8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

VÝZKUM: Deset procent

Tuto zprávu dnes přinesl Český rozhlas. Současně připojil další výsledek šetření agentury, že více jak polovina našich občanů podporuje Ukrajinu a její boj proti agresi na vlastním území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pospisil 27.2.2023 11:27

Takhle je to tam napsáno, chápu to tak, že tomudle ti lidi dávali hlas. Já to úmyslně zkopíroval bez komentáře.

Ale když už komentář - hezky dočasný mír ilustrují události, které začaly 30.9.1938 (Chamberlain "přivezl jsem vám mír... Čestný mír. Mír pro naši dobu") a pokračovaly přes 3.9.1939 (oficiální vstup Velké Británie do války, nicméně furt se nic neděje), 10.5.1940 (konec podivné a začátek horké války pro britský expediční sbor) až po 10.7.1940 (začátek Bitvy o Británii)

K. Křivan 27.2.2023 11:24

Jenže Doněcko, Luhansko a Novorusko nejsou pro Rusy "cizí území".

K. Křivan 27.2.2023 11:19

Obávám se, že by byly hrozné. Rv

K. Křivan 27.2.2023 11:16

Ano, jedna prohra víc nebo míň, to už pro USA nehraje roli. Navíc na druhém konci svéta, ... Ale Rusové si prohru nemohou dovolit. A EU ? Ta už to má u Evropanů dokonale pros...é.

P. Pospisil 27.2.2023 11:15

Kapitulace se od Rusů snad ani nežádá. To je ta hypotetická varianta "cizí vojáci v Moskvě" a tu nikdo nechtěl, nechce a v budoucnu pravděpodobně chtít nebude. Pojmy "armáda, která se vrátila z cizího území na své" a "armáda, která kapitulovala" prostě nejsou synonyma.

A všechno ostatní může Moskva doma prodat jako víceméně výhru a udržet si tak koryta.

J. Vintr 27.2.2023 11:09

Dobrý postřeh. V Americe i v jiných zemích byli lékaři přímo placeni za

K. Křivan 27.2.2023 11:07

Dočasný mír, .... 1918 až 1939 byl taky "dočasný mír".

J. Vintr 27.2.2023 11:07

Na rozdíl od Rusů by pro Američany prohra na Ukrajině zas tak moc neznamenala. Když přežili ostudu s Afghánistánem, přežili by i ostudu s Ukrajinou. Jen by odepsali peníze, které do toho nastrkali.

J. Vintr 27.2.2023 11:04

Kdyby Rusko muselo opustit území donbasských republik, tak by důsledky pro tamní obyvatele hrozné zaručeně byly....

K. Křivan 27.2.2023 11:01

Co by bylo "vítězství Ruska" ? Připojení Novorossiji (ukradené syfilitikem) zpátky k Rusku. Pásma od Moldavie přes Oděsu až k Donécku a Luhansku. Když to půjde pro Rusko dobře, tak dostanou vše na východ od Dněpru. Víc ale určitě nebudou chtít. Víc by nebyl zisk, ale zátěž.

V. Kuhaj 27.2.2023 10:59

R^!

K. Křivan 27.2.2023 10:52

Chudáci obyvatele Krymu. Těch 96 %. Proč by měli trpět pod Ukrajinou ?

K. Křivan 27.2.2023 10:50

Rusové radši zlikvidují Evropu a poničí USA, než aby kapitulovali. Je to jako s Israelem. Ti než aby prohráli, tak vymažou arabské země. Takže válku ukončí jen dohoda, která uspokojí i Rusko. Ať si šašek říká co chce. Velice by pomohla domácí prohra, případně likvidace Bidena a jeho bandy.

V. Petr 27.2.2023 10:48

Může to dopadnout všelijak, ale alternativa, že by Ukrajina získala i Krym se mi jeví jako nepravděpodobná.

