29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lerak 22.12.2008 17:24

Milane, už jste se někdy stravoval v nemocnici?

Šedesát korun je přemrštěná cena za UHO s bramborem nebo knedlíkem. Dietní sestra vám vysvětlí jak se máte stravovat při diabetologické dietě, ale k vedení nemocnic se tato informace nemá šanci dostat.

gerontusinza 22.12.2008 14:22

Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

ano, bohudík pan Jůlínek naštěstí ve své blbosti odpravil pana Jůlínka........ oni žili ve svých představách že volič je blb, ke kterému se nemusí přihlížet a co horší oni v tomto bludu setrvávají nadále.......;-) Je zajímavé jak ti "nejchytřejší a nejschopnější" z nás se projevují jako by ani nevyšli se základním vtděláním..... a navíc ještě s nezákonými mravy....... co uděláme? no prostě je volit nebudeme  a nebudeme....... že nebudou mít práci? ale budou, "užitečné" idioty potřebují obě velmoci.....;-D

David 22.12.2008 15:06

Re: Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

   Ano, běžný volič je blb. Ale žel se k jeho názoru musí přihlížet. A když se přihlíží k názoru takových blbů dostatečně, jsou z toho preference přes 40%, jak nám ukazuej Paroubek. O to víc úcty si zaslouží ty, kteří odvážně navrhují věci správné, byť blby nepochopené a nenáviděné.

   Na Slovensku třeba měli jistého Dzurindu. A nikdo soudný dnes nepochybuje, že (a) ten pán se svojí vládou politicky odrovnal na dlouhá léta dopředu a (b) ten pán otevřel Slovensku cestu k prosperitě, rychlému přibližování se alespoň průměru úrovně EU a k přijetí EUR.

Milan 22.12.2008 15:18

Re: Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

Například ODS je zásadně proti přijetí eura......:-D

Pedro 22.12.2008 17:33

Re: Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

 Pane Chýlo, vy se určitě živíte jako klaun.

Bianca 22.12.2008 21:40

Re: Pane Chýlo dost jste mě pobavil .....

Hmmm, soudim, ze prave byste na Prime prisel o 500,- Kc.

Jura Jurax 22.12.2008 14:19

No,

on by se ten článek dal rozebrat bod po bodu s opačným vyzněním - ale prostor pro komentáře je na to moc těsný.

Zkráceně by se dalo říct, že reforma byla zaříznuta kvůli poplatkové prkotině, ale hlavně kvůli touze socanů dostat se k moci jakýmkoliv způsobem a okopávání kotníků od koaličních partnerů. A nakonec i kvůli některým modrým ptákům, co v zájmu zachování koryt kejvejí šešulkama na zrušení poplatků, přesněji na v první fázi toliko zaplacení poplatků za některé pacienty z peněz všech, původně určených na něco jiného.

Ludva 22.12.2008 14:19

Poplatkový limit

Nejrozumější opatření, které by se mělo zachovat. Ovšem, jak jsem slyšel v televizi, zatím na něj dosáhlo 5 tisíc lidí, tedy zanedbatelné množství. Zajímavé, že se jím všichni ohánějí, jak je proto ta "reforma" výborná. Jinak vytáhnout nemocným (z nemocenské) a starším lidem (z důchodů) několik miliard, aby lidi nesimulovali, je dost přitažené za vlasy a nesociální. Hlavně od lidovců.

Jura Jurax 22.12.2008 14:26

Re: Poplatkový limit

Jojo - jsem skorodůchodce a přesto si nemyslím, že by důchodci měli být od poplatků osvobozeni. Rohlíky si taky kupují za svoje.

Poplatkový limit by se ovšem měl zrušit zároveň s poplatky. Pochází přece taky z čarodějnické kuchyně nenáviděných modrých ptáků, ne? ;-D A poplatky mimo jiného ten limit financují.

Po mém soudu třeba nesociální je, že ve špitále se neplatí ani za jídlo - natož aby se platila hotelová taxa. Doma by nemocní taky jedli a prali si povlečení a uklízeli, ne?

Ludva 22.12.2008 14:39

Re: Poplatkový limit

Souhlasím, že některé poplatky by se platit měly. Snad se na tom pracuje a domluví se.

