v oblibě.

J. Hajský 30.3.2021 13:07

Sancta simplicitas. Ale držím palce, aby se vaše doufání opravdu vyplniloR^

L. Novák 30.3.2021 13:06

Pro ně je to stejné politické dilema jako pro Česko dodavatel stavby JE...:-)

L. Novák 30.3.2021 13:04

Jste schopen pochopit, že do "účinnosti" elektromobilu musíte zahrnout účinnost celého procesu výroby elektřiny až po nabitý akumulátor včetně všech ztrát, k nimž při tom dochází? A to je řeč pouze o energetické účinnosti...

O ekonomické efektivitě (souhrnných nákladech na ujetí 1 km po silnici) nepadlo ani slovo, to by elektromobilita byla naprostou katastrofou! !!

V. Novák 30.3.2021 12:54

Prozatím je Zlé Rusko neodstřihlo ani od plynu, ani od ropy, ani od elektřiny. Toho všeho má dost.

Hodná EU jim nedodává ani plyn, ani ropu, ani elektřinu. Pravda, něco plynu dodává Norsko, ovšem tak draho, že Litva nakupuje i ruský LNG.

Otázka zní - má/bude mít EU dost plynu, ropy nebo elektřiny, aby Pobalťanům Rusko nahradila?

R. Langer 30.3.2021 12:54

Ano, co by se muselo udělat, aby se změnily přírodní zákony, či třeba klima Země, to jsou opravdu otázky vhodné do pranice, soudruzi. A jsem si jistý, že za jejich vyřešení jste ochotni položit i životy - klidně všech ostatních na planetě. :-P

J. Novotný 30.3.2021 12:51

Nechce se mi to už hledat, ale nějaká nezávislá agentura v USA to testovala: auto se spalovacím motorem - z nádrže "na kola" se dostane asi 20% Vaší "energie dané výhřevností". Elektroauto - od nabíječky na kola: 80% (z čehož asi 16% činí rekuperace). Zohlednit toto v podivných výpočtech autora článku je asi složité, ne-li nemožné...

L. Novák 30.3.2021 12:37

Ano, soudruzi, hlavní je přesvědčení, že to dokážeme...;-D

J. Ticháček 30.3.2021 12:35

Krom jiných důvodů, které už zmínili ostatní, je tam jedna velmi prostá překážka, která při troše představivosti napadne i malé dítě. Polovina přepravního prostoru by padla na ten reaktor a jeho příslušenství. A místo pěti tisíc kontejnerů by nakládali polovinu, místo jedné lodi by měly dvě, což by samozřejmě zjednodušilo vykládku a nakládku, protože by se muselo postavit pár dalších kol, doků, jeřábů... Ale jako příspěvek k vyšší zaměstnanosti je to dobrý nápad.

T. Zlesa 30.3.2021 12:25

Že něco nejde je klasický argument nemakačenků. Zajímavější by bylo pojednat o tom, co by se muselo udělat, aby to šlo. :-)

R. Langer 30.3.2021 12:22

... nemluvě o tom, že těch 15 kWh se do těch baterií pochopitelně také nedostalo beze ztrát, že? ;-)

J. Ticháček 30.3.2021 12:20

No, s tou elektrolýzou je to trochu složitější. Ona její energetická účinnost je ve výsledku taková, že se dá v praxi využít maximálně v chemické laboratoři základní školy.

R. Langer 30.3.2021 12:20

Ale jistěže cena MÁ s výpočty účinnosti spotřeby a produkce CO2 velmi mnoho společného, vyjadřuje totiž TECHNOLOGICKOU NÁROČNOST, tudíž VĚTŠÍ SPOTŘEBU CO2 na výrobu! :-P

R. Langer 30.3.2021 12:16

Jestlipak máte alespoň matnou představu o tom, jak vypadá sluneční elektrárna schopná nabít přes den JEDEN elektromobil? Zamyslel jste se někdy nad tím? Evidentně ne, co? Tak učit se, učit se, učit se, to by vám mohlo být blízké, i rádce... :-P