26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
. 27.8.2006 18:29

.

.

Faust 26.8.2006 20:31

Češi si do Grasse promítají své vlastní problémy

Překvapuje jak silně se liší německá reakce od české: zatímco česká většinou omlouvá s oním havlovským "všichni jsme vinni", německá většinou Grasse za jeho pozdní přiznání odsuzuje (těch pár odkazů na reakce jeho přátel, co tu kdosi poslal, je opravdu hodně zkreslující). Pro Německo totiž tato diskuse není nová, zatímco české prostředí si na Grassově příkladu řeší vlastní problémy, o kterých zatím nezačala hovořit, a neuvědomuje si, že má hodně posunuté pojmy. Těch příslušníků SS mezi německými vědci, politiky a "osobnostmi soudobýcch dějin" bylo hodně a doposud možná pár je, ale to byly vesměs osoby, o kterých se to oficiálně nevědělo... Grass je první, kdo chce zůstat člověkem renomé i s touto minulostí, a to je pro Němce prostě nepřijatelné. K německým názorům na Grasse a Grasse na Německo viz zde: http://blog.lide.cz/johanesdoktorfaust/2006/08/16/115 

lulu 25.8.2006 15:30

zajimave

je opravdu zajimave, ze kdyz byl Grass jeste "zijici legendou" a nositelem nobelovy ceny, nikdo se neozval, paklize jeho dilo opevuje nacismus, jak se pan Vlk a nekteri diskuteri snazi naznacovat. Kde byli tito odvazni a nesmiritelni kritici, kteri ve svych 18 letech neomylne rozpoznavali vsechen nesvar vukol? (proto jsme tu zili 40let v komunismu,ze)

Dědek 25.8.2006 12:38

Jsem tu po prvé

Náhodou jsem si zvolil příspěvek P.Vlka.Nabyl jsem dojmu,že psal sám o sobě.Jeho pojetí těch o kterých píše je vyjádřením jeho způsobu myšlení o něčem co pravděpodobně zná jen z doslechu.Nevim kdo ten pán je a nechci se jej dotknout,proto jen konstatují,že kdykoliv jsem ve svém dlouhém pobytu v tom radostném prostředí potkal lidi jeho názoru měnil jsem hospodu.Já na rozdil od panstva ke kterému se jistě počíta totiž patřim do te čtvrté cenové skupiny cely život.Pane,neodhalujte se jako ona žena,kterou máte na titulni straně.Já celou tu minulost prožil na vlastní těle.Ač žijeme ve stejné repulice já těch reřimu zařil celkem šest.Vy možná také,ale jistě na jiné úrovní.

Dědek 25.8.2006 12:27

P.Vlk

karbous 24.8.2006 23:11

Vývoj postojů

Grassovo dílo a ani kauzu jeho členství v SS neznám a detaily mě nezajímají. Prostřednictvím médií je o ní poskytován deformovaný obraz. Zveřejnění skutečnosti před vydáním knihy smrdí hodně. Nicméně bych stál za tím, že postoje se se vývojem osobnosti mění. V 18 bývá člověk jelito (i pozdějc). Schopnost rozpoznávat zlo se člověk učí.

Dag Badman 24.8.2006 22:28

I promluvil Velký Kormidelník

z Hradu a Guntera Grasse se zastal. Co bude nyní modrá letka dělat? ;-D

penzista 24.8.2006 20:40

Autore

děkuji. Je to přesné. Jenom mi chybí zhodnocení Paroubka jako kolaboranta s bývalou KSČ a nynější KSČM.

Jarin 24.8.2006 18:02

dvouletá fašistka?

podle www.erika-steinbach.de se fašistka Erika narodila 25.6.1943

Mysch 24.8.2006 18:24

copak steinbach,

ale posselt, ten se narodil 4.6.1956. ten musel bejt nacistofasistou uz v negativnim veku.

Kardiak 24.8.2006 19:03

Re: copak steinbach,

A ona snad nacistická ideologie v roce 1945 zmizela z povrchu zemského?

Mysch 24.8.2006 19:12

ano, byla vyteznymi mocnostmi zakazana.

dnes se jim rika neonacisti. a vyskytujou se  i v cr, i v usa.

JAB 24.8.2006 21:00

Re: ano, byla vyteznymi mocnostmi zakazana.

Jo, například nacistická strana bílého muže existruje v San Francisku a šéfuje jí majitel knihkupectví Joseph Kohen, jehiož otec zahynul v Dachau.

karbous 24.8.2006 23:17

Re: ano, byla vyteznymi mocnostmi zakazana.

co je to výtěžná mocnost?

franta 24.8.2006 19:43

Re: dvouletá fašistka?

Tak za prvé, v článku se mluví o nacistce a to je trochu rozdíl. Za druhé , větou se konstatuje že je nacistka (přesvědčením) a ne že byla nacistkou. A za třetí,. nejsi Ty taky trochu nácek ?

janoryna 24.8.2006 17:20

a co u nás, kdo byl členem KSČ,

socialistického svazu mláděže nebo pionýra (něco jako hitlerjugend). a ještě mají drzost nadávat tomu grassovi. který z našich současných bojovníků proti komunismu nemá rudou minulost. i pan mejstřík a štětina by mohli vyprávět.  první se stal za komunstů studemtem pro svůj nesmiřitelný postoj k imperialismu. a pan štětina za novinářské ódy na SSR. tak to je.

zirje 24.8.2006 13:23

ad skoro celá diskuse

zatím se tu téměř neobjevil jediný příspěvek, který by se zabýval hodnocením Grassova díla. Levo-pravo-rudo-hnědo-fialové výkřiky převažují. Běžte do knihovny, půjčte si G. romány a čtěte, než se tu začnete neomylně správně poblívat, vy spravedliví neomylní hrdinové.  