ranbow 22.12.2008 16:31

Re: Poplatkový limit

To placení za jídlo (a ubytování) je stejně symbolické - na ubytovně a v bufetu dáte 5x tolik. Zase na druhou stranu stačí aby jste byl po operaci nebo na pozorování, celý den či více dostanete maximálně neslazenej čaj, a těch 60Kč Vám napálej stejně. Ale ono je to o způsobu rozpočtu - pokud současně nemocnice řekne, že její provoz stojí měsíčně xx milionů (a v tom jsou platy lékařů, sester, kuchařek topičů, tolik a tolik za přístroje, tolik a tolik za potraviny, tolika tolik za topení) a uděláme měsíčně tolik a tolik operací/diagnoz - tak se s pojištovnou shodnou na nějaké částce za operací/diagnozu, od města dostanpu nějaký paušál, atd. Pokud ale řeknou - budeme účtovat pojištovně jen lékařské úkony a to další (výdaje za pokoje, jídlo, topení, atd) se budou účtovat jinam - třeba pacientům - tak jsme na úplně jiných číslech, která by se zase musel a zdlouhavě analyzovat, zda je to pro všechny strany průchozí.60Kč spolknete, to je opravu symbolické. Když Vám budou účtovat 500 /noc (třeba jako na záchytce) budete mluvit o nesociálnosti taky, ale jinak..

Öman 22.12.2008 14:38

Re: Poplatkový limit

U důchodcí to není o simulování (ti to nemají zapotřebí). Bábrle prostě chodily k lékaři jen tak pokecat (vím to z vlastní zkušenosti). V čekárnách se čekaly hodiny. Po zavedení regulačních poplatků si naše drahé babičky rozmýšlí, zdali pokecat s doktorem týdně za 150,- Kč má cenu, nebo bude stačit třeba jedna návštěva za 30. Čas strávený v čekárně se počítá na minuty. Tak tohle, bohužel, padá a o5 se "těším" na několikahodinové posezení v čekárně s ukecanými, leč relativně zdravými babičkami. Děkuji soudruzi :-/. Tohle se skutečně povedlo!

alena 22.12.2008 14:59

Re: Poplatkový limit

Nechte už ty babičky na pokoji, je to trapné, zbytečně k lékaři nechodí, pokecat si mohou kdekoliv jinde.!!

ladik53 22.12.2008 15:29

Re: Poplatkový limit

Víte vy vůbec, že na venkově se za doktorem musí dojíždět.

ranbow 22.12.2008 16:02

Re: Poplatkový limit

Co je mi to platný, když mi něco opravdu je a jdu k odbornému lékaři, tak mě stejně sestra objedná někdy za měsíc.

Lerak 22.12.2008 17:40

Emane, jak máte zajímavý nick name

tak názory nestojí slušně řečeno za nic. Co pořád blábolíte o plných nebo prázdných čekárnách. Na většinu ošetření se musí pacient objednat a plná čekárna potom mluví o organizační neschopnosti lékaře a jeho sester. Nebo to dělá schválně, aby dodal své ordinaci na důležitosti, zejména, když si na jeden termín a hodinu pozve současně několik, často desítky, pacientů. Ano čím větší blábol ciktrtek použije jako argument pro své výplody tím spíš se ujme. Podobný argument, že když má někdo peníze tak je musí dát Julínkovi nebo lékárníkovi, to naposled použily komouši pro zabírání majetku po roce 48.

Jiří 22.12.2008 18:36

Re: Poplatkový limit

Že vůbec můžete takovou hloupost napsat. Chápu rozladěnost zaměstnaných při dlouhém čekání u praktických lékařů. Ono je to ale také trochu o tom , jak ten který praktický lékař svou činnost řídí. U stomatologů je už vcelku běžné objednávání na určitý čas, lze to dojednat i telefonicky a funguje to. Ale mně se zdá, že praktičtí lékaři se stále tváří jako před 20 lety. Znám konkrétní praktickou lékařku která ordinuje každý den v týdnu jen půl dne, samozřejmě v pondělí až odpoledne, v pátek jen dopoledne, její sestra bez uzardění shrnuje těch 30 kč do šuplíku,  o stvrzence neví co to je, jakékoliv potvrzení (řidičák, zbrojní průkaz a pod) napíše paní MUDr.podle letmého pohledu do dokumentace a sestra shrne do šuplíku opět těch 300-500 Kč za ten výkon který trval 5 min. a vyžadoval znalosti tak na úrovni SZŠ. Myslím, že zdravotní pojišťovny v tomto směru mají  speciální postoje když dokáží kontrolovat pacienty na "nemocenské" ale praktické lékaře ponechávají bez kontroly a jen jim platí.

ranbow 22.12.2008 16:13

Re: Poplatkový limit

To že na poplatkový limit dosáhlo jen 5000 lidí ještě neznamená že na tom hafo dalších neprodělalo - ono se do toho limitu spousta věcí nepočítá - třeba nemocnice a pohotovost, a hlavně z léků pouze cena nejlevnějšího podobného. Takže stačí aby jste musel používat jiný, dražší, a platíte jako mourovatej. (Pokud se doktor kvůli Vám nechce tahat s pojištovnou a riskovat penále či vypovězení smlouvy - kdyby pro Vás nárokoval ten dražší lék jako nezbytný..

janoryna 22.12.2008 14:10

nemůžete chytat vládu za slovo.

ta opatření přece nebyla provedena kvůli koaličním partnerům. ti přece nechtějí žádnou regulaci, poplatky ale chtějí za všechno a parobek hrozí jejich zrušením. 