H. Lukešová 27.2.2023 10:46

Jenže mnohdy to je o pravici a levici, protože levice zdravý rozum většinou nemá, jsou to levičáci, kteří podporují green deal, LGBTQ, gender a femino šílenství, sexuální zvrhlosti, neomezenou muslimskou invazi do Evropy, nenávist k vlasti, tradici, kultuře a podporu palestinských teroristů. Drtivá většina skutečných pravičáků, ne ti, co se za ně jen prohlašují, tyto ohavnosti nepodporují.

V. Petr 27.2.2023 10:46

Tady pozor, ne každý lékař, člen SS byl nějaký Mengele. Waffen SS byly součástí pravidelné armády a koncem války už nebyl vstup do nich dobrovolný. No a vojenští lékaři těchto pravidelných jednotek byli také důstojníci SS.

Je ovšem též třeba připomenout nacistický program "euthanasie," toho se naopak zúčastnili "civilní" lékaři.

K. Křivan 27.2.2023 10:40

Deset procent je směšně málo. Vítězství Zelenského si nepřeje většina lidí. Alespoň podle toho co slyším od známých i neznámých. Zelenský je pro mnoho lidí jen šašek počmáranej (v lepším případě) ale hlavně dolarový multimiliardář a tím ZLODĚJ !

H. Lukešová 27.2.2023 10:35

Ano, a páchali své zločiny naprosto dobrovolně, vědomě a systematicky.

To s člověkem udělala propaganda. Nacističtí lékaři se na univerzitách učili, že Židé jsou krysy, vši, štěnice, rakovina, bakterie, které je třeba zničit. Přece, aby byl organismus zdravý, musí se rakovina nebo bakterie zničit...

Proto se s takovým nadšením němečtí lékaři připojovali do SS a vraždili miliony lidí, které nepovažovali za lidi. Protože žádný lékař nesmí zabíjet a ubližovat lidem, to je součástí lékařské etiky. Z toho důvodu si nacističtí lékaři sami před sebou ospravedlňovali své počínání ve vyhlazovacích táborech.

A jen naprostá menšina nacistických lékařů byla za své zločiny postavena před soud a stíhána za své válečné zločiny. Spravedlnost nepochází z našeho světa.

D. Laurencikova 27.2.2023 10:34

Jak to vite? On se nekdo jednoho kazdeho na to primo ptal?

D. Laurencikova 27.2.2023 10:34

Dnesni politicka "kultura" v Nemecku je bohuzel takova, ze kdyz je pro neco AfD, tak ostatni musi byt proti! To je konsens mezi etablovanymi stranami. Kdyz se nekde stane, ze nekdo hlasuje spolu s AfD pro nejakou dobrou vec, tak je z toho okamzite skandal! To je totalni cvokhaus, pani Lukesova. To je nedustojne! A takovi hlupaci nam vladnou! Vubec nejde o vec, jde o jejich nedemokraticke principy, ktere si vymysleli proti politicke opozici! Ja myslim, ze to casto v mnohych otazkach vubec neni o pravici a levici, ale o tech, kteri maji zdravy rozum, a o tech, kteri ho nemaji.

Liberalove podporuji dodavky zbrani, Marie-Agnes Strack-Zimmermann, lobbystka zbrojniho prumyslu budi az hruzu s jejim vojenskym zapalem... Tu si lehce dokazu predstavit se samopalem a v uniforme. No, a socialisti, mam dojem, mluvi "mit gespaltener Zunge". Oficielne jsou pro, ale pak ta realizace jaksi kulha...

P. Pospisil 27.2.2023 10:33

Ona taky snad ani neexistuje shoda nad tím, co má pojem "prohra Ruska" představovat. Teoreticky to může být všechno od navrácení stavu ke dni 23.2.2022 přes navrácení stavu ke dni 26.2.2014 až po cizí vojáky v Moskvě. Ty první dvě možnosti by nemusely mít (negativní) důsledky vůbec žádné. V podstatě by jenom záleželo na tom, jak by to ruská věrchuška p(r)odala v domácích médiích lůze.