Mysch 24.8.2006 17:55

no, oni mistni diskuteri

cist nepotrebujou. oni to zkratka vedi. a kdyz nacalnik zaveli plivat, tak plivou. az zaveli kamenovat, budou kamenovat. a vubec se nebudou stydet kamenovat deti a starce.

JAB 24.8.2006 21:02

Re: ad skoro celá diskuse

Není to o díle, ale o charakteru. dílo zůstane i když bude Grass po smrti. jinak si ovšem jeho protiamerické zanícení nezadá s tím Geobbelsovým, ba je až dojemně shodné.

Mysch 24.8.2006 21:44

ale jo,

jen si plivnete, nic se vam nestane.

franta 24.8.2006 13:05

Už jsem se bál

že zapomenete na Paroubka. Ulevilo se mi, nezapomněl jste.

pf 24.8.2006 12:48

nojo to je jen takova pekna tresnicka na dortiku:

jako maly chlapec SS waffen, pak odvazny levicak, ktery nemohl hnusne americe prijit na jmeno, pak protesty proti US raketam stredniho doletu s kovbojovi Reaganovi-chudak prehledl ty na druhe strane plotu a nakonec protesty proti sjednoceni Nemecek.

Typicky pribeh elitni postavy evropske levice.

Psí vrah Čumil 24.8.2006 12:04

Ježíšikriste, pan Vlku !!!!

Ale co. Nakonec - názor má každý - jako díru do zadele...

nup 24.8.2006 15:01

Re: Ježíšikriste, pan Vlku !!!!

pan Krausů? ;-)

Mysch 24.8.2006 11:58

vsak uz jsem se

divil, ze by si pan vlk neprisadil.

ok 24.8.2006 11:21

v clanku je logicka chyba

v clanku je logicka chyba - Plechovy bubinek, ktery je nejslavnejsi a asi taky nejlepsi - napsal Grass v dobe, kdy nebyl vubec slavny a lhat a pretvarovat se nemusel. Osmnactilete esesaky prece nikdo netrestal.

Nebo ze by Plechovy bubinek vzniknul z vypocitavosti? Na to je prilis dobry, tomu neverim...

nosál 24.8.2006 11:29

Re: v clanku je logicka chyba

A ještě, 18 ti leté esesáky , pokud je chytili, rovnou věšeli. I v Německu. Spojenečtí vojáci.Proto Grass utíkal v uniformě Wehrmachtu .

ok 24.8.2006 11:37

Re: Re: v clanku je logicka chyba

Ale Plechovy bubinek psal az po valce a nikdo ho k tomu nenutil. Nemyslim si, ze to byla celozivotni mazana pretvarka. Byla to celozivotni zbabelost a prospecharstvi. A to je prece jenom rozdil - aktivni nacek jako je nepochybne Erika Steinbachova a jeji kamosi, nebo vypocitavy chudak jako Gunter Grass.

jana 24.8.2006 12:03

Re: Re: Re: v clanku je logicka chyba

Muzete konkretne dolozit, ze je Steinbachova nacek. Pokud vim, je v dem. strane CDU a

ve svych verejnych  proslovech nacismus nikdy nepropaguje. Tvrdite li s autorem opak - musite dolozit. Stejne jako autor clanku, jste vystavu nevidel a jiste nevite, ze hruzy hitlerovskeho rezimu jsou v Nemecku zdokumentovany v x muzejich, o pamatnicich nemluve. Myslim, ze je nutne i pred takovymi bestialitami lidstvo varovat, ktere se dely na zenach, detech, starcich a to az  po kapitulaci. I ti,co byli tenkrat deti, jsou dnes bud mrtvi nebo nad hrobem, a maji pravo po vice nez 60 letech  tuto minulost  zpracovat.

ok 24.8.2006 12:16

Re: Re: Re: Re: v clanku je logicka chyba

Steinbachova vedome a aktivne zkresluje dejiny tim, ze o veci x mluvi velmi dukladne a opakovane, o veci y pak vedome a velmi dukladne mlci. Za 300 let se jeji svedectvi bude brat vazne jako jedna z moznych variant "jak to tenkrat ve stredoveku bylo". Je to velmi propracovana taktika a dlouhodoba strategie. Podcenovat ji je velmi naivni, ti lide velmi dobre vedi co delaji, a aktivne a pilne na tom pracuji. Cesi ve stejne dobe nad tim jen ignorantsky mavnou rukou - kdo by se tim zabyval.

Steinbachova a spol. jsou velmi dobre organizovana a vlivna skupina - kde na to berou silu a motivaci se muzeme jen dohadovat, jedna varianta je, ze je to "diky" jejich (ne az tak) zamlcovane ideologii.