Jilm 22.12.2008 11:56

Ukázka

Operace slepého střeva s následnou rekonvalescencí v USA - 1200$;  v ČR - 120tis. Kč

Bianca 22.12.2008 21:38

Re: Ukázka

Zkuste tez porovnat % nakladu z HDP na zdravotnictvi - tam tusim, ze 14 % (v dolarech), u nas kolem 7 % (v  Kc). Jo, tech 120 tis. Kc za APE u nas jste ponekud prepiskl, ne? Co vsechno jstedo toho pocital?

povídám 22.12.2008 11:24

Reforma je jistě potřeba...

ale musí se lidem nejdříve řádně objasnit,musí vědět kam a na co ty vybrané peníze jdou,Zatím víme,že z valné části zůstávají v kapsách lékařů a lékárníků.Tak kde je pak ta reforma?

H.K. 22.12.2008 11:36

Re: Reforma je jistě potřeba...

Poplatky u lékaře a za léky nejsou příjmy získanými "navíc", ale zdravotními pojišťovnami přesně evidovanými částkami, které jsou odečteny od úhrad pojišťoven a plateb lékařům i lékárníkům.

a za léky nejsou příjmy získanými "navíc", ale zdravotními pojišťovnami přesně evidovanými částkami, které jsou odečteny od úhrad pojišťoven a plateb lékařům i lékárníkům. Kdo chtěl slyšel o čem je reforma. Kdo nechce neuslyší nikdy.

Robin 22.12.2008 11:50

Re: Reforma je jistě potřeba...

O čem je reforma nám autor připomněl a o poplatcích je to nějak jinak než jak to bylo realizováno. Kromě toho reforma opravdu nejsou jen poplatky, to ostatní, mnohem důležitější, někam vysublimovalo.

Jilm 22.12.2008 11:50

Re: Reforma je jistě potřeba...

Přesně evidovanou částkou se transakce stává pouze když se zaeviduje a doloží dokladem. Což se neděje.

H.K. 22.12.2008 11:58

Re: Reforma je jistě potřeba...

.. zaeviduje a doloží dokladem. Což se neděje

Pokud Vás doktor vyšetří a chce za vyšetření od pojišťovny peníze , musí mít v chorodopisu doklad o zaplacení.

Bianca 22.12.2008 21:44

Re: Reforma je jistě potřeba...

Deje, nevite, o cem pisete, zkuste se na tu evidenci zeptat sveho lekare, nez zacnete psat nejake dohady... Je to pak skoda casu a pusobite jako v problematice ponekud neorientovany. A, jak uz to tak byva, nedostatek vedmosti se snazite dohnat agresivitou.... Nedobry postup...

Jura Jurax 22.12.2008 14:54

Re: Reforma je jistě potřeba...

No, lidem objasnit ... někteří nemají jaksi kapacitu, aby pochopili ... zjevně to plyne z Vašeho příspěvku :-/

Bianca 22.12.2008 21:51

Re: Reforma je jistě potřeba...

Jo, obhajuji nekteri vlastni neschopnost to ci ono vysvetlit jinemu nedostatkem kapacity na strane druhe. Je-li vsak to pochopeni druhe strany k prosazeni zamysleneho nezbytne, je treba v tom vysvetovani priat. Nejen vsak na kvantite, ale tez na kvalite. Pan mluvci MZd. uz svuj podil viny na neuspechu v pesvedcovani verejnosti priznal, logick dusledky, tzn. sbaleni svych par svestek a..., z toho ovsem nevyvodil. I to o necem svedci, napr. o nedostatecne kapacite k uvedomeni si souvislosti....

Ivan 22.12.2008 11:09

To je výborný rozbor.

Když Julínkovi přece nejde o reformu. Julínkovi jde o rozkradení toho, co se ve zdravotnictví ještě rozkrást dá. A protože se jedná o velké peníze, jde jakákoliv morálka stranou. Když hledáte důvod jeho počínání, musíte vzít ten nejcyničtější, který si dokážete představit a ten pak ještě vynásobit deseti. A to bude pravý Julínkův důvod jeho konání.  Je třeba stánout do pojišťoven co nejvíce peněz, aby se privatizéři patřičně nabalili. Je třeba vypustit poplatkového džina z láhve, aby se v lékařích povzbudila chtivost a oni se  nebránili "řízené péči", kdy pojišťovna, ne lékař, určí jakou lékařskou péči pacient dostane. Je třeba postupně docílit toho, že pacient si bude platit všechno z vlastní kapsy a ještě k tomu platit pojištění. A mnoho dalších podobných věcí chce Julínek dosáhnout.