Mimochodem, ona neexistuje ani shoda nad tím, co se skrývá za pojmem "vítězství Ruska".

M. Pivoda 27.2.2023 10:13

V článku MUDr. Vodvářky postrádám zvážení důsledků alternativy, že by snad Rusko vyloženě prohrálo. Ale do analýzy důsledků takové alternativy se zde pouštět nebudu, pouze připomenu, že ani nově zvolený prezident ČR před takovou alternativou, jako voják, fakticky varuje. Ale nový prezident ČR, jako voják(!), připouští, že současná válka může dopadnout "všelijak", čímž náš generál rozezlil jakési Ukrajince.

H. Lukešová 27.2.2023 10:07

-je u nich to, co je rozděluje.-

P. Pospisil 27.2.2023 10:06

Bych jenom podotkl, že těch 10 % nechtělo vyjednávání místo zbraní. Oni chtěli vítězství Ruska, nikoliv nějakou formu dohody.

H. Lukešová 27.2.2023 10:05

Tak mi přijde, že levice je poněkud rozdělená, komunistka Sahra Wageknecht podporuje mírové hnutí, která by ale podle paní Rybnické, měla založit stranu NSDAP, takže je nacistka? Nu což i nacisté byli autentickými levičáky, o to nic...Já v Německu nežiji, takže neznám tak dobře německé reálie.

Zatímco Analena Baerbock, Zelená, také levicová, podporuje dodávky zbraní, Liberálové také, a co socani, ti podporují Rusy nebo Ukrajince?

U nás je levice také rozštěpená. Komunisté (KSČM) podporují jednoznačně Rusko, zatímco Piráti podporují Ukrajince a dodávky zbraní na Ukrajinu.

Ovšem v otázce Izraele se obě strany shodnou, nenávidí ho a podporují palestinské teroristy... Takže já jsem jen ráda, že se naše levice nemůže spojit, protože vztah k Rusku je u nich nepřekonatelný.

M. Boháček 27.2.2023 10:05

Autor článku je doktor? Preto tá symptatia s ukronacistami? Či sa mýlim?

Možno ste si položili aj vy otázku, ako je možné, že sa nájdu lekári, ktorí bez zábran vakcinujú a vakcinujú. hoci si musia byť vedomí, čo tým spôsobujú niektorým ľuďom. Že im je jedno, že je to niečo ako ruská ruleta – a že výsledkom ich konania sú niektorí ľudia doživotne poškodení na zdraví, či mŕtvi.

Chcete odpoveď?

No tak si položte otázku, čo viete o histórii fašizmu.

Viete koľko obyčajných ľudí podporovalo fašizmus?

1% celkovej populácie. Bolo to iba necelé 1% celého národa.

Ale lekárov ich podporovalo 7%.

7 % všetkých nemeckých lekárov sa počas druhej svetovej vojny stalo členmi nacistických SS, Tým sa títo lekári dobrovoľne zúčastnili genocídy – niečoho, čo malo byť v rozpore s hodnotami ich vybranej profesie.

https://akw.sk/dlhe-biele-tiene/

P. Pospisil 27.2.2023 9:59

Kolik z toho je důsledkem sankcí?

P. Pospisil 27.2.2023 9:55

Nechápu, že se autorovi článku chce hlásat očividné bludy.

Ve shrnutí toho průzkumu je doslovně napsáno, že

(necelých) 10 % preferuje vítězství Ruska

51 % preferuje vítězství Ukrajiny

(více než) třetina chce dočasný mír bez vítěze

Pro úplnost dodám, že podle ostatních grafů se obvykle 2-6 % respondentů nebylo schopno vyjádřit a podobně tomu zřejmě bude i u téhle otázky.

M. Boháček 27.2.2023 9:54

;-D

R. Gramblička 27.2.2023 9:52

;-D;-D;